Показники життєвої компетенції дошкільників з безпеки життєдіяльності
Знання та навички, яких мають набути діти молодшої групи на кінець навчального року
- Поняття про користь та небезпеку вогню;
- елементарні заборонні правила з пожежної безпеки;
- елементарні правила поведінки на дорозі, уявлення про дію світлофора;
- початкові правила поводження з незнайомцями;
- початкові знання про правила поводження з домашніми тваринами та правила безпеки при спілкуванні з ними;
- знання про існування отруйних грибів і ягід;
- заборонні правила поведінки біля водойми в літній та зимовий період;
- знання про небезпеку від користування гострими, ріжучими, дрібними предметами;
- знання про небезпеку від гарячого;
- знання про поводження біля відчиненого вікна та балкону;
- вміння бігати стрибати, падати без травм;
- вміння грати в колективі однолітків, ділитися іграшками;
- знання домашньої адреси, імені батьків чи ближніх родичів.
Знання та навички, яких мають набути діти середньої групи на кінець навчального року
- Поняття про корисний вогонь, причини виникнення пожежі, елементарні рятувальні дії під час пожежі;
- поняття про різні види переходів, дорожні знаки для пішоходів, правила поведінки в транспорті та біля дороги, а також правила катання на санчатах, лижах, ковзанах;
- знання правил поводження з незнайомцями та уявлення про наслідок забав у небезпечних місцях;
- більш розширені знання про небезпеку від користування гострими, ріжучими та вибухонебезпечними предметами;
- елементарні знання про небезпеку самостійно користуватися ліками та термометром;
- уміння налагоджувати стосунки в мікрогрупі, виявляти товариськість;
- вміння дружити та запобігати сваркам;
- більш глибокі знання про отруйні гриби, ягоди, рослини;
- температурні травми та запобіжні заходи;
- взаємовідносини з чужими та домашніми тваринами;
- поводження на водоймі у різні пори року;
- знання домашньої адреси, імені батьків чи ближніх родичів.
Знання та навички, яких мають набути діти старшого дошкільного віку на кінець навчального року
Самостійне виділення основних небезпечних чинників довкілля:
- уміти запобігати виникненню пожежі, знати правила пожежної безпеки вдома, уміти діяти при виникненні пожежі та знання про роботу пожежних;
- уміти використовувати елементарні засоби гасіння вогню при його локальній загрозі, уміти користуватися телефоном для виклику рятувальних служб;
- знати частини вулиці, орієнтуватися за світлофором та деякими дорожніми знаками; мати уяву про роботу ДАІ;
- засвоїти правила поведінки в транспорті та поряд з ним, мати тверду уяву про власну поведінку якщо загубився в незнайомому місці;
- мати навички безпечної гри м'ячем, катання на санчатах, лижах, ковзанах, роликах, велосипеді;
- відрізняти найвідоміші отруйні гриби від їстівних, засвоїти правила контакту з домашніми, дикими та безпритульними тваринами, мати уявлення про небезпеку та захист від комах, знати про поведінку в лісі, в полі, на водоймі в різні пори року;
- мати уявлення про взаємозв'язок живої та неживої природи з людьми, вміти поводитися так, щоб не зашкодити ані собі, ані оточенню;
- уміти обережно користуватись ножем, ножицями, голкою, виделкою;
- мати тверде уявлення про вибухонебезпечні предмети та небезпеку маніпуляцій з ними;
- мати уявлення про наслідок безпідставного користування ліками та можливі ртутні ураження при пошкодженні колби термометра;
- знати про небезпеку невмілого користування електричними та газовими приладами;
- мати елементарні теоретичні та практичні знання й навички з ЦО;
- мати уявлення про поведінку під час стихійного лиха (ураган, гроза, злива, повінь, землетрус);
- знати про шкідливий вплив радіації на все живе та мати уявлення про початкові дії при радіаційному забрудненні.
Самодопомога:
- мати практичні навички надання першої медичної допомоги та самодопомоги при незначних пораненнях та пошкодженнях (носова кровотеча, опік, укус тварин, комах, незначне травмування шкіри);
- володіти навичками особистої гігієни з метою запобігання респіраторним, шкірним та кишковим захворювання;
- уміти чинити опір пропозиції запалити цигарку чи спробувати алкогольні напої, наркотичні речовини;
- знати про профілактику гельмінтозу та педикульозу;
- знати свою домашню адресу, вміти звернутися по допомогу до працівників міліції, викликати службу 101, 102, 103, 104.
Відчуття межі безпечної поведінки:
- твердо засвоїти правила спілкування з незнайомцями;
- знати про заборону самостійно користуватися ліфтом, а також перебування в ньому разом з чужою дорослою людиною;
- вміти долати страх;
- запобігати виникненню конфліктів з товаришами, мати уявлення про спілкування з незнайомими однолітками та підлітками;
- ідентифікувати себе як особистість, долати негативні емоції; виявляти активність без агресивності;
- розумно розпоряджатися власною силою, вважаючи за неприпустиме заподіяння будь-якої шкоди собі та іншим;
- володіти навичками безпечної поведінки при агресивному поводженні однолітків або дорослих.
Розділи
- Правила прийому до закладу дошкільної освіти
- Управлінська діяльність. Прозорість та інформаційна відкритість закладу
- Методична служба
- Освітня діяльність. Інклюзивна освіта Моніторинг якості освіти
- Медичне обслуговування
- Фізкультурно-оздоровча робота
- Музична скарбничка
- Психологічна служба
- Створення сучасного розвивального простору ЗДО
- Інформація про використання публічних коштів