Показники життєвої компетенції дошкільників з безпеки життєдіяльності

Знання та навички, яких мають набути діти молодшої групи на кінець навчального року

  • Поняття про користь та небезпеку вогню;
  • елементарні заборонні правила з пожежної безпеки;
  • елементарні правила поведінки на дорозі, уявлення про дію світлофора;
  • початкові правила поводження з незнайомцями;
  • початкові знання про правила поводження з домашніми тваринами та правила безпеки при спілкуванні з ними;
  • знання про існування отруйних грибів і ягід;
  • заборонні правила поведінки біля водойми в літній та зимовий період;
  • знання про небезпеку від користування гострими, ріжучими, дрібними предметами;
  • знання про небезпеку від гарячого;
  • знання про поводження біля відчиненого вікна та балкону;
  • вміння бігати стрибати, падати без травм;
  • вміння грати в колективі однолітків, ділитися іграшками;
  • знання домашньої адреси, імені батьків чи ближніх родичів.

 Знання та навички, яких мають набути діти середньої групи на кінець навчального року

  • Поняття про корисний вогонь, причини виникнення пожежі, елементарні рятувальні дії під час пожежі;
  • поняття про різні види переходів, дорожні знаки для пішоходів, правила поведінки в транспорті та біля дороги, а також правила катання на санчатах, лижах, ковзанах;
  • знання правил поводження з незнайомцями та уявлення про наслідок забав у небезпечних місцях;
  • більш розширені знання про небезпеку від користування гострими, ріжучими та вибухонебезпечними предметами;
  • елементарні знання про небезпеку самостійно користуватися ліками та термометром;
  • уміння налагоджувати стосунки в мікрогрупі, виявляти товариськість;
  • вміння дружити та запобігати сваркам;
  • більш глибокі знання про отруйні гриби, ягоди, рослини;
  • температурні травми та запобіжні заходи;
  • взаємовідносини з чужими та домашніми тваринами;
  • поводження на водоймі у різні пори року;
  • знання домашньої адреси, імені батьків чи ближніх родичів.

 Знання та навички, яких мають набути діти старшого дошкільного віку на кінець навчального року 

        Самостійне виділення основних небезпечних чинників довкілля:

  • уміти запобігати виникненню пожежі, знати правила пожежної безпеки вдома, уміти діяти при виникненні пожежі та знання про роботу пожежних;
  • уміти використовувати елементарні засоби гасіння вогню при його локальній загрозі, уміти користуватися телефоном для виклику рятувальних служб;
  • знати частини вулиці, орієнтуватися за світлофором та деякими дорожніми знаками; мати уяву про роботу ДАІ;
  • засвоїти правила поведінки в транспорті та поряд з ним, мати тверду уяву про власну поведінку якщо загубився в незнайомому місці;
  • мати навички безпечної гри м'ячем, катання на санчатах, лижах, ковзанах, роликах, велосипеді;
  • відрізняти найвідоміші отруйні гриби від їстівних, засвоїти правила контакту з домашніми, дикими та безпритульними тваринами, мати уявлення про небезпеку та захист від комах, знати про поведінку в лісі, в полі, на водоймі в різні пори року;
  • мати уявлення про взаємозв'язок живої та неживої природи з людьми, вміти поводитися так, щоб не зашкодити ані собі, ані оточенню;
  • уміти обережно користуватись ножем, ножицями, голкою, виделкою;
  • мати тверде уявлення про вибухонебезпечні предмети та небезпеку маніпуляцій з ними;
  • мати уявлення про наслідок безпідставного користування ліками та можливі ртутні ураження при пошкодженні колби термометра;
  • знати про небезпеку невмілого користування електричними та газовими приладами;
  • мати елементарні теоретичні та практичні знання й навички з ЦО;
  • мати уявлення про поведінку під час стихійного лиха (ураган, гроза, злива, повінь, землетрус);
  •  знати про шкідливий вплив радіації на все живе та мати уявлення про початкові дії при радіаційному забрудненні.

Самодопомога:

  • мати практичні навички надання першої медичної допомоги та самодопомоги при незначних пораненнях та пошкодженнях (носова кровотеча, опік, укус тварин, комах, незначне травмування шкіри);
  • володіти навичками особистої гігієни з метою запобігання респіраторним, шкірним та кишковим захворювання;
  • уміти чинити опір пропозиції запалити цигарку чи спробувати алкогольні напої, наркотичні речовини;
  • знати про профілактику гельмінтозу та педикульозу;
  • знати свою домашню адресу, вміти звернутися по допомогу до працівників міліції, викликати службу 101, 102, 103, 104.

 Відчуття межі безпечної поведінки:

  • твердо засвоїти правила спілкування з незнайомцями;
  • знати про заборону самостійно користуватися ліфтом, а також перебування в ньому разом з чужою дорослою людиною;
  • вміти долати страх;
  • запобігати виникненню конфліктів з товаришами, мати уявлення про спілкування з незнайомими однолітками та підлітками;
  • ідентифікувати себе як особистість, долати негативні емоції; виявляти активність без агресивності;
  • розумно розпоряджатися власною силою, вважаючи за неприпустиме заподіяння будь-якої шкоди собі та іншим;
  • володіти навичками безпечної поведінки при агресивному поводженні однолітків або дорослих.