Роль ігрової діяльності в житті дитини
Консультація для батьків
Конвенція ООН про права дитини закріплює право дітей на ігри. Тому кожна дитина, незалежно від умов, часу, відчуваючи потребу у грі, повинна мати гарантовані можливості для реалізації власних ігрових задумів.
Провідний вид діяльності дітей дошкільного віку - сюжетно-рольова гра. Її вплив на формування соціальної компетентності дошкільника полягає у тому, що завдяки ігровому наслідуванню і рольовому перевтіленню дитина знайомиться з нормами і моделями людської діяльності та взаємовідносин, які стають зразками для її власної поведінки. Гра - провідна діяльність дошкільнят, в якій вони виконують ролі дорослих, відтворюючи в уявних ситуаціях їх життя, працю та стосунки.
Важливе значення гри полягає в тому, що діти в невимушеній формі, відтворюючи світ дорослих, засвоюють моральні норми, отримують уявлення про професійні та сімейні ролі. Гра забезпечує розвиток у дошкільників рухових, розумових та мовленнєвих навичок. Діти, відображаючи в грі різні сторони життя та особливості діяльності дорослих, поповнюють і уточнюють свої знання про навколишній світ, вчаться співпереживати і відрізняти вимисел від реальності.
Дитяча самостійна гра має ряд особливостей:
- Гра являє собою відображення дітьми навколишнього життя дій, діяльності людей, їх взаємовідносин в обстановці, створюваної дитячою уявою (У грі кімната може бути і морем, і лісом, і станцією метро, і вагоном залізниці). Діти надають обстановці те значення, яке обумовлено задумом і змістом гри.
- Гра має самодіяльний характер (Діти є творцями гри, її творцями. Вони, як уже зазначалося, відображають у ній свої знання про відомі їм життєвих явища і події, висловлюють своє ставлення до них).
- У грі дитина поєднує і взаємопов'язує образ, ігрові дії і слова (Це не зовнішні ознаки гри, а сама сутність. У грі дитина живе діями і почуттями зображуваного героя. Діти не грають мовчки, навіть, коли дитина грає одна, вона розмовляє з іграшкою, веде діалог з уявним учасником гри, говорить за себе і за маму, за лікаря і хворого і т.д. За допомогою мовного спілкування в грі діти обмінюються думками, переживаннями, уточнюють сенс і зміст гри).
У процесі гри уточнюються і поглиблюються знання та уявлення дітей не тільки про речі, предмети і явища, але й правила і норми поведінки та спілкування, вчаться будувати свої взаємини, пізнають ази спілкування з навколишньою дійсністю.
Сюжетно-рольова гра - провідний засіб виховання дружного колективу дітей в дошкільному віці, найважливіша форма організації їх життя. Це - активна діяльність дітей, в якій найбільш яскраво проявляється їх товариськість, прагнення разом з іншими здійснювати свої задуми, спільно жити і працювати. Зміст сюжетної гри і виконання ролі в ній, підпорядкування правилам поведінки і розвиток ігрових та дійсних взаємин, необхідність зробити для своєї гри іграшку, спорудити будівлю, погоджуючи дії з іншими гравцями і, надаючи, один одному допомогу в оволодінні трудовими навичками, - все це сприяє формуванню у дітей моральних почуттів, дружніх взаємин, організовує їх поведінку.
Для успішної організації сюжетно-рольових ігор дітей необхідно дотримуватися вимог до гри:
- кожна дитина повинна вміти виконувати будь-яку роль тієї чи іншої гри (мінятися ролями);
- вживати ввічливі слова - необхідна умова культури спілкування;
- ігровий матеріал має бути привабливий і розміщений у доступних для дітей місцях;
- не забороняти дітям виявляти свою ініціативу щодо гри, а навпаки, всіляко підтримувати її.
Але щоб діти гралися, батькам радимо створювати удома належні умови, а саме:
- виділяти достатньо часу та місця для гри;
- забезпечувати дітей різноманітними іграшками та іншим ігровим матеріалом;
- збагачувати малюків яскравими різноманітними враженнями та позитивним життєвим досвідом;
- формувати належні ігрові вміння на кожному віковому етапі;
- вчити спілкуватися з ровесниками;
- бути уважними, чуйними, тактовними щодо своїх однолітків.
Шановні батьки! Намагайтеся щодня бути для дитини взірцем культури, доброзичливості, моральності, джерелом знань і, що найголовніше - любові.
Підготувала вихователь Вернюк С.В.
Розділи
- Правила прийому до закладу дошкільної освіти
- Управлінська діяльність. Прозорість та інформаційна відкритість закладу
- Методична служба
- Освітня діяльність. Інклюзивна освіта Моніторинг якості освіти
- Медичне обслуговування
- Фізкультурно-оздоровча робота
- Музична скарбничка
- Психологічна служба
- Створення сучасного розвивального простору ЗДО
- Інформація про використання публічних коштів