Корекційно-розвивальне заняття у молодшій групі за мотивами казки «Курочка Ряба»
(для дітей із затримкою психічного розвитку)
Програмові завдання:
- розвивати уміння слухати вірші, казки;
- збагачувати словник словами-назвами предметів, дій, ознак;
- розвивати загальну і дрібну моторику;
- формувати вміння порівнювати предмети за розміром;
- розвивати пізнавальні процеси: сприймання, уява, пам'ять, увага, мислення, мовлення;
- формувати позитивне спілкування дітей один з одним;
- виховувати бажання спільно діяти з дорослим, наслідувати його дії під час гри.
Матеріали: пальчикові іграшки-персонажі до казки «Курочка Ряба», картинки-тіні до персонажів, площинні картинки персонажів, тарілочка з прищепками, картинки із зображенням курчат (однакові, різні за величиною), мозаїка двох кольорів (червоного і жовтого), дві тарілочки (жовта, червона), м'ячик, декорації до казки.
Хід заняття
Вправа «Вітання» (з м'ячиком).
Мета: створення позитивного емоційного настрою, атмосфери довіри та доброзичливості.
Доброго ранку, сонце привітне!
Доброго ранку, небо блакитне!
Доброго ранку, у небі пташки!
Доброго ранку, і вам і мені!
- Діти, давайте подаруємо посмішку один одному! (Діти кидають м'ячик один одному, посміхаючись).
- Бажаю вам гарного настрою! Ви хочете зі мною погратися в казку? (Так)
- Що це за казка з дідом, бабою, курочкою та мишкою? Відгадали? (Так, це казочка «Курочка Ряба»)
- Повторіть, будь ласка, за мною ці слова.
(Діти, які не говорять, повторюють, в міру своїх можливостей, назву казки. Психолог заохочує прийомом ПВО - позитивної випереджувальної оцінки).
Вправа 1. «Хто це робить?»
Мета: розвиток мовлення, пам'яті, логічного мислення.
- Дітки, здогадайтеся, будь ласка, про кого я кажу?
- Хто маленький і сіренький, з довгим хвостиком живе у нірці? (мишка). Повтори, будь ласка, Олечко, за мною.
- Хто клює зернятка? (курочка)
- Хто пече пиріжки? (баба)
- Хто годує курочку? (дід, баба)
- Хто несе яєчка? (курочка)
(Діти повторюють слова-назви та знаходять відповідних персонажів настільного театру до казки).
Вправа 2. «Чия це тінь?»
Мета: розвиток сприймання, наочно-дійового мислення дітей.
- Дітки, подивіться, будь ласка, на ці тіні. Як ви думаєте, кому вони належать і хто це? Де тут дід?
(Дитина знаходить зображення діда, вимовляє відповідне слово-назву і накладає на відповідну тінь). Хто це? (Дитина називає героя казки ще раз).
Діти по черзі знаходять всі зображення героїв казки і викладають на аркуші. Психолог заохочує кожну самостійну дію дитини.
Вправа 3. «Гніздечко для курочки»
Мета: розвиток дрібної моторики.
- Дітки, наша курочка хоче знести яєчко, а гніздечка у неї немає. Допоможіть, будь ласка, бабі і діду зробити гніздечко для курочки. Допоможете? (Так)
Діти разом з дорослим роблять гніздечко з тарілочки і прищепок. Після завершення роботи, діти милуються виробом.
- Павлику, посади курочку в гніздечко, скажи: «Сідай!» (Дитина садить курочку в «гніздечко»).
- Подивіться, як зраділа наша курочка і дякує вам. Як курочці затишно в ньому! Курочка знесе яєчка, а з них вилупляться... Хто? (Курчатка).
- Так, курчатка. Повторіть, будь ласка, за мною - «курчатка». Подивіться уважно, і порахуйте, скільки курчаток вилупилося у курочки? (Одне, два, три). Разом скільки? (Три)
Вправа 4. «Курчатка по порядку»курчаткаОдне, два, три). Разом скільки? (Три)
Мета: розвиток наочно-дійового мислення.
- Курочка веде своїх курчаток на прогулянку. За курочкою йде найбільше курчатко. Знайдіть, будь ласка, де воно? (Дитина відшукує і ставить за курочкою найбільше курчатко). Яке у тебе курчатко за величиною? (найбільше). Повтори, будь ласка, Павлику,- «найбільше».
- За ним іде менше курчатко. Знайди, будь ласка, де воно? (Дитина відшукує і ставить за курочкою менше курчатко).
- За меншим іде найменше курчатко. Де воно? Яке це курчатко за величиною? (найменше). Повтори, будь ласка, Олечко, - «найменше».
Молодці! Допомогли курочці розставити курчатка від найбільшого до найменшого і повести на прогулянку.
Пішла наша курочка. І ми пішли трішечки прогуляємося.
Фізкультхвилинка
Мета: попередження втоми дітей, розвиток опорно-рухового апарату.
Курка з курчатами весело грала,
курка курчаток усьому навчала:
крильцями махати, (махають руками)
зернята шукати, (повороти голови вліво-вправо)
швиденько клювати, (присідають і пальчиками стукають по підлозі)
на зеленій травичці весело стрибати (стрибають).
Повторити 2 рази.
- Гуляла курочка з курчатками і вони нарешті зголодніли.
Вправа 5. «Кольорові зернятка».
Мета: розвиток сприймання, наочно-дійового мислення.
- Дід з бабою насипали зерняток і кличуть курочку з курчатками.
- Як кличуть дід з бабою курчаток? (Ціп-ціп, ціп-ціп). А як кличе курочка курчаток? Скажи, Олю. (Ко-ко-ко). От молодці! Допомогли погодувати курчаток. Курочка вам дякує, діти.
- Давайте тепер зберемо наші зернятка: Оля збере червоні зернятка в червону тарілочку, а Павлик жовті зернятка - у жовту тарілочку.
Діти виконують завдання, а дорослий допомагає при потребі.
- Скільки зерняток ви зібрали? (Багато)
Раді курочка й курчатка. Наїлися зерняток, дякують добрим діткам.
Вправа «Прощання»
Мета: зняття психоемоційного напруження
- А у вас, дітки, який настрій? Хороший? Вам сподобалося гратися з казочкою «Курочка Ряба»? Хто до вас приходив? (Відповіді дітей)
Ясне сонечко в кімнату
Дивиться в віконечко,
Дуже раді всі малята,
Плескають в долонечки.
- Давайте поплескаємо і порадіємо разом з курочкою і курчатками.
- Курочка прощається з вами і каже: «До побачення, дітки! До наступної зустрічі!».
Діти прощаються.
Розділи
- Правила прийому до закладу дошкільної освіти
- Управлінська діяльність. Прозорість та інформаційна відкритість закладу
- Методична служба
- Освітня діяльність. Інклюзивна освіта Моніторинг якості освіти
- Медичне обслуговування
- Фізкультурно-оздоровча робота
- Музична скарбничка
- Психологічна служба
- Створення сучасного розвивального простору ЗДО
- Інформація про використання публічних коштів