Тематичне заняття з мовленнєвого спілкування для дітей другої молодшої групи на тему «У світі чарівних слів»
Програмові завдання:
Формувати свідомість малого українця, даючи уявлення про культуру мовлення і культуру спілкування українців та прищеплюючи навички мовленнєвого етикету; закріпити знання дітей про правила вживання ввічливих слів у ситуаціях прохання та подяки; розвивати діалогічне мовлення, вміння спілкуватися.
Виховувати ввічливість, тактовність, культуру поведінки у дітей.
Матеріал: словесний матеріал до теми заняття; розвивальна гра «Співучий килимок»; атрибути до гри-драматизації казки О. Іваненко «Няв-няв»; набір м'яких іграшок (тварин).
Хід заняття
Діти заходять до групової кімнати, вітаються з дорослими, використовуючи при цьому міміку та жести.
Вихователь. - У нас сьогодні гість, послухайте і відгадайте, будь ласка, хто це? Великий, волохатий, клишоногий, бурий (ведмідь). А тепер послухайте, який він.
Вихователь показує іграшкового ведмедика і читає про нього вірш.
В лісі жив ведмідь-гультяй,
Знав єдине слово «дай»:
- Дайте меду і малини!
- Дайте рибки і калини!
Дорікали звірі вслід:
- Ну й неввічливий ведмідь!
- Чи тобі завчити важко
- Чарівні слова: Будь ласка?
Вихователь. - Діти, як ви гадаєте, що означає слово «гультяй»? (ледачий). То який ведмідь? (Ведмідь - гультяй, ледачий, нечемний, невихований, неввічливий). Давайте залишимо його у себе на занятті, щоб разом з нами він учився ввічливо говорити і чемно поводитись. Ви згідні?
Пальчикова гімнастика
Задрімав мізинчик трішки,
Безіменний - стриб у ліжко,
І середній там лежить,
Вказівний давно вже спить.
Вранці всі схопились враз -
В дитсадочок бігти час.
Вихователь. - Діти, скажіть мені, будь ласка, як називається держава, в якій ми з Вами живемо? Хто ми такі? Якою мовою розмовляємо?
Вітаю вас, маленькі українці!
Будьте здоровенькі
На потіху батька й неньки.
Будьте добрі,чемні, милі
На потіху всій родині
І на славу Україні.
Запалюють свічку, промовляють слова:
- Свічка, мов сонечко,
свічечка світи - помагай нам рости!
Діти по колу передають один одному свічку і говорять побажання (будь здоровий, будь розумний, будь веселий, сильний, вихований і т.д.).
Вихователь. - Діти, після таких побажань хочу запитати, який у вас настрій? (хороший). Такий настрій можна передати товаришу без слів: посміхнутись, поклонитись, помахати рукою, послати поцілунок.
- Діти, ми навчили ведмедика говорити приємні слова, навчили передавати хороший настрій без слів, а тепер давайте навчимо його чарівних слів вітання.
Дидактична гра «Скажи ввічливо»
Кожна дитина бере ведмедика і вітається з ним (доброго ранку, доброго дня, доброго здоров'я, вітаю, привіт, здоровенький був).
Фізкультхвилинка
Під веселу українську мелодію діти рухаються по колу і виконують прості танцювальні рухи.
Дидактична гра «Співочий килимок»
Діти спочатку слухають голоси тварин, потім вибирають улюблену іграшку і звуконаслідують її.
- Як привітаються з вами дерева? (ш-ш-ш-ш-ш-ш-ш);
- Як привітається вітер? (ху-у-у-у-у-у-у);
- Соловейко? (тьох-тьох-тьох);
- Сова? (гу-гу-гу).
- Діти, подивіться, будь ласка, на килимок, та назвіть, кого ви там бачите? (дівчинка, котенятко, корівка, лошатко, півник, котик). Так, це герої казочки, яких ви так любите і у яких можете зараз перевтілитися. Хочете?
Гра-драматизація казки О. Іваненко «Няв - няв»
(Див. Чарівне слово: оповідання. - Х.: Белкар-книга, 2013)
Вихователь. - Діти, хто мені скаже, чому дівчинка відразу не налила котенятку молочка? (Бо воно не попросило). Ось, бачите, як важливо бути ввічливим і знати правила етикету. Давайте покажемо ведмедику, як ви засвоїли ці правила.
Дидактична гра «Чарівні слова»
- Як ви вранці привітаєтеся з мамою (татом)? (Доброго ранку)
- Як привітаєтеся з бабусею (дідусем)? (Доброго здоров'ячка)
- Як привітаєтеся із сестричкою (братиком)? (Вітаю)
- Які слова скажете мамі після сніданку? (Дякую)
- Якщо ненароком штовхнете товариша, що скажете? (Вибач)
- Коли про щось просите, яке чарівне слово потрібно сказати? (Будь ласка);
- Коли потрібно попрощатись, яке чарівне слово скажете? (До побачення).
Вихователь. - Ось бачиш, Ведмедику, які чарівні слова вміють говорити наші діти? А ти всі чарівні слова запам'ятав? (Так, запам'ятав усі і тепер завжди їх буду говорити)
Підсумок заняття
Вихователь. - Молодець, Ведмедику! Молодці діти! Ви гарно запам'ятали «чарівні слова». Ви хороші сини і донечки своїх батьків і своєї землі. Я думаю, що на ведмедика казати «гультяй» більше ніхто не буде. Він у вас гарно навчився бути ввічливим і чемним.
На наступному занятті ми будемо з вами вчитися говорити компліменти.
Кого побачиш - усміхнись,
Кого зустрінеш - привітайся,
І ніжно в очі подивись,
І подружитись намагайся.
Коли спілкуєтесь із ким,
Чарівних слів не забувайте.
А я прощаюся із Вами,
Тож до побачення! Бувайте! (Вихователь махає рукою)
Підготувала вихователь Грухаль М.К.
Розділи
- Правила прийому до закладу дошкільної освіти
- Управлінська діяльність. Прозорість та інформаційна відкритість закладу
- Методична служба
- Освітня діяльність. Інклюзивна освіта Моніторинг якості освіти
- Медичне обслуговування
- Фізкультурно-оздоровча робота
- Музична скарбничка
- Психологічна служба
- Створення сучасного розвивального простору ЗДО
- Інформація про використання публічних коштів