Виховання дружніх взаємин між дітьми. Поради вихователям
1. Допоможіть кожній дитині сформувати власний позитивний імідж, особливо коли йдеться про новачка, замкнуту чи неуспішну дитину ("Сашко завжди хоче всіх чимось пригостити", "У нас Сашко ніколи не забуде зібрати іграшки на майданчику", "Щоб я без тебе робила?").
2. Практикуйте різні способи, демонстрації симпатії та прихильності одне до одного, такі як аплодисменти в ситуаціях успіху і як засіб підтримки, тримання кулачків як уболівання за неї тощо.
3. Використовуйте відповідну лексику, що підтримує дії та жести: "Чим я тобі можу допомогти?", "Наступного разу у тебе обов'язково вийде", "Ти заслуговуєш на повагу", "Мені здається, що ти все зрозумів і більше так не робитимеш"; жести - взяти за руку, погладити по голові, поплескати по плечу, підморгнути; вчинком - запросити до гри, поділитися іграшкою тощо.
4. Навчайте дітей виявляти вдячність до однолітків та дорослих. "Дякую, ти мені дуже допоміг", "Без тебе я не впоралася б", "Тобі всі радіють" тощо. Можна організувати написання "листів подяки" одне одному.
5. Особлива увага має бути звернена на зміну ставлення до дітей, які з якихось причин були неуспішними в діяльності чи поведінці. Варто докласти всіх зусиль, щоб кожна дитина переживала радісні почуття успішності. Якщо дитина продемонструвала неприйнятні форми поведінки, була чи то агресивною, чи нещирою і викликала справедливий протест у інших дітей, варто підкреслити цінність її як особистості ("Ти ж у нас такий молодець", "Ми звикли тобою пишатися", "Ти ж у нас розумник!"), разом з тим рішуче визнати недопустимість такої поведінки.
6. Зверніть увагу на дітей, які почуваються самотніми. Частіше запрошуйте їх до спільних справ, водночас з повагою ставтесь до їхнього бажання побути на самоті. Виділіть час протягом дня для індивідуального спілкування, допоможіть їм знайти приятелів, запропонуйте цікаву вправу. Зробіть так, щоб вони періодично потрапляли в центр уваги всієї групи, наприклад, доручіть саме їх видавати квитки на виставу чи заводити колону дітей до зали.
7. Організуйте "День дитини". Це може збігатися з днем народження чи іменинами, і в такому разі кожна дитина протягом року побуде в цій ролі. Влаштуйте цього дня справжнісіньке свято! Підготуйте сюрпризи, ігри. Облаштуйте спеціальне місце - трон - де буде сидіти іменинник. Зібравшись у святкове коло, дайте можливість дітям у вільній формі висловити побажання, похвалити іменинника за позитивні якості характеру. Нехай цього дня він сам вирішить, в які ігри гратися, хто перший стоятиме в колоні тощо
Розділи
- Правила прийому до закладу дошкільної освіти
- Управлінська діяльність. Прозорість та інформаційна відкритість закладу
- Методична служба
- Освітня діяльність. Інклюзивна освіта Моніторинг якості освіти
- Медичне обслуговування
- Фізкультурно-оздоровча робота
- Музична скарбничка
- Психологічна служба
- Створення сучасного розвивального простору ЗДО
- Інформація про використання публічних коштів