Психологічне забезпечення процесу адаптації дитини в здо
Адаптаційний період - серйозне випробовування для дітей до 3,5 - 4 років: викликані адаптацією стресові реакції надовго порушують емоційний стан дитини. Щоб цей період пройшов відносно спокійно, прислухайтеся до наступних порад:
1. Організуйте життя дитини вдома відповідно до режиму дня, якого дотримуються в здо. Цим ви значно полегшите маляті процес звикання до ясел.
2. Зацікавте сина чи доньку дитячим садком. Розкажіть, чим займаються діти в садку. Не залякуйте і не погрожуйте дитині садком ("Не слухатимешся, не заберу з садочка", "Будеш погано поводитися, підеш у дитсадок").
3. Дитина значно легше пристосовується до умов здо, якщо в сім'ї вона оволодіє елементарними навичками самообслуговування. Іноді, прагнучи зекономити час, батьки поспішають самі вдягнути дитину, нагодувати її, чим стримують формування в неї необхідних умінь. Звикнувши до надмірної опіки, такі діти в садку почуваються безпорадними і самотніми. На момент вступу до садка треба навчити дитину самостійно мити руки, їсти, брати активну участь у одяганні та роздяганні.
4. Дуже важливо навчити маля гратися. Деякі батьки вважають, що будь-яка дитина сама добре вміє гратися. Насправді ж, діти раннього віку просто маніпулюють іграшками, виконують одноманітні дії, кидають, стукають, гризуть, не знаючи, як застосовувати їх. Щоб гра була цікавою, тривалою, розкривала дитину, дорослому треба розкрити їй призначення іграшки і способи дій з нею. Така спільна діяльність формує в дитини, крім ігрових умінь, потребу і навички спілкування.
5. Одна з головних причин труднощів перших днів дитини в яслах - недостатній досвід спілкування з іншими дорослими дітьми. Дитина, яка спілкується лише з членами своєї родини, боїться сторонніх, не вміє правильно реагувати на їхні звертання. Не лякайте дитину чужим дядьком, який забере її, якщо вона не буде слухатись. Гуляючи з дитиною на ігровому майданчику, вчіть її нікого не ображати, не забирати іграшки, спонукати до гри з однолітками.
6. Значну увагу слід приділяти розвитку мовлення. Це теж полегшить адаптацію. Адже дитина зможе висловити свої бажання, повідомити про потреби і вихователь зможе допомогти їй.
7. Прагніть оформити маля в дитсадок хоч за 2 - 3 тижні до виходу матері на роботу, щоб можна було поступово збільшити тривалість перебування дитини в ДНЗ. Ніколи не виявляйте у присутності дитини своїх переживань, не шкодуйте з приводу того, що доводиться віддавати її у дитсадок. Навпаки, висловлюйте захоплення цікавими іграшками: своїм настроєм, ставленням до вихователя, інших дітей, підкресліть упевненість, що вашій дитині буде тут добре.
8. Тривалість адаптаційного періоду залежить від індивідуальних особливостей дитини. Якщо дитини активна, комунікативна, допитлива, її адаптація проходить порівняно легко і швидко. Інша дитина повільна, невпевнена, боязка, тому їй потрібен більш тривалий час на період адаптації. Хворобливим, сором'язливим дітям потрібно в середині тижня робити "вихідний". Слід мати на увазі, що тривалі перерви (від 7 - 10 днів і більше) затягують і ускладнюють період адаптації.
9. Під час адаптаційного періоду важливо створити вдома спокійну атмосферу, з розумінням відноситися до немотивованих вередувань малюка, більше гуляти з ним, щоб зняти емоційне напруження активними діями, цікавою діяльністю і т.п. Слід раніше класти дитину спати на ніч після теплої ванни. Оберігайте нервову систему дитини, оточіть її любов'ю. Лише за таких умов ви зможете бачити усміхнену дитину в період адаптації.
Розділи
- Правила прийому до закладу дошкільної освіти
- Управлінська діяльність. Прозорість та інформаційна відкритість закладу
- Методична служба
- Освітня діяльність. Інклюзивна освіта Моніторинг якості освіти
- Медичне обслуговування
- Фізкультурно-оздоровча робота
- Музична скарбничка
- Психологічна служба
- Створення сучасного розвивального простору ЗДО
- Інформація про використання публічних коштів