Телевізор в житті дитини дошкільника
Телевізор у житті дитини - це добре чи погано? Скільки і що повинні дивитися діти? Чи потрібно вимикати телевізор, якщо ми вважаємо, що передача дитині буде нецікава? Багато запитань потребує відповідей.
Сучасні ЗМІ розвивають у дитини иоверхневість, бездіяльність, пасивність. Світ дитячої фантазії та уявлень наповнюється низькопробними образами, часто із жорстоким змістом, які забирають у дитини свободу.
Телебачення гальмує:
- мовний розвиток як можливість висловлення особистості;
- процес читання: діти хоча і читають, але витрачають більш зусиль, щоб зрозуміти зміст прочитаного;
- розвиток фантазії: дітям важко слідкувати за розповіддю, тому що їхня здатність уяви атрофується;
- процеси концентрації: телебачення робить дитину поверхневою, лінивою у мисленні, вразливою до різних маніпуляцій - активної обробки побаченого не відбувається, висновки телеглядача відповідають задумам авторів телепередачі. Щоб зрозуміти телепередачу правильно, необхідно повністю вникнути в її зміст. Ця пасивність приводить до того, що в реальному житті людина нездатна знаходити зміст у тому, що вона сприймає безпосередньо. Читання книг сповільнюється розглядом .оміксів. Телебачення спокушає охоплювати поглядом сторінку в цілому і більше не читати;
- дитячу допитливість, бажання самостійно відкривати світ і намагатися його зрозуміти;
- здатність гратися і проявляти ініціативу: дитячі ігри стають більш пасивними; спочатку діти з інтересом вступають у гру, але при необхідності діяти самостійно швидко втрачають до неї інтерес;
Вважається, що телебачення розвиває мовлення дитини і збагачує її словниковий запас. Проте практика показує, що це далеко не так. До того ж діти, які часто дивляться телевізор, більш підвладні стресам і важче їх переносять. Телебачення призводить до гіперактивності і непосидючості, посилює ті відхилення, які вже є у дитини.
Все, що відбувається па екрані, дитина переносить в своє буденне життя. "Екранна" радість при цьому може переживатися більш реально, ніж справжня.
Мета між реальністю і фантазією стирається. Постійне спостереження насилля через деякий час перестає викликати негативну моральну реакцію.
Виникає новий тип злочинця - підлітка -далекий від каяття вбивця, який майже не усвідомлює своїх вчинків. Збільшує ться рівень арештів підлітків від 10 до 18 років за вживання наркотиків. А все починається в дошкільному віці!
Зрозумійте, що дивитися телевізор дитині шкідливо, і захистіть її від цього. Перед нами, батьками і вихователями, стоїть завдання, яке підсвідомо випливає від самих дітей: своїм вихованням сприяти тому, щоб вони могли розвиватися діяльними і здоровими.
Правила боротьби з телеманією:
1) Телевізор не повинен бути вагомою складовою життя батьків: це стане позитивним прикладом для дітей.
2) Обговорення улюблених телепередач дорослих і дітей після перегляду.
3) Зважування "за" і "проти" дітей з приводу "дорослих" передач і думки дорослих з приводу дитячих.
4) Слід пам'ятати про те, що дитина, яка щодня бачить сцени насильства, вбивства, звикає до них і навіть отримує від таких епізодів задоволення. Слід відгородити дітей від їх перегляду.
Підготували: вихователь-методист Семенюк Р.Ф., старша медична сестра Ковтун Л.М.
Розділи
- Правила прийому до закладу дошкільної освіти
- Управлінська діяльність. Прозорість та інформаційна відкритість закладу
- Методична служба
- Освітня діяльність. Інклюзивна освіта Моніторинг якості освіти
- Медичне обслуговування
- Фізкультурно-оздоровча робота
- Музична скарбничка
- Психологічна служба
- Створення сучасного розвивального простору ЗДО
- Інформація про використання публічних коштів