Як мотивувати дітей до занять з фізкультури. Консультація для інструкторів з фізкультури

У дошкільному віці розглядається питання свідомого ставлення дітей до свого здоров'я та його зміцнення. Саме у дошкільному віці важливо розвивати зацікавленість до фізичної культури та спорту, адже це і є передумовою міцного здоров'я. Стрижневою фігурою у цьому є постать інструктора з фізкультури. Саме він виконує головну роль в організації рухової діяльності дошкільників протягом дня, формує звичку та мотивує дітей до систематичних занять спортом.

Необхідно створювати такі умови та ситуації, щоб у дитини розвивався природній, а не нав'язливий інтерес до фізичної культури. Ось декілька цікавих способів для мотивування дошкільників.

Пошук ситуацій. Діти мають поєднати не лише рухову, а й розумову активність. Вкажіть дітям лише рухи, які діти мають виконати впродовж заняття, а вони мають самі вирішити і застосувати обладнання, яке їм знадобиться. Наприклад, «Сьогодні ми будемо пролізати в обруч» або «Сьогодні ми будемо лазити по канату». Друге завдання - діти повинні самостійно обрати спосіб пролізання (боком чи прямо). Не поспішайте дітям підказувати, як вирішити  ситуацію. Нехай трішки подумають, самі дійдуть висновку та порадіють власним успіхам.

Інсценівки. Як показує практика, дуже ефективний прийом перевтілення. Для початку можна запропонувати дітям якісь прості образи: «Ти - квіточка, сонечко, дощик і т.д». Потім ускладнити завдання: «Ти  - Снігова королева». Далі  - показати рухами  об'єкти чи процеси, яких у їхньому досвіді ще не було. Такі завдання мають бути парадоксальними: «Якби ти став маленьким і потрапив у телевізор, якби ти звідти вибрався?». Пропонуйте також дітям вигадувати нові способи використання фізкультурного інвентаря. Наприклад, «малювання» м'ячем; розгойдування, сидячи на м'ячі.

Рухливі ігри. До знайомих рухливих ігор додавайте нові елементи. Наприклад, під час гри «Дострибни до предмета» повісьте один предмет нижче, інший - вище, нехай діти самі оберуть собі складність завдання. Проводьте такі ігри, що потребують від дітей швидкої зміни розумової та рухової реакції. Наприклад, у грі «Діти й вовк» у певний момент діти перевтілюються на мисливців і починають полювати на вовка. У той же час вовк може перетворитися на мураху, яку мисливці не помітять і т.д. Такі ігри  потребують від вихователя та від дітей творчих зусиль, але поступово інтерес буде помітно зростати.

Імпровізовані рухи. Дайте дітям змогу творчо відобразити будь-які рухи. Наприклад, пробігти, як дрібний дощик, як листочок, що жене вітерець, як ураган, як лисичка і т.д. діти повинні самостійно. Без підказок дорослого, придумати ці рухи. Спочатку діти повторюють рухи один одного, але згодом вигадують все більше варіантів. Малята дуже емоційно реагують на такі завдання і з задоволенням їх виконують.

Похвала. Один із важливих чинників формування інтересу до фізичної активності є позитивна оцінка виконання рухів дітьми. Педагог завжди повинен помічати, як дитина долає страх, невпевненість, сором'язливість, при цьому непомітно і делікатно показуйте, як ту чи іншу вправу можна виконати ліпше. Старші дошкільники вже розуміють, що від цього залежить кінцевий успіх.

Психогімнастика. Як додатковий засіб розвитку та мотивації до фізичних занять використовуйте етюди з психогімнастики, які допоможуть не лише фізично вдосконалюватися, а й розвивати волю, уяву, пам'ять, вміння зосереджувати увагу.

Ефективними будуть етюди з психогімнастики Маргарити Чистякової:

  • на виразність жестів - «Гра у сніжки», «Гра з камінцями», «Дружна родина»;
  • на розслаблення м'язів - «Спати хочеться», «Фея сну»;
  • психом'язового тренування з фіксацією уваги на диханні - «На березі моря», «Гра з піском», «Гра з мурашкою», «Відпочинок на березі моря».

Для мотивування дітей до занять фізкультурою спробуйте подані засоби, щоб дізнатися, що найбільше подобається вашим вихованцям та створюйте такі умови, щоб досягти максимальної фізичної активності малят.

Використані джерела:

1.   Журнал «Вихователь-методист дошк. закладу» №5-6/2022. Л. Скваровська «Як мотивувати дошкільників до занять з фізкультури»

2.   Інтернет-ресурси

Підготувала вихователь, вихователь-методист Галина БЕРНАЦЬКА