День
тижня
|
Вікові групи
|
Ранній вік
|
Молодший дошкільний вік
|
Середній дошкільний вік
|
Старший дошкільний вік
|
Понеділок, 21 жовтня «Дитина і побут. Пожежна безпека»
|
- Заняття «Про правила поведінки з електроприладами»
- Заняття з малювання «Вогонь - добрий, вогонь - злий» (жовта і червона фарби)
- Бесіда «Сірники - не іграшка»
- Дидактичні ігри: «Склади ціле», «Маленькі пожежники», «Що спочатку, а що потім?» (причини виникнення вогню), «Що для чого?» (призначення предметів побуту, електроприладів) та інші
- Читання творів художньої літератури та бесіда за їх змістом
- Моделювання ситуацій: «Хлопчик приніс у дитячий садок сірники»; «Дівчинка бавиться телевізором - включає і виключає його» та ін.
- Рухливі ігри: «Загасимо вогонь» (ігри з піском і водою), «Передай картинку» (закріплення назв предметів побуту); «Будь обережним!» (ходьба по гімнастичній лаві), «Знайди прапорець» та ін.
- Розгляд ілюстрацій з набору карток: «Як уникнути неприєм-ностей», «Сам удома» та ін.
|
- Заняття «Домашні помічники. Про небезпеку неправильного користу-вання електроприладами»
- Заняття з малювання «Пожежна драбина»
- Бесіда «Користь та небезпека від вогню»
- Дидактичні ігри: «Опиши картинку» (призначення предметів побуту), «На що це схоже?» (відгадування предметів, призна-чених для пожежогасіння після словесного опису), «Збери пожежну машину», «Що зайве?» (визначення найпростіших приладів для пожежогасіння)
- Сюжетно-рольові ігри: «Ми - пожежники» (опанування навичками гасіння малого вогню) «Погасимо кицин дім».
- Читання творів художньої літера-тури та бесіда за їх змістом; відгадування загадок
- Розгляд ілюстрацій з набору карток: «Як уникнути неприєм-ностей», «Сам удома»...
- Моделювання ситуації «Заллємо вогонь водою (засиплемо піском)»
|
- Заняття «Без мами вдома сам. Безпека у побуті»
- Заняття з конструювання «Пожежна машина»
- Бесіда «Вогонь- друг, вогонь- ворог»
- Дидактичні ігри: «Горить - не горить», «Що потрібно пожежникам для роботи?», «А що у тебе?» (картинки з предметами побуту), «Можна - не можна?» та інші
- Рухлива гра «Пожежники на навчанні»
- Інсценізація казки «Кицин дім»
- Читання творів художньої літератури та бесіда за їх змістом; відгадування загадок
- СХД «Розфарбуй пожежну машину»
- Розгляд ілюстрацій з набору карток: «Як уникнути неприєм-ностей», «Сам удома» та ін.
- Моделювання ситуації «Заллємо вогонь водою (засиплемо піском, зіб'ємо килимком)»
- Сюжетно-рольова гра «Кухарі»
|
- Заняття «Щоб вогонь не завдав біди, будь обережним з ним завжди!»
- Малювання «Пожежа в лісі»
- Бесіда з презентацією на тему «Рятувальники-пожежники»; «Пожежна служба - 101», «Газова служба - 104»
- Дидактичні ігри: «Небезпечні предмети в руках у дітей», «Допоможіть Незнайку», «Що потрібно пожежникам для роботи?» та інші
- Рухливі ігри: «Юні пожежники», «Хто швидше загасить вогонь?», «Пожежники на навчанні» та інші
- Логічна гра «Ланцюжок слів» (сірник - папір, вогонь, пожежа...)
- Сюжетно-рольові ігри: «Сім'я», «Пожежники»
- Читання творів художньої літератури та бесіда за їх змістом; відгадування загадок
- Розгляд тематичних ілюстрацій «Сам удома» та інші
|
Вівторок, 22 жовтня «Дитина і вулиця. Правила дорожнього руху»
|
- Заняття-тренінг «Про сигнал «Повітряна тривога» та правила поведінки в укритті»
- Конструювання «Вузька дорога»
- Бесіда «Машини на нашій вулиці. Правила поведінки на дорозі»
- Дидактичні ігри: «Добери за кольором», «Добери за формою», «Склади з частин світлофор», «Розкажи про транспорт» (порівняння легкової і вантажної машин), «Збери кубики у кузов», «Куди їдуть автомобілі?» та інші
- Рухливі ігри: «Горобчики і кіт», «Горобчики і автомобіль», «Катання на велосипеді», «Поїзд», «Біжіть до мене», «Трамвай», «Кольорові автомобілі», «Літаки» та інші
- Розгляд ілюстрацій за набором карток: «Транспорт», «Як уникнути неприємностей» та інші.
- СХД «Машини їдуть по дорозі» (малювання прямих та хвилястих ліній)
- Сюжетно-відображувальні ігри: «Автобус», «Водії».
- Читання творів художньої літератури та бесіда за їх змістом (на вибір)
- Моделювання ситуації «Хлопчик грається з м'ячиком біля проїжджої частини дороги».
|
- Заняття-тренінг «Про сигнал «Повітряна тривога» та правила поведінки в укритті»
- Аплікація на тему «Світлофор»
- Рухливі ігри: «Кольорові автомо-білі», «Горобці і кіт», «Поїзд», «Горобчики і автомобіль», Зберемо світлофор», «Куди їдуть автомобілі?», «Автомобілі» та ін.
- Моделювання ігрових ситуацій: «Колобок на міській вулиці», «Незнайко заблукав»
- Дидактичні ігри: «Розкажи про транспорт» (порівняння легкової і вантажної машин), «Розмаїття транспорту», «Поведінка в громадському транспорті», «Місця для ігор на вулиці», «Куди їдуть автомобілі?» та інші
- Настільно-друкована гра «Ми їдемо, їдемо, їдемо...» (види тран-спорту: наземний, повітряний, водний)
- Розгляд ілюстрацій за набором карток: «Транспорт. Військовий транспорт», «Як уникнути неприємностей», «Що добре, а що погано?» та інші
- СХД «Машини на вулиці нашого селища» (розфарбовування)
- Читання творів художньої літератури та бесіда за їх змістом; відгадування загадок
- Сюжетно-рольова гра «Водії».
|
- Заняття-тренінг «Про сигнал «Повітряна тривога» та правила поведінки в укритті»
- Бесідаз презентацією«Дорожня абетка»(про ПДР)
- Дидактичні ігри:«Українці які?», «На чому люди їздять?», «Розкажи про картинку» (складання описових розповідей про машини спец- призначення),«Дорожні знаки для пішоходів», «Правила спілкування з незнайомцями» та інші
- Рухливі ігри: «Потяг», «Кольорові автомобілі», «Горобчики і автомобіль», «Знайди свій знак», «Кмітливі пішоходи», «Зберемо світлофор» та інші
- Сюжетно-рольова гра «Авто-містечко»
- Розгляд дидактичних картин «Види транспорту», «Військова техніка» та інших ілюстрацій із серії «Транспорт»
- Читання творів художньої літератури та бесіда за їх змістом
- СХД «Машини на вулиці нашого селища» (розфарбовування)
- Розгляд ілюстрацій із набору карток: «Як уникнути неприємностей», «Що добре, а що погано?» та ін.
- Моделювання ситуації «Червоне світло застало посеред дороги»; «Кошенятко загубилося» (набуття комунікативних навичок та самозбереження)
- Вечір віршиків та загадок (за темою дня)
|
- Заняття з ліплення «Я ліплю із пластиліну для тата-захисника машину»
- Бесідаз презентацією«Дорожня абетка»(про ПДР); «Що робити, коли лунає сирена?»
- Сюжетно-рольова гра «Регулю-вальник»
- Дидактичні ігри: «Воїн який?», «Наші друзі - дорожні знаки», «Продовж думку» (перевірка знань про правила дорожнього руху), «Збери дорожній знак», «Правила спілкування з незнайомцями».
- Рухливі ігри: «Хто влучніший?», «Школа м'яча», «Пройди і не наступи», «Яка команда швидше збереться», «Перегони» (орієнтува-ння за сигналами світлофора) та інші
- СХД з використанням ТРВЗ «Автомобілі майбутнього»
- Моделювання ігрових ситуацій:
«Куди поспішають машини?» (складання творчих розповідей, закріплення знань про окремі види військової техніки); «Мама намагається пройти з тобою вулицю у недозволеному місці. Які твої дії?»
- Розгляд ілюстрацій з набором карток: «Правила дорожнього руху», «Види транспорту», «Військова техніка»
|
Середа, 23 жовтня «Дитина і гра. Мінна безпека»
|
- Заняття «Ігри дітей в укритті. Небезпечні іграшки».
- Аплікація «Кульки з ниточками» (за потреби - заняття в укритті)
- Бесіда «З ким можна спілкуватись, а з ким - ні?» (розгляд сюжетних картинок про особисту безпеку дитини)
- Дидактичні ігри: «Небезпечні знахідки», «Кожній речі - своє місце», «Що у кошику?» (предметні картинки), «Що для чого?», «Можна - не можна» (сортування предметів на дві купки - безпечних для гри і небезпечних) та інші
- Рухливі ігри: «Знайди предмет», «Котик і миші», «Теремок», «Хто перший», «Каруселі», «Прапорці», «Знайди свій колір», «Біжіть до прапорця», «Лови, кидай, падати не давай!», «Прокоти м'яч у ворітця», «Дострибни до прапорця», «Хто збере більше кульок», «Не наступи», «Діти і ведмідь», «Зайчики сіренькі» та інші
- Показ настільного театру «Вовк і семеро козенят» (бесіда за змістом).
- Розгляд ілюстрацій з набором карток: «Ігри та іграшки», «Як уникнути неприємностей» та ін.
- Моделювання ситуації: «На вулиці лежить незнайомий предмет» (обговорити дії дитини)
*Тренінгове заняття «Одягни маску» з відпрацюванням заходів евакуації дітей з приміщення ЗДО в укриття (упродовж дня)
|
- Заняття «Песик Патрон і вибухонебезпечні предмети».
- Аплікація «Кульки з ниточками» (за потреби - заняття в укритті)
- Бесіда-гра «Склади торбинку для екстреної ситуації»
- Дидактичні ігри: «Небезпечні знахідки», «Що на картинці?» (опис предметів), «Небезпечні предмети в руках у дитини» (гострі, колючі, ріжучі, гарячі, дрібні предмети), «Кожній речі - своє місце», «Допоможемо Незнайку» (правила користування різними предметами).
- Рухливі ігри: «Жмурки», «Хто перший», «Не наступи», «Знайди свій колір», «Біжіть до прапорця», «Лови, кидай, падати не давай!», «Хто збере більше кульок» та інші
- Розгляд ілюстрацій з набором карток: «Ігри та іграшки», «Сам удома», «Як уникнути неприємностей» та ін.
- Читання та обговорення казок «Два цапки», «Дві кізочки» (хто з них мудріший)
- Моделювання ситуацій: «На вулиці лежить незнайомий предмет» (обговорити дії дитини);
«Скалки» (небезпека від гострих дрібних черепків посуду, дерев'яних скалок тощо), «Розкидані цвяхи, кнопки, булавки» (обговорити наслідки від наступання на ці небезпечні предмети)
- Вечір віршиків та загадок (за темою дня)
*Тренінгове заняття «Одягни маску» з відпрацюванням заходів евакуації дітей з приміщення ЗДО в укриття (упродовж дня)
|
- Заняття «Песик Патрон і вибухонебезпечні предмети».
- Аплікація «Подарунок для матусі» (за потреби - заняття в укритті)
- Бесіда з презентацією «Небезпечні іграшки»; «Дітям про вибухонебезпечні предмети».
- Дидактичні ігри: «Небезпечні знахідки», «Склади торбинку для екстреної ситуації»; «Ліки та термометр - не для ігор», «Розклади на дві купки» (безпечні та небезпечні предмети).
- Гра-лабіринт «Допоможи їжачкам вибратися з небезпеки»
- Сюжетно-рольова гра «Нагоду-ємо ляльку» (безпечна поведінка за обіднім столом)
- Моделювання ситуацій: «На вулиці лежить незнайомий предмет» (обговорити дії дитини);
«Скалки» (небезпека від гострих дрібних черепків посуду, дерев'яних скалок тощо); «Розкидані цвяхи, кнопки, булавки» (обговорити наслідки від наступання на небезпечні предмети)
- Рухливі ігри: «Жмурки», «Хто перший», «Не наступи», «Знайди свій колір», «Лови, кидай, падати не давай!», «Хто збере більше кульок» та інші
- Розгляд тематичних ілюстрацій: «Ігри та іграшки», «Сам удома», «Як уникнути неприємностей» та ін.
- Перегляд мультфільму «Пес Патрон про мінну безпеку»
https://www.youtube.com/watch?v=cR0rXKcfDt4
*Тренінгове заняття «Одягни маску» з відпрацюванням заходів евакуації дітей з приміщення ЗДО в укриття (упродовж дня)
|
- Заняття «Песик Патрон і вибухонебезпечні предмети»
- Аплікація «Гілочки з осінніми листочками» (за потреби - заняття в укритті)
- Бесіда з презентацією «Небезпечні іграшки»; «Дітям про вибухонебезпечні предмети».
- Дидактичні ігри: «Вибухонебезпечні предмети», «Склади торбинку для екстреної ситуації», «Кожній речі - своє місце», «Небезпечні предмети в руках у дитини» (гострі, колючі, ріжучі, гарячі, вибухонебезпечні, дрібні предмети).
- Рухливі ігри: «Третій зайвий», «Снайпери», «Ми - веселі дошкіль-
нята», «Займіть свій будиночок», «Козаки-розбійники» та ін.
- Моделювання ігрових ситуацій: «На вулиці лежить незнайомий предмет» (обговорити дії дитини);
«Допоможемо потерпілому» (правила надання першої долікарської допомоги)
- Перегляд мультфільму «Пес Патрон про мінну безпеку»
https://www.youtube.com/watch?v=cR0rXKcfDt4
- Читання «Казки про війну і перемоги над загарбниками» Тетяни Небесної (Ж-л «Дошкільне виховання» 3-4/2022)
- Розгляд ілюстрацій з набором карток: «Ігри та іграшки», «Як уникнути неприємностей», «Сам удома» та ін.
*Тренінгове заняття «Одягни маску» з відпрацюванням заходів евакуації дітей з приміщення ЗДО в укриття (упродовж дня)
|
Четвер, 24 жовтня «Дитина і природа. Екологічна безпека»
|
- Заняття «Ми - друзі природи»
- Бесіда за змістом вірша «Коли киця сміється, а коли сердиться?»
- Дидактичні ігри: «Розкажи про іграшку» (кішку, собачку, кізочку, корівку, комаху, гусочку, курочку, півника), «Добре - погано», «Тварини (комахи) та поводження з ними» (з «чарівним мішечком» та предметними картинками), «Одягнемо ляльку на прогулянку» та інші
- Рухливі ігри: «У ведмедя у бору», «Діти в лісі», «Ведмідь і діти», «Конячки», «Кіт та миші», «Пастух і стадо», «Пташенята і кіт», «Через струмок», «Кошенята й цуценята», «Спіймай комара», «Не замочи ніг», «Сонечко і дощик» та інші
- Моделювання ситуацій: «Чому киця сердиться?», «Чому собачка гавкає, кусає і в дім не пускає?», «Тебе укусила бджола»
- Читання творів художньої літератури
- Розгляд ілюстрацій з набором карток: «Продукти харчування», «Овочі і фрукти - корисні продукти», «Дикі тварини», «Комахи» та ін.
*Пам'ятка для батьків «Про правила поведінки у природі»
|
- Заняття «Ми - друзі природи»
- Конструювання «Паперовий човник» (для спостереження за ним на воді під час «повені»)
Бесіди: «Хто в лісі живе? Правила поведінки з комахами», «Що корисно, а що шкідливо для нашого організму?», «Хто як готується до зими?»
- Дидактичні ігри: «Можна- не можна», «Розкажи про іграшку» (кішку, собачку, кізочку, коника, зайчика, лисичку, вовчика), «Хто у кого?» (звірі та їх дитинчата), «Хто що їсть?», «Де чий будиночок?», «Правила спілкування з домашніми тваринами», «Отруйні рослини, гриби» та інші
- Рухливі ігри: «Мисливці та зайці», «Їстівне - неїстівне» (з м'ячем), «Рибалки та рибки», «Мавпочки», «Конячки», «Кіт та миші», «Пташка і пташенята», «Діти в лісі», «Квочка і курчата»
- Моделювання ситуацій: «Чому киця сердиться?», «Чому собачка гавкає, кусає і в дім не пускає?», «Тебе укусила бджола»
- ДПД «Як утворюється вітер?» (віяло, вентилятор, подмухати на папірець)
- Читання тематичних творів художньої літератури, відгадування загадок (на вибір)
- Розгляд ілюстрацій з набором карток: «Продукти харчування», «Овочі і фрукти - корисні продукти», «Дикі тварини», «Комахи» та ін.
*Пам'ятка для батьків «Про правила поведінки у природі»
|
- Заняття «Буду я природі другом»
- Бесіди: «Ліс та його мешканці. Правила поведінки з комахами»; «Коли на вулиці гроза»; «Рослинки-здоровинки» (про лікарські рослини)
- Дидактичні ігри: «Коли Земля радіє, а коли - сумує?», «Хто як готується до зими?», «Отруйні гриби, ягоди, рослини», «Сортуємо сміття», «Свої та чужі домашні тварини» та ін.
- Рухливі ігри: «З купини на купину», «Повінь» (лазіння по драбині), «Два морози», «У ведмедя у бору», «Пастух і стадо», «Качечка», «Кошенята і щенята» «Діти і вовк», «Переліт птахів», «Лисиця в курнику».
- ДПД «Як пар перетворюється на воду» (накрити склом чашку з гарячою водою)
- Спостереження за птахами, білочкою, собачкою, кішкою на вулиці (визначення в поведінці тварин обачності, реакції на зовнішні чинники)
- Розгляд ілюстрацій з набором карток: «Овочі та фрукти», «Дикі та свійські тварини», «Комахи», «Плазуни» та ін.
- Моделювання ситуацій: «Собака гризе кістку», «Ти вдома сам і за вікном розпочався сильний вітер з дощем. Які твої дії?», «Тебе укусила бджола»
- Читання творів художньої літератури, відгадування загадок (на вибір)
*Пам'ятка для батьків «Про правила поведінки у природі»
|
- Заняття «Буду я природі другом: правила збереження довкілля та сортування сміття».
- Бесіди: «Небезпека в природі», «Як зберегти повітря чистим?».
- Дидактичні ігри: «Коли Земля радіє, а коли - сумує?», «Екологічні знаки», «Сортуємо сміття», «Безпритульні тварини та поводження з ними», «Отруйні гриби, ягоди, рослини», «Стихійні лиха» та ін.
- Рухливі ігри: «Птахи і зозуля», «Карасі і щука», «Хитра лисиця», «Шпаки в шпаківнях», «День і ніч», «Мисливці і зайці», «Жаби і чапля», «Горобці-стрибунці», «Гуси-лебеді», «Ведмідь і бджоли», «Чижик у клітці» та інші
- ДПД з водою (про властивості води)
- Розгляд ілюстрацій з набором карток: «Продукти харчування», «Природні явища», «Пори року», «Комахи», «Плазуни» та ін.
- Моделювання ситуацій: «Собака гризе кістку», «Ти вдома сам і за вікном розпочався сильний вітер з дощем. Які твої дії?», «Тебе укусила бджола»
- Читання творів художньої літератури, відгадування загадок (на вибір)
*Пам'ятка для батьків «Про правила поведінки у природі»
|
П'ятниця, 25 жовтня «Здоров'я дитини. Особиста безпека»
|
- Заняття «Що робити, щоб не захворіти? Мій носик»
- Сюжетно-відображувальні ігри: «Полікуємо ведмедика», «Дочки - матері».
Бесіди: «Хто як до зими готується?», «Чистота - важлива справа», «Звідки беруться бруднулі?»
- Моделювання ситуації «Ведмедик образився» (вчити дітей способів поліпшення настрою); «Посварилися- помирилися», «Наш друг захворів».
- Дидактичні ігри: «Скажи комплі-мент (лагідно)», «Що для чого?» (предметні картинки), «Корисно - шкідливо», «Що тут зайве?» та інші
- Рухливі ігри: «Сонечко і дощик», «Ведмідь і діти», «Іменинний пиріг», «Хлібчик», «Знайди свій будиночок», «Чий віночок кращий?», «Ми веселі діти», «Дожени зайчика», «Поїзд» (поліпшення функцій дихання), «Хмари і вітер» (поліпшення функцій дихання), «Пузир» та інші
- Читання творів художньої літератури, відгадування загадок (на вибір)
- Розгляд ілюстрацій з набором карток: «Правила миття рук», «Режим дня» та ін.
|
- Заняття «Що робити, щоб не захворіти? Вітер, повітря та його значення».
- Бесіда «Люди похилого віку. Ознаки здоров'я - нездоров'я»
- Дидактичні ігри: «Знайди місця, де чатує небезпека» (відбір карток з іграми в небезпечних місцях), «Корисно-шкідливо», «Корисна і шкідлива їжа», «Чим можна отруїтися?», «Ознаки здоров'я і хвороби», «Особиста безпека дитини» (поводження біля балконів, відчинених вікон; небезпека від стрибків з меблів, підвіконь; вміння бігати, стрибати і падати без травм; безпечне користування східцями), «Я - хлопчик, я - дівчинка», «Маски настрою» (дитина зображує різні настрої у дзеркалі)
- Показ на фланелеграфі казки «Котик і півник» (вдосконалення навичок самозбереження)
- Сюжетно-рольова гра «Лялька захворіла»
- Рухливі ігри: «Піжмурки» (вчити дітей долати свої страхи), «Сонеч-ко і дощик», «Ведмідь і діти», «Сортуємо овочі» та інші
- Моделювання ситуацій: «Незна-йомець пропонує» (вчити правил спілкування з незнайомими людь-ми); «Падіння з висоти» (обго-ворення наслідків падіння яєчка (людини) за казкою «Курочка ряба»)
- Розгляд ілюстрацій з набором карток: «Режим дня», «Правила миття рук»
|
- Заняття «Що робити, щоб не захворіти? Повітря, вітер, значення чистого повітря»
- Бесіди: «Бабуся захворіла. Ознаки здоров'я та нездоров'я»; «Особиста безпека дитини» (поводження під час повітряної тривоги, біля балконів, відчинених вікон; небезпека від стрибків з меблів, підвіконь, дерев; вміння бігати, стрибати і падати без травм; безпечне користування східцями, ліфтом)
- Дидактичні ігри: «Корисно-шкідливо», «Корисна і шкідлива їжа», «Чим можна отруїтися?», «Ознаки здоров'я і хвороби», «Я- хлопчик, я - дівчинка», «Допоможи знайти маму» (вчити дітей правильно звертатися до людей у форменому одязі по допомогу).
- Інсценізація казки «Вовк і семеро козенят» (вдосконалення навичок самозбереження)
- Сюжетно-рольова гра «Лікарня»
- Розгляд ілюстрацій з набором карток: «Режим дня», «Як уникнути неприємностей», «Сам удома» та ін.
- Читання казки «Троє поросят»
(про наслідки легковажної поведінки для особистої безпеки)
- Моделювання ситуацій: «Незна-йомець пропонує» (вчити правил спілкування з незнайомими людь-ми); «Шкідливі звички» (про небезпеку від шкідливих звичок)
|
- Заняття «Що робити, щоб не захворіти? Вітер, повітря і наше здоров'я»
- Бесіди: «Про мікроби і хвороби», «Допоможи собі сам: правила першої домедичної допомоги».
- Дидактичні ігри: «Хворий чи здоровий», «Корисні і шкідливі звички», «Продовж речення», «Назви емоцію», «Корисна та шкідлива їжа», «Я - хлопчик, я - дівчинка», «Екстремальна ситуація».
- Рухливі ігри: «Сортуємо овочі», «Перейдіть калюжу в калошах», «Перевезіть з поля урожай», «Зберіть гриби», «Передай м'яч», «Цілься краще», «Вчимося падати», «Піжмурки» та інші
- Ігровий тренінг з використанням ширми «Правила безпеки для дитини»
- Розгляд ілюстрацій з набором карток: «Режим дня», «Як уникнути неприємностей», «Сам вдома» та ін.
- Підсумковий моніторинг знань з БЖД: дидактичні ігри - «Продовж розповідь», «Правильно - непра-вильно», «Добери риму»
http://leleka.rv.ua/index.php?m=content&d=view&cid=1599
*Консультація для батьків «Про користь та шкоду інтернету»
|