Як сформувати культуру академічної доброчесності у ЗДО? Консультація для педагогів

Мовою законодавства академічну доброчесність визначає стаття 42 Закону України «Про освіту» - це «сукупність етичних принципів та визначених законом правил, якими мають керуватися учасники освітнього процесу під час навчання». 

Доброчесність - це не лише про науку, а про довіру один до одного. Існує кілька принципів академічної доброчесності (шість фундаментальних цінностей) :

  • Довіра - батьки довіряють вихователю як професіоналу своєї справи та поважають його думку. Педагоги довіряють своєму директору і навпаки, колеги мають довіру один до одного.
  • Чесність - починається з окремих людей і поширюється на групу, колектив. Чесність з дітьми закладає основу доброчесності на все життя. Чесність на організаційному рівні забезпечує тон загальноакадемічної доброчесності.
  • Справедливість - діти, вихователі, адміністрація та інші працівники мають право розраховувати на справедливе відношення до себе та зобов'язані справедливо ставитися до інших.
  • Повага . Повага до інших - це повага чужої думки, не залежно від того, чи відрізняється вона від вашої, відкритість. Повага до себе - це рішення спірних питань, не розглядаючись власними цінностями.
  • Відповідальність - кожна особистість несе відповідальність за репутацію свого, свого колективу, свого закладу.
  • Мужність - це дії відповідно до своїх цінностей, незважаючи на страх.

До порушення академічної доброчесності належать: плагіат, фабрикація та фальсифікація даних, свідоме захоплення або завищення оцінювання зусиль і досягнень дитини . Існує законодавчий і незаконодавчий внаслідок порушення академічної доброчесності. Так, за Законом України «Про освіту» педагоги можуть позбавити звання, категорії чи права займати певні посади. За незаконодавчим наслідком - це зіпсована репутація, недовіра до освіти в цілому.

 Для успішного формування академічної доброчесності необхідно отримати чотири елементарних правила:

1.   Будьте доброчесними у роботі з дітьми.

2.   Не присвоюйте заслуги інших.

3.   Дотримуйтеся шести фундаментальних цінностей.

4.   Формуйте у дітей розуміння цінності праці.

Академічна доброчесність у дошкільній освіті допомагають виховувати відповідні громадяни, які розуміють значення чесності, співпраці.  

Використані джерела:

 1. . https://ezavdnz.expertus.com.ua/933533 «Чотири поради, які повністю сформувати культуру академічної доброчесності у закладі». І. Кіндрат

2. https://vseosvita.ua/blogs/akademichna-dobrochesnist-v-doshkilnii-osviti-94538.htm

3. Інтернет ресурси.

Підготувала вихователь Галина БЕРНАЦЬКА