Інноваційні педагогічні технології, які використовувалися в освітньому процесі Квасилівського ЗДО у 2023/2024 навчальному році

У Квасилівському ЗДО (ясла-садок) впроваджуються інноваційні освітні технології, які сприяють підвищенню якості освітнього процесу - цілеспрямоване, систематичне й послідовне впровадження в освітню практику оригінальних, новаторських способів, прийомів педагогічних дій і засобів, які охоплюють освітній процес ЗДО від визначення мети до результатів.  Серед них:  

  • технологія особистісно орієнтованої освіти та колективно-групового навчання;
  • технологія інтегрованого навчання та виховання;
  • технології створення сучасного інформаційного освітнього середовища для дитини (критичне застосування інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ) для створення, пошуку, обробки, обміну інформацією на роботі, в публічному просторі та у приватному спілкуванні; інформаційна й медіа-грамотність педагога; володіння алгоритмічним мисленням, роботою з базами даних; навички безпеки в Інтернеті та кібербезпеки; розуміння етики роботи з інформацією - дотримання академічної доброчесності; практичне застосування цифрових інструментів Google, мобільного додатку Viber, Facebook; створення папок (Microsoft Office), набирання та опрацьовування текстів (Word), складання таблиць (Excel), створення презентацій (PowerPoint)  тощо)
  • технології формування критичного мислення (ейдетика, мнемотехніка, друдли, картки-схеми, коректурні таблиці, асоціативні карти, структурно-логічні схеми, розповідання за схемами, опис предметів за схемами-моделями, моделювання казки, моделювання проблемних ситуацій, мнемічні схеми-моделі для заучування віршів, інтелектуальні ігри Нікітіних та ін.)
  • технологія розвитку творчої особистості - ТРВЗ (Г. Альтшуллера);
  • оновлена методика розвитку мовлення та навчання рідної мови дітей раннього і дошкільного віку (Алла Богуш, Наталія Маліновська);
  • оновлена методика організації художньо-мовленнєвої діяльності дітей у ЗДО (Алла Богуш, Наталія Гавриш);
  • оновлена методика «Виховуємо казкою»: нетрадиційні методи роботи з казкою (за Людмилою Фесюковою);
  • методика розвитку творчих здібностей на заняттях з образотворчого мистецтва (за Людмилою Шульгою);
  • технологія фізичного виховання дітей М. Єфименка («Театр фізичного виховання і оздоровлення дітей»);
  • здоров'язбережувальні та здоров'яформувальні технології: профілактичні (різні види самомасажу; ходіння по «доріжках здоров'я»; коригувальні вправи на профілактику плоскостопості, постави; оздоровча ходьба в середньому темпі; оздоровчий біг; загартовувальні процедури тощо); профілактично-лікувальні (фітотерапія, аромотерапія (ароматизація приміщення), вживання фітонцидів, вживання «добрих слів» тощо); оздоровчі технології терапевтичного спрямування (арттерапія, пісочна терапія, сміхотерапія, казкотерапія, музикотерапія, кольоротерапія, ігротерапія, пальчикова гімнастика (вправи, ігри, картинки), дихальна гімнастика, фітбол-гімнастика, психогімнастика (вправи, ігри, етюди, пантоміми), зорова гімнастика, коригувальна гімнастика, міогімнастика (вправи для язичка), чирлідинг-гімнастика, танцювально-ритмічна гімнастика тощо)
  • інноваційні технології фізичного розвитку дошкільників (оздоровчі прогулянки; різновиди фізкультури на свіжому повітрі; малі олімпійські ігри; фізкультурно-оздоровчі заняття; гімнастика пробудження після сну, музично-ритмічна гімнастика, фізкультурно-музичні руханки, флешмоби, конкурси тощо);
  • валеологізація освітнього процесу (введення до розкладу організованої навчально-пізнавальної діяльності в усіх вікових групах занять з основ здоров'я (з валеології та безпеки життєдіяльності);
  • інтерактивні технології розвитку мови та комунікативно-мовленнєвої компетентності дитини;
  • ігрові технології (ігри на розвиток великої та дрібної моторики; ігри з використанням м'яких модулів; різновиди сучасних настільно-друкованих та заламінованих дидактичних ігор; різновиди рухливих ігор з атрибутами й без них, народних ігор, музичні руханки тощо);
  • впровадження технології освіти для сталого розвитку (за Наталією Гавриш, Оленою Пометун);
  • впровадження STREAM-освіти на формування культури інженерного мислення у дошкільників (за К. Крутій);
  • впровадження педагогічних технологій інклюзивної освіти у ЗДО;
  • технологія «Стіни, стеля, підлога, які говорять» (за К. Крутій);
  • музейна педагогіка (створення тематичних міні-музеїв у вікових групах та ЗДО);
  • етнопедагогічні технології (козацька педагогіка) - відродження традицій епохи українського козацтва;
  • технології кулінарії (відродження традицій кулінарного мистецтва - з раннього віку);
  • ігрова квест-технологія (заняття-подорожі, заняття-мандрівки за визначеним маршрутом);
  • етрадиційні підходи до проведення ранкових зустрічей дітей у ЗДО;
  • освоїли педагогічні технології роботи з дітьми в укритті; 
  • авторські технології (вивчення, узагальнення та поширення досвіду роботи педагогічних працівників Квасилівського ЗДО). Створення власних освітніх ресурсів (методичні розробки, презентації, публікації професійної тематики тощо) та їх оприлюднення з метою обміну досвідом роботи з колегами:
  • «Виховання національно-патріотичних почуттів дошкільників засобами фізичного виховання» (інструктор з фізкультури Тамара Момоток);
  • «Виховання патріотичних почуттів дошкільників засобами музики» (музичний керівник Олена Денисюк);
  • «Використання творів українського живопису для розвитку творчої уяви та художніх здібностей дошкільників» (вихователь Надія Шевчук);
  • «Мовленнєвий розвиток дітей раннього віку» (вихователь-методист Раїса Семенюк);
  • «Нетрадиційні підходи до вирішення завдань з українознавства в ЗДО» (вихователь-методист Раїса Семенюк);
  • «Формування основ безпеки життєдіяльності дошкільників» (вихователь Ніна Сенюк);
  • «Формування мовленнєвого етикету у дітей дошкільного віку» (вихователь Марія Грухаль);
  • «Розвиток емоційного інтелекту дошкільників» (практичний психолог Юлія Віннічук);
  • «Комплексна оцінка рівня розвитку дітей раннього та дошкільного віку засобами кваліметрії» вихователя-методиста Раїса Семенюк.

З метою реалізації пріоритетного завдання у 2023/2024 навчальному році за освітнім напрямом «Дитина в природному довкіллі» проведений інтерактивний семінар-практикум з проблеми «Природничо-екологічна освіта дошкільників: сучасні підходи» з метою вивчення і впровадження інноваційних технологій природничо-екологічної освіти дошкільників; створена картотека  дидактичних матеріалів для формування природничо-екологічної компетентності дітей різних вікових категорій; проведений конкурс-огляд дидактичних посібників для формування у дошкільників основ споживчої культури та навичок, орієнтованих на сталий розвиток; проведений колективний перегляд еколого-психологічного тренінгу «Ліс - багатство країни» у старшій групі № 11 (вихователь Ольга Денисюк).

Організація освітнього процесу аналізувалася упродовж 2023/2024 навчального року. У педагогів, які атестувалися у 2024 році, був проведений аналіз їхніх професійних компетентностей відповідно до професійного стандарту та вимог нового Положення про атестацію. Розроблені Плани індивідуальної траєкторії професійного розвитку педагогів відповідно до профстандарту та проведені самозвіти педагогів про результативність педагогічної та освітньої діяльності.  

Проведений внутрішній моніторинг якості освіти відповідно до Положення про ВСЗЯО та Програми моніторингу у Квасилівському ЗДО, за результатами якого - організація освітнього процесу та виконання державних стандартів дошкільної освіти у групах дітей старшого дошкільного віку на високому рівні і відповідає заявленим вимогам на 76-80%. Освоїли технології проведення моніторингу якості освітньої діяльності.

Прозвітувала вихователь-методист Семенюк Раїса