ПРОТОКОЛ №5 засідання підсумкової педагогічної ради від 28.05.2024 року

Квасилівський заклад дошкільної освіти (ясла-садок)

 

ПРОТОКОЛ

28.05.2024р.  № 5

засідання педагогічної ради

ПРИСУТНІ:

Голова - директор Ольга Лисак

Секретар - вихователь Софія Левкович

31 член педагогічної ради (список присутніх додається)

ВІДСУТНІ:

Круглик Ольга - щорічна відпустка

Новосад Тетяна  - тимчасова непрацездатність

Бідюк Віра - щорічна відпустка

Шум Марія - щорічна відпустка

ПОРЯДОК ДЕННИЙ:

1.  Про виконання рішень попередньої педради. Інформація секретаря.

2.  Про цілісність, системність, послідовність планування й організації освітньої діяльності щодо формування соціально-громадської компетентності дошкільників. Обмін досвідом. Вихователі: Тетяна Рудяк, Галина Бернацька, Оксана Корнійчук, Ірина Патій

3.  Про надання якісних освітніх послуг у закладі здобувачам дошкільної освіти, у тому числі дітям з ООП. Самоаналіз результатів освітньої роботи. Вихователі інклюзивних груп: Світлана Храпко, Ірина Степанюк, Світлана Вернюк, Ольга Денисюк та асистенти вихователів

4.  Про результати внутрішнього моніторингу якості освітніх та управлінських процесів у ЗДО та готовності старших дошкільників до систематичного навчання в умовах Нової української школи:

4.1 Стан фізкультурно-оздоровчої роботи та фізичної підготовленості дітей старшого дошкільного віку. Звіти інструкторів з фізкультури

4.2 Стан оцінювання музичного розвитку дітей старшого дошкільного віку. Звіти муз керівників

4.3 Результативність психологічної діагностики дітей старшого дошкільного віку та готовності їх до шкільних навантажень. Звіт практичного психолога

4.4  Результативність методичної роботи у закладі за 2023/2024 навчальний рік. Звіт вихователя-методиста

4.5  Результативність логопедичної роботи у ЗДО. Звіт вчителя-логопеда

4.6 Результати самооцінювання освітніх і управлінських процесів ЗДО з напряму оцінювання «Здобувачі дошкільної освіти (освітній процес і компетентності дітей)». Аналітична довідка. Вихователь-методист Семенюк Раїса

5. Щодо особливостей планування освітньої роботи ЗДО влітку. Обговорення плану роботи.  Педагогічні працівники

6. Про перевід груп та педагогічне навантаження у новому навчальному році. Інформаційні повідомлення. Директор Лисак Ольга

1. СЛУХАЛИ:

Софію ЛЕВКОВИЧ, секретаря педагогічної ради, яка проінформувала усіх присутніх про виконання рішення попередніх педрад, які зняті з контролю, як такі, що виконані.

ВИРІШИЛИ (УХВАЛИЛИ):

1.1. Зняти з контролю рішення попередньої педради як такі, що виконані.

2. СЛУХАЛИ:

Раїсу СЕМЕНЮК, вихователя-методиста, яка наголосила, що упродовж навчального року педагогічний колектив Квасилівського ЗДО продовжував освітню діяльність, спрямовану на якісний результат формування соціально-громадянської компетентності дошкільників в умовах правового режиму воєнного стану в Україні. Національно-патріотичне виховання дошкільників було одним із пріоритетних завдань колективу, тому була проведена велика й результативна робота у цьому напрямку: значно збагатилася тематика занять національно-патріотичним змістом для дітей різних вікових категорій. Активно використовувалася в освітньому процесі парціальні програми: «Україна - моя Батьківщина» під ред. О. Рейпольської; «Моя країна - Україна» Наталії Гавриш, Ольги Косенчук.

ВИСТУПИЛИ:

Галина БЕРНАЦЬКА, вихователь групи дітей раннього віку, яка ознайомила педагогів з використанням у роботі різноманітних дидактичних та настільно-друкованих ігор, з метою вирішення завдань формування свідомого ставлення до соціуму. Зауважила, що вагомим компонентом формування соціально-громадянської компетентності дитини є виховання у сім'ї, де дитина встановлює свої перші зв'язки з іншими людьми, з рідними. (Виступ додається)

Тетяна РУДЯК, вихователь групи дітей молодшого дошкільного віку, яка озвучила цілі, які ставила перед собою для формування соціально-громадської компетентності дітей дошкільного віку. Звернула увагу на те, що не менш важливим етапом розвитку соціально-громадської компетентності є формування початкових соціальних зв'язків дитини з однолітками й новими дорослими у ЗДО. Саме в ЗДО вони набувають важливого суспільного досвіду, основних знань і вмінь, необхідних для подальшого життя серед людей, залучаються до різних видів діяльності. (Виступ додається)

Оксана КОРНІЙЧУК, вихователь групи дітей середнього дошкільного віку, яка ознайомила педагогів із  системністю та послідовністю роботи із вирішення ряду завдань, які спрямовані на формування соціально-громадської компетентності дошкільників. Розповіла присутнім про використання у роботі народних рухливих ігор, що сприяють вирішенню внутрішніх суперечностей, відображають характер, почуття, побут, звичаї українців та є джерелом радісних емоцій, криниця знань, естафета традицій поколінь, могутній засіб виховного впливу. (Виступ додається)

Ірина ПАТІЙ, вихователь групи дітей старшого дошкільного віку, яка ознайомила педагогів із організацією освітньої діяльності щодо формування соціально-громадської компетентності дітей у своїй групі. Розповіла про організацію та проведення тематичних днів: «День прапору», «День Незалежності України», «День Миру», «День козацтва», «День соборності», «День рідної мови», «День вишиванки» тощо, які символізують єдність і незалежність української нації. (Виступ додається)

ВИРІШИЛИ (УХВАЛИЛИ):

2.1. Продовжити змістовне, системне, послідовне планування й організацію освітньої діяльності з реалізації завдань формування соціально-громадської компетентності дошкільників з дотриманням особливостей організації освітнього процесу в умовах воєнного стану. Педагогічним працівникам. Упродовж навчального року.

2.2. Оновити етнографічні осередки в усіх вікових групах, фізкультурній та музичній залах. Педагогічним працівникам. До початку нового навчального року.

2.3. Організувати літні розваги національно-патріотичного змісту, виходячи із тематики тижневих освітніх блоків на літо Музичним керівникам, інструкторам з фізкультури, вихователям, асистентам вихователів. Упродовж літнього періоду.

3.  СЛУХАЛИ:

Ольгу ЛИСАК, директора, яка розповіла про особливості надання якісних освітніх послуг у закладі здобувачам дошкільної освіти, у тому числі дітям з ООП. Наголосила, що у закладі у чотирьох вікових групах забезпечені умови для інклюзивного навчання 9-м дітям з ООП різних рівнів підтримки (другого-четвертого). Створена ресурсна кімната з необхідним обладнанням та ігровим дидактичним матеріалом для проведення корекційно-розвиткової роботи з дітьми з ООП.

ВИСТУПИЛИ:

Світлана ХРАПКО, вихователь дітей молодшого дошкільного віку, яка представила всім присутнім презентацію із світлинами предметно- розвивального середовища, яке є основою для надання якісних освітніх послуг у закладі здобувачам дошкільної освіти, у тому числі дітям з ООП. Наголосила, що домінуюча роль у наданні якісних освітніх послуг здобувачам дошкільної освіти і дітям з ООП у групі належить індивідуальним заняттям, що дозволяють реалізувати ІПР дитини. Зробила порівняльний аналіз результатів освітнього процесу на початку та у кінці навчального року. (Виступ додається)

Ірина СТЕПАНЮК, вихователь групи дітей середнього дошкільного віку, яка розповіла про створення сприятливих умов для розвитку творчого потенціалу кожної дитини та його самореалізації в освітньому процесі ЗДО, реалізацію завдань національно-патріотичного, духовного, фізичного виховання та пізнавального розвитку вихованців. Звернула увагу на те, що у процесі освітньої діяльності головну увагу звертали на збереження психологічного та фізичного здоров'я здобувачів дошкільної освіти. (Виступ додається)

Марія КОТЯШ, асистент вихователя середньої групи № 8, яка проаналізувала результативність своєї освітньої діяльності за 2023/2024 навчальний рік. Підготувала ряд консультацій для батьків: «Рекомендації батькам щодо корекції тривожності дитини», «Як допомогти дитині з аутизмом», «Корекційні ігри та вправи для дітей з ООП», «Поради батькам щодо роботи з дітьми з інвалідністю». Звернула увагу на співпрацю команди супроводу для встановлення наступності у корекційно-розвитковій роботі з дітьми з ООП. (Виступ додається)

Зінаїда  ЗАНЬ, асистент вихователя середньої групи № 9, яка розповіла про цілі, які били поставлені перед нею на початку 2023/2024 навчального року. Ознайомила педагогів з низкою дидактичних ігор: з розвитку сенсорики, вивчення кольорів, геометричних фігур, тварин, овочів та фруктів, які були виготовленні з метою виконання ІПР дитини. Узагальнила висновки щодо результативності роботи з дітьми з ООП на кінець навчального року. (Виступ додається)

Ольга ДЕНИСЮК, вихователь дітей старшого дошкільного віку, яка озвучила труднощі, які найчастіше виникали на початку року, та цілі, які були реалізовані у процесі різноманітних видів діяльності. Розповіла про основні форми організації дітей, створення умов для психологічного комфорту кожної дитини (в тому числі з ООП), використання різноманітних форм і методів вирішення завдань збереження і зміцнення здоров'я дітей. (Виступ додається)

ВИРІШИЛИ (УХВАЛИЛИ):

3.1. Продовжувати створювати у групах та ресурсній кімнаті сучасне розвивальне освітнє середовище, яке сприятиме розвитку природніх сил кожної дитини, у тому числі з ООП, реалізації її потенційних можливостей та виконанню вимог Державних стандартів дошкільної освіти й освітньої програми ЗДО та ІПР дітей з ООП. Усім педагогічним працівникам. Упродовж навчального року.

3.2. Продовжити освоєння педагогами інноваційних методів і технологій інклюзивного навчання для стимулювання і розвитку потенційних можливостей дитини з ООП, опираючись на її сильні сторони, формування мотивації до навчальної діяльності та саморозвитку. Педагогам інклюзивних груп. Упродовж навчального року.

3.3. Опрацювати Програму для дітей раннього втручання «Маленькі сходинки» для використання у роботі з дітьми з ООП. Педагогам інклюзивних груп. До 01 вересня 2024 року.

4. СЛУХАЛИ:

Ольгу ЛИСАК, директора, яка зосередила увагу на нормативно-правовій базі щодо оцінювання освітніх та управлінських процесів у ЗДО. Коротко розповіла про хід роботи з реалізації проєкту «Здобувачі дошкільної освіти. Освітній процес і компетентності дітей» та результати внутрішнього моніторингу якості освітніх та управлінських процесів у ЗДО, готовності старших дошкільників до систематичного навчання в умовах Нової української школи, про що були видані окремі накази по ЗДО.

ВИСТУПИЛИ:

Тамара МОМОТОК, інструктор з фізкультури, яка  звернула увагу педагогів на те, що аналіз оцінювання фізичної підготовленості старших дошкільників показав, що на її результативність значно вплинули рівень захворюваності у групах, часті повітряні тривоги та пропуски дітей без поважних причин. Заключним етапом роботи з фізичного розвитку дошкільників у закладі стала Спартакіада-2024, у якій взяли участь діти з високим рівнем фізичної підготовленості. Захід проведений зі старшими дошкільниками досить яскраво, змістовно і результативно. За результатами діагностики - рівень фізичної підготовленості старших дошкільників та дітей інших вікових груп на кінець навчального року достатній. (Звіт про результати моніторингу фізичної підготовленості та зведена таблиця результатів додаються)

Оксана РЕВЕР, музичний керівник, яка наголосила, що аналіз результатів моніторингу музичного розвитку здобувачів дошкільної освіти за напрямом «Музичне мистецтво» показує позитивну динаміку досягнень дітей в усіх вікових групах з вересня по травень: низькі показники музичного розвитку дітей змінені на середні та достатні, середні показники - на достатні та високі. Рівень виконання програми з музичного розвитку на кінець навчального року - достатній та високий. Проте, за результатами моніторингу стану музичного розвитку дітей найнижчим показником виконання програми з напрямку «Музичне мистецтво» є результати у молодшій групі №5 (55%) - середній рівень виконання програми. Діти потребують посиленої індивідуальної роботи з розділів «Слухання музики» та «Співи». (Звіт та зведена таблиця результатів моніторингу додається)

Олена ДЕНИСЮК, музичний керівник, яка наголосила, що протягом навчального року проводилася плідна робота з музичного розвитку дошкільників. А заключним підсумковим етапом освітньої діяльності зі старшими дошкільниками завжди є цікаві, багаті музично-естетичним змістом випускні ранки, в ході яких майбутні першокласники демонструють присутнім на святі не тільки інтелектуальну й психологічну готовність до Нової української школи, але й свої досконалі музичні, хореографічні, театральні, літературні, артистичні здібності. Рівень виконання програми з музичного розвитку - достатній та високий у різних вікових групах. (Звіт та зведена таблиця результатів моніторингу додається)

Юлія ВІННІЧУК, практичний психолог, яка ознайомила з результатами психологічної діагностики дітей старшого дошкільного віку та готовності їх до шкільних навантажень. Визначила рівні психологічної готовності до школи у 88 обстежених дітей старшого дошкільного віку. Розповіла про те, що актуальною залишилася тематика консультацій, порад, швидкої психологічної допомоги для дітей та дорослих: «Різноманітні вправи і техніки, що допоможуть керувати своїми емоціями, тілом, диханням у стресових ситуаціях», «Позитив сьогодні. Як мислити позитивно», «Терапія обіймами, малюванням, казкою» та інші. (Звіт додається)

Анастасія ОВДІЮК, вчитель-логопед, яка розповіла, що із 88-ми дітей випускних груп у 55-ти були виявлені порушення звуковимови. На кінець навчального року виправлені вади звуковимови у повному обсязі у 15 дітей. Причиною часткового виправлення звуковимови у решти дітей старшого дошкільного віку стала велика кількість таких порушень - 2-3 і більше (у частини дітей були одночасні порушення свистячих, шиплячих, сонорних). Також у частини дітей стало причиною часткового виправлення порушень звуковимови їх погана відвідуваність та пропуски корекційно-розвиткових логопедичних занять, а також недостатній зворотній зв'язок батьків щодо виконання рекомендацій. Вчитель-логопед підготувала консультацію-порадник на літній період для батьків дітей, у яких спостерігаються порушення звуковимови. (Звіт додається)

Раїса СЕМЕНЮК, вихователь-методист, яка проаналізувала роботу закладу за 2023/2024 навчальний рік, а саме рівень засвоєння вихованцями програми в умовах особистісно орієнтованого підходу до дошкільної освіти. Наголосила, що педагогічну діагностику стану освітнього процесу та рівнів розвитку здобувачів дошкільної освіти на кінець навчального року відповідно до визначених критеріїв та індикаторів успішно провели вихователі усіх вікових груп та спеціалісти - музичні керівники, інструктор з фізкультури. Психологічну діагностику готовності дітей до школи і шкільних навантажень результативно провела практичний психолог Віннічук Юлія. За допомогою методів кваліметрії було визначено кінцеві показники рівня виконання програми й БКДО за усіма освітніми напрямами та встановлені підсумкові результати оцінювання рівнів розвитку дошкільників і сформованості їх компетентностей. Провела ретельний аналіз реалізації проєкту «Здобувачі дошкільної освіти. Освітній процес і компетентності дітей» з використанням технології SWOT-аналізу (визначення сильних і слабких сторін діяльності ЗДО). (Аналітична довідка додається)

 ВИРІШИЛИ (УХВАЛИЛИ):

4.1. Взяти до уваги аналіз результатів самооцінювання діяльності ЗДО за напрямом «Здобувачі дошкільної освіти» та моніторингу якості дошкільної освіти на кінець навчального року, приділивши пріоритетного значення вирішенню завдань освітніх напрямів: «Мовлення дитини», Дитина у світі мистецтва», «Особистість дитини». Вихователям усіх вікових груп. Упродовж 2024/2025 навчального року.

4.2. Ознайомити батьків з підсумками підготовки дітей старшого дошкільного віку до навчання у школі у формі співбесід та провести індивідуальні і колективні онлайн-консультації для батьків майбутніх першокласників. Вихователям старших груп  № 2, 7, 10, 11. До 05.06.2024 року.

4.3. Підготувати на літній період пам'ятки для батьків випускних груп щодо завдань мовленнєвого, мистецько-творчого, логіко-мотематичного розвитку дітей на кінець старшого дошкільного віку та напередодні їх вступу до НУШ, розмістивши рекомендації на сайті Квасилівського ЗДО та у вайбер-групах батьків. Вихователям старших груп № 2, 7, 10, 11. До 05.06.2024 року.

4.4. Обговорити зміст оновлених Державних стандартів дошкільної освіти на батьківських зборах та залучати батьків до спільного виконання вимог освітньої програми у кожній віковій групі. Усім педагогічним працівникам. Вересень 2024 року.

4.5. Здійснювати єдиний психолого-педагогічний контроль за динамікою розвитку дітей, у тому числі внутрішньо переміщених та з ООП; досліджувати рівень розвитку усіх психічних процесів, базових якостей особистості дошкільника як умови успішного навчання у початковій школі; активно застосовувати корекційно-розвиткові технології, методи і прийоми у роботі з дітьми різних вікових категорій, які потребують індивідуального підходу та психологічної підтримки. Практичному психологу Віннічук  Юлії. Упродовж 2024/2025 навчального року.

4.6. Посилити логопедичну корекційно-розвиткову роботу з дітьми дошкільного віку та мінімізувати вади звуковимови на кінець старшого дошкільного  віку, у тому числі дітей з ООП. Вчителю-логопеду Овдіюк  Анастасії. Упродовж 2024/2025 навчального року.

4.7. Підготувати на літній період консультацію-порадник для батьків дітей, у яких спостерігаються порушення звуковимови. Вчителю-логопеду Овдіюк  Анастасії. До 31 травня 2024 року.

4.8. Оновити програмно-методичне забезпечення гурткової роботи «Вивчаємо англійську мову». Керівнику гуртка Солярській Ірині. До початку нового навчального року.

4.9. Врахувати результати самооцінювання за напрямом «Здобувачі дошкільної освіти» при складанні освітньої програми та Плану роботи закладу на 2024/2025 навчальний рік. Робочій групі. Серпень 2024 року.

4.10. Оприлюднити звіт про результати самооцінювання якості освітньої  діяльності закладу за напрямом «Здобувачі дошкільної освіти. Забезпечення всебічного розвитку дитини дошкільного віку, набуття нею життєвого соціального досвіду» на сайті Квасилівського ЗДО. Директору Лисак Ользі. Червень 2024 року.

4.11. Висловити подяку педагогічним колективам старших груп за високий рівень досягнень здобувачів дошкільної освіти за результатами моніторингу якості освіти та виконання вимог Державних стандартів дошкільної освіти на кінець дошкільного віку та встановити матеріальне заохочення. Директору Лисак Ользі. Червень 2024 року

4.12. Визначити рівень самооцінювання освітніх і управлінських процесів за напрямом оцінювання «Здобувачі дошкільної освіти. Освітній процес і компетентності дітей» у Квасилівському ЗДО в цілому як достатній.

5. СЛУХАЛИ:

Раїсу СЕМЕНЮК, вихователя-методиста, яка ознайомила всіх педагогічних працівників з планом роботи на літній період 2024 року в умовах воєнного стану.  Вона зазначила, що у плані прописані особливості організації освітньої роботи, а також представлені форми роботи  з дітьми у літній період в умовах воєнного стану. Вихователь-методист наголосила на чітких завданнях педагогічного колективу на літній період 2024 року (оздоровчих та освітніх). Порадила педагогічним працівникам ретельно ознайомитися з орієнтовним розподілом часу при організації життєдіяльності дітей протягом дня у літній період та тижневим розподілом організованої навчально-пізнавальної діяльності дошкільників на літній період 2024 року.

(План роботи на літній період додається)

ВИРІШИЛИ (УХВАЛИЛИ):

5.1. Схвалити  План роботи ЗДО на літній період 2024 року в умовах воєнного стану з дотриманням особливостей організації освітнього процесу влітку. Усі педагогічні працівники. Упродовж літнього періоду.

5.2. Провести просвітницьку роботу з педагогічними працівниками та здобувачами дошкільної освіти «Безпека дітей влітку». Сестрі медичній старшій Решетнік Юлії. До 05.06.2024 року.

6. СЛУХАЛИ:

Ольгу ЛИСАК, директора, яка розповіла про розподіл педагогічного навантаження педагогічних працівників на 2024/2025 навчальний рік. Зазначила, що передбачається на наступний навчальний рік  укомплектувати 13 вікових груп: 3 групи раннього віку, 10 груп передшкільного віку. Заклад буде продовжувати працювати за 10,5-годинним режимом роботи, одна група буде черговою і працювати за 12-ти годинним режимом роботи - з 07.00 до 19.00 години. Кількість посад педагогічних працівників та годин тижневого навантаження буде без змін. (Інформація додається)

ВИСТУПИЛИ:

Юлія ПАВЛЮК, заступник голови профкому закладу, яка запропонувала погодити оголошений розподіл тижневого педагогічного навантаження працівників на 2024/2025 навчальний рік.

ВИРІШИЛИ (УХВАЛИЛИ):

6.1. Схвалити  розподіл педагогічного навантаження педагогічних працівників Квасилівського ЗДО на 2024/2025 навчальний рік.

 

Голова педагогічної ради                                                                                                               Ольга ЛИСАК

Секретар педагогічної ради                                                                                                           Софія ЛЕВКОВИЧ