ІНФОРМАЦІЯ про результати конкурсу-огляду дидактичних посібників для формування у дошкільників основ споживчої культури та навичок сталого розвитку
На виконання Плану роботи ЗДО на 2023/2024 навчальний рік 08-09 квітня 2024 року відбувся конкурс-огляд дидактичних посібників для формування у дошкільників основ споживчої культури та навичок, орієнтованих на сталий розвиток. Конкурс-огляд проводився в усіх вікових групах ЗДО відповідно до розробленого Положення. Конкурс-огляд дидактичних посібників для формування у дошкільників основ споживчої культури та навичок, орієнтованих на сталий розвиток - це форма методичної роботи, яка стимулює мотиваційні та рефлексійні процеси діяльності педагогів, їх професійний розвиток та сприяє удосконаленню розвивального освітнього середовища ЗДО в цілому і кожної групи зокрема.
Метою конкурсу-огляду було створення оптимальних умов для розвитку пізнавальної діяльності та виховання природничо-екологічного світосприйняття дітей у групах в рамках вивчення програми «Дошкільнятам про освіту для сталого розвитку».
Завданнями конкурсу-огляду були:
- стимулювати вихователів до творчої діяльності;
- збагатити природничо-екологічні осередки у групових приміщеннях відповідно до викликів і реалій сьогодення;
- забезпечити ресурсами реалізацію проблеми формування у дошкільників основ споживчої культури та навичок, орієнтованих на сталий розвиток, якісну організацію освітнього процесу з даної проблеми;
- обмін досвідом та підвищення професійної майстерності педагогів;
- залучення батьків вихованців до розв'язання проблем виховання у дошкільників основ споживчої культури та навичок, орієнтованих на сталий розвиток.
Оцінювання дидактичних матеріалів та посібників здійснювалося відповідно до розроблених критеріїв за 4-х бальною шкалою:
- 4 бали - відмінно (високий рівень наповнення осередку дидактичними матеріалами)
- 3 бали - достатньо (достатній рівень)
- 2 бали - посередньо, задовільно (середній рівень)
- 1 бал - незадовільно (низький рівень)
- 0 балів - показник відсутній (осередок дидактичних матеріалів не організований)
Результати оцінювання були доповнені вихователям окремих вікових груп заохочувальними балами: за творче втілення ідей.
ЗВЕДЕНА ТАБЛИЦЯ
результатів конкурсу-огляду дидактичних матеріалів і посібників зі сталого розвитку та споживчої культури
Групові осередки (середній бал)
Вікові групи |
Оформлення |
Обладнання |
|
|
||||||||||||||
Місце розміщення матеріалів та його доступність |
Естетичність та змістовність наочності, що розкриває природничо-екологічну тематику |
Естетичність та змістовність наочності, що розкриває фінансово-економічну тематику |
Оригінальність та новизна матеріалів |
Відповідність віку дітей |
Наявність дидактичних ігор та наочних посібників за темою «Охорона природи» |
Наявність дидактичних ігор та наочних посібників за темою «Збереження ресурсів» |
Наявність дидактичних ігор та наочних посібників за темою «Добрі справи для природи» |
Наявність дидактичних ігор та наочних посібників за темою «Фінансова грамотність» |
Наявність атрибутів для ігор з природнім матеріалом |
Наявність матеріалу для дитячого експериментування, праці, виготовлення поробок з природного матеріалу, календарів природи |
Наявність ілюстрованого матеріалу для ознайомлення дітей з правилами поведінки у природі, різними порами року, природними явищами |
Створення дидактичних матеріалів та обладнання для сортування сміття; наявність схем з поясненнями |
Наявність картотеки дидактичних ігор зі сталого розвитку
|
Наявність картотеки дидактичних ігор зі споживчої культури (фінансово-економічної освіти)
|
Наявність збірки казок та віршів для роботи з дітьми до інтегрованого курсу «Дошкільнятам - освіта для сталого розвитку» |
Заохочувальний бал |
Середня оцінка(бал) |
|
Група р.в. № 1 |
3 |
3 |
2 |
3 |
3 |
2 |
2 |
2 |
2 |
3 |
3 |
3 |
4 |
2 |
0 |
4 |
|
2,6 |
Група р.в. № 3 |
3 |
3 |
2 |
3 |
3 |
2 |
2 |
2 |
2 |
3 |
2 |
3 |
3 |
2 |
0 |
4 |
|
2,4 |
Група р.в. № 13 |
4 |
4 |
4 |
4 |
3 |
4 |
4 |
4 |
3 |
3 |
4 |
4 |
4 |
4 |
2 |
4 |
2 |
3,9 |
Молодша група № 4 |
3 |
4 |
4 |
4 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
4 |
3 |
4 |
4 |
2 |
4 |
|
3,4 |
Молодша група № 5 |
4 |
4 |
4 |
3 |
3 |
4 |
4 |
3 |
3 |
3 |
4 |
4 |
4 |
4 |
2 |
4 |
2 |
3,8 |
Молодша група № 14 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
2 |
2 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
4 |
2 |
4 |
|
2,7 |
Середня група № 8 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
2 |
4 |
4 |
|
3,0 |
Середня група № 9 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
4 |
4 |
4 |
4 |
3 |
|
4 |
4 |
|
3,4 |
Середня група № 12 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
4 |
3 |
3 |
3 |
4 |
3 |
3 |
4 |
4 |
4 |
|
3,3 |
Старша група № 2 |
3 |
4 |
3 |
3 |
4 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
4 |
4 |
4 |
4 |
4 |
4 |
|
3,5 |
Старша група № 7 |
3 |
3 |
4 |
3 |
4 |
3 |
3 |
3 |
4 |
3 |
3 |
3 |
3 |
4 |
4 |
4 |
|
3,4 |
Старша група № 10 |
3 |
3 |
2 |
3 |
3 |
2 |
2 |
2 |
2 |
3 |
3 |
3 |
2 |
4 |
4 |
4 |
|
2,8 |
Старша група № 11 |
3 |
3 |
3 |
3 |
4 |
3 |
3 |
4 |
3 |
3 |
4 |
4 |
4 |
4 |
4 |
4 |
|
3,5 |
Висновки. Конкур-огляд проведений результативно. Більшість вихователів вікових груп ЗДО ретельно готувалися до конкурсу-огляду: створено багато нових матеріалів зі сталого розвитку та споживчої культури. Матеріали сучасні і актуальні, естетично оформлені, заламіновані. Для них відведене спеціальне місце у груповому приміщенні.
РЕЗУЛЬТАТИ КОНКУРСУ-ОГЛЯДУ:
- 1 місце - вихователі групи раннього віку № 13 Галина БЕРНАЦЬКА, Інна УКРАЇНЕЦЬ (середній бал - 3,9)
- 2 місце - вихователі молодшої групи № 5 Світлана ХРАПКО, Тетяна РУДЯК (середній бал - 3,8)
- 3 місце - вихователі старшої групи № 2 Аліна НЕСТЕРЧУК, Ірина ПАТІЙ (середній бал - 3,5); вихователі старшої групи № 11 Марія ШУМ, Ольга ДЕНИСЮК (середній бал - 3, 5)
ПРОПОЗИЦІЇ КОНКУРСНОЇ КОМІСІЇ:
1. Рекомендовано оформити у групових приміщеннях осередки зі стікерами для матеріалів з формування навичок, орієнтованих на сталий розвиток. Вихователям усіх вікових груп
2. Перейняти досвід колег, які зайняли призові місця, та провести взаємообмін кращими дидактичними матеріалами і посібниками зі сталого розвитку і споживчої культури. Вихователям усіх вікових груп
3. Забезпечити вільний доступ дітей до матеріалів, які сприяють розвитку їх творчої ініціативи та самостійної діяльності під безпосереднім та опосередкованим керівництвом з боку вихователя. Вихователям усіх вікових груп
4. Збагатити групові осередки кращими дидактичними матеріалами та посібниками, які були відмічені комісією у:
Вихователів групи раннього віку № 13:
- «Маленькі кроки любові до природи»
- «Тваринні ресурси, земельні ресурси, водні ресурси, рослинні ресурси»
- «Чим багата Земля?»
- «Екозамінники»
- «Де зустрічається вода?»
- «Дерево ресурсів»
- «Збереження тепла у приміщенні»
- «Використовую навіть клаптик паперу»
- «Бережіть воду»
- «Економічні ресурси»
- «Бажання і необхідність».
Вихователів молодшої групи № 5:
- «Джерела світла»
- «Економіка в мнемотаблицях»
- «Експорт - імпорт»
- «Коли є попит на товар»
- «Все про економіку. Коректурні таблиці»
- «Картотека сюжетно-рольових ігор економічного спрямування»
- «У кого які потреби»
- «Доходи та витрати моєї сім'ї»
- «Правила збереження енергоресурсів. Мнемодоріжки»
- «Секрети Землі - моєї планети»
- «Що людину зігріває, а що тепло зберігає?»
Вихователів старшої групи № 2:
- «Збережи Землю»
- «Природні ресурси»
- «Природні ресурси»
- «Як правильно сортувати сміття?»
- «Економічні ресурси»
- Посібник «Екологія: Бережемо природу. Сортування сміття. Переробка сміття. Добре Землі, чи погано? Природні стихійні лиха. Бережи природу!»
- Посібник «Країна сталого розвитку. Коректурні таблиці»
Вихователів молодшої групи № 4:
- «Ввічливе чаювання»
- «Економним я росту»
- «Що потрібно нашій сім'ї? Першочергові потреби»
Вихователів середньої групи № 9:
- «Знай, люби, бережи! Коректурні таблиці. Сталий розвиток»
Розділи
- Правила прийому до закладу дошкільної освіти
- Управлінська діяльність. Прозорість та інформаційна відкритість закладу
- Методична служба
- Освітня діяльність. Інклюзивна освіта Моніторинг якості освіти
- Медичне обслуговування
- Фізкультурно-оздоровча робота
- Музична скарбничка
- Психологічна служба
- Створення сучасного розвивального простору ЗДО
- Інформація про використання публічних коштів