ПРАВИЛА самообслуговування та дотримання культурно-гігієнічних навичок дітьми різних вікових категорій
ПРАВИЛА самообслуговування та дотримання культурно-гігієнічних навичок для дитини 3-го року життя:
1. Засукувати рукави перед умиванням (за допомогою дорослого).
2. Самостійно мити руки колоподібними рухами.
3. Вмиватися, користуючись милом.
4. Мити руки та обличчя, не розбризкуючи воду.
5. Витирати обличчя та руки своїм рушником.
6. Брати свій рушник і вішати його на місце.
7. У разі потреби користуватися своїм носовичком.
8. Своєчасно і правильно користуватися туалетом.
9. Знати своє місце за столом.
10. Їсти самостійно та акуратно, добре пережовувати їжу.
11. Користуватися серветкою.
12. Тримати правильно ложку.
13. Виходити із-за столу тільки поївши, тихо підсувати стілець, дякувати за їжу.
Завдання для дорослих:
1. Підтримувати оптимальні культурно-гігієнічні умови в сім'ї та у дитячому садку.
2. Забезпечувати наявність предметів, необхідних для закріплення культурно-гігієнічних навичок дитини.
3. Забезпечити наявність необхідного маркування (в їдальні, в роздягальні, у спальні, в туалеті), відповідність маркування віку дітей.
4. Тримати у полі зору кожну дитину та всю групу, контролювати самопочуття та поведінку дітей.
5. Використовувати різні прийоми щодо закріплення у дітей культурно-гігієнічних навичок (заохочення, показ, пояснення, нагадування, приклад дорослих, похвала, підтримка).
6. Використовувати індивідуальний підхід до дитини (не сварити за те, що не виходить; терпляче вчити послідовності дій; заохочувати за найменші успіхи; при потребі допомагати; не докоряти за невміння).
7. Дотримуватися культури мовлення: розмовляти з дитиною спокійним тоном; відкидати наказову форму спілкування.
ПРАВИЛА самообслуговування та дотримання культурно-гігієнічних навичок для дитини 4-го року життя:
1. Самостійно засукувати рукави перед умиванням.
2. Самостійно мити руки колоподібними рухами.
3. Вмиватися, користуючись милом.
4. Не мочити одяг, насухо витирати обличчя і руки.
5. Вішати свій рушник на відведене для нього місце.
6. Своєчасно користуватися своїм носовичком.
7. Своєчасно і правильно користуватися туалетом.
8. Знати своє місце за столом.
9. Спокійно сидіти за столом під час прийман ня їжі.
10. Правильно користуватися ложкою, виделкою (у кінці 4-го року життя), серветкою.
11. Їсти самостійно та акуратно, брати їжі потрохи, їсти безшумно, добре пережовувати їжу.
12. Після приймання їжі прополоскати рот.
13. Виходити з-за столу тільки поївши, тихо підсувати стілець, дякувати за їжу.
14. Помічати та усувати неохайність (самостійно чи за допомогою дорослих).
15. Помічати нелад в одязі, зачісуватися.
Завдання для дорослих:
1. Підтримувати оптимальні культурно-гігієнічні умови в сім'ї та у дитячому садку.
2. Забезпечувати наявність предметів, необхідних для закріплення культурно-гігієнічних навичок дитини.
3. Забезпечити наявність необхідного маркування (в їдальні, в роздягальні, у спальні, в туалеті), відповідність маркування віку дітей.
4. Тримати у полі зору кожну дитину та всю групу, контролювати самопочуття та поведінку дітей.
5. Використовувати різні прийоми щодо закріплення у дітей культурно-гігієнічних навичок (заохочення, показ, пояснення, нагадування, приклад дорослих, похвала, підтримка).
6. Використовувати індивідуальний підхід до дитини (не сварити за те, що не виходить; терпляче вчити послідовності дій; заохочувати за найменші успіхи; при потребі допомагати; не докоряти за невміння).
7. Дотримуватися культури мовлення: розмовляти з дитиною спокійним тоном; відкидати наказову форму спілкування.
ПРАВИЛА самообслуговування та дотримання культурно-гігієнічних навичок для дитини 5-го року життя
1. Засукувати рукави перед умиванням.
2. Самостійно мити руки за потребою, а також після відвідування туалету, перед прийомом їжі, користуватися милом.
3. Не намочувати одяг, насухо витирати обличчя і руки, не розбризкувати воду.
4. Самостійно виконувати основні гігієнічні процедури (вмивати обличчя, мити руки, ноги, вуха, статеві органи; чистити зуби).
5. Відвертатися під час кашлю, прикривати рот своїм носовичком.
6. Своєчасно і правильно користуватися туалетом.
7. Знати своє місце за столом.
8. Спокійно сидіти за столом під час приймання їжі, приймати правильну позу та зберігати її.
9. Правильно користуватися столовими приборами (ложкою, виделкою, ножом), серветкою.
10. Їсти самостійно та акуратно, страву брати потрохи, їсти безшумно.
11. Виходити з-за столу тільки поївши, тихо підсувати стілець, дякувати за їжу.
12. Після приймання їжі прополоскати рот.
13. Помічати та усувати неохайність та нелад в одязі, зачісуватися.
14. Під час кашлю відвертатися, прикриваючи рот носовою хустинкою.
Завдання для дорослих:
1. Підтримувати оптимальні культурно-гігієнічні умови в сім'ї та у дитячому садку.
2. Забезпечувати наявність предметів, необхідних для закріплення культурно-гігієнічних навичок дитини.
3. Забезпечити наявність необхідного маркування (в їдальні, в роздягальні, у спальні, в туалеті), відповідність маркування віку дітей.
4. Тримати у полі зору кожну дитину та всю групу, контролювати самопочуття та поведінку дітей.
5. Використовувати різні прийоми щодо закріплення у дітей культурно-гігієнічних навичок (заохочення, показ, пояснення, нагадування, приклад дорослих, похвала, підтримка).
6. Використовувати індивідуальний підхід до дитини (не сварити за те, що не виходить; терпляче вчити послідовності дій; заохочувати за найменші успіхи; при потребі допомагати; не докоряти за невміння).
7. Дотримуватися культури мовлення: розмовляти з дитиною спокійним тоном; відкидати наказову форму спілкування.
ПРАВИЛА самообслуговування та дотримання культурно-гігієнічних навичок для дитини 6-го року життя:
1. Під час прийому їжі: охайність, вміння правильно тримати ложку й хліб, виделку і ножа, добре пережовувати їжу, користуватись серветкою, додержувати правильної пози, дякувати, вставати із-за столу, засунувши стільця.
- Під час вмивання і миття рук: вміння закочувати рукави, намилювати руки до появи піни, змивати мило, насухо витирати руки, користуватися індивідуальним рушником, вішати рушник на місце, стежити за чистотою рук, обличчя.
- Під час одягання/роздягання: вміння розстібати/застібати ґудзики, знімати одяг, охайно та послідовно вішати його; стежити за зачіскою, одягом.
2. Дотримання санітарно-гігієнічних вимог:
- під час прийому їжі: вміти сервірувати стіл до прийому їжі, дотримуватися правил культури споживання їжі (не розмовляти, жувати із закритим ротом, їсти безшумно, не розкришувати хліб, дякувати за послугу та за їжу); промивати рот після прийому їжі;
- під час вмивання та миття рук: вміти користуватися індивідуальним рушником, правильно намилювати руки милом, не розбризкувати воду біля умивальника; доглядати за тілом (обличчям, руками, ногами, статевими органами, волоссям, нігтями, вухами, ротовою порожниною, чистити зуби);
- під час одягання/роздягання: користуватися своєю шафою для одягу, вішати та складати одяг охайно; дотримуватися гігієни одягу, взуття, білизни.
Завдання для дорослих:
1. Підтримувати оптимальні культурно-гігієнічні умови в сім'ї та у дитячому садку.
2. Забезпечувати наявність предметів, необхідних для закріплення культурно-гігієнічних навичок дитини.
3. Забезпечити наявність необхідного маркування (в їдальні, в роздягальні, у спальні, в туалеті), відповідність маркування віку дітей.
4. Тримати у полі зору кожну дитину та всю групу, контролювати самопочуття та поведінку дітей.
5. Використовувати різні прийоми щодо закріплення у дітей культурно-гігієнічних навичок (заохочення, показ, пояснення, нагадування, приклад дорослих, похвала, підтримка).
6. Використовувати індивідуальний підхід до дитини (не сварити за те, що не виходить; терпляче вчити послідовності дій; заохочувати за найменші успіхи; при потребі допомагати; не докоряти за невміння).
7. Дотримуватися культури мовлення: розмовляти з дитиною спокійним тоном; відкидати наказову форму спілкування.
Розділи
- Правила прийому до закладу дошкільної освіти
- Управлінська діяльність. Прозорість та інформаційна відкритість закладу
- Методична служба
- Освітня діяльність. Інклюзивна освіта Моніторинг якості освіти
- Медичне обслуговування
- Фізкультурно-оздоровча робота
- Музична скарбничка
- Психологічна служба
- Створення сучасного розвивального простору ЗДО
- Інформація про використання публічних коштів