Умови доступності Квасилівського закладу дошкільної освіти (ясла-садок) Рівненської міської ради для навчання осіб з особливими освітніми потребами

Квасилівський ЗДО забезпечує доступ до будівель, групових приміщень, для провадження освітньої діяльності для дітей з інвалідністю та інших маломобільних груп населення. Шляхи руху до будівлі:

-  місця для безоплатного паркування транспортних засобів, якими керують особи з інвалідністю або водії, які перевозять осіб з інвалідністю, розташовуються на відстані не більш як 50 метрів від входу до будівлі або споруди;

-  ширина входу на прилеглу територію та ширина дверей, хвірток (у разі їх наявності) становить не менше 0,9 метра;

-  ширина пішохідних доріжок до будівлі становить не менше 1,8 метра;

- покриття пішохідних доріжок, тротуарів і пандусів рівне (без вибоїн, без застосування як верхнього шару покриття насипних або крупноструктурних матеріалів, що перешкоджають пересуванню на кріслах колісних або з милицями);

- безпроблемне пересування на візку територією закладу (рекомендована висота бордюрів пішохідних шляхів на ділянці становить 2,5-4 сантиметри);

Вхідна група:

- вхідна група до об'єкта облаштована доступними (візуально) інформаційними покажчиками: адресна табличка, інформація про: назву, опис діяльності установи, години роботи; інша довідкова інформація тощо;

-  у разі наявності на вході до будівлі або споруди сходів вони продубльовані пандусом;

-  нахил пандуса становить не більш як 8 відсотків (на 1 метр довжини не більше 8 сантиметрів підйому), уздовж пандуса встановлено огорожу з поручнями, поручні пандусів розташовані на висоті 0,7 і 0,9 метра;

-  всі сходи в межах одного маршу однакові за формою в плані, за шириною сходинки і висотою підйому сходинок;

-  дверні отвори без порогів і перепадів висот, ширина дверних отворів становить не менш як 0,9 метра;

-  за наявності порогів висота кожного елемента порога не перевищує 0,02 метра;

-  розміри тамбура (у разі його наявності) становлять не менше 1,5 х 1,5 метра (або такі, що дають змогу маневрувати кріслу колісному);

-  майданчик перед входом,  сходи,  захищені від атмосферних опадів;

-  відсутні перешкоди (решітка з розміром чарунок більше за 0,015 м х 0,015 метра/щітка для витирання ніг, рівень верху яких не збігається з рівнем підлоги) та перепади висоти підлоги на вході;

Шляхи руху всередині будівлі, приміщення, де надається послуга, допоміжні приміщення:

-  всі сходи в межах одного маршу однакові за формою в плані, за шириною сходинки і висотою підйому сходинок;

-  дверні отвори без порогів і перепадів висот, ширина дверних отворів становить не менш як 0,9 метра;

-  за наявності порогів висота кожного елемента порога не перевищує 0,02 метра;

-  у приміщенні відсутні предмети /перепони (горизонтальні та такі, що виступають над поверхнею підлоги, конструкції, бордюри, пороги тощо) на шляхах руху осіб з інвалідністю;

-  за визначеної потреби на вході/виході до/з будівлі встановлено план-схему, що сприятиме самостійній навігації (орієнтуванню) на об'єкті;

-  у приміщенні, де надаються послуги, допоміжних приміщеннях на шляхах руху осіб з інвалідністю штучне освітлення відповідає вимогам санітарних норм;

-  ширина шляху руху в коридорах, приміщеннях, галереях на шляхах руху осіб з інвалідністю у чистоті не менш як 1,5 метра під час руху в одному напрямку;

-  ширина проходу в приміщенні з обладнанням і меблями не менш як 1,2 метра;

-  інформація про евакуаційні виходи (шляхи руху) доступна для осіб з інвалідністю.

У закладі створена відповідна матеріально-технічна та навчально-методичної база, у тому числі необхідні навчально-методичні і навчально-наочні посібники, навчально-дидактичне та ігрове обладнання. Облаштована ресурсна кімната для проведення психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових занять.

Серед працюючих кількість осіб

 

 

Усього осіб з інвалідністю

З них

пересуваються на кріслах колісних

з порушенням зору

з порушенням слуху

мають інші порушення

 

Усього

3

-

1

-

2

 

з них жінки

3

-

1

-

2

 

Серед відвідувачів/клієнтів/ тих, хто навчається з початку року, кількість осіб

 

 

Усього осіб з інвалідністю

З них

пересуваються на кріслах колісних

з порушенням зору

з порушенням слуху

мають інші порушення

 

Усього

9

2

-

1

6

 

з них жінки

2

1

-

-

1

                     

Квасилівський ЗДО не відмовляє в організації інклюзивного навчання дитям з особливими освітніми потребами та створенні інклюзивних груп.  У закладі функціонує 4 інклюзивні групи для дітей з особливими освітніми потребами, у яких здобувають освіту 9 вихованців.

Кількість здобувачів освіти з особливими освітніми потребами за рівнями підтримки

Кількість інклюзивних груп

Кількість дітей з ООП, які отримують освіту в інклюзивних групах

І рівень підтримки (не інклюзія)

ІІ рівень підтримки

ІІІ рівень підтримки

IV рівень підтримки

V рівень підтримки

4

9

-

1

6

2

-

 Категорії (типи) труднощів ООП

Функціональні мовленнєві - 4

Фізичні - 1

Соціоадаптаційні/соціокультурні - 4

Освітній процес у закладі дошкільної освіти організовується з урахуванням рівнів підтримки, визначених на основі висновку.

Кількість педагогів,  які беруть участь в  організації  інклюзивної освіти:

Кількість асистентів вихователя

Кількість асистентів дитини

Педагоги, які проводять корекційні заняття

Ставок

Осіб

Осіб

Посада

Кількість

 

4

 

 

6

 

1

Практичний психолог

Вчитель- логопед

1

 

1

Здобуття дошкільної освіти дітьми з особливими освітніми потребами здійснюється відповідно до державного стандарту дошкільної освіти (Базового компонента дошкільної освіти) за допомогою найбільш прийнятних для таких дітей методів і способів.

Асистенти вихователів, забезпечують особистісно орієнтоване спрямування освітнього процесу, беруть участь у розробленні та виконанні індивідуальної програми розвитку, адаптують навчальні матеріали з урахуванням особливостей навчально-пізнавальної діяльності дітей з особливими освітніми потребами.

Надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг (допомоги) дітям з особливими освітніми потребами здійснюється відповідно до індивідуальної програми розвитку з урахуванням рекомендацій інклюзивно-ресурсного центру.

За рекомендаціями інклюзивно-ресурсного центру та письмовою заявою одного з батьків дитини заклад дошкільної освіти забезпечує доступ до освітнього процесу асистента дитини з особливими освітніми потребами.

Відповідно до наказу управління освіти  виконавчого комітету Рівненської міської ради «Про порядок нарахування батьківської плати у закладах дошкільної освіти»: забезпечене безкоштовне харчування у закладі дошкільної освіти,  дітям з інвалідністю, дітям з особливими освітніми потребами, які навчаються у інклюзивних групах.

Дітям, які потребують корекції фізичного та/або розумового розвитку, тривалого лікування та реабілітації, гарантується право на відвідування закладу з гнучким режимом.

Освітня робота з дітьми з особливими освітніми потребами ґрунтується на загальнолюдських цінностях та спрямована на забезпечення соціалізації, розвиток комунікативних навичок, навичок самостійності та самообслуговування тощо.