Умови доступності Квасилівського закладу дошкільної освіти (ясла-садок) Рівненської міської ради для навчання осіб з особливими освітніми потребами
Квасилівський ЗДО забезпечує доступ до будівель, групових приміщень, для провадження освітньої діяльності для дітей з інвалідністю та інших маломобільних груп населення. Шляхи руху до будівлі:
- місця для безоплатного паркування транспортних засобів, якими керують особи з інвалідністю або водії, які перевозять осіб з інвалідністю, розташовуються на відстані не більш як 50 метрів від входу до будівлі або споруди;
- ширина входу на прилеглу територію та ширина дверей, хвірток (у разі їх наявності) становить не менше 0,9 метра;
- ширина пішохідних доріжок до будівлі становить не менше 1,8 метра;
- покриття пішохідних доріжок, тротуарів і пандусів рівне (без вибоїн, без застосування як верхнього шару покриття насипних або крупноструктурних матеріалів, що перешкоджають пересуванню на кріслах колісних або з милицями);
- безпроблемне пересування на візку територією закладу (рекомендована висота бордюрів пішохідних шляхів на ділянці становить 2,5-4 сантиметри);
Вхідна група:
- вхідна група до об'єкта облаштована доступними (візуально) інформаційними покажчиками: адресна табличка, інформація про: назву, опис діяльності установи, години роботи; інша довідкова інформація тощо;
- у разі наявності на вході до будівлі або споруди сходів вони продубльовані пандусом;
- нахил пандуса становить не більш як 8 відсотків (на 1 метр довжини не більше 8 сантиметрів підйому), уздовж пандуса встановлено огорожу з поручнями, поручні пандусів розташовані на висоті 0,7 і 0,9 метра;
- всі сходи в межах одного маршу однакові за формою в плані, за шириною сходинки і висотою підйому сходинок;
- дверні отвори без порогів і перепадів висот, ширина дверних отворів становить не менш як 0,9 метра;
- за наявності порогів висота кожного елемента порога не перевищує 0,02 метра;
- розміри тамбура (у разі його наявності) становлять не менше 1,5 х 1,5 метра (або такі, що дають змогу маневрувати кріслу колісному);
- майданчик перед входом, сходи, захищені від атмосферних опадів;
- відсутні перешкоди (решітка з розміром чарунок більше за 0,015 м х 0,015 метра/щітка для витирання ніг, рівень верху яких не збігається з рівнем підлоги) та перепади висоти підлоги на вході;
Шляхи руху всередині будівлі, приміщення, де надається послуга, допоміжні приміщення:
- всі сходи в межах одного маршу однакові за формою в плані, за шириною сходинки і висотою підйому сходинок;
- дверні отвори без порогів і перепадів висот, ширина дверних отворів становить не менш як 0,9 метра;
- за наявності порогів висота кожного елемента порога не перевищує 0,02 метра;
- у приміщенні відсутні предмети /перепони (горизонтальні та такі, що виступають над поверхнею підлоги, конструкції, бордюри, пороги тощо) на шляхах руху осіб з інвалідністю;
- за визначеної потреби на вході/виході до/з будівлі встановлено план-схему, що сприятиме самостійній навігації (орієнтуванню) на об'єкті;
- у приміщенні, де надаються послуги, допоміжних приміщеннях на шляхах руху осіб з інвалідністю штучне освітлення відповідає вимогам санітарних норм;
- ширина шляху руху в коридорах, приміщеннях, галереях на шляхах руху осіб з інвалідністю у чистоті не менш як 1,5 метра під час руху в одному напрямку;
- ширина проходу в приміщенні з обладнанням і меблями не менш як 1,2 метра;
- інформація про евакуаційні виходи (шляхи руху) доступна для осіб з інвалідністю.
У закладі створена відповідна матеріально-технічна та навчально-методичної база, у тому числі необхідні навчально-методичні і навчально-наочні посібники, навчально-дидактичне та ігрове обладнання. Облаштована ресурсна кімната для проведення психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових занять.
Серед працюючих кількість осіб |
||||||||||
|
|
Усього осіб з інвалідністю |
З них |
|||||||
пересуваються на кріслах колісних |
з порушенням зору |
з порушенням слуху |
мають інші порушення |
|||||||
|
Усього |
3 |
- |
1 |
- |
2 |
||||
|
з них жінки |
3 |
- |
1 |
- |
2 |
||||
Серед відвідувачів/клієнтів/ тих, хто навчається з початку року, кількість осіб |
||||||||||
|
|
Усього осіб з інвалідністю |
З них |
|||||||
пересуваються на кріслах колісних |
з порушенням зору |
з порушенням слуху |
мають інші порушення |
|||||||
|
Усього |
9 |
2 |
- |
1 |
6 |
||||
|
з них жінки |
2 |
1 |
- |
- |
1 |
||||
Квасилівський ЗДО не відмовляє в організації інклюзивного навчання дитям з особливими освітніми потребами та створенні інклюзивних груп. У закладі функціонує 4 інклюзивні групи для дітей з особливими освітніми потребами, у яких здобувають освіту 9 вихованців.
Кількість здобувачів освіти з особливими освітніми потребами за рівнями підтримки
Кількість інклюзивних груп |
Кількість дітей з ООП, які отримують освіту в інклюзивних групах |
І рівень підтримки (не інклюзія) |
ІІ рівень підтримки |
ІІІ рівень підтримки |
IV рівень підтримки |
V рівень підтримки |
4 |
9 |
- |
1 |
6 |
2 |
- |
Категорії (типи) труднощів ООП
Функціональні мовленнєві - 4
Фізичні - 1
Соціоадаптаційні/соціокультурні - 4
Освітній процес у закладі дошкільної освіти організовується з урахуванням рівнів підтримки, визначених на основі висновку.
Кількість педагогів, які беруть участь в організації інклюзивної освіти:
Кількість асистентів вихователя |
Кількість асистентів дитини |
Педагоги, які проводять корекційні заняття |
||
Ставок |
Осіб |
Осіб |
Посада |
Кількість |
4
|
6 |
1 |
Практичний психолог Вчитель- логопед |
1
1 |
Здобуття дошкільної освіти дітьми з особливими освітніми потребами здійснюється відповідно до державного стандарту дошкільної освіти (Базового компонента дошкільної освіти) за допомогою найбільш прийнятних для таких дітей методів і способів.
Асистенти вихователів, забезпечують особистісно орієнтоване спрямування освітнього процесу, беруть участь у розробленні та виконанні індивідуальної програми розвитку, адаптують навчальні матеріали з урахуванням особливостей навчально-пізнавальної діяльності дітей з особливими освітніми потребами.
Надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг (допомоги) дітям з особливими освітніми потребами здійснюється відповідно до індивідуальної програми розвитку з урахуванням рекомендацій інклюзивно-ресурсного центру.
За рекомендаціями інклюзивно-ресурсного центру та письмовою заявою одного з батьків дитини заклад дошкільної освіти забезпечує доступ до освітнього процесу асистента дитини з особливими освітніми потребами.
Відповідно до наказу управління освіти виконавчого комітету Рівненської міської ради «Про порядок нарахування батьківської плати у закладах дошкільної освіти»: забезпечене безкоштовне харчування у закладі дошкільної освіти, дітям з інвалідністю, дітям з особливими освітніми потребами, які навчаються у інклюзивних групах.
Дітям, які потребують корекції фізичного та/або розумового розвитку, тривалого лікування та реабілітації, гарантується право на відвідування закладу з гнучким режимом.
Освітня робота з дітьми з особливими освітніми потребами ґрунтується на загальнолюдських цінностях та спрямована на забезпечення соціалізації, розвиток комунікативних навичок, навичок самостійності та самообслуговування тощо.
Розділи
- Правила прийому до закладу дошкільної освіти
- Управлінська діяльність. Прозорість та інформаційна відкритість закладу
- Методична служба
- Освітня діяльність. Інклюзивна освіта Моніторинг якості освіти
- Медичне обслуговування
- Фізкультурно-оздоровча робота
- Музична скарбничка
- Психологічна служба
- Створення сучасного розвивального простору ЗДО
- Інформація про використання публічних коштів