ЦІЛЬОВИЙ ІНСТРУКТАЖ з обслуговуючим персоналом та іншими службами Квасилівського ЗДО на випадок надзвичайної ситуації в умовах воєнного стану
1. Одним із важливих пріоритетів у діяльності ЗДО забезпечення безпеки учасників освітнього процесу у період воєнної агресії. Життя та здоров'я дітей - це найбільша цінність людства. Володіти необхідними знаннями, потрібними для подальшої безпечної життєдіяльності, є важливим завданням для кожного з дорослих.
2. Під час повітряної тривоги та загрози ракетного удару:
- Відключіть електрику, перекрийте воду і газ.
- Загасіть (вимкніть) опалювальні пристрої.
- Візьміть документи, гроші та продукти, предмети першої необхідності, аптечку.
- Попередьте про небезпеку сусідів і, у разі необхідності, надайте допомогу людям похилого віку та хворим.
- Дізнайтеся, де розташоване найближче укриття; переконайтеся, що шлях до нього вільний і укриття у придатному стані.
- Якнайшвидше дійдіть до захисних споруд або сховайтеся на місцевості.
- Дотримуйтеся порядку, без крайньої потреби не залишати безпечного місця перебування.
- Стежте за офіційними повідомленнями.
3. У разі загрози ураження стрілецькою зброєю:
- Завісьте штори або опустіть й закрийте жалюзі (заклейте вікна паперовими стрічками), щоб знизити ризик травмуватися уламками скла.
- Вимкніть світло, зачиніть вікна та двері.
- Займіть місце на підлозі в приміщенні, у якому немає вікон, що виходять на вулицю (коридор, ванна кімната, передпокій).
- Поінформуйте різними засобами про небезпеку близьких чи знайомих
4. У разі загрози чи ведення бойових дій:
- Завісьте штори або опустіть й закрийте жалюзі (заклейте вікна паперовими стрічками, скотчем), щоб знизити ризик травмуватися уламками скла.
- Вимкніть електрику, перекрийте воду і газ, загасіть (вимкніть) опалювальні пристрої.
- Візьміть документи, гроші й продукти, предмети першої необхідності, аптечку.
- Одразу залиште приміщення, сховайтеся в підвалі або в найближчому укритті.
- Попередьте сусідів про небезпеку, допоможіть людям похилого віку і дітям.
- Без крайньої потреби не залишайте безпечне місце перебування.
- Будьте максимально обережними; не панікуйте.
5. Якщо стався вибух:
- Уважно роззирніться, щоб з'ясувати, чи є небезпека подальших обвалів і вибухів, чи не висить із руїн розбите скло, чи не потрібна комусь допомога.
- Якщо є змога - спокійно вийдіть з місця пригоди. Якщо опинилися під завалами, подавайте звукові сигнали. Пам'ятайте, що за низької активності людина може вижити без води упродовж п'яти днів.
- Виконайте всі інструкції рятувальників.
6. Під час масових заворушень:
- Зберігайте спокій і розсудливість.
- Під час перебування на вулиці - залиште місце масового скупчення людей, уникайте агресивно налаштованих людей.
- Не піддавайтеся на провокації.
- Надійно зачиняйте двері; не підходьте до вікон і не виходьте на балкон.
- Без крайньої потреби не залишайте приміщення.
7. Якщо ви стали заручником і є загроза життю:
- Постарайтеся запам'ятати вік, зріст, голос, манеру говорити, звички тощо злочинців у майбутньому це може знадобитися, щоб розшукати їх.
- За першої нагоди постарайтеся сповістити рідних або поліцію про своє місцеперебування.
- Намагайтеся бути розсудливим, спокійним, доброзичливим, не ризикуйте.
- Якщо злочинці перебувають під впливом алкоголю або наркотиків, намагайтеся уникати спілкування з ними, оскільки їхні дії можуть бути непередбачуваними.
- Виконуйте вимоги злочинців, не створюйте конфліктних ситуацій, звертайтеся за дозволом, щоб переміститися, відвідати вбиральню, отримати медичну допомогу тощо.
- Уникайте будь-яких обговорень, зокрема політичних тем; нічого не просіть.
- Якщо тривалий час перебуваєте поряд зі злочинцями, спробуйте встановити з ними контакт, викликати гуманні почуття.
- Уважно стежте за поведінкою злочинців та їхніми намірами, будьте готовими втекти, попередньо пересвідчившись у високих шансах на успіх.
- Спробуйте знайти найбезпечніше місце у приміщенні, де перебуваєте і де можна було б захищатися під час штурму (кімната, стіни і вікна якої виходять не на вулицю - ванна кімната або шафа); якщо такого місця немає, то падайте на підлогу за будь-якого шуму або у разі стрільби.
- Якщо працівники сил спеціальних операцій (ССО) застосували сльозогінний газ, дихайте через мокру тканину, швидко і часто блимаючи.
- Під час звільнення виходьте швидко, речі залиште там, де вони лежать, через імовірність вибуху або пожежі, беззаперечно виконуйте команди працівників ССО.
8. Правила поводження з вибухонебезпечними предметами
8.1. До вибухонебезпечних предметів належать:
- вибухові речовини - хімічні з'єднання або суміші, здатні під впливом певних зовнішніх дій (нагрівання, удар, тертя, вибух іншого вибухового пристрою) до швидкого хімічного перетворення, що саморозповсюджується, з виділенням великої кількості енергії і утворенням газів.
- боєприпаси - вироби військової техніки одноразового вживання, призначені для враження живої сили супротивника. До боєприпасів належать:
- бойові частки ракет;
- авіаційні бомби;
- артилерійські боєприпаси (снаряди, міни);
- інженерні боєприпаси (протитанкові і протипіхотні міни);
- ручні гранати;
- стрілецькі боєприпаси (набої до пістолетів, карабінів, автоматів тощо)
- піротехнічні засоби:
- патрони (сигнальні, освітлювальні, імітаційні, спеціальні);
- вибухові пакети;
- петарди;
- ракети (освітлювальні, сигнальні);
- гранати;
- димові шашки
- саморобні вибухові пристрої - пристрої, в яких застосований хоча б один елемент конструкції саморобного виготовлення:
- саморобні міни-пастки;
- міни-сюрпризи, що імітують предмети домашнього побуту, дитячі іграшки або речі, що привертають увагу.
У разі знаходження вибухонебезпечного пристрою заборонено:
- наближатися до предмета;
- пересувати його або брати до рук;
- розряджати, кидати, вдаряти по ньому;
- розпалювати поряд багаття або кидати до нього предмет;
- приносити предмет додому, у заклад освіти.
Необхідно негайно повідомити поліцію або дорослих про знахідку!
8.2. Під час прогулянок необхідно ретельно дивитись під ноги та навколо себе, особливо у парку, лісі, біля водойм тощо.
Практично всі вибухові речовини чутливі до механічних дій і нагрівання.
Поводження з ними вимагає граничної уваги і обережності.
Слід пам'ятати, що розмінуванням, знешкодженням або знищенням вибухонебезпечних предметів займаються тільки підготовлені фахівці-сапери, допущені до цього виду робіт!
Злочинці зазвичай поміщають вибуховонебезпечні предмети у звичайні портфелі, сумки, банки, пакунки і потім залишають у багатолюдних місцях. Відомі випадки застосування їх у авторучках, мобільних телефонах, гаманцях, дитячих іграшках. Тому бездоглядні предмети на території або в приміщенні закладу освіти, в транспорті, кінотеатрі, магазині, на вокзалі тощо вимагають особливої уваги.
8.3. Є декілька ознак, що дозволяють припустити, що маємо справу з вибуховим пристроєм. Слід звертати увагу на:
- припарковані біля будівлі ЗДО автомашини, власники яких невідомі або державні номери якої не знайомі мешканцям, а також коли автомобіль давно непорушно припаркований;
- наявність у знайденому механізмі антени або приєднаних до нього дротів;
- звуки, що лунають від предмета (цокання годинника, сигнали через певний проміжок часу), мигтіння індикаторної лампочки;
- наявність джерел живлення на механізмі або поряд з ним (батарейки, акумулятори тощо);
- наявність розтяжки дротів або дротів, що тягнуться від механізму на велику відстань.
8.4. У разі знаходження підозрілого предмета на території ЗДО, потрібно негайно повідомити про знахідку керівника закладу, працівників поліції чи службу з надзвичайних ситуацій!
9. У разі знаходженні вибухонебезпечного пристрою:
- Негайно повідомити чергові служби органів внутрішніх справ, цивільного захисту;
- Не підходити до предмета, не торкатися і не пересувати його, не допускати до знахідки інших людей;
- Припинити всі види робіт в районі виявлення вибухонебезпечного предмета.
- Не користуватися засобами радіозв'язку, мобільними телефонами (вони можуть спровокувати вибух).
- Дочекатися прибуття фахівців; вказати місце знахідки та повідомити час її виявлення.
9.1. У випадку, коли в закладі освіти знайдено вибуховий пристрій, здійснюється евакуація:
- одягніть дітям одяг з довгими рукавами, щільні штани і взуття на товстій підошві (це може захистити від осколків скла);
- під час евакуації слідуйте маршрутом, вказаним органами, що проводять евакуацію;
- тримайтеся подалі від обірваних ліній енергопостачання.
10. Якщо ЗДО опинився поблизу епіцентру вибуху:
- обережно обійдіть всі приміщення, щоб перевірити чи немає витоків води, газу, спалахів й т. д. У темряві в жодному випадку не запалюйте сірника або свічки - користуйтеся ліхтариком;
- негайно вимкніть всі електроприлади, перекрийте газ, воду;
- з безпечного місця зателефонуйте рідним та близьким і стисло повідомте про своє місцезнаходження, самопочуття;
- перевірте, чи потребують допомоги інші діти й працівники закладу.
10.1. Опинившись поблизу вибуху, стримайте свою цікавість і не намагайтеся наблизитись до епіцентру, щоб розгледіти або допомогти рятівникам.
Найкраще, що можна зробити - залишити небезпечне місце. До того ж, варто знати, що зловмисники часто встановлюють вибухові пристрої парами, щоб, через деякий час після вибуху першої з них, пролунав другий вибух.
Зловмисники розраховують на те, що після першого вибуху на його місці зберуться люди, у тому числі й представники силових структур, і при повторному вибуху жертв буде набагато більше.
10.2. Звернути увагу, що:
- не слід робити самостійно жодних маніпуляцій із знахідками або підозрілими предметами, що можуть виявитися вибуховими пристроями;
- виявивши річ без господаря, треба звернутися до працівника поліції та не можна торкатися знахідки;
- не користуйтеся мобільним та радіозв'язком поблизу підозрілої знахідки.
10.3. Для поштової кореспонденції з пластиковою міною характерна надмірна товщина, пружність, вага не менше 50 г і ретельна упаковка. На конверті можуть бути різні плями, проколи, можливий специфічний запах. Повинно насторожити настирне бажання вручити лист неодмінно в руки адресата і надписи на кшталт: «розкрити тільки особисто», «особисто в руки», «секретно» і т. п. Підозрілий лист не можна відкривати, згинати, нагрівати або опускати у воду.
Бережіть себе! Дотримуйтеся правил безпеки життя!
Розділи
- Правила прийому до закладу дошкільної освіти
- Управлінська діяльність. Прозорість та інформаційна відкритість закладу
- Методична служба
- Освітня діяльність. Інклюзивна освіта Моніторинг якості освіти
- Медичне обслуговування
- Фізкультурно-оздоровча робота
- Музична скарбничка
- Психологічна служба
- Створення сучасного розвивального простору ЗДО
- Інформація про використання публічних коштів