Підвищення кваліфікації педагогів: відповідаємо на поширені запитання
Запитання |
Відповідь |
Пояснення |
Підстава |
Чи може педагог відмовитися від підвищення кваліфікації |
Ні |
Кожен педагогічний і науково-педагогічний працівник закладу освіти зобов'язаний підвищувати кваліфікацію не рідше одного разу на п'ять років.
|
Пункт 2, пункт 14 Порядку підвищення кваліфікації педагогічних і науково-педагогічних працівників, затвердженого постановою КМУ від 21.08.2019 № 800 (далі - Порядок) |
Чи визначено мінімальний обсяг підвищення кваліфікації |
Так |
Загальний обсяг підвищення кваліфікації педагогічного праців-ника закладу дошкільної, поза-шкільної та фахової передвищої освіти встановлюється його засновником (або уповноваженим ним органом), але не може бути менше ніж 120 годин на п'ять років |
|
Чи потрібно складати план підвищення кваліфікації |
Так |
Орієнтовний план підвищення кваліфікації формується з урахуван-ням пропозицій педагогічних працівників. План має містити інформацію про загальну кількість педагогічних працівників, які проходитимуть підвищення кваліфі-кації, її основні напрями та орієнтовний перелік суб'єктів підвищення кваліфікації |
|
Чи потрібно оприлюднювати план підвищення кваліфікації |
Так |
Орієнтовний план підвищення кваліфікації оприлюдніть на інфо-стенді закладу освіти та на сайті. Якщо власного сайту немає - на сайті органу, у сфері управління якого перебуває заклад освіти. Це потрібно зробити протягом 2-х робочих днів із дня, коли педагогічна рада затвердила орієнтовний план, але не пізніше 25 грудня поточного року |
|
Чи можна змінювати план підвищення кваліфікації |
Так |
План підвищення кваліфікації можна змінювати протягом року в порядку, визначеному педагогічною радою |
|
Чи має педагогічний працівник право обирати форму і напрям підвищення кваліфікації |
Так |
Педагогічні працівники самостійно та вільно обирають форми, види, напрями підвищення кваліфікації та суб'єктів, які їх надають, зміст підвищення кваліфікації з урахуванням особистих потреб у вдосконаленні наявних чи набутті нових компетентностей |
|
Чи правомірно змушувати педагогічного працівника підвищувати кваліфікацію дистанційно під час відпустки |
Ні |
Підвищення кваліфікації педаго-гічного працівника в межах щорічного плану закладу освіти під час його щорічної основної відпустки є неприпустимим. Відпустки надають працівникам для відновлення працездатності, зміцнення здоров'я, а також для виховання дітей, задоволення власних життєво важливих потреб та інтересів, всебічного розвитку особи |
Закон України «Про відпустки» |
Чи може педагогічний працівник підвищувати кваліфікацію за кордоном |
Так |
Педагогічні та науково-педагогічні працівники можуть підвищувати кваліфікацію в Україні та за кордоном (крім держави, що визнана Верховною Радою України державою-агресором чи державою-окупантом) |
|
Чи правомірно змушувати працювати педагога, який підвищує кваліфікацію дистанційно |
Ні |
Педагогічні працівники можуть підвищувати кваліфікацію за різними формами, видами. Зокрема, педагог може обрати таку інституційну форму підвищення кваліфікації, як дистанційна |
|
Чи впливають результати підвищення кваліфікації на атестацію |
Так |
Щорічне підвищення кваліфікації педагогічними працівниками закладів освіти є необхідною умовою проходження атестації в порядку, визначеному законо-давством
|
|
Чи повинен працівник інформувати керівника про результати підвищення кваліфікації в поточному році |
Так |
Не пізніше 25 грудня працівник повинен поінформувати керівника закладу освіти або уповноважену ним особу про стан проходження ним підвищення кваліфікації в поточному році з додаванням копій отриманих документів про підвищення кваліфікації. Ця інформація зберігається в особовій справі працівника |
|
Чи зараховують автоматично як підвищення кваліфікації участь у методичних заходах |
Ні |
Участь педагогічних працівників у семінарах, практикумах, тренінгах, вебінарах, майстер-класах тощо, що здійснюється поза межами річного плану підвищення кваліфікації закладу освіти, може вважатися підвищенням кваліфікації за умови, якщо це визнала педагогічна рада закладу освіти |
|
Чи всі документи про підвищення кваліфікації потребують додаткового визнання педагогічною радою |
Ні |
Результати підвищення кваліфі-кації суб'єктів, що мають відпо-відну ліцензію або провадять освітню діяльність за акреди-тованою освітньою програмою, не потребують окремого визнання чи підтвердження |
|
За матеріалами журналу "Вихователь-методист дошкільного закладу" № 12, грудень 2022 року
Розділи
- Правила прийому до закладу дошкільної освіти
- Управлінська діяльність. Прозорість та інформаційна відкритість закладу
- Методична служба
- Освітня діяльність. Інклюзивна освіта Моніторинг якості освіти
- Медичне обслуговування
- Фізкультурно-оздоровча робота
- Музична скарбничка
- Психологічна служба
- Створення сучасного розвивального простору ЗДО
- Інформація про використання публічних коштів