Орієнтовна схема аналізу заняття, на якому були присутні колеги вихователя
Аналіз заняття у процесі загальної дискусії (К. Крутій)
Зауважимо, що аналіз відкритого перегляду заняття має свої відмінності від повсякденного.
1. Вступне слово директора (вихователя-методиста)
- Дається коротка характеристика педагога (освіта, скільки працює в групі, основні професійні досягнення, над якою темою працює поглиблено тощо).
- Повідомляється мета, що стоїть перед аналізом заняття.
- Надається слово вихователю, заняття якого аналізується.
2. Короткий аналіз вихователем свого заняття
- Що виконано із запланованого?
- Який новий елемент уведений у процес розвитку, навчання і виховання?
- Розкриваються інтерактивні методи, які були задіяні на занятті.
- Чи досягло заняття мети?
3. Виступ присутніх на занятті
- Відповідно до своїх записів і вражень з'ясовується, що було незрозуміло на занятті.
- Під час аналізу заняття особливу увагу необхідно звертати на мету і наявність цільових завдань, на вміння ставити їх перед дошкільниками на відповідних етапах заняття, конкретизувати найбільш суттєве у змісті пропонованого матеріалу;
- Робиться висновок про повне чи часткове досягнення мети заняття, коли якесь цільове завдання або не ставилось перед дошкільниками, або не передбачалось педагогом, або ж намічалось, але за браком часу не вирішувалось (установлюються причини часткового досягнення мети, і вноситься корекція способу її формулювання).
- Характеристика позитивних і невдалих сторін заняття. Рекомендується, що можна запозичити із цього заняття для роботи інших педагогів.
- Висловлюються зауваження і пропозиції.
4. Узагальнення і висновок з аналізу відвіданого заняття (веде особа, яка керує аналізом).
- Вирішуються спірні питання, якщо вони мали місце в ході аналізу.
- Узагальнюються висловлювання присутніх на занятті.
- Дається глибокий аналіз заняття. Особлива увага надається новому елементу в освіті дошкільників, уведеному на занятті. Аналізується якість складання плану заняття. Робляться висновки із заняття.
- Висловлюються пропозиції вихователю і рекомендується література для поліпшення якості заняття (за потреби).
5. Прикінцеве слово вихователя, який проводив заняття
Висловлюється думка за виступами тих, хто аналізував заняття, згоден чи ні з висновками і пропозиціями.
За матеріалами вебінару К. КРУТІЙ "Підготовка та проведення відкритого перегляду занять і заходів: що є пріоритетом - діти чи зміст?"
Розділи
- Правила прийому до закладу дошкільної освіти
- Управлінська діяльність. Прозорість та інформаційна відкритість закладу
- Методична служба
- Освітня діяльність. Інклюзивна освіта Моніторинг якості освіти
- Медичне обслуговування
- Фізкультурно-оздоровча робота
- Музична скарбничка
- Психологічна служба
- Створення сучасного розвивального простору ЗДО
- Інформація про використання публічних коштів