Конспект комплексного заняття з мовленнєвого спілкування на тему «Всі професії важливі» для молодшої групи
(з використанням коректурних таблиць)
Програмові завдання:
зв'язне мовлення: вчити дітей відповідати на запитання вихователя повним реченням, складати розповідь за сюжетною картиною з 2-3-5 речень;
граматика: вчити узгоджувати іменники з дієсловами теперішнього часу однини; давати зв'язну відповідь з 2-4 речень на запитання вихователя;
словник: збагачувати словниковий запас словами-назвами поширених професій, словами-назвами предметів праці, слів-дій, пов'язаних з відповідними професіями; вправляти у правильному вживанні відмінкових форм однини і множини.
Виховувати у дітей повагу до людей праці різних професій.
Матеріал: серія сюжетних картин «Професії»; мнемотаблиця до вірша «Продавець»; коректурні таблиці: «Що це за професія?», «Що кому потрібно для роботи?»; дидактичні ігри: «Один - багато», «Хто що виготовив?»; інтерактивна гра «Мікрофон».
Хід заняття
Ідіть мої любі, під ноги дивіться,
Гарно один одному ви посміхніться.
А наше завдання повчальним хай стане,
Про нього розкажете тату і мамі.
На заняття старанність не забули взяти?
- Сідайте, будемо ми починати!
Вихователь. - Вас запрошую, малята, на вулицю професій завітати. Подивіться, які яскраві будиночки стоять на вулиці.
- А чи можна дізнатися, хто де працює? Як це зробити? (За допомогою вивісок.)
- Хто тут працює? Чому ти так думаєш? (Міркування дітей)
- Давайте зазирнемо у віконечко і подивимося, чи справді тут працює лікар (перукар, учитель, автослюсар, продавець та ін.).
Діти за допомогою сюжетних картин розповідають про професії (за запитаннями вихователя)
Вихователь. - Хто працює у лікарні? Що робить лікар? (У лікарні працює лікар. Лікар лікує людей. Лікар слухає сердечко, дивиться горло, міряє температуру. Лікар виписує рецепт на ліки).
- Хто працює у школі? Що робить учитель? (У школі працює учитель. Учитель навчає дітей читати, писати, рахувати).
- Хто працює у перукарні? Що робить перукар? (У перукарні працює перукар. Перукар підстригає волосся, фарбує волосся, робить гарні зачіски).
- Що це за будинок? (Це автомайстерня. В автомайстерні працює автослюсар. Автослюсар ремонтує машини).
- Хто працює у магазині? Що робить продавець? (У магазині працює продавець. Продавець продає овочі, фрукти, молоко, хліб. Продавець рахує, скільки грошей має заплатити покупець за свою покупку).
Читання вірша «Продавець» за допомогою мнемотаблиці
Вміє справно рахувати,
І товар пропонувати.
Зошит, книжку, олівець -
Продає нам продавець.
Вихователь. - Молодці, малята! Бачите, скільки професій ми назвали. Діти, а скажіть мені, будь ласка, для кого потрібна їхня робота? (Їхня робота потрібна для людей)
- Діти, а як ви думаєте, хто збудував цю прекрасну вулицю?
Пальчикова гра «Будівельник»
Будівельник зводить дім,
І оселяться у нім:
Лікар, токар, агроном,
Диктор, столяр, астроном,
Вчитель, льотчик, журналіст,
Ще й прославлений артист.
Ось який великий дім.
Місця вистачить усім!
Вихователь. - Подивіться, який гарний будинок збудував будівельник.
- Хто оселився у будинку?
- Хто живе на першому поверсі?
- Хто живе на другому поверсі у середньому віконечку?
- Хто сусіди лікаря?
- Хто живе поруч з будівельником?
Робота з коректурними таблицями «Що це за професія?»
Завдання: потрібно знайти картинку і підібрати відповідне слово-назву професії.
- Робить красиві зачіски... (перукар)
- Відповідає за чистоту та порядок на певному подвір'ї чи території... (двірник)
- Хто сидить за кермом автомобіля? (Водій, шофер)
- Назвіть професії, люди яких носять білі халати (лікар, медсестра)
- Назвіть професії, робота яких пов'язана із дітьми (вихователь, учитель)
- До кого ми звертаємось за допомогою, якщо трапиться біда? (До пожежника, поліцейського, лікаря)
- Споруджує будинки... хто? (Будівельник)
Вихователь. - Професії ми розгадали. Молодці! А яке прислів'я ми знаємо про професії?
Усі професії важливі,
Всі професії хороші.
- От бачите, діти, нема найважливішої професії, усі вони важливі і потрібні. А які професії ми ще знаємо?
Фізкультхвилинка «Професії»
Ой, як професій у світі багато,
Навіть не знаю, яку то обрати?
Став будівельником я б залюбки -
Зводив будинки, дитячі садки.
І космонавтом теж хочеться стати:
Серед зірок і планет політати.
Кухар - професія теж хороша,
Бо куховарити вправно він може.
Шлях оберемо в житті - я і ти!
Тільки спочатку нам слід підрости!
Вихователь. - Професії ми розгадали. Молодці! А давайте підберемо, що кому потрібно для роботи?
Робота з коректурними таблицями «Що кому потрібно для роботи?»
- Щоб погасити вогонь, пожежнику потрібен... (вогнегасник)
- Щоб виїхати на виклик, поліцейському потрібна... (машина)
- Щоб зварити борщ, кухару потрібна...(каструля)
- Щоб прочитати казочку, вихователю потрібна... (книжка)
- Щоб писати, вчителю потрібна... (ручка)
- Щоб підстригти волосся, перукареві потрібні... (ножиці)
- Щоб підмести доріжку, двірнику потрібна... (мітла)
- Щоб послухати сердечко, лікареві потрібен... (фонендоскоп)
- Щоб збудувати будинок, будівельнику потрібна... (цегла)
Дидактична вправа «Один - багато»
Вихователь. - Діти, я кажу: «Машина одна, а багато - машини»
Одна каструля - багато... (каструлі)
Одна книжка - багато... (книжки)
Одна ручка - багато... (ручки)
Одна мітла - багато... (мітли)
Один халат - багато (халати)
Один будинок - багато (будинки) та ін.
Вихователь. - Молодці! Ви дуже гарно справилися із завданням.
Дидактична гра «Хто що виготовив?»
- Кухар варить смачні страви, а хто випікає запашний хліб? (Пекар)
- Будівельник будує будинки, а хто виготовляє меблі? (Столяр) і т.д.
Вихователь. Знають це добре дітки-малята -
У світі професій дуже багато.
Всі вони гарні, всі вони різні,
Всі для малят і дорослих потрібні.
Тож розкажіть, мені малята,
Ким ви мрієте стати?
Інтерактивна гра «Мікрофон»
Мрію лікарем я стати -
Буду діток лікувати.
Вчусь ляльок я підстригати -
Перукарем я мрію стати.
Мрію будівельником я стати -
Будинки гарні будувати.
Вчителем я мрію стати -
Буду діток я навчати.
Пожежником я мрію стати -
Людей від вогню рятувати.
Продавцем я мрію стати -
В магазині торгувати.
Мрію кухарем я стати -
Смачні страви готувати.
Підсумок заняття
Вихователь. - Давайте пригадаємо, про які професії ми говорили?
Діти пригадують слова-назви професій, які запам'ятали.
- То яка професія найважливіша?
Прислів'я: Всі професії важливі,
Всі професії потрібні!
Підготувала вихователь Ольга МАЛЮТІНА
Розділи
- Правила прийому до закладу дошкільної освіти
- Управлінська діяльність. Прозорість та інформаційна відкритість закладу
- Методична служба
- Освітня діяльність. Інклюзивна освіта Моніторинг якості освіти
- Медичне обслуговування
- Фізкультурно-оздоровча робота
- Музична скарбничка
- Психологічна служба
- Створення сучасного розвивального простору ЗДО
- Інформація про використання публічних коштів