Інтегроване заняття-квест на тему «Мандруємо дивосвітом професій» для середньої групи
Програмові завдання:
ознайомлення з соціумом: продовжувати формувати уявлення дітей про світ професій (швачки, кухара, двірника, будівельника, лікаря), знання про їхні трудові дії та матеріали для роботи;
розвиток мови та мовленнєвого спілкування: розвивати асоціативне мислення, вміння будувати речення за допомогою піктограм; активізувати словник дітей відповідно до теми «Професії»;
конструювання: закріпити навички викладання за схемою зображення кольоровими камінцями у технології «марблс».
Розвивати ейдетичні здібності дітей, пізнавальний інтерес, пам'ять, мислення, творчу уяву. Виховувати повагу до людей різних професій, інтерес до занять-квестів.
Матеріал: кольорові конверти із загадками; різнокольорові долоньки; кубики Нікітіних; дошки Сегена; тактильні картки у мішечках; піктограми; асоціативне «Дерево здоров'я»; камінці «Марблс».
Хід заняття
Ранок розпочавсь цікаво,
Світить сонечко ласкаво.
В календарик заглядає,
І від посмішок аж сяє.
Знає сонце гомінливе,
День сьогодні особливий!
Вихователь. - Діти, сьогодні на нашу електрону пошту прийшов лист. Хочете послухати, про що у ньому написано?
«Діти ви запрошені у мандрівку дивосвітом професій, на вас чекають цікаві завдання та винагорода за їх вирішення. Перше завдання у конверті, який знаходиться там, де дівчата полюбляють робити зачіски. Хай вам щастить».
- Ну що ж, давайте подумаємо, де у нас дівчата роблять зачіски. (Відповіді дітей)
- Давайте подивимось у нашій перукарні.
Діти знаходять конверт зеленого кольору і карту.
Вихователь. - Ось послухайте завдання. (Читає загадку з конверта)
Хто на кухні хазяйнує?
Хто каструлями керує?
Пиріжки пече рум'яні,
Варить борщ смачний, духмяний,
Не відтягнеш і за вуха.
Хто цей майстер, діти?(Кухар)
Вихователь. - Що ж прямуємо до долоньки зеленого кольору. (Діти прямують у відведене місцеі знаходять зелену долоньку)
У кухара для нас є завдання. Сьогодні вночі на кухні котик Мурчик, шукаючи собі чогось смачненького, повивертав мішечки з крупами, а вам потрібно позбирати. Згідні?
Дидактична гра ейдетичного спрямування «Знайди таку саму картку»
Мета: розвивати тактильну чутливість; закріпити вміння проводити обстежувальні дії; вчити диференціювати предмети, не бачачи їх. Активізувати мовлення дітей. Виховувати інтерес до навколишнього світу.
Матеріал: картки 10х10 см зі щільного білого картону, на які наклеюються безпечні знайомі дітям матеріали (різні крупи) - карток по 2 однієї і тієї ж крупи.
Хід гри. Діти обстежують картки у мішечку, а потім на столі знаходять картку з такою самою поверхнею.
Діти виконують завдання.
Вихователь. - Молодці, за це ви отримаєте долоньку зеленого кольору і помаранчевий конверт з наступним завданням. Ну, що ж, рухаємося далі?
Вихователь. - Будьте уважні, слухайте наступне завдання. (Читає загадку з помаранчевого конверта).
Рівно цеглу викладає,
Дах старанно покриває...
Каменяр і покрівельник
Носять назву...(Будівельник)
Вихователь. - Давайте пошукаємо долоньку такого ж кольору, як і конверт.
Діти знаходять долоньку помаранчевого кольору.
- Ми з вами потрапили у світ будівельників. Будівельник має для нас своє завдання: побудувати з кубиків, як справжні будівельники, те, що зображено на схемі.
Дидактична гра «Склади за схемою»
Викладання візерунків за допомогою кубиків Нікітіних.
Вихователь. - Молодці, діти! За виконане завдання маєте долоньку помаранчевого кольору і червоний конверт з наступним завданням.
Фізкультхвилинка
Пензлі та фарби художник узяв,
Море і сонце намалював. (Малюють у повітрі круг та горизонтальну лінію)
Вміло музика на скрипочці грає,
Музика ніжна, співуча лунає. (Імітують гру на скрипці)
Листя опале гребе садівник,
Він до роботи осінньої звик. (Зображують працю з граблями)
А будівельники цеглу кладуть.
Затишний дім незабаром зведуть. (Присідають і показують, як «кладеться цегла»)
Виростуть швидко і наші малята, (Піднімаються навшпиньки, тягнуться руками вгору)
Гарні професії зможуть обрати. (Стають прямо, руки на поясі і повертають тулуб праворуч і ліворуч)
Вихователь. - Яке ж завдання у червоному конверті? (Читає загадку з конверта)
Хто нам одяг шиє всім:
І дорослим і малим,
Дружить з голкою й тканиною,
Строчить швейною машиною. (Швачка)
Вихователь. - Тепер потрібно слідувати до червоної долоньки? Що ж рушаємо?
Діти знаходять червону долоньку.
- Ми потрапили до швачки. Що потрібно швачці для роботи? (Відповіді дітей)
Швачка має для вас завдання - залатати килимки. Для цього кожен із вас обере клаптик килимка, який знаходиться у мішечку, інший клаптик відшукає на столику, і тоді залатає свій килимок.
Дидактична гра «Залатаємо килимок» (з використанням дошки Сегена)
Мета: розвивати сприйняття кольору розміру і форми предмета, логічне мислення; збагачувати тактильний досвід; формувати дрібну моторику.
Матеріал: дошки Сегена
Хід гри: дитина повинна вставити відповідні вкладення.
Вихователь. - Молодці, за виконане завдання маєте червону долоньку і жовтий конверт із наступним завданням.
Вихователь. - Мені дуже цікаво, що у жовтому конверті. (Читає загадку з конверта)
Він подвір'я замітає,
Нас ласкаво зустрічає,
Усміхається привітно:
- Не запізнюйтеся, діти! (Двірник)
Вихователь. - Тепер давайте слідувати до долоньки жовтого кольору.
Діти знаходять жовту долоньку.
Вихователь. - Ми потрапили до світу двірника. Що робить двірник? (Міркування дітей)
У двірника для вас дуже важливе завдання, яке потрібно виконувати трійками. Ви маєте посортувати сміття у спеціальні баки (метал, скло, органічні відходи, папір). Спробуєте допомогти двірнику?
Дидактична гра «Сортуємо сміття»
Мета: вчити дітей сортувати сміття в залежності від матеріалу; виробляти звичку раціонально та правильно утилізувати відходи; розвивати мислення, мовлення, пам'ять; виховувати екосвідомість дітей.
Вихователь. - Молодці, діти! І за це ви отримуєте жовту долоньку і синій конверт із наступним завданням.
Вихователь. - Ось слухайте наступне завдання. (Читає загадку з конверта)
Він дітей з біди рятує
І хвороби всі лікує -
Призначає процедури
І таблетки, і мікстури?(Лікар)
Вихователь. - Давайте тепер пошукаємо долоньку синього кольору.
Діти знаходять синю долоньку.
Вихователь. - Ми потрапили у світ лікаря. У нього для вас є чарівне слово «Здоров'я». Про що ви подумали, коли почули слово «здоров'я»?
Інтерактивна вправа «Асоціації до слова «здоров'я»
Вихователь. - Завдання від лікаря - створити «Дерево здоров'я». Виконаємо його? Кожен з вас озвучить свою картинку і скаже, що потрібно робити, щоб бути здоровим?
Асоціативна гра «Дерево здоров'я»
Мета: узагальнити знання дітей про здоров'я; формувати обізнаність про здоровий спосіб життя та попередження хвороби; викликати бажання займатися спортом, правильно харчуватися, дотримуватися гігієни тіла та режиму дня; виховувати позитивну мотивацію на здоровий спосіб життя.
Хід гри: діти обирають відповідні кружальця-картки, озвучують свою картку і кріплять її до дерева.
Вихователь. - Молодці! Тепер за виконане завдання ви отримуєте синю долоньку і рожевий конверт.
Вихователь. - Слухаємо завдання з рожевого конверта. (Вихователь читає текст із конверта):
«Вам потрібно прочитати речення за малюнками і за це отримаєте рожеву долоньку. Потім свої долоньки покладете на шляху до скриньки, у якій ваша винагорода»
Дидактична гра «Прочитай речення за піктограмами»
Вихователь. - Молодці, діти! А тепер давайте слідувати за долоньками до нашої винагороди.
На підлозі по одній приклеєні кольоровій долоньці. Вихователь утворює пари з допомогою долоньок, які були здобуті дітьми після виконаних завдань. Діти проходять шлях до скриньки.
- Давайте поглянемо, що у скриньці? (Діти заглядають у скриньку)
Вихователь. - Малята, ви сьогодні побували у світі професій, де виконували різні цікаві завдання. Коли ви станете дорослими, кожен із вас обере свою професію. А сьогодні давайте оберете свій шлях до світу професій.
Конструювання за допомогою камінців «Марблс»
Посередині килимка лежить великий круг із зображенням професій. Дітям пропонується навколо круга викласти за допомогою кольорових камінчиків різні види ліній - промені до майбутніх професій.
Підсумок. Чи сподобалося вам мандрівка по світу професій? Що сподобалося найбільше?
Підготувала вихователь Софія ЛЕВКОВИЧ
Розділи
- Правила прийому до закладу дошкільної освіти
- Управлінська діяльність. Прозорість та інформаційна відкритість закладу
- Методична служба
- Освітня діяльність. Інклюзивна освіта Моніторинг якості освіти
- Медичне обслуговування
- Фізкультурно-оздоровча робота
- Музична скарбничка
- Психологічна служба
- Створення сучасного розвивального простору ЗДО
- Інформація про використання публічних коштів