ПОСАДОВА ІНСТРУКЦІЯ вихователя закладу дошкільної освіти (оновлена)

Квасилівський заклад дошкільної освіти (ясла-садок)                                            ЗАТВЕРДЖЕНО

                                                                                                                         Наказ директора Квасилівського ЗДО

                                                                                                                         Рівненської міської ради                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                _________________  № ____________                           

                                                                                                                                    (дата)

ПОСАДОВА ІНСТРУКЦІЯ

вихователя закладу

дошкільної освіти

(код КП 2332)

№ __________________________

 (реєстраційний номер документа)

 

1.  Загальні положення

1.1.  Посада вихователя належить до посад педагогічних працівників.

1.2.  Вихователя приймає на посаду та звільняє з неї наказом директор закладу до­шкільної освіти (далі - директор, заклад освіти) з дотриманням вимог нормативно-правових актів про працю.

1.3.  Посаду вихователя обіймає особа з високими моральними якостями, яка:

  • має вищу (освітньо-кваліфікаційний рівень молодшого спеціаліста, ступінь мо­лодшого бакалавра, ступінь бакалавра, освітньо-кваліфікаційний рівень спеці­аліста, освітньо-кваліфікаційний рівень магістра, ступінь магістра) або фахову передвищу (ступінь фахового молодшого бакалавра) освіту за спеціальністю 012 «Дошкільна освіта» та/або професійну кваліфікацію вихователя або вищу або фахову передвищу освіту за іншою спеціальністю галузі знань 01 Освіта/Педа­гогіка за умови присвоєння професійної кваліфікації вихователя;
  • забезпечує результативність і якість роботи, а також фізичний і психічний стан якої дає змогу виконувати професійні обов’язки;
  • проходить обов’язкові профілактичні медичні огляди (попередній - до при­йняття на роботу, періодичні) та психіатричні огляди (попередній і періодичні);
  • проходить інструктажі, навчання та перевірку знань із питань охорони праці та безпеки життєдіяльності.

1.4.  Основна мета діяльності вихователя - організація навчання, виховання та розвитку вихованців під час здобуття ними дошкільної освіти шляхом формування ключових компетентностей відповідно до державного стандарту дошкільної освіти.

1.5.  Основні функції вихователя - організовує життєдіяльність дітей згідно з ви­могами державного стандарту дошкільної освіти (Базового компонента дошкільної освіти); забезпечує всебічний розвиток дітей з урахуванням їхніх задатків, нахилів, здібностей, індивідуальних, психологічних і фізичних особливостей, культурних по­треб; зберігає та зміцнює фізичне і психічне здоров’я дітей.

1.6. Вихователь підпорядковується вихователю-методисту.

1.7. У своїй діяльності вихователь керується Конституцією України; законами України, указами Президента України, постановами Кабінету Міністрів України, наказами та іншими нормативно-правовими актами центральних і місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування та підпорядкованих їм органів управління освітою; Конвенцією про права дитини; правилами і нормами охорони праці та безпеки життєдіяльності, цивільного захисту, пожежної безпеки; статутом і правилами внутрішнього розпорядку, наказами директора, цією посадовою інструкцією.

2. Завдання та обов’язки

2.1. Планує, організовує та проводить освітній процес відповідно до освітньої про­грами (освітніх програм), затвердженої в установленому порядку, і нормативно-право­вих актів з безпеки життєдіяльності.

2.2. Дотримується встановленого для дітей розпорядку дня щодо тривалості сну, занять різними видами діяльності, відпочинку, рухової активності, кратності при­ймання їжі тощо.

2.3. Проводить прогулянки на відкритому повітрі не рідше ніж двічі на день. У пе­ріод карантину перебування на вулиці обмежує територією закладу освіти, усі актив­ності проводить ізольовано від інших вікових груп. За несприятливих погодних умов використовує спортивну та музичну зали за графіком.

2.4. Розсаджує дітей за столами з урахуванням стану здоров’я, гостроти зору, слу­ху, а також анатомо-фізіологічних показників.

2.5. Організовує для дітей регулярне миття рук і дотримання правил особистої гі­гієни. Контролює, щоб вони користувалися власними речами та одягом.

2.6. Стежить, щоб групове приміщення періодично провітрювали за відсутності дітей.

2.7. Закріпляє ліжко за кожною дитиною. Цифрове маркування ліжок відповід­но до списку дітей вікової групи має збігатися із цифровим маркуванням постільної білизни, мішків для її зберігання, рушників, горщиків (для дітей раннього віку), шаф у приймальні та роздягальні.

2.8. Дотримується правил миття та оброблення іграшок.

2.9. Контролює щодня характер випорожнень у дітей раннього віку. У разі діареї невідкладно інформує медичних працівників закладу освіти, батьків або інших закон­них представників дитини.

2.10. Не приймає до закладу освіти дітей з ознаками інфекційного захворювання. Стежить за станом здоров’я дітей. У разі виявлення в дитини протягом дня під­вищеної температури понад 37,2 °С та будь-яких інших симптомів інфекційного за­хворювання повідомляє медичних працівників закладу освіти та батьків або законних представників дитини.

2.11. Організовує життєдіяльність дітей з урахуванням сучасних тенденцій в оновленні змісту дошкільної освіти та освітніх технологій, побажань батьків або за­конних представників дітей, специфіки роботи закладу освіти.

2.12. Використовує провідні види діяльності дітей раннього та дошкільного віку для забезпечення гармонійного розвитку особистості.

2.13. Ураховує запити й потреби дітей, реалізовує диференційований підхід до них, виявляє, вивчає і враховує в педагогічній діяльності їхні індивідуальні особливості, сприяє розвитку здібностей і обдарувань дітей. Упроваджує систему педагогічних впливів, яка ґрунтується на гуманізмі, педагогіці співпраці, національній культурі, тра­диціях.  

2.14.  Забезпечує набуття дітьми практичного досвіду, знань, умінь, навичок; фор­мує у дітей фізичні та психічні якості, необхідні для подальшого навчання у закладі загальної середньої освіти.

2.15. Дотримується гранично допустимого навчального навантаження на дити­ну. Заняття, які потребують підвищеної пізнавальної активності, проводить переваж­но у першу половину дня та у дні з високою працездатністю дітей (вівторок, середа). Не вимагає від дітей виконання домашніх завдань.

2.16. Виховує в дітей повагу до державної мови та символів України, національ­них, історичних та культурних цінностей, дбайливе ставлення до історико-культурного надбання й довкілля України. Настановленням і особистим прикладом утверджує в ді­тей повагу до суспільних цінностей і моралі: правди, справедливості, патріотизму, гу­манізму, доброти, толерантності, працелюбності тощо.

2.17. Обирає ефективні методи, форми та засоби організації особистісно орієнтованого освітнього процесу, які забезпечують розв’язання розвивальних, виховних і навчальних завдань, зокрема організації освітнього процесу з дітьми з особливими освітніми потребами.

2.18. Організовує освітній процес із дітьми з особливими освітніми потребами:

  • здійснює адаптацію і модифікацію освітнього процесу відповідно до потреб і можливостей дітей;
  • реалізує за потреби індивідуальну освітню траєкторію дітей спільно з коман­дою психолого-педагогічного супроводу.

2.19. Організовує безпечне освітнє середовище. Ідентифікує, оцінює, адекватно реагує на можливі ризики та небезпеки, ситуації емоційного, фізичного, психологічно­го насилля, запобігає їм.

2.20. Здійснює профілактично-просвітницьку роботу з учасниками освітнього процесу щодо безпеки життєдіяльності, санітарії, гігієни. Захищає дітей від будь-яких форм фізичного або психічного насильства, приниження честі й гідності, дискриміна­ції за будь-якою ознакою, пропаганди та агітації, а також запобігає шкідливим звич­кам, пропагує здоровий спосіб життя.

2.21. Застосовує методики усвідомленого емпатійного слухання, ненасильницької та безконфліктної комунікації, запобігає конфліктам в освітньому процесі.

2.22. Ураховує культурні, релігійні, соціальні та мовні особливості родини під час освітнього процесу та здійснює його незалежно від власних поглядів, стереотипів й упереджень.

2.23. Створює оптимальні умови для фізичного та психічного розвитку дітей, емоційно-комфортну атмосферу, сприятливі умови для особистісного самовизначення у різних видах дитячої активності. Організовує та проєктує освітні осередки за прин­ципами універсального дизайну та розумного пристосування, організовує групові осередки з урахуванням інтересів та потреб дітей.

2.24. Визначає рівень сформованості компетентностей у дітей відповідно до Базо­вого компонента дошкільної освіти. Обирає та застосовує методи оцінки рівня сфор­мованості в дітей ключових компетентностей і спільних для них умінь.

2.25. Здійснює та інтерпретує результати моніторингу якості освітньої діяльності для адаптації та коригування освітнього процесу відповідно до можливостей і потреб дітей та комунікації з батьками.

2.26. Ефективно розподіляє робочий час з урахуванням педагогічного наванта­ження.

2.27. Дотримується протиепідемічних вимог і рекомендацій Міністерства охорони здоров’я України, Міністерства освіти і науки України щодо особливостей організації освітнього процесу в закладах освіти під час карантину, щоб запобігти поширенню коронавірусної хвороби (СОVID-19).

Під час карантину:

  • обирає ті види діяльності, які б сприяли дотриманню рекомендованої відста­ні між дітьми та перебуванню на відкритому повітрі максимальну кількість часу, обмежуючи безпосередній фізичний контакт між дітьми та працівника­ми;
  • планує за можливості онлайн-заняття з дітьми за допомогою дистанцій­них технологій або надсилає запис занять батькам вихованців чи розміщує на сайті закладу освіти;
  • здійснює ранкові зустрічі дітей, дотримуючись відпрацьованого порядку;
  • опитує батьків, інших законних представників дітей стосовно стану здоров’я дитини, зокрема наявність інфекційних захворювань і контактів з інфікова­ними особами;
  • спілкується з усіх питань із батьками, іншими законними представниками за допомогою телефону, електронної пошти, соціальних мереж чи месенджерів;
  • носить маску або респіратор.

У разі проявів симптомів гострої респіраторної вірусної інфекції якнайшвидше за­лишає заклад освіти та звертається до сімейного лікаря чи закладу охорони здоров’я.

2.28.  Здійснює усну та письмову комунікацію з дітьми державною мовою.

2.29. Дотримується педагогічної етики, поважає гідність, права, свободи і законні інтереси всіх учасників освітнього процесу.

2.30. Організовує та підтримує ефективну співпрацю та комунікацію в колективі, з профільними фахівцями та професійними організаціями щодо виконання трудових функцій, налагоджує тісну взаємодію з батьківською спільнотою.

2.31. Надає пропозиції до плану роботи на навчальний рік і літній період закладу освіти.

2.32. Бере участь у засіданнях педагогічної ради, інших формах організації мето­дичної роботи, організованих у різні способи (офлайн, онлайн).

2.33. Бере участь у розробленні внутрішньої системи забезпечення якості освіти, зокрема механізмів забезпечення академічної доброчесності.

2.34. Підвищує кваліфікацію та атестується раз на п'ять років.

2.35.  Постійно підвищує свій професійний і загальнокультурний рівень, педаго­гічну майстерність. Планує та реалізовує індивідуальний професійний розвиток і само­освіту.

Критично обирає та використовує форми та методи самоосвіти.

Творчо використовує перспективний педагогічний досвід.

2.36.  Аналізує, усвідомлює та узагальнює результати своєї професійної діяльності. Запобігає професійному вигоранню та коригує свою професійну діяльність з урахуван­ням власного психоемоційного стану.

2.37.  Орієнтується в інформаційному просторі, ефективно використовує інформа­ційно-комунікаційні технології та електронні освітні ресурси. Дотримується правових вимог використання електронних освітніх ресурсів у професійній діяльності.

2.38. Веде встановлену документацію та належно зберігає її.

2.39.  Дотримується вимог із безпеки життєдіяльності та охорони праці:

  • проходить навчання і перевірку знань із питань цивільного захисту, охорони праці та безпеки життєдіяльності, пожежної безпеки один раз на три роки;
  • проходить інструктажі з безпеки життєдіяльності;
  • негайно повідомляє про нещасні випадки, що трапилися з дитиною, викли­кає медичного працівника та допомагає йому надавати першу медичну допо­могу потерпілому;
  • бере участь за потреби в розслідуванні нещасних випадків і заходах з усунен­ня причин, що призвели до них;
  • надає за потреби домедичну допомогу дітям;
  • забезпечує умови, що унеможливлюють заподіяння учасникам освітнього процесу фізичної, майнової та/або моральної шкоди;
  • дотримується вимог санітарії та гігієни.

2.40. Проходить обов’язкові профілактичні медичні огляди в установлені строки.

2.41. Виконує положення статуту, правила внутрішнього розпорядку закладу освіти.

2.42. Охайно одягається. У приміщеннях закладу освіти перебуває у змінному взутті.

2.43. Не курить, не вживає алкогольні напої у приміщеннях та на території закла­ду освіти, а також не користується туалетами для дітей.

3. Права

Вихователь має право:

3.1. Обирати освітні програми, навчально-методичну літературу, затверджені в установленому порядку, доцільні форми, методи й засоби роботи з дітьми.

3.2. Брати участь у громадському самоврядуванні та роботі колегіальних органів управління закладу освіти.

3.3. Бути членом професійної спілки та інших об'єднань громадян, діяльність яких не заборонена законом.

3.4. Брати участь у засіданнях методичних об’єднань і клубів, конференціях і семі­нарах, інших заходах, організованих управлінням освіти.

3.5. Ознайомлюватися з документами, що містять оцінку його роботи, надавати щодо них роз’яснення.

3.6. У межах своєї компетенції повідомляти керівництво закладу освіти про вияв­лені недоліки в діяльності закладу освіти, вносити пропозиції щодо їх усунення.

3.7. Отримувати від директора та інших працівників закладу освіти підтримку у виконанні обов’язків і реалізації прав, що передбачені цією посадовою інструкцією.

3.8. Здійснювати індивідуальну освітню (наукову, творчу, мистецьку тощо) діяль­ність за межами закладу освіти.

3.9.Обирати освітню програму, форму навчання та суб’єкта підвищення кваліфі­кації педагогічних працівників.

3.10. Захищати професійну честь і гідність, інтереси й права в усіх інстанціях, зо­крема в суді.

3.11. Відмовитися виконувати роботу, якщо виникла загроза життю та здоров'ю, до моменту усунення небезпеки.

4. Відповідальність

Вихователь несе відповідальність за:

4.1. Неякісне виконання або невиконання посадових обов’язків, що передбачені цією посадовою інструкцією.

4.2. Порушення статуту і правил внутрішнього розпорядку закладу освіти, правил і норм охорони праці та безпеки життєдіяльності, цивільного захисту, пожежної безпе­ки, передбачених відповідними правилами та інструкціями.

4.3. Заподіяння матеріальної шкоди закладу освіти.

4.4. Застосування методів виховання, пов’язаних із фізичним чи психічним на­сильством над особистістю дитини.

4.5. Вчинення проступків, несумісних з роботою на посаді педагогічного працівника.

5. Повирен знати

5.1. Закони України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», Конвенцію про права дитини, Базовий компонент дошкільної освіти, інші нормативно-правові акти з пи­тань дошкільної освіти, розвитку, навчання і виховання дітей.

5.2. Професійний стандарт вихователя і вимоги до професійної діяльності.

5.3. Принципи й завдання дошкільної освіти.

5.4. Дошкільну педагогіку, дитячу психологію, вікову фізіологію, методики вихо­вання і навчання дітей.

5.5. Нормативно-правове забезпечення організації освітнього процесу в закладі дошкільної освіти, зокрема в інклюзивних групах.

5.6. Теорію провідних видів діяльності дітей раннього та дошкільного віку.

5.7. Форми, методи, засоби організації освітнього процесу, різних видів діяльності дітей, відповідні програмно-методичні рекомендації та документи, перспективний пе­дагогічний досвід провідних педагогів і практичних психологів.

5.8. Основи психофізичного розвитку дітей з особливими освітніми потребами та способи виявлення індивідуальних потреб в освітньому процесі.

5.9. Види адаптацій і модифікацій освітнього процесу, принципи, завдання та функції команди психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими освітніми по­требами.

5.10. Види дитячої діяльності та їх характерні особливості.

5.11. Методи оцінювання рівня сформованості ключових компетентностей у ді­тей.

5.12. Види і вимоги до документування професійної діяльності, зокрема основні підходи до планування освітнього процесу.

5.13. Індивідуальні особливості дітей. Вимоги до рівня розвиненості, вихованості та навченості дітей.

5.14. Соціальні, культурні, інші умови освітнього процесу.

5.15. Полікультурність суспільства, відмінності між людьми.

5.16. Правила безпечної поведінки в цифровому середовищі.

5.17. Основи медіаграмотності, способи та правила використання медіапростору.

5.18. Основи таймменеджменту освітньої діяльності і самоменеджменту.

5.19. Основи теорії соціальної та професійної комунікації (основи самопрезентації, комунікативні канали, комунікативні бар'єри та способи їх уникнення, інструмен­ти мотивування та залучення до співпраці; техніки ефективної комунікації та ведення переговорів, командної роботи, педагогічної фасилітації, ненасильницької взаємодії, інструменти медіації та діалогу, роботи з конфліктами, моделі та стратегії).

5.20. Сутність, зміст, методи та способи здійснення саморефлексії та самооцінювання власної професійної діяльності. Причини і ознаки професійного вигорання.

5.21. Основні принципи, функції, форми і методи самоосвіти.

5.22. Державну мову відповідно до законодавства про мови в Україні.

5.23. Норми та стилі літературної української мови, використання усного та пи­семного мовлення.

5.24. Правила і норми охорони праці та безпеки життєдіяльності, цивільного за­хисту, пожежної безпеки, санітарії і гігієни.

5.25.Способи поведінки в небезпечних ситуаціях і фактори можливого ризику в приміщенні та на території закладу.

5.26.Основи охорони психічного здоров’я учасників освітнього процесу.

5.27.Психологічну природу булінгу та способи його попередження, подолання.

5.28.Порядки надання домедичної допомоги, порядок дій у надзвичайних ситуаціях.

5.29.Симптоми, перебіг, способи передачі, інкубаційний період дитячих хвороб.

6. Кваліфікаційні вимоги

6.1.  Вихователь із кваліфікаційною категорією «спеціаліст» має повну вищу пе­дагогічну освіту за спеціальністю «дошкільна освіта», «дошкільне виховання» (за освітньо-кваліфікаційним рівнем спеціаліста або магістра) або має дві освіти, одна з яких - неповна вища педагогічна або базова педагогічна за цією самою спеціальніс­тю, а друга - повна вища педагогічна освіта за іншим фахом.

Уміє планувати та прогнозувати результати освітнього процесу відповідно до ви­мог державного стандарту дошкільної освіти, добирати доцільні методи, форми та за­соби організації освітнього процесу; форми, методи, критерії та індикатори здійснен­ня моніторингу якості освітньої діяльності для адаптації та коригування освітнього процесу відповідно до можливостей та потреб дітей.

Здатний створювати умови для всебічного розвитку дітей, формувати в дітей компетентності відповідно до Базового компонента дошкільної освіти, моделювати зміст освіти, створювати в освітньому середовищі емоційно-комфортну атмосферу та сприятливі умови для розвитку дітей.

Знає основи педагогіки, психології, дитячої та вікової фізіології; використовує ін­формаційно-комунікаційні технології, цифрові освітні ресурси в освітньому процесі; вміє розв’язувати педагогічні проблеми, встановлювати контакт із дітьми, батьками або іншими законними представниками, колегами на засадах партнерства і взаємної відповідальності; дотримується педагогічної етики, моралі.

Аналізує та оцінює результати власної професійної діяльності, рівень сформованості професійних компетентностей відповідно до вимог професійного стандарту, ви­являє власні потреби у професійному розвитку. Планує власний професійний розви­ток відповідно до визначених цілей.

6.2. Вихователь із кваліфікаційною категорією «спеціаліст другої категорії» відпові­дає вимогам, встановленим для працівників із кваліфікаційною категорією «спеціаліст».

Планує та прогнозує результати освітнього процесу з урахуванням індивідуаль­ного та диференційованого підходів, добирає доцільні методи, форми та засоби орга­нізації освітнього процесу відповідно до запитів і потреб дітей. Організовує та підтри­мує провідні та інші види дитячої діяльності з урахуванням вікових та індивідуальних особливостей здобувачів освіти, формує у дітей бажання й потребу висловлювати про­позиції щодо організації різних видів діяльності.

Обирає та застосовує технології інклюзивного навчання відповідно до індивіду­альних потреб здобувачів освіти, організовує та підтримує спільну діяльність здобува­чів освіти на засадах недискримінації та поваги для їхньої успішної соціалізації.

Обирає доцільні форми, методи, критерії та індикатори здійснення моніторингу якості освітньої діяльності для адаптації та коригування освітнього процесу відповід­но до можливостей та потреб дітей.

Коригує освітній процес з урахуванням результатів оцінювання рівня сформованості компетентностей кожної дитини відповідно до індивідуальних потреб, залучає всіх учасників освітнього процесу для реалізації індивідуальної освітньої траєкторії дитини.

Визначає та застосовує різні способи комунікації відповідно до визначених за­вдань, особливостей розвитку та вікових особливостей цільової аудиторії з ураху­ванням факторів, що впливають на результат, встановлює та підтримує професійні контакти в колективі, з батьківською спільнотою, профільними фахівцями та профе­сійними організаціями.

Постійно вдосконалює свій професійний рівень, визначає стратегічні цілі індиві­дуального професійного розвитку та самоосвіти відповідно до власних професійних потреб; володіє сучасними освітніми технологіями та застосовує їх в освітньому про­цесі. Обізнаний з основними нормативно-правовими актами в галузі освіти, має авто­ритет серед колег, дітей та їхніх батьків, інших законних представників.

6.3. Вихователь із кваліфікаційною категорією «спеціаліст першої категорії» від­повідає вимогам, встановленим для працівників із кваліфікаційною категорією «спе­ціаліст другої категорії».

Планує та прогнозує результати освітнього процесу з використанням доцільних інноваційних форм, методів і засобів навчання, виховання, розвитку дітей, викорис­товує методи особистісно орієнтованого підходу до організації освітнього процесу. Здійснює адаптацію та модифікацію освітнього процесу відповідно до індивідуальних потреб дітей з особливими освітніми потребами; обирає доцільні форми, методи, критерії та індикатори здійснення моніторингу якості освітньої діяльності для адаптації та коригування освітнього процесу відповідно до можливостей та потреб дітей.

Володіє технологіями творчої педагогічної діяльності з урахуванням індивідуаль­них особливостей та здібностей дітей; упроваджує перспективний педагогічний до­свід; лаконічно, образно, виразно і доступно ознайомлює дітей з новою інформацією; уміє аргументувати свою позицію.

Проявляє гнучкість, адаптивність та лідерські якості залежно від ситуації.

Визначає та застосовує різні способи комунікації відповідно до визначених за­вдань, особливостей розвитку та вікових особливостей цільової аудиторії з ураху­ванням факторів, що впливають на результат, встановлює та підтримує професійні контакти в колективі, з батьківською спільнотою, профільними фахівцями та профе­сійними організаціями.

Відстежує динаміку та результати власної професійної діяльності. Виявляє труд­нощі, усуває недоліки власної професійної діяльності.

Демонструє здатність організовувати та передавати власний професійний досвід.

Планує власний професійний розвиток відповідно до визначених цілей. Критич­но обирає види, форми, програми та суб’єктів підвищення кваліфікації відповідно до власних професійних потреб і вимог законодавства.

Критично оцінює, добирає інформацію. Відповідально ставиться до її викорис­тання та накопичення у професійній діяльності.

Дотримує правових і санітарно-гігієнічних вимог використання ІКТ в професійній діяльності згідно з чинним законодавством. Використовує ІКТ та електронні освітні ресурси для організації освітнього процесу, професійного спілкування; дотримується академічної доброчесності, вимог з охорони авторських прав під час використання та поширення електронних (цифрових) освітніх ресурсів.

6.4. Вихователь із кваліфікаційною категорією «спеціаліст вищої категорії» відпо­відає вимогам, встановленим для працівників із кваліфікаційною категорією «спеціа­ліст першої категорії».

Володіє інноваційними освітніми методиками й технологіями, активно викорис­товує їх і поширює у професійному середовищі; володіє широким спектром стратегій навчання та виховання; продукує оригінальні, інноваційні ідеї; застосовує нестандарт­ні форми організації роботи з дітьми; вносить пропозиції щодо вдосконалення освіт­нього процесу в закладі дошкільної освіти.

Демонструє здатність надавати:

 

  • методичну допомогу під час планування та прогнозування результатів освіт­нього процесу на основі власного досвіду;
  • консультативну підтримку та методичні роз’яснення щодо: використання ефективних методів, форм і засобів організації освітнього процесу; організації ігрової і інших видів дитячої діяльності; організації інклюзивного навчання;
  • методичну підтримку щодо самооцінювання професійної діяльності педаго­гічними працівниками;
  • підтримку у визначенні стратегічних та операційних цілей професійного зростання педагогічних працівників.

 

Обирає доцільні форми, методи, критерії та індикатори здійснення моніторингу якості освітньої діяльності для адаптації та коригування освітнього процесу відповід­но до можливостей та потреб здобувачів освіти.

Формує власні інструменти оцінки рівня сформованості компетентностей у дітей відповідно до державного стандарту дошкільної освіти та рекомендації щодо його ви­користання.

Розробляє власні навчальні, методичні матеріали для формування в дітей ключо­вих компетентностей та спільних умінь, а також рекомендації щодо їх застосування.

Створює в освітньому середовищі емоційно-комфортну атмосферу та сприятливі умови для навчання та роботи, виявляє фактори ризику й демонструє здатність міні­мізувати їхній вплив.

Проявляє гнучкість, адаптивність і лідерські якості залежно від ситуації. Використовує інноваційні форми, методи та засоби педагогічного просвітництва батьків.

Організовує командну взаємодію, вносить пропозиції щодо розподілу командних ролей і спрямовує команду на розв'язання проблемних питань.

Створює за потреби нові електронні (цифрові) освітні ресурси, апробує та популя­ризує їх. Критично аналізує доцільність використання ІКТ і електронних освітніх ре­сурсів в освітньому процесі, добирає їх. Надає методичну допомогу іншим педагогам в оволодінні цифровими навичками.

7. Взаємовідносини (зв'язки) за посадою

Вихователь взаємодіє з:

7.1.  Директором і вихователем-методистом закладу освіти.

7.2.  Помічником вихователя, асистентом вихователя, вихователями інших вікових груп, інструктором з фізкультури, музичним керівником.

7.3.  Медичними працівниками закладу освіти.

7.4.  Практичним психологом закладу освіти.

7.5.  Іншими працівниками закладу освіти з організаційних питань.

7.6.  Батьками, іншими законними представниками дітей.


Діловод       ______________     Леся Федорук

                                 (підпис)

ПОГОДЖЕНО

Голова профспілкового комітету

_________________       Марія Шум

          (підпис)                                                         

_____________

                        (дата)

З інструкцією ознайомлені:

 

_________________        __________________

            (підпис)                    (ім'я, прізвище)