Інтегроване заняття з пріоритетом логіко-математичних завдань у молодшій групі на тему «Подорож до лісу» (з використанням конструктора LEGO)

Програмові завдання

Математика: вправляти в умінні розрізняти кольори, вчити лічити кількість цеглинок, порівнювати між собою множини та розрізняти поняття «один - багато»; вчити орієнтуватися в просторі та розуміти значення понять «вгорі», «внизу», «під», «над», «попереду».

Логіка: вчити користуватися карткою-схемою для послідовної побудови будиночка із цеглинок LEGO, знаходити відповідний колір та розміщувати предмет відповідно до нього.

Мовленнєве спілкування: вчити відповідати реченнями, розвивати зв'язне мовлення дітей; вправляти в узгодженні числівника та іменника у реченні (одна цеглинка, дві цеглинки, три цеглинки).

Аплікація: продовжувати вчити дітей наносити клей на готові форми та приклеювати їх, користуючись серветкою, виховувати охайність.

Обладнання та матеріали: конструктор LEGO (6 цеглинок); предметні картинки зайчиків з різним настроєм (сумний, здивований, веселий); каски на голівки для будівельників; психологічна гра «Сонечко»; д\г «Побудуй за схемою»;  галявина, макети дерев, предметна картинка ялинки; готові форми паперових іграшок, клей, клейонки, серветки.

Хід заняття

Вихователь: - Ось і прийшов час нам відправитись до лісу, діти. Але я чую, що хтось плаче...

-   Хто може плакати в лісі? (Відповіді дітей)

-  Чому може плакати Зайчик? (Відповіді дітей)

 З'являється зайчик, який плаче.

Вихователь: - Діти, який настрій у зайчика? (Сумний).

-  Як ви думаєте, чому зайчик сумний? (Відповіді дітей)

Вихователь: Зайчик не має хатинки на зиму. А хто мені скаже:

-   Яка зараз пора року?

-   Як ми можемо допомогти Зайчику і його друзям?

-   Дітки, ми можемо збудувати хатинки усі різні, щоб кожен зайчик мав свою власну хатинку.

-   З чого ми можемо побудувати будиночки? (З кубиків, з конструктора, з будівельного матеріалу...)

-   Хто будує будинки? (Будівельник).

-   Діти, а хочете зараз перетворитися на будівельників? (Відповіді дітей)

-  Тоді одягнемо захисні каски на голівки та наберемося сили перед початком роботи.

Вправа для психічного розвантаження «Сонечко»

Діти одягають каски на голівки.

Пальчикова гімнастика

Пальчик,  пальчик -

Стук-стук-стук.

По цеглинці -

Тук-тук-тук.

Плесь, плесь, плесь,

1, 2, 3- не зволікай!

Швидше зайцю допомагай!

Д\г «Побудуй за схемою будиночок»

Вихователь: Скажіть мені, будь ласка, який колір у моєї цеглинки?

-  Підніміть цеглинку такого ж кольору.

Діти виконують завдання.

-  А давайте зараз ми побудуємо хатинку для зайчика разом зі мною.

-  Якого кольору перша цеглинка? (Перша цеглинка синього кольору)

-  Якого кольору друга цеглинка, яка знаходиться вгорі над першою цеглинкою? (Друга цеглинка червоного кольору)

-  Якого кольору цеглинка, яка знаходиться зверху? (Зверху цеглинка зеленого кольору)

-  Спробуємо полічити цеглинки, з яких ми побудували хатинку, лічити будемо знизу вгору.

Вихователь запрошує 3-4 дітей порахувати цеглинки: одна, дві, три - всього три цеглинки (Діти по черзі рахують цеглинки)

Самостійна робота дітей за  індивідуальними картками-схемами

Діти будують «хатинки» для зайчиків з цеглинок конструктора LEGO, враховуючи послідовність кольору цеглинок на картці-схемі від першої до третьої.

Після закінчення роботи, вчити дітей самостійно себе перевіряти, користуючись своєю індивідуальною схемою, та розміщувати хатинки на лісовій галявині: наприклад, якщо перша знизу цеглинка жовтого кольору, то «хатинку» потрібно поставити відповідно на жовтий прямокутник, який розміщений на лісовій галявині.

З'являється здивований зайчик.

Вихователь: - Діти який настрій зараз у зайчика? (Здивований)

Зайчик: - Ого, як швидко дітки побудували будиночки!

Вихователь: - Діти, скільки будиночків побудували ви всі разом? (Будиночків багато) А скільки у мене зайчиків? (Один). Давайте запросимо зайчикових друзів, нехай у них теж будуть будиночки у зимовому лісі. Скільки зайчиків? Скільки будиночків? (Багато)

-  Діти, прийшов час вирушати по ялинкові прикраси, щоб прикрасити лісову ялинку для звірят до Новорічних свят.  

Фізкультхвилинка «Ялинка» (з музичним супроводом)

Колективна робота з аплікації  «Прикрасимо ялинку для зайченят у ліску»

Діти наносять клей на готові форми ялинкових прикрас і приклеюють на готову форму паперової ялинки. Вихователь вчить орієнтуватися у просторі та розуміти значення понять «вгорі», «внизу», «під», «над», «попереду» (ялинки).

З'являється зайчик із радісним настроєм.

Вихователь: - Діти, який настрій зараз у нашого зайчика? (Веселий)

-  А чому так зрадів наш зайчик? (Відповіді дітей)

Підсумок заняття

- Який настрій був спочатку у зайчика, якого ми зустріли?

- Який зараз настрій у зайчика?

- Які добрі вчинки ми сьогодні зробили?

- Що вам сподобалось на занятті?

- Що сподобалося найбільше?

Молодці, діти! Я вами сьогодні дуже задоволена, а зайчик - найбільше.

Підготувала вихователь Новосад Т.В.