Інтегроване заняття з пріоритетом логіко-математичних завдань у молодшій групі на тему «Подорож до лісу» (з використанням конструктора LEGO)
Програмові завдання
Математика: вправляти в умінні розрізняти кольори, вчити лічити кількість цеглинок, порівнювати між собою множини та розрізняти поняття «один - багато»; вчити орієнтуватися в просторі та розуміти значення понять «вгорі», «внизу», «під», «над», «попереду».
Логіка: вчити користуватися карткою-схемою для послідовної побудови будиночка із цеглинок LEGO, знаходити відповідний колір та розміщувати предмет відповідно до нього.
Мовленнєве спілкування: вчити відповідати реченнями, розвивати зв'язне мовлення дітей; вправляти в узгодженні числівника та іменника у реченні (одна цеглинка, дві цеглинки, три цеглинки).
Аплікація: продовжувати вчити дітей наносити клей на готові форми та приклеювати їх, користуючись серветкою, виховувати охайність.
Обладнання та матеріали: конструктор LEGO (6 цеглинок); предметні картинки зайчиків з різним настроєм (сумний, здивований, веселий); каски на голівки для будівельників; психологічна гра «Сонечко»; д\г «Побудуй за схемою»; галявина, макети дерев, предметна картинка ялинки; готові форми паперових іграшок, клей, клейонки, серветки.
Хід заняття
Вихователь: - Ось і прийшов час нам відправитись до лісу, діти. Але я чую, що хтось плаче...
- Хто може плакати в лісі? (Відповіді дітей)
- Чому може плакати Зайчик? (Відповіді дітей)
З'являється зайчик, який плаче.
Вихователь: - Діти, який настрій у зайчика? (Сумний).
- Як ви думаєте, чому зайчик сумний? (Відповіді дітей)
Вихователь: Зайчик не має хатинки на зиму. А хто мені скаже:
- Яка зараз пора року?
- Як ми можемо допомогти Зайчику і його друзям?
- Дітки, ми можемо збудувати хатинки усі різні, щоб кожен зайчик мав свою власну хатинку.
- З чого ми можемо побудувати будиночки? (З кубиків, з конструктора, з будівельного матеріалу...)
- Хто будує будинки? (Будівельник).
- Діти, а хочете зараз перетворитися на будівельників? (Відповіді дітей)
- Тоді одягнемо захисні каски на голівки та наберемося сили перед початком роботи.
Вправа для психічного розвантаження «Сонечко»
Діти одягають каски на голівки.
Пальчикова гімнастика
Пальчик, пальчик -
Стук-стук-стук.
По цеглинці -
Тук-тук-тук.
Плесь, плесь, плесь,
1, 2, 3- не зволікай!
Швидше зайцю допомагай!
Д\г «Побудуй за схемою будиночок»
Вихователь: Скажіть мені, будь ласка, який колір у моєї цеглинки?
- Підніміть цеглинку такого ж кольору.
Діти виконують завдання.
- А давайте зараз ми побудуємо хатинку для зайчика разом зі мною.
- Якого кольору перша цеглинка? (Перша цеглинка синього кольору)
- Якого кольору друга цеглинка, яка знаходиться вгорі над першою цеглинкою? (Друга цеглинка червоного кольору)
- Якого кольору цеглинка, яка знаходиться зверху? (Зверху цеглинка зеленого кольору)
- Спробуємо полічити цеглинки, з яких ми побудували хатинку, лічити будемо знизу вгору.
Вихователь запрошує 3-4 дітей порахувати цеглинки: одна, дві, три - всього три цеглинки (Діти по черзі рахують цеглинки)
Самостійна робота дітей за індивідуальними картками-схемами
Діти будують «хатинки» для зайчиків з цеглинок конструктора LEGO, враховуючи послідовність кольору цеглинок на картці-схемі від першої до третьої.
Після закінчення роботи, вчити дітей самостійно себе перевіряти, користуючись своєю індивідуальною схемою, та розміщувати хатинки на лісовій галявині: наприклад, якщо перша знизу цеглинка жовтого кольору, то «хатинку» потрібно поставити відповідно на жовтий прямокутник, який розміщений на лісовій галявині.
З'являється здивований зайчик.
Вихователь: - Діти який настрій зараз у зайчика? (Здивований)
Зайчик: - Ого, як швидко дітки побудували будиночки!
Вихователь: - Діти, скільки будиночків побудували ви всі разом? (Будиночків багато) А скільки у мене зайчиків? (Один). Давайте запросимо зайчикових друзів, нехай у них теж будуть будиночки у зимовому лісі. Скільки зайчиків? Скільки будиночків? (Багато)
- Діти, прийшов час вирушати по ялинкові прикраси, щоб прикрасити лісову ялинку для звірят до Новорічних свят.
Фізкультхвилинка «Ялинка» (з музичним супроводом)
Колективна робота з аплікації «Прикрасимо ялинку для зайченят у ліску»
Діти наносять клей на готові форми ялинкових прикрас і приклеюють на готову форму паперової ялинки. Вихователь вчить орієнтуватися у просторі та розуміти значення понять «вгорі», «внизу», «під», «над», «попереду» (ялинки).
З'являється зайчик із радісним настроєм.
Вихователь: - Діти, який настрій зараз у нашого зайчика? (Веселий)
- А чому так зрадів наш зайчик? (Відповіді дітей)
Підсумок заняття
- Який настрій був спочатку у зайчика, якого ми зустріли?
- Який зараз настрій у зайчика?
- Які добрі вчинки ми сьогодні зробили?
- Що вам сподобалось на занятті?
- Що сподобалося найбільше?
Молодці, діти! Я вами сьогодні дуже задоволена, а зайчик - найбільше.
Підготувала вихователь Новосад Т.В.
Розділи
- Правила прийому до закладу дошкільної освіти
- Управлінська діяльність. Прозорість та інформаційна відкритість закладу
- Методична служба
- Освітня діяльність. Інклюзивна освіта Моніторинг якості освіти
- Медичне обслуговування
- Фізкультурно-оздоровча робота
- Музична скарбничка
- Психологічна служба
- Створення сучасного розвивального простору ЗДО
- Інформація про використання публічних коштів