Дотримання принципів академічної доброчесності при виконанні посадових обов'язків. Методичний міст-дискусія
Методичний міст-дискусія
Цифрові технології та сучасне обладнання постійно розширюють можливості педагога в демонстрації навчального матеріалу на заняттях. Діти можуть не лише дивитись чи слухати, а й взаємодіяти з інтерактивною наочністю. З різних вебресурсів можна скачувати цікаві добірки наочності для дошкілля:
- візуальна наочність
- відео, аудіо
- реальні предмети та об'єкти
- дидактичні ігри та ігрові посібники тощо.
Для освітньої роботи з дітьми можна скачати цікавий конспект заняття чи сценарій свята, а для батьків - змістовну і актуальну консультацію. У кожному випадку вихователю варто дотримуватися академічної доброчесності. Використання запозичених технологій, конспектів, текстів, наочності на заняттях з дітьми та у повсякденні з метою упровадження досвіду роботи колег завжди допускається. Проте у письмових роботах педагога це допускається лише за умови, що зазначені усі джерела запозичень.
Хто може бути притягнений до академічної відповідальності за порушення академічної доброчесності?
Порушеннями академічної доброчесності згідно ст.42 п. 4 Закону України «Про освіту» вважається:
ОБМАН |
надання завідомо неправдивої інформації щодо власної освітньої (науково-педагогічної, творчої) діяльності чи організації освітнього процесу |
|
Академічний плагіат |
представлення чи оприлюднення (частково або повністю) наукових (творчих) результа-тів, отриманих іншими особами, як резуль-татів власного дослідження (творчості) та\або відтворення опублікованих текстів (оприлюднених творів мистецтва) інших авторів без зазначення авторства чи посилань |
|
Самоплагіат |
оприлюднення (частково або повністю) власних раніше опублікованих наукових результатів як нових наукових результатів |
|
Фабрикація |
вигадування даних чи фактів, що використовуються в освітньому процесі або наукових дослідженнях |
|
Фальсифікація |
свідома зміна чи модифікація вже наявних даних, що стосуються освітнього процесу чи наукових досліджень |
|
Списування |
виконання письмових робіт із залученням зовнішніх джерел інформації, крім дозволених для використання, зокрема під час оцінювання результатів навчання |
|
ХАБАРНИЦТВО |
|
це надання (отримання) учасником освітнього процесу чи пропозиція щодо надання (отримання) коштів, майна, послуг, пільг чи будь-яких інших благ матеріального або нематеріального харак-теру з метою отримання неправомірної переваги в освітньому процесі |
НЕОБ'ЄКТИВНЕ |
|
це свідоме завищення або заниження оцінки результатів навчання здобувачів освіти |
Перевірці на академічний плагіат (для цього створені спеціальні програми) підлягають:
- кваліфікаційні роботи (курсові, реферати, проєкти, портфоліо);
- навчальні роботи (дипломні, курсові, статті, проєкти);
- узагальнений досвід роботи педагога за індивідуальною проблемою самоосвіти;
- методичні розробки (методичні рекомендації, конспекти занять, сценарії свят і розваг, педагогічні консультації, мультимедійні презентації; дидактичні ігри та навчально-дидактичні посібники тощо);
- конкурсні роботи;
- дистанційні курси підвищення кваліфікації та сертифікати про підвищення кваліфікації (їх достовірність) тощо.
За порушення академічної доброчесності педагогічні працівники ЗДО можуть бути притягнуті до таких видів академічної відповідальності:
- дисциплінарної;
- адміністративної;
- не можуть бути допущені до позачергової атестації, що має на меті підвищення кваліфікаційної категорії або присвоєння педагогічного звання;
- може бути відмова у встановленні кваліфікаційного розряду;
- може бути відмова у присвоєнні кваліфікаційної категорії;
- може бути відмова у присвоєнні педагогічного звання;
- може бути позбавлення раніше присвоєної кваліфікаційної категорії;
- може бути позбавлення раніше присвоєного педагогічного звання;
- може бути позбавлення права брати участь у роботі визначених законом органів чи займати визначені законом посади;
- не можуть отримувати будь-які види заохочення (премії, інші заохочувальні виплати, нагороди тощо);
- не можуть бути залучені до проведення процедур та заходів забезпечення і підвищення якості освіти;
- може бути відмова педагогу, який порушив академічну доброчесність, у конкурсному відборі на посаду керівника закладу;
- можуть бути інші форми відповідальності відповідно до вимог чинного законодавства України.
Запрошую до обговорення та пропозицій щодо вирішення даної проблеми у нашому ЗДО (Проводиться дискусія щодо академічної відповідальності за порушення академічної доброчесності)
Підготувала вихователь-методист Семенюк Раїса
Розділи
- Правила прийому до закладу дошкільної освіти
- Управлінська діяльність. Прозорість та інформаційна відкритість закладу
- Методична служба
- Освітня діяльність. Інклюзивна освіта Моніторинг якості освіти
- Медичне обслуговування
- Фізкультурно-оздоровча робота
- Музична скарбничка
- Психологічна служба
- Створення сучасного розвивального простору ЗДО
- Інформація про використання публічних коштів