ЗВІТ про проведення літнього періоду-2021 у Квасилівському ДНЗ (ясла-садок)
Освітня діяльність у Квасилівському ДНЗ (ясла-садок) у літній період була організована відповідно до:
- Положення про заклад дошкільної освіти, затвердженого Постановою КМУ від 21.01.2021 № 86;
- листа МОНмолодьспорту від 16.03 2012 № 1/9-198 «Організація роботи в дошкільних навчальних закладах у літній період»;
- листа МОНмолодьспорту від 28.05.2012 №1/9-413 «Щодо організації роботи дошкільних навчальних закладів у літній період»;
- вимог Постанови ГДСЛ України від 22.09.2020 № 55 «Про затвердження протиепідемічних заходів у закладах дошкільної освіти на період карантину у зв'язку з поширенням коронавірусної хвороби (СОVID-19)»;
- наказу управління освіти від 21.05.2021 № 198 «Про організацію літнього оздоровлення дітей у літній період»;
- наказу по ДНЗ № 31-од від 27.05.2021 «Про організацію літнього оздоровлення дітей у літній період».
Метою літнього періоду було: організація змістовного, різноманітного буття, оздоровлення дітей, забезпечення їх активного відпочинку в умовах ДНЗ у літній період.
На літній період був складений змістовний План роботи та рекомендації щодо виконання його основних завдань, які були доведені до усіх педагогічних працівників на заключній педагогічній раді та поширені на стенді та сайті Квасилівського ЗДО (ясла-садок) для більш детального ознайомлення. У закладі були створені безпечні, нешкідливі умови перебування, виховання, навчання та оздоровлення дітей, організована освітня робота щодо БЖД та здорового способу життя (Положення про організацію роботи з охорони праці та безпеки життєдіяльності учасників освітнього процесу в установах і закладах освіти, затверджене наказом МОН України від 26.12. 2017 № 1669). Було забезпечене належне санітарно-гігієнічне утримання усіх приміщень, території, обладнання на ігрових майданчиках з його відповідним випробуванням і складанням актів; максимально можливе перебування дітей на свіжому повітрі.
Для змістовної організації літнього освітньо-оздоровчого процесу у закладі був складений гнучкий розклад занять для усіх вікових груп з дотриманням гранично допустимого навчального навантаження на дитину з переважанням ігрової форми їх проведення на свіжому повітрі, графік проведення ранкової гімнастики, режим дня на літній період. На допомогу вихователям, інструкторам з фізкультури та музкерівникам у плануванні та проведенні занять з дітьми були розроблені тематичні освітні блоки на літні місяці за вимогами оновленого БКДО та програми «Я у Світі». У методичному кабінеті була зроблена виставка матеріалів літньої тематики на допомогу вихователям у плануванні та організації освітньої роботи з дітьми. Вихователем-методистом були розроблені та розміщенні на сайті закладу й інші методичні рекомендації щодо планування та проведення освітньої роботи з дітьми у літній період:
- «Літнє оздоровлення дошкільників: 12 кроків підготовки»;
- «Основні фізкультурно-оздоровчі заходи, рекомендовані для проведення з дітьми влітку»;
- «Загартування та зміцнення здоров'я дошкільників у літній період»;
- «Перспективне та календарне планування освітньої роботи в ЗДО у літній період: основні вимоги»;
- «Рухливі ігри з фізичним дистанціюванням дітей»;
- «Шляхи активізації рухової діяльності дітей влітку»;
- «Літні спостереження на прогулянці: зміст та основні правила».
З працівниками закладу проведені інструктажі: з охорони праці та безпеки життєдіяльності, пожежної безпеки; старшою медичною сестрою проведена організаційно-профілактична робота з питань БЖД, засвоєння ПДР, пожежної безпеки, попередження отруєнь рослинами і грибами, попередження шлунково-кишкових захворювань (Інструктивно-методичні рекомендації «Організація роботи та дотримання вимог з питань охорони праці та безпеки життєдіяльності в закладах дошкільної освіти» - додаток до листа МОН від 14.02.2019 № 1/11-1491); складений старшою медичною сестрою та виконується у закладі План протиепідемічних заходів з відновлення функціонування Квасилівського ДНЗ (ясла-садок) у період адаптивного карантину. З дітьми планувалися різні форми роботи щодо профілактики захворювання на коронавірус та інші інфекційні хвороби, профілактики дитячого травматизму. У вікових групах наявна інформація для батьків щодо профілактики захворювання на коронавірус. Була організована психолого-педагогічна просвіта батьків онлайн із розсилкою актуальної інформації засобами сайту та вайбер-груп.
Проводився контроль щодо дотримання питного режиму, наявності у дітей літньої форми одягу, включення в меню достатньої кількості овочів та фруктів, фруктових соків. Дотримувалася вимога щодо проведення загально-розвивальних вправ, рухливих ігор на свіжому повітрі з фізичним дистанціюванням дітей. Здійснювався медико-педагогічний контроль за оздоровленням дітей.
В ході вибіркового контролю відмічалося, в основному, дотримання вихователями правильного розпорядку дня, питного та повітряного режиму; зміст освітньої роботи у ранкові години; доцільність використання природних умов під час організації самостійної діяльності на прогулянках з фізичним дистанціюванням дітей; дотримання оптимальної для дітей системи загартування: повітряні ванни, ходіння босоніж, дихальні вправи, оздоровчий біг, ходьба по «доріжці здоров'я», гімнастика пробудження, вмивання та миття рук до ліктів прохолодною водою, ранкова гімнастика, рухливі ігри, фізкультурно-музичні руханки, пальчикові ігри, самомасажі (ніг, рук, обличчя), фізкультура на свіжому повітрі.
Протягом літнього періоду порушень правил безпеки життєдіяльності дошкільників не спостерігалося. Відповідно до вимог оновленого БКДО у методичному кабінеті виготовлена добірка наочних матеріалів з рекомендаціями щодо самостійного надання дітьми старшого дошкільного віку першої домедичної допомоги собі і товаришу. http://leleka.rv.ua/index.php?m=content&d=view&cid=1825
Забезпечено інформаційну доступність матеріалів щодо літнього оздоровлення дошкільників на сайті Квасилівського ЗДО (ясла-садок):
- Спортивне свято «Веселі старти» у (інструктори з фізкультури Момоток Т.Р., Бобрикова М.Ю.) http://leleka.rv.ua/zanyattya-z-fizkul-tury-z-nagody-mizhnarodnogo-dnya-zahystu-ditey.html
- Музична розвага «Літо, давай!» у середніх групах № 5, 6 (музкерівник Ревер О.Є., вихователь Корнійчук О.А.) http://leleka.rv.ua/lito-davay-rozvaga-v-serednih-grupah-5-ta-6.html
- Розвага «Ми до річечки ходили» в середніх групах № 9, 12 (музкерівник Денисюк О.М., вихователь Вернюк С.В.) http://leleka.rv.ua/my-do-richechky-hodyly.-rozvaga-v-serednih-grupah-9-ta-12.html
- Свято «День Конституції - свято основного закону незалежної України» (інструктор з фізкультури Момоток Т.Р., музкерівник Денисюк О.М., вихователі Вернюк С.В., Корнійчук О.А.) http://leleka.rv.ua/den-konstytuciyi-svyato-osnovnogo-zakonu-nezalezhnoyi-ukrayiny.html
- «Мандруємо Україною». Свято у старших групах № 9, 12, 5, 6 (вихователі: Меланчук Л.М., Степанюк І.М., музкерівники: Денисюк О.М., Ревер О.Є., інструктори з фізкультури: Момоток Т.Р., Бобрикова М.Ю.) http://leleka.rv.ua/mandruyemo-ukrayinoyu.-svyato-do-30-ty-richchya-nezalezhnosti-ukrayiny.html
- «Мій рідний край, моя домівка». Святкова гімнастика у старших групах (інструктор з фізкультури Тамара Момоток, музкерівники: Олена Денисюк, Оксана Ревер) http://leleka.rv.ua/miy-ridnyy-kray-moya-domivka.-svyatkova-gimnastyka-v-starshyh-grupah..html
До Дня захисту дітей вихователі усіх вікових груп провели тематичні заняття із серії «Країна дитячих мрій», конкурс малюнка на асфальті; до Дня Незалежності - тематичне заняття «Ми - маленькі українці» та конкурс малюнків «Я і моя Батьківщина». В молодшій групі № 7, середніх групах №8, 13 був проведений «Кольоровий тиждень». На кінець серпня організований День здоров'я дітей за темою «День народної гри». В молодшій групі № 10 проведені цікаві тематичні заняття «Моя сім'я», «Що у бабусиній скрині» та цільові прогулянки: «Мій садочок - моя друга домівка», «Мелодії лісу та саду», «Свій город у нас є». У старших групах № 5, 6, 9, 12 проводилися цільові прогулянки у куточки саду, лісу, городу.
20 серпня 2021 року був проведений тематичний контроль «Організація сприятливого розвивального середовища у вікових групах перед початком нового навчального року» та було рекомендовано вихователям посилити увагу зміцненню просторового розвивального середовища у кожній віковій групі з урахуванням вимог оновленого БКДО, методичних рекомендацій до БКДО, Санітарного регламенту для ЗДО, Примірного переліку навчально-дидактичних матеріалів і обладнання для ЗДО та вимог сьогодення.
До початку навчального року вихователі подбали про збагачення розвивальних осередків груп новими дидактичними матеріалами та посібниками.
У групі дітей раннього віку № 1 (вихователі Гаврильчик О.В., Рудяк Т.М.) виготовлені «Правила нашої групи»; стікери для розвивальних осередків, які доповнено новими розвивальними іграми (3 гри) та іграшками. У мініметодкабінет групи придбані посібники на допомогу у плануванні: «Літо у дитячому садку»; «Інтегрований календарно-перспективний план «Осінь», «Весна»; «Креативні прогулянки у дитячому садку».
У групі дітей раннього віку № 3 (вихователі Бідюк В.М., Верема Г.Ф.) виготовлені нові дидактичні ігри для занять з дітьми (5 ігор), маски-наголівники для театралізації «Колобок». Обладнано папку «Віршики для найменших з використанням мнемотехніки». Оновлюється куточок усамітнення.
В молодшій групі № 2 (вихователі Патій І.В., Нестерчук А.Ф.) поповнено осередок сенсорики новими іграми та іграшками; виготовлено нові дидактичні ігри (6 ігор); картотеки спостережень на прогулянці та сюжетно-рольових ігор для усіх вікових груп. Проведені консультації для батьків, діти яких уперше поступають у дитячий садок: «Адаптація дитини до умов дитячого садка», «Рекомендації щодо полегшення адаптації дитини до умов ДНЗ» тощо.
В молодшій групі № 7 (вихователі Новосад Т.В., Малютіна О.В.) збагатили осередки активності дітей новими дидактичними іграми (4 гри), обладнали осередок «Правила нашої групи».
В молодшій групі № 10 (вихователі Грухаль М.К., Сенюк Н.Г.) поповнено ігрові осередки новими іграшками та конструкторами, осередок книги - новими журналами та книжками; виготовили стікери на осередки активностей дітей, куточок «Правила групи».
В молодшій групі № 11 (вихователі Бернацька Г.Ю., Шум М.М.) оновлено картотеки:
- дидактичних ігор
- рухливих ігор
- сюжетно-рольових ігор
- дидактичних ігор з БЖД та для роботи з гіперактивними дітьми
- дидактичних ігор за темою «Космос».
Виготовлені осередки безпеки: «Правила дорожнього руху», «Куточок пожежної безпеки»; стенди: «Куточок настрою», «Коло вибору», «Правила групи», «Талановиті пальчики»; нові дидактичні ігри (4 гри); оновлено маркування меблів новими яскравими наліпками; закуплено іграшки для ігор з піском тощо.
В середній групі № 4 (вихователі Шевчук Н.С., Левкович С.В.) зроблене цікаве обладнання для вуличної гри у теніс; придбані масажні килимки; обладнано нову сюжетно-рольову гру «Пожежники», дидактичну гру «Коли загрожує небезпека?»; виготовлені наголівники для театралізованих ігор та сигнальні картки для занять; дидактичний матеріал із серії «Перелітні птахи», «Водичка-чарівниця».
В середній групі № 8 (вихователі Бенюк О.В., Парчук О.М.) виготовлено: «Куточок настрою», «Правила групи», стікери до ігрових розвивальних осередків; дидактичні ігри (8 ігор); створені картотеки: осінніх прогулянок, дослідів з водою; обладнано папки та ширми з актуальними матеріалами для батьків: «Азбука моралі», «Секрети виховання фінансової грамотності у дітей», «Правила поведінки у дитячому садку для дорослих і малих», «Що не можна приносити до дитячого садка?» та ін.
В середній групі № 13 (вихователь Українець І.В.) виготовлено дидактичні ігри (2 гри) та дидактичні посібники для занять з дітьми: «Емоції та почуття», «Український посуд», «Кольорові візерунки», «Лічилочки», «Мнемотаблиці до віршів про професії»; картотеки прогулянок та спостережень у природі; придбані цікаві настільні ігри: «Творчість та досліди», «Лото «Абетка», «Настільний більярд», «Обирай та пояснюй!», лото, кубики, мозаїка, пазли.
В середній групі № 14 (вихователі Круглик О.П., Станіцька Т.С.) оновили осередок «Маленька господинька»; обладнали/придбали настільні ігри для розвитку дітей з різних освітніх напрямів; підготували інформаційні матеріали для батьків та дітей, актуальні для літнього періоду:
- «Правила поведінки на відкритих водоймах»;
- «Ігри з піском, повітрям, водою»;
- «Рухливі ігри влітку»;
- «Як запобігти харчовим отруєнням влітку» та ін.
У старшій групі № 9 (вихователі Меланчук Л.М., Вернюк С.В.) обладнали куточки: «Куточок приналежності», «Ми чергуємо», «Календар природи»; виготовили дидактичний посібник «Протиепідемічні правила для дошкільників», нові дидактичні ігри (3 гри); придбали демонстраційний матеріал: «Дітям про хліб», «Про життєвий цикл живих організмів» тощо.
У старшій групі № 12 (вихователі Яремчук В.В., Павлюк Ю.А.) придбано: тематичний комплект «Цікава граматика», демонстраційний матеріал «Вивчаємо алфавіт» та роздаткові матеріали з математики і грамоти на кожну дитину; наочний посібник «Міркуємо»; дерев'яний набір «Математика. Вчимося рахувати»; ігровий набір «Прибиральниця»; дерев'яний набір кубиків «Містечко»; іграшкові візочки для ляльок (2 шт). Оновлений осередок СХД.
Результати роботи дошкільного закладу у літній період обговорені на виробничій нараді з винесенням відповідних пропозицій:
- до початку проведення літнього періоду проводити перевірку знань вихователів з безпеки життєдіяльності та анкетування батьків з питання формування у дошкільників безпечної поведінки (на виконання наказу управління освіти);
- поступово вивільняти площу групових приміщень для обладнання нових осередків розвивального простору для дошкільників відповідно до сьогоднішніх вимог, провівши ревізію та знищення старих папок, матеріалів, настільних та дидактичних ігор, які накопичуються у групах роками і вже не несуть ніякої цінності для дітей;
- комплектувати достатню кількість виносних іграшок для ігор з піском і водою, атрибутів і обладнання для активної рухової діяльності дітей на прогулянці; забезпечувати ігри з піском з дотриманням санітарних правил та безпеки: пісок щоденно зволожується і діти мають гратися у пісочниці, де пісок чистий і вологий.
- на вимогу оновленого Державного стандарту дошкільної освіти забезпечити у старших групах організацію різновидів спортивних ігор і вправ на прогулянці (ігор з елементами спорту та змагання), тим самим посилити роботу з формування у дошкільників спортивно-ігрової компетентності;
- в умовах карантину продовжити ранковий прийом дітей на свіжому повітрі, дотримуючись графіку входу дітей у приміщення груп та виходу на прогулянки; заняття, по можливості, проводити на свіжому повітрі.
Підготувала вихователь-методист Семенюк Р.Ф.
Розділи
- Правила прийому до закладу дошкільної освіти
- Управлінська діяльність. Прозорість та інформаційна відкритість закладу
- Методична служба
- Освітня діяльність. Інклюзивна освіта Моніторинг якості освіти
- Медичне обслуговування
- Фізкультурно-оздоровча робота
- Музична скарбничка
- Психологічна служба
- Створення сучасного розвивального простору ЗДО
- Інформація про використання публічних коштів