Розвивайте у дітей творчі здібності. Порадник для батьків
Хто відчув насолоду творчості, для того всі інші насолоди вже не існують. (Антон Павлович Чехов)
Дитяча творчість - це одна із форм самостійної діяльності дитини, в процесі якої вона відходить від звичних і знайомих їй способів пізнання навколишнього середовища, експериментує і створює щось нове для себе й інших. Діти здатні схоплювати все на льоту та вміють інтуїтивно відчувати, чим саме хочуть займатися, тому розвивати їх творчі здібності важливо саме у дошкільному віці.
Існує думка, що дитяча творчість є вродженим талантом, яким володіють лише деякі діти, у той час як інші діти позбавлені такої можливості. Але насправді творчість - це більше навичка, ніж вроджений талант, тому вихователі і батьки можуть допомогти дітям успішно її розвивати.
Розвиток творчих здібностей у дитини є однією з найважливіших сторін її виховання. При правильному підході до розвитку творчої діяльності у дитини підвищується розвиток загального рівня інтелекту, з'являється бажання пізнання навколишнього світу, а у деяких випадках він сприяє формуванню нестандартного мислення. Для того, щоб допомогти дитині творчо розвиватися, потрібно намагатися зрівнятися з дитиною, щоб зрозуміти її емоційний та душевний стан, розвиватися разом з нею, виходячи з потреб та індивідуальних особливостей дитини. Батькам варто розширювати свої знання й уміння, звернутися до спеціальної літератури, встановлювати тісний і постійний контакт з педагогом для того, щоб разом розробити шляхи розвитку творчих здібностей дитини. Важливо зрозуміти те, що задатки до творчості, які є в дитини, не завжди стають здібностями, якщо своєчасно їх не помітити або не допомогти дитині їх розвинути.
Отож, першочергове завдання розвитку творчості в дитини - виявити її задатки і здібності. Це зробити дуже просто, за допомогою спостереження за дитиною. Кожна, навіть сама щоденна ситуація з життя дитини є чудовою нагодою для розвитку творчих, інтелектуальних здібностей дитини. Тому дитину лише треба спрямувати та підштовхнути до самостійного вирішення проблеми.
Існують здібності, які можна легко зрозуміти з поведінки дітей. До них належать: музичні здібності, художній здібності, артистичність і схильність до спорту. Буває таке, що дитина проявляє інтерес відразу до кількох занять. На питання «Що тобі подобається найбільше?», вона не може відповісти однозначно. У такому випадку потрібно більше гратися з дітьми, адже під час гри найчастіше розкриваються їхні здібності. Найкраще для розвитку творчих здібностей, є добре розвинена уява, тому є дуже корисним залучати дітей до ігор, під час яких їм більше треба уявляти, що палиця, наприклад, - це «меч», придумувати історії або використовувати у грі предмети-замінники.
Не винагороджуйте дітей за творчість: стимули заважають творчому процесу, знижуючи якість відповідей і гнучкість мислення. Дозвольте дітям оволодіти майстерністю у тій сфері творчої діяльності, до якої вони внутрішньо мотивовані, і не намагайтесь мотивувати їх заохоченнями та стимулами. Замість того, щоб винагороджувати дитину за гру на фортепіано, дозвольте їй займатись тим, від чого вона отримує більше задоволення, - можливо, малювання або вивчення комах.
Важливо пам'ятати, що творчі здібності у дітини можуть прокидатися у різному віці. Якщо дитина не проявляє ніяких творчих здібностей, не потрібно насильно їй нав'язувати ту чи іншу діяльність. Її обдарованість може розкритися значно пізніше, але головне не пропустити цей момент.
Підготувала вихователь Круглик О. П.
Використано інтернетресурс
Розділи
- Правила прийому до закладу дошкільної освіти
- Управлінська діяльність. Прозорість та інформаційна відкритість закладу
- Методична служба
- Освітня діяльність. Інклюзивна освіта Моніторинг якості освіти
- Медичне обслуговування
- Фізкультурно-оздоровча робота
- Музична скарбничка
- Психологічна служба
- Створення сучасного розвивального простору ЗДО
- Інформація про використання публічних коштів