Роль ранкових зустрічей для забезпечення емоційного благополуччя дошкільників упродовж дня. Психологічний порадник для педагогів
Свою роботу з дошкільниками педагоги розпочинають із ранкової зустрічі. Ранкова зустріч педагога з дітьми - це ніби ранкова роса, блискавка, міні-гра комплексного характеру, яка допомагає дітям краще познайомитися, пізнати, зрозуміти себе і своїх друзів. Вона створює позитивну атмосферу у групі на весь день перебування дітей у дитячому садку, дає вихователю можливість навчити дітей взаємній повазі та доброму ставленню один до одного, сприяє формуванню у групі цілісного колективу. Мета ранкової зустрічі - підготувати дітей до робочого дня.
Ранкова зустріч сприяє:
- формуванню колективу, оскільки в цей час діти вчаться слухати один одного, дивитись в очі своїм товаришам, обмінюватись інформацією, враженнями; доброзичливо і з повагою ставитись до інших, вчаться бути відповідальними членами колективу;
- розвитку навичок спілкування, дає дітям змогу висловлювати свої думки таким чином, щоб їх розуміли інші, уважно слухати, коли говорять інші;
- розвитку соціальних навичок;
- створенню позитивного настрою в групі однолітків.
Повідомити дітям, що вже час збиратися, можна, ввімкнувши певну мелодію, увімкнувши чи вимкнувши світло, задзвонивши у дзвінок, що доцільніше використовувати для старших дошкільників. Тривалість ранкової зустрічі визначається віковою групою. Вона не повинна бути занадто довгою, в середньому - це 10-15 хв. Важливою складовою кожної ранкової зустрічі є привітання. Вітання створює спокійний і розважливий настрій для обміну інформацією (саме після нього і починається робота над темою дня та вирішуються певні навчальні завдання).
Починати привітання лише тоді, коли діти утворили коло. Розміщення дітей по колу полегшує вихователю процес керування ними, оскільки він добре бачить кожного. Спілкуючись у колі, дивлячись один одному в очі, діти вчаться поважати інших, покращують свої мовні та комунікативні навички. Привітання є ефективним засобом для формування дружного колективу та вироблення взаємної поваги. Мета привітання - створення атмосфери довіри і затишку.
Повсякденні вправи, які практикуються під час ранкових зустрічей, допомагають дітям зблизитися із своїми ровесниками, навчитися співпрацювати, утримуватися від критики інших. Позитивний настрій в групі створюється за рахунок атмосфери довіри, участі у прийнятті рішень, відчуття належності до колективу.
Під час ранкової зустрічі педагог орієнтує дітей на тему дня, готуючи дітей до роботи в центрах діяльності. Дітям дозволяють обирати матеріали та користуватися ними так, як вони самі того хочуть. Вони також навчаються один в одного і центри діяльності та робота в малих групах забезпечують їх можливостями природної співпраці. Це дає їм можливість вирішувати проблеми, приймати рішення, практикуватися в самовияві, вивчати відмінності, ставати самостійними та вчитися у своїх ровесників. Піклування один про одного, відчуття безпеки, якої вистачає для того, аби ділитися важливими ідеями та досвідом, готовність допомагати друзям - це саме ті якості, які віддзеркалюють сутність ранкової зустрічі.
Отже, повсякденні вправи, які організовуються під час проведення ранкової зустрічі, допомагають дітям зблизитися зі своїми однолітками, навчитися співпрацювати, утримуватися від критики інших, поважати інших як особистостей. А позитивний настрій у групі створюється за рахунок атмосфери довіри, відчуття приналежності до спільноти, участі в прийнятті рішень, доброти та заохочення з боку однолітків, вільного від критики ставлення педагога, очікування конкретних результатів, справедливості та неупередженості.
Матеріали з інтернетресурсів підготувала практичний психолог Віннічук Ю.М.
Розділи
- Правила прийому до закладу дошкільної освіти
- Управлінська діяльність. Прозорість та інформаційна відкритість закладу
- Методична служба
- Освітня діяльність. Інклюзивна освіта Моніторинг якості освіти
- Медичне обслуговування
- Фізкультурно-оздоровча робота
- Музична скарбничка
- Психологічна служба
- Створення сучасного розвивального простору ЗДО
- Інформація про використання публічних коштів