ПЛАН ЗАХОДІВ, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) у Квасилівському ЗДО
Додаток 1
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказом Квасилівського ЗДО
від 04.09.2023 № 49 о/д
Директор ________________ Ольга ЛИСАК
План
заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню)
у Квасилівському ЗДО
№ з/п |
Зміст роботи |
Термін виконання |
Відповідальний |
Примітка
|
1. Робота з працівниками закладу |
||||
1.1 |
Організація та проведення міні-лекцій з різними категоріями працівників з питань профілактики булінгу (цькування): педагогічним, обслуговуючим персоналом. Ознайомлення та обговорення нормативно-інструктивних документів, наказів, рішень, методичних рекомендацій МОН України, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) в закладах освіти |
Вересень |
Директор, практичний психолог |
|
1.2 |
Забезпечення методичного та психологічного супроводу працівників ЗДО щодо формування соціальних компетентностей і навичок запобігання та протидію булінгу (цькуванню). Організація механізмів звернення та встановлення інформаційних скриньок для повідомлень про випадки булінгу (цькування) |
Вересень |
Директор, вихователь-методист, практичний психолог |
|
1.3 |
Створення бази інструментарію для діагностування рівня напруги, тривожності у дитячому та педагогічному колективах |
Вересень |
Практичний психолог |
|
1.4 |
Діагностування рівня напруги, тривожності, спостереження за міжособистісною поведінкою, опитування (анкетування), психологічні діагностики мікроклімату, згуртованості колективу та емоційних станів усіх учасників освітнього процесу; соціальне дослідження наявності референтних груп та відторгнених в колективі |
Упродовж року |
Практичний психолог |
|
1.5 |
Забезпечення інформаційно-просвітницької, профілактичної діяльності щодо запобігання та протидію булінгу (цькуванню). Створення (оновлення) розділу про профілактику булінгу (цькування) і розміщення нормативних документів на сайті закладу освіти |
Вересень |
Відповідальний за роботу сайту ЗДО. Вихователь-методист, практичний психолог
|
|
1.6 |
Забезпечення раннього виявлення та термінове повідомлення про випадки булінгу (цькування) в закладах освіти. Складання банку даних дітей «групи ризику» |
Вересень |
Практичний психолог, вихователі, працівники ЗДО |
|
1.7 |
Підготовка методичних рекомендацій, тематичних буклетів, порадників для педагогів: - «Чи можливе насилля у дитячому садку?»; - «Якщо я бачу насилля, то я…» |
Жовтень
Лютий |
Практичний психолог |
|
1.8 |
Психологічна підтримка «Безпечне освітнє середовище в ЗДО, вільне від насилля, булінгу, цькування» |
Листопад |
Практичний психолог |
|
1.9 |
Тематичний проєкт «Права та обов’язки дитини» |
Жовтень |
Вихователь-методист, практичний психолог |
|
1.10 |
Організація та проведення діалогу «Освітній процес і булінг г воєнний та повоєнний період» |
Листопад |
Практичний психолог |
|
1.11 |
Проведення воркшопу для працівників ЗДО щодо запобігання булінгу (цькування) та заходів реагування |
Грудень |
Вихователь-методист, практичний психолог |
|
1.12 |
Співбесіда з вихователями за результатами діагностики дитячого колективу. Консультування з проблемних ситуацій |
При потребі |
Практичний психолог, вихователі |
|
1.13 |
Проведення онлайн-обговорення: - «Покарання дитини: за і проти»; - «Як розпізнати «мобінг»: дії сторін конфлікту з педагогами, помічниками вихователів, батьками»; - «Моделі міжособистісних стосунків між усіма учасниками освітнього процесу: їх аналіз та взаємодія» |
Грудень Лютий Травень |
Практичний психолог |
|
1.14 |
Виготовлення дидактичних ігор, складання алгоритмів, схем-моделей на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) в закладах освіти |
Упродовж року |
Вихователі |
|
1.15 |
Спостереження за психологічним мікрокліматом в колективі ЗДО, міжособистісною поведінкою |
Упродовж року |
Практичний психолог |
|
1.16 |
Організувати та провести анкетування учасників освітнього процесу з питань формування соціальних компетентностей і навичок запобігання та протидію булінгу (цькуванню) в закладах освіти |
Упродовж року |
Практичний психолог |
|
1.17 |
Здійснення моніторингу ефективності виконання плану заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) в ЗДО |
Упродовж року |
Практичний психолог |
|
2. Робота з дітьми |
||||
2.1 |
Діагностика дітей «групи ризику» за допомогою тесту тривожності Р.Теммпл, В. Амен., М. Доркі, Галян І. М. |
Вересень |
Практичний психолог |
|
2.2 |
Організація тематичного заняття-розваги "Дітям - про їхні права" |
Грудень |
Вихователі |
|
2.3 |
Читання оповідань, казок, розглядання енциклопедій, ілюстрацій щодо правового виховання та їх обговорень |
Листопад |
Вихователі |
|
2.4 |
Проведення Тематичного тижня «Я і мої права» |
Грудень |
Вихователь-методист |
|
2.5 |
Проведення музичної розваги «Життя маємо - за нього відповідаємо» |
Грудень |
Музичні керівники |
|
2.6 |
Проведення вікторини «Права, правила, обов'язки» |
Січень |
Вихователь-методист |
|
2.7 |
Міні-консультація «Як навчити дітей безпечної поведінки в Інтернеті» |
Лютий |
Практичний психолог |
|
2.8 |
Робота з наочною ширмою «Права дитини» |
Квітень |
Вихователі |
|
2.9 |
Організація сюжетно-рольових ігор: «Сім'я», «Лікарня», «Школа», інші |
Упродовж року |
Вихователі |
|
2.10 |
Проведення дидактичних ігор: - «Права та обов'язки дітей», - «Відкритий мікрофон», - «Лото настроїв», - «Добери почуття», - «Порівняй героїв казок», інші |
Упродовж року |
Вихователі |
|
2.11 |
Моделювання та проєктування ігрових ситуацій |
Упродовж року |
Вихователі |
|
2.12 |
Проведення тематичних та інтегрованих занять в усіх дошкільних групах |
Упродовж року |
Вихователі |
|
2.13 |
Проведення ігор-занять: - «Як відпочивають діти та дорослі», - «Квітка наших прав», - «Свої права знай та захищай!» |
Упродовж року |
Вихователі |
|
2.14 |
Організація бесід на тему «Правила групи» |
Упродовж року
|
Вихователі |
|
2.15 |
Складання казок про поведінку, права та обов'язки дітей та дорослих і робота з казкою |
Упродовж року |
Вихователі |
|
2.16 |
Перегляд відеофільмів: «Ні - насиллю!!!»; «Мені боляче!!!»; «Булінг- це може статися з кожним» |
Упродовж року |
Вихователь-методист, вихователі |
|
2.17 |
Проведення ранкових зустрічей з метою формування навичок дружніх стосунків, позитивного мікроклімату в колективі |
Упродовж року |
Вихователі |
|
2.18 |
Спостереження за психологічним мікрокліматом в дитячому колективі, міжособистісною поведінкою |
Упродовж року |
Практичний психолог |
|
3. Робота з батьками |
||||
3.1 |
Організація та проведення тематичних батьківських зборів (онлайн): «Порядок реагування на випадки булінгу (цькування). |
За річним планом |
Адміністрація ЗДО, практичний психолог, вихователі |
|
3.2 |
Залучення до святкових заходів: - «Міжнародного Дня захисту дітей»; - «Міжнародного Дня прав дитини» |
Упродовж року |
Музичні керівники |
|
3.3 |
Облаштування конфіденційної скриньки довіри в кожній групі |
Вересень |
Вихователі |
|
3.4 |
Проведення анкетування батьків з питань запобігання та протидії булінгу (цькуванню) |
Упродовж року |
Практичний психолог |
|
3.5 |
Підготовка пам'ятки для батьків: - «Порядок реагування та способи повідомлення про випадки булінгу (цькування) щодо дітей»; - «Насилля в сім'ї: міф чи реальність» |
Січень |
Практичний психолог |
|
3.6 |
Проведення бесід на тему: - «Що важливо знати про дитину трьох років, щоб розуміти її»; - «Про правила і стосунки у групі». |
Грудень Квітень |
Вихователі |
|
3.7 |
Проведення консультацій: - «Насилля та його різновиди»; - «Булінг у дитячому садку - міф чи реальність?»; - «Насилля в сім'ї: міф чи реальність»; - «Жорстоке поводження з дітьми вдома» |
Жовтень Січень Березень Лютий |
Практичний психолог Вихователь-методист Вихователі Вихователі |
|
3.8 |
Проведення рольової гри «Права, обов'язки усіх учасників освітнього процесу» |
Квітень |
Практичний психолог |
|
3.9 |
Бесіда - тренінг «Віртуальний терор: тролінг і кібербулінг» |
Березень |
Практичний психолог |
|
3.10 |
Проведення Днів відкритих дверей |
Упродовж року
|
Вихователь-методист вихователі |
|
3.11 |
Створення соціального портрету благополучної родини |
Упродовж року |
Практичний психолог |
|
3.12 |
Залучення батьків до «Психологічної підтримки» |
Упродовж року |
Практичний психолог |
|
3.13 |
Проведення соціального патронату дошкільників удома, виявлення неблагополучних родин |
Упродовж року |
Практичний психолог, вихователі |
|
Розділи
- Правила прийому до закладу дошкільної освіти
- Управлінська діяльність. Прозорість та інформаційна відкритість закладу
- Методична служба
- Освітня діяльність. Інклюзивна освіта Моніторинг якості освіти
- Медичне обслуговування
- Фізкультурно-оздоровча робота
- Музична скарбничка
- Психологічна служба
- Створення сучасного розвивального простору ЗДО
- Інформація про використання публічних коштів