НЕЗНАЙКО В ДИТЯЧОМУ САДКУ: РОЗВАГА ДО ДНЯ ЗНАНЬ
Сценарій для дітей старшого дошкільного віку
МЕТА:
- розвивати музичні та творчі здібності дітей за концепцією «елементарного музикування» Карла Орфа;
- навчати дітей гри на музичних інструментах;
- формувати музичнорухові навички;
- виховувати дружні взаємини, бажання вчитися і займатися музичним мистецтвом.
ОБЛАДНАННЯ ТА РЕКВІЗИТ:
- музичні інструменти: сопілка, металевий трикутник, брязкальце, бубон;
- два мольберти;
- фарби;
- жовті стрічки;
- блокнот.
ДІЙОВІ ОСОБИ:
- Незнайко
- Знайко
- Сонечко
- Лікар
СЦЕНАРІЙ РОЗВАГИ
Ведуча: На вулиці давно знайомій
Стоїть казковочарівний
Садочок рідний наш, чудовий -
Збирає нас щоранку він.
Діти (по черзі): Тут вихователі привітні
Дітей стрічають, мовби рідні.
Їх словом лагідним вітають,
Годують, пестять і навчають.
Як маму й тата шанувати,
Природу як оберігати,
Як бути чемними, дружити,
Як Україну нам любити.
(разом) Тож до садка поспішає щодня
Радісно й весело кожне маля.
(Вікторія Гвоздій)
Рухлива мовленнєва гра за методикою Карла Орфа «Ранок»
Діти повторюють рухи за вихователем відповідно до тексту вірша.
Ми швиденько прокидались,
Бо в садочок всі збирались. (Потягуються.)
Вмили личка, вмили вушка -
Ми ж - маленькі чепурушки. (Умиваються.)
Зубки чистили швиденько, (Вдають, ніби чистять зуби.)
Одягалися чистенько. (Одягаються.)
Поспішали у садочок
Через річечку й місточок. (Йдуть одне за одним.)
А в садочку привітались:
«Добрий день! Ви нас заждались?» (Вітаються.)
В щічку маму цілували, (Шлють повітряні поцілунки.)
Так матусі ми сказали:
«Не хвилюйся ти за нас - («Наказують», похитуючи пальчиком.)
Все в садочку буде «клас!» (Показують пальчиками «клас!»)
Ведуча: У сонячному місті
Малята гарні й чисті,
Розумні та кмітливі,
Допитливі, сміливі.
Вони все хочуть знати,
Нові книжки читати.
Їм Сонце помагає,
Їх любить і навчає.
До зали заходить Сонечко.
Сонечко: Добрий день вам, любі діти,
Хочу вас теплом зігріти.
Кличу всіх до добрих справ.
Щоб весь день щасливим став,
Розпочніть чудовий ранок
Із зарядки та співанок.
Ведуча: Діти, привітаймося із Сонечком!
Рухлива мовленнєва гра «Любе сонечко» за методикою Карла Орфа
Діти повторюють рухи за вихователем відповідно до тексту вірша Вікторії Гвоздій.
Здрастуй, любе Сонечко! (Махають вгорі ручкою «привіт».)
Нам зігрій долонечки, (Труть долонькою об долоньку.)
Порум'янь нам щічки. (Гладять щічки.)
Заплети косички! (Гладять себе по голівці.)
Ти зігрій нам ніжки, (Плескають ручками по ніжках.)
Ще й пограйся трішки. (Тупають ніжками.)
Висуши сльозинки, (Удають, що витирають сльозинки.)
Подаруй смішинки! (Усміхаються.)
Треба всім нам дружно жити, (Показують підняті вгору з'єднані долоньки.)
Звести сварки нанівець, (Сваряться пальчиком одне на одного.)
Одне одного любити, (Обіймаються.)
Берегти тепло сердець. (Кладуть руку на серце.)
Сонечко: Запрошую веселих промінчиків потанцювати зі мною.
Сонечко кружляє у танку разом з дівчаткамипромінчиками, які тримають у руках жовті стрічки.
Ведуча: У нашому Сонячному місті
Працюють люди, серцем чисті.
Є художники, майстри,
Кухарі та лікарі,
Музиканти і поети
Вам розкриють всі секрети.
А чи чули ви, діти, яка незвичайна пригода трапилась із жителями нашого міста?
До зали заходить Незнайко, трохи згодом - Знайко.
Незнайко: Привіт усім! Це я - Незнайко!
Я розумний і кмітливий,
Я веселий і сміливий...
Знайко: Вихваляється хтось тут?
Незнайко: Ой! Це Знайко йде сюди -
Не минуть мені біди.
Цей розумник вирішив,
Що потрібно вчитись всім,
Тож прикинусь, що гуляю
І його не помічаю.
Знайко: Привіт, Незнайку!
Ти все граєшся?
Учитись знову не збираєшся?
Незнайко: Привіт! Ти, Знайку, знов кудись спішиш?
Я чув, навчаєш всіх, - облиш!
Поглянь, довкола гарно як,
Як сяє сонце в небесах,
Співає все, радіє все!
Знайко: Та ось уже і осінь йде!
Прийдуть холодні дні, дощі,
Робити будеш що тоді?
Звичайно, будеш нудьгувати,
Усім довкола набридати,
А от навчатись - так цікаво,
Хоча і нелегка ця справа!
Незнайко: Мене ти, Знайку, знов повчаєш,
Лиш марно час свій витрачаєш!
Знайко: Мені не віриш, вибачай,
У друзів інших запитай.
Знайко виходить, Незнайко кривляється йому вслід.
Незнайко: Ну й морока, знову вчитись!
Ліпше гратись, веселитись!
Хочу всім я показати:
Ким завгодно можу стати!
Незнайко скаче, бігає по залі, виходить.
Ведуча: І вирішив наш Незнайко стати поетом.
Повертається до зали із блокнотом.
Незнайко: Вірші? Я за хвилину їх складаю.
Увага! Зараз прочитаю!
(читає з блокнота)
Знайко був дуже голодний -
Проковтнув утюг холодний!
Гарбузи їдять малину,
Малюки ростуть під тином!
Жабеня летить в ракеті,
Космонавт спить в очереті!
Ведуча: Ти поет - справжній дивак,
Написав усе не так.
Ой, поет з тебе не дуже,
Треба вчитися, мій друже!
Діти, покажемо Незнайкові, як треба складати вірші?
Гра «Склади вірш» (Варіант 1)
У гаю люблю гуляти,
Веселу пісеньку... співати.
Щоб погратися на лузі,
Козенятко кличе... друзів.
Запасає білка шишки,
У дупло несе... горішки.
На колючий піджачок
Їжачок чіпляв... грибок.
Сидить жабка на лататті,
У зеленім новім... платті.
В небі пташечки літають,
Веселу пісеньку... співають.
Ми всі з вами гарно грали,
І вірші гуртом... складали.
Гра «Склади вірш» (Варіант 2)
Сизий півеньзадерика
День і ніч все... кукуріка,
Стане грізно на тинку
Та й гука... кукуріку!
Біла курочка кокоче,
Біля нього стати... хоче.
Й тягне шию отако.
Щоб співати... кококо.
А курчата біля квочки,
Як малюсінькі... клубочки,
Затягнули спів й собі
Все співають... піпіпі.
Пес кудлатий ізза буди
Їм гарчить: «Хай тихо буде!»
Хто співати дозволяв?
Загарчав він... гавгавгав!
Катерина Перелісна
Ведуча: Після того, як не вийшло з Незнайки поета, він вирішив стати художником.
Незнайко виходить з фарбами.
Незнайко: Я художник - не секрет,
Намалюю ваш портрет.
Незнайко малює, але в нього нічого не виходить.
Ведуча: Ой, не вийшов мій портрет,
Треба вчитись - не секрет!
Дітки, навчіть Незнайка малювати.
Гра «Домалюй картину»
На поданих малюнках діти домальовують необхідні деталі.
Ведуча: Залишивши мрію стати художником, Знайко подався у музиканти.
Виходить Незнайко з гармошкою.
Незнайко: Зараз я вам як заграю.
Теж пісень багато знаю.
Ведуча: Досить, досить вже, не грай,
Всім хоч вуха затуляй.
Слух твій треба розвивати,
Нотну грамоту вивчати.
Дітки, пропоную познайомити Незнайку з музичними інструментами.
Гра з музичними інструментами за методикою Карла Орфа
Діти обирають із запропонованих музичних інструментів ті, про які йдеться в загадках. Дитина, яка відгадала, грає на обраному музичному інструменті під супровід веселої української мелодії, яку музичний керівник виконує на фортепіано.
Ведуча: Іграшки незвичні,
Іграшки музичні.
Хто з вас, друзі, відгадає,
На сопілочці заграє. (Дитина, яка відгадала, грає на сопілочці.)
Іграшки незвичні,
Іграшки музичні.
Хто з вас, друзі, відгадає,
На трикутнику заграє. (Грає на металевому трикутнику.)
Іграшки незвичні,
Іграшки музичні.
Хто з вас, друзі, відгадає,
Нам на бубоні заграє. (Грає на бубні.)
Іграшки незвичні,
Іграшки музичні.
Хто з вас, друзі, відгадає,
Нам на брязкальцях заграє. (Грає на брязкальці.)
По завершенні гри діти грають у «оркестрі» - кожен на своєму музичному інструменті.
Ведуча: Не вийшло з Незнайки музиканта. Вирішив він піти на смачний аромат, який линув з кухні, і стати поваром.
Незнайко: Борщ я теж вмію варити,
Дайте ніж, буду кришити. (Врізає ножем пальця.)
Ойойой! Дуже болить,
Лікаря мені позвіть!
Лікар (забинтовує Незнайці палець):
Відчуваю біль чужий
Я так само, як і свій.
І завжди, чим тільки зможу,
Хворим людям допоможу.
Ведуча: Ой і засумував наш Незнайко, за яку справу він не брався - нічого в нього не виходило.
Знайка: Щоб усе уміти й знати,
В садочок треба поспішати!
Допитливим, цікавим будь,
Не споглядай байдуже.
В Країну Знань велику путь
Долай уперто, друже.
Незнайко: Я зрозумів, щоб знати все і вміти,
Без садочка неможливо в світі жити.
Щоранку буду я вставати
І до садочка поспішати!
Ведуча: А ми бажаємо вам успіхів нових,
Здоров'я зичимо й удачі.
Будьте моторні, не ледачі.
У добру путь, шановні діти!
І хай дасть Бог нам всім радіти
За ваші успіхи і вміння!
У добру путь і в добрий час,
Зі святом ще раз усіх вас!
Діти водять хоровод «Ми - одна сім'я», виконуючи елементи рухливої мовленнєвої гри за методикою Карла Орфа.
Хоровод «Ми - одна сім'я»
Наше коло, мов сім'я,
Друзі ми: і ти, і я.
Добрий день усім, хто справа. (Вітаються за руку із сусідом справа.)
Добрий день усім, хто зліва. (Вітаються за руку із сусідом зліва.)
Ми - одна сім'я! (Підіймають вгору з'єднані в колі руки.)
Наше коло, мов сім'я,
Друзі ми: і ти, і я!
Обійми того, хто справа. (Обіймаються з сусідом справа.)
Обійми того, хто зліва. (Обіймаються з сусідом зліва.)
Ми - одна сім'я! (Підіймають вгору з'єднані в колі руки.)
Наше коло, мов сім'я,
Друзі ми: і ти, і я!
Поцілуй того, хто справа. (Цілують у щічку сусіда справа.)
Поцілуй того, хто зліва. (Цілують у щічку сусіда зліва.)
Ми - одна сім'я! (Підіймають вгору з'єднані в колі руки.)
Наше коло, мов сім'я,
Друзі ми: і ти, і я!
Усміхнись тому, хто справа. (Усміхаються сусіду справа.)
Усміхнись тому, хто зліва. (Усміхаються сусіду зліва.)
Ми - одна сім'я! (Підіймають вгору з'єднані в колі руки.)
Ведучий бажає дітям успішного навчального року.
За матеріалами Людмили ЛЯШЕНКО та Олени ШАПОВАЛ,
музичних керівників ДНЗ № 7 «Берізка»,
м. Переяслав-Хмельницький Київської обл.
Розділи
- Правила прийому до закладу дошкільної освіти
- Управлінська діяльність. Прозорість та інформаційна відкритість закладу
- Методична служба
- Освітня діяльність. Інклюзивна освіта Моніторинг якості освіти
- Медичне обслуговування
- Фізкультурно-оздоровча робота
- Музична скарбничка
- Психологічна служба
- Створення сучасного розвивального простору ЗДО
- Інформація про використання публічних коштів