Як правильно спостерігати за об'єктами природи влітку? Консультація-інструктаж для вихователів
Літо - прекрасна пора для спостережень та ознайомлення з навколишнім світом. Цілими днями можна гуляти з дітьми на свіжому повітрі та спілкуватися з природою. Багато відкриттів можуть принести прості спостереження з дитиною на прогулянці.
Як правильно спостерігати за об'єктами природи? Варто дотримуватися визначеної методикою структури:
1. Мотивація: зацікавити дітей об'єктом спостереження; сконцентрувати на ньому увагу.
2. Мета: визначається відповідно до віку дітей з урахуванням вимог програми; мета повинна бути коротка і чітка.
3. План дій: вчити дітей складати елементарний план дій уже з 4-х років, запитуючи їх, про що б вони хотіли ще дізнатися, спостерігаючи за об'єктом; визначити умови спостереження, матеріал, завдання.
4. Дослідження об'єкта: запропонувати дітям самостійно поспостерігати за об'єктом протягом 1 хвилини - це дає змогу сформувати у них цілісний образ; далі зміст спостереження залежить від віку дітей та поставлених завдань.
5. Підсумок: потрібно спонукати дітей узагальнювати результати спостереження; підсумок має відображати досягнення мети і бути зрозумілим для дітей; доцільно зосередити увагу на значенні об'єкта та природодоцільній діяльності дітей; доцільно скласти з дітьми коротку розповідь за результатами спостереження.
Об'єкти для спостереження влітку:
- природні явища та погодні умови;
- трави, кущі, дерева та процес їхнього розвитку;
- звірі, птахи, комахи, земноводні та їхня поведінка;
- отруйні рослини, гриби як потенційно небезпечні.
Варто заохочувати дітей під час спостережень дотримуватися відповідних правил:
1. Обирай для спостереження зручне місце.
2. Знаходь цікаві об'єкти на території дитячого садка.
3. Дотримуйся дистанції з об'єктами спостереження.
4. Поводься з об'єктами спостереження обережно.
5. Зберігай спокій і тишу та не заважай іншим.
Розвиваймо у дошкільників спостережливість, допитливість, уміння порівнювати й аналізувати, встановлювати взаємозв'язки й робити висновки; навчаймо дітей милуватися природою і спілкуватися з нею, формуймо цікавість до спостережень.
Джерело:
1. Софія Довбня. Секрети вдалого спостереження з дітьми. ж-л «Вихователь-методист дошкільного закладу» №6\2020.
Підготувала вихователь-методист Семенюк Р.Ф.
Розділи
- Правила прийому до закладу дошкільної освіти
- Управлінська діяльність. Прозорість та інформаційна відкритість закладу
- Методична служба
- Освітня діяльність. Інклюзивна освіта Моніторинг якості освіти
- Медичне обслуговування
- Фізкультурно-оздоровча робота
- Музична скарбничка
- Психологічна служба
- Створення сучасного розвивального простору ЗДО
- Інформація про використання публічних коштів