Визначаємо рівень готовності дитини до навчання в школі. Опитувальник для батьків
Квасилівський заклад дошкільної освіти (ясла-садок)
Визначаємо рівень готовності дитини до навчання в школі
Опитувальник
Прізвище, ім'я дитини: ___________________________
Дата народження: _________________________
Група: _____________________________ (якщо відвідує дитячий садок)
ПІБ батька (матері): _________________
Дата: _______________
Шановні батьки!
Пропонуємо вам самостійно визначити, наскільки ваша дитина готова до навчання в школі. Ваші відверті відповіді на запитання опитувальника дадуть змогу запобігти можливим проблемам на початковому етапі навчання дитини у школі. Проставивши відповіді на запитання опитувальника, зможете самостійно візначити рівень готовності вашої дитини до школи.
Звертаємо вашу увагу на те, що всі перераховані знання та вміння є не обов'язковими, а лише бажаними. Пам'ятайте: дитина не має володіти всіма без винятку переліченими характеристиками та навичками.
Запитання |
Інколи |
Часто |
Ніколи |
ПОБУТОВИЙ ДОСВІД ДИТИНИ |
|||
Чи доводилося дитині супроводжувати вас на пошту, у банк? |
|
|
|
Чи їздили ви разом з нею громадським транспортом? |
|
|
|
Чи виявляє дитина сталий інтерес до якої-небудь діяльності, чи має хобі? |
|
|
|
Чи маєте ви змогу регулярно читати дитині книжки чи розповідати історії? Чи уважно й залюбки вона слухає, коли ви читаєте їй уголос? |
|
|
|
Чи виникає у дитини бажання переглядати книжки самостійно? Чи проявляє вона інтерес до читання? |
|
|
|
Чи запитує дитина, що означають ті чи ті слова? |
|
|
|
ПОЧАТКОВІ ЗНАННЯ З РІЗНИХ СФЕР |
|||
Чи орієнтується дитина в основних просторових поняттях (правий-лівий, зверху-знизу), чи розрізняє величини (великий-малий, довгий-короткий тощо) |
|
|
|
Чи розуміє дитина найпростіші принципи класифікації, наприклад: знайти серед кількох картинок одну «зайву» або назвати речі, які можуть котитися і які не можуть тощо? |
|
|
|
Чи може дитина втримати в пам'яті й виконати принаймні три вказівки? |
|
|
|
Чи може дитина назвати більшість літер абетки? |
|
|
|
КОМУНІКАТИВНІ ВМІННЯ |
|||
Чи бере дитина участь в іграх інших дітей, чи ділиться з ними іграшками? |
|
|
|
Чи дотримується вона черги, коли цього потребує ситуація? |
|
|
|
Чи здатна дитина слухати інших, не перебиваючи? |
|
|
|
Чи може дотримуватися загальних правил у грі з іншими дітьми? |
|
|
|
МОВЛЕННЄВИЙ РОЗВИТОК |
|||
Чи може дитина назвати основні предмети, які її оточують? |
|
|
|
Чи легко дитині відповідати на запитання дорослих? |
|
|
|
Чи може дитина пояснити призначення побутових речей, як-от: пилосос, лійка, стіл тощо? |
|
|
|
Чи може дитина пояснити, де розміщено певні предмети: над столом, за стільцем, на підлозі, біля стіни тощо? |
|
|
|
Чи може дитина розповісти історію, описати випадок, що стався з нею? |
|
|
|
Чи чітко дитина вимовляє слова, звуки? |
|
|
|
Чи вміє дитина утворювати різні граматичні форми слів? |
|
|
|
Чи здатна дитина брати участь у спільній розмові, розігрувати які-небудь ситуації? |
|
|
|
ЕМОЦІЙНИЙ РОЗВИТОК |
|||
Чи весела дитина (удома та в колі товаришів)? |
|
|
|
Чи сформувався в дитини образ себе як людини, яка багато чого може? |
|
|
|
Чи легко дитині адаптуватися до змін у звичному розпорядку дня, «переключатися» з одного завдання на інше? |
|
|
|
Чи здатна дитина працювати самостійно, змагатися у виконанні завдань з іншими дітьми? |
|
|
|
Чи бадьора та зацікавлена дитина? |
|
|
|
ФІЗИЧНИЙ РОЗВИТОК |
|||
Чи добре дитина чує? |
|
|
|
Чи добре вона бачить? Пам'ятайте, що навіть незначне, вчасно не скореговане зниження зору в дитини, може стати причиною невстигання в навчанні, а надалі -призвести до зниження самооцінки, проблем у поведінці |
|
|
|
Чи здатна дитина посидіти спокійно впродовж певного часу? |
|
|
|
Чи розвинена в дитини координація моторних навичок? Наприклад, чи може вона вільно гратися м'ячем, стрибати, спускатися та підніматися сходами? За потреби проконсультуйтеся у дитячого невролога |
|
|
|
Чи здорова, активна та бадьора дитина? |
|
|
|
СЛУХОВЕ ТА ЗОРОВЕ СПРИЙМАННЯ |
|||
Чи здатна дитина розпізнавати слова, які починаються з різних звуків, як-от: ліс-ніс, мак-лак? |
|
|
|
Чи може дитина повторити за дорослим декілька слів або цифр? |
|
|
|
Чи здатна дитина переказати історію, зберігши основну думку і послідовність подій? |
|
|
|
Чи здатна дитина розкласти по порядку (в логічній послідовності) серію з чотирьох рисунків? |
|
|
|
Чи розуміє дитина, що читати правильно зліва направо? Чи може прочитати склади, слово, речення? |
|
|
|
Чи може дитина ідентифікувати схожі та несхожі форми? Наприклад, знайти картинку, яка не схожа на інші? |
|
|
|
Чи може дитина зорово розрізняти букви й короткі слова, наприклад: [б]-[п], сум-шум, лоб-рот, кіт-лід? |
|
|
|
ЗАГАЛЬНА ТА ПСИХОЛОГІЧНА ГОТОВНІСТЬ ДО ВСТУПУ В ШКОЛУ. ЧИ ВМІЄ ДИТИНА: |
|||
Пояснити за допомогою слів, а не показуючи пальцем, що вона хоче? |
|
|
|
Розмовляти зв'язно, наприклад, «покажи мені...», «поясни, як...»? |
|
|
|
Розуміти зміст того, про що їй читають? |
|
|
|
Чітко вимовляти своє ім'я, прізвище? |
|
|
|
Чи пам'ятає свою домашню адресу? |
|
|
|
Писати олівцем чи восковою крейдою на папері? |
|
|
|
Користуватися фарбами, пластиліном, кольоровими олівцями, фломастерами? |
|
|
|
Вирізати ножицями з тупими кінцями, до того ж рівно і не поранившись? |
|
|
|
Слухати й виконувати отримані вказівки? |
|
|
|
Уважно слухати, коли хтось із нею розмовляє? |
|
|
|
Зосередитися мінімум на десять хвилин, щоб виконати отримане завдання? |
|
|
|
Захоплено слухати, коли їй читають уголос або розповідають історії? |
|
|
|
Позитивно оцінювати себе: я - людина, яка багато чого може? |
|
|
|
«Підлаштовуватися», коли дорослі змінюють тему розмови? |
|
|
|
Виявляти інтерес до предметів та явищ, які її оточують? |
|
|
|
Добре ладнати з іншими дітьми, без значних конфліктів і обрáз? |
|
|
|
ВАШІ ВЗАЄМИНИ З ДИТИНОЮ, ВАША РОЛЬ У ПІДГОТОВЦІ ЇЇ ДО НАВЧАННЯ |
|||
Чи намагаєтеся ви викликати в дитини відчуття значимості того, про що вона говорить? |
|
|
|
Чи подобається вам ваша дитина? |
|
|
|
Чи дивитеся ви на дитину, коли вона з вами розмовляє? |
|
|
|
Чи справді ви слухаєте те, про що дитина говорить? |
|
|
|
Чи виправляєте ви вимову дитини? |
|
|
|
Чи дозволяєте ви дитині припускатися помилок? |
|
|
|
Чи хвалите ви дитину, чи обіймаєте її? |
|
|
|
Чи говорите дитині про свої почуття? |
|
|
|
Чи ви смієтеся, жартуєте разом із нею? |
|
|
|
Чи щодня ви відводите час для читання дитині книжок і для бесід із нею? |
|
|
|
Чи граєте ви з дитиною в ігри? |
|
|
|
Чи підтримуєте ви захоплення та інтереси дитини? |
|
|
|
Чи є у дитини хоча б одна-дві власні книжки? |
|
|
|
Чи є у дитини вдома власна кімната чи особливе місце - «особиста територія»? |
|
|
|
Чи намагаєтеся ви показати дитині приклад, читаючи газети, журнали, книжки, виявляючи інтерес до навколишніх подій? |
|
|
|
Чи обговорюєте ви з дитиною і з усією родиною щось цікаве з прочитаного або почутого вами? |
|
|
|
Чи намагаєтеся ви сказати все за дитину, перш ніж вона сама встигне відкрити рота: наприклад, у магазині, на прийомі у лікаря або в інших ситуаціях? |
|
|
|
Чи дивитеся ви телевізор разом із дитиною? |
|
|
|
Чи ставите ви дитині запитання за змістом побаченого по телевізору? |
|
|
|
Чи обмежуєте ви перегляд дитиною телевізора, користування комп'ютером, планшетом тощо? |
|
|
|
Чи намагаєтеся ходити з дитиною на звичайні, «безцільні» прогулянки? |
|
|
|
Чи були ви з дитиною в зоопарку, у театрі, у музеї? Чи збираєтеся піти куди-небудь із нею найближчим часом? |
|
|
|
Дякуємо за співпрацю!
Використано матеріали "Коза диск"
Розділи
- Правила прийому до закладу дошкільної освіти
- Управлінська діяльність. Прозорість та інформаційна відкритість закладу
- Методична служба
- Освітня діяльність. Інклюзивна освіта Моніторинг якості освіти
- Медичне обслуговування
- Фізкультурно-оздоровча робота
- Музична скарбничка
- Психологічна служба
- Створення сучасного розвивального простору ЗДО
- Інформація про використання публічних коштів