Розвиваємо дрібну моторику рук - розвиваємо мовлення дітей! Консультація для батьків

Формування правильної вимови у дітей - це складний процес. Дитині потрібно навчитися керувати своїми органами мовлення, сприймати звернене до неї мовлення, здійсню-вати контроль за мовленням оточуючих та власним. У роботі з дітьми (а особливо з тими, що вже мають порушення мовлення) велику увагу необхідно приділяти розвитку функції дрібних м'язів рук. Рухи рук тісно пов'язані з мовленням, вони є одним з факторів його формування.

Тренування рухів пальців рук дітей покращує не тільки рухові можливості дитини, а й розвиток психічних і мовних навичок.

Рівень розвитку дрібної моторики - один з показників інтелектуальної готовності до шкільного навчання.

Щоб сприяти розвитку пальців рук і тим самим розвивати мовлення дитини, варто пропонувати малюкам різні завдання.

Завдання на розвиток дрібної моторики рук дитини

  • розминати пальчиками пластилін, глину;
  • качати по черзі кожним пальчиком камінці, намистинки, кульки;
  • нанизувати намистинки на тоненьку стрічку, робити намисто;
  • стискати та розтискати кулачки;
  • робити «м'які» кулачки, які можна легко розтиснути і в які дорослий може просунути свої пальці, та міцні, які не розтиснеш;
  • двома пальчиками руки (вказівним та середнім) «ходити» по столу, спочатку повільно, а потім швидко, наче вони біжать. Вправа проводиться спочатку правою, а потім лівою рукою;
  • показувати окремо кожного пальчика;
  • барабанити, постукувати усіма пальчиками обох рук по столу;
  • махати у повітрі лише пальчиками, не рухаючи долоньками;
  • плескати у долоньки спочатку тихо, а потім голосно.

Використано інтернетресурс