Методичні рекомендації щодо організації художньо-театралізованої діяльності дітей дошкільного віку
Художньо-театралізована діяльність - це засіб всебічного розвитку особистості дитини, у тому числі її театральної творчості, виховання активності, колекти-візму, впевненості у власних силах.
Як відомо, дошкільний вік є сенситивним періодом для встановлення і розвитку мовленнєвої функціональної системи. Основні напрямки корекційної роботи із застосуванням театралізованої діяльності полягають у розвитку:
- культури мовлення;
- загальної та дрібної моторики;
- сценічної майстерності і мовленнєвої діяльності.
Вже з раннього віку ми залучаємо дітей до художньо-театралізованої діяльності, використовуючи фланелеграф, театральні та настільні ігри, для старших дошкільнят - ігри-драматизації та імпровізації. Особливе місце в роботі вихователя займає театралізація художніх творів для дітей та безпосередньо самими дітьми. Варто використовувати в роботі з дошкільниками різні види театрів: настільний (театр картинок, театр тіней, іграшок), тіньовий, пальчиковий, ляльковий, драматичний та ін. Зазначені види театрів рекомендується використовувати у всіх вікових групах, але з певним ускладненням, з урахуванням віку та рівня розвитку дітей.
Інсценування літературних творів проводять, починаючи з молодшого дошкільного віку. Джерелом інформації, яку використовують у своїх іграх дошкільнята, є спостереження та розповіді дорослих, сюжети казок, оповідань, віршів, фільмів.
Художньо-театралізована діяльність стимулює особистісний розвиток дитини, розвиває естетичні почуття, здатність до перевтілення, самоповагу. Формуючи предметне середовище для художньо-театралізованої діяльності, слід враховувати рівень підготовленості дітей до участі в ній, продумувати можливі форми її здійснення, ігровий матеріал. Вже з молодшого дошкільного віку варто залучати дітей до посильної допомоги у виготовленні декорацій, театральних костюмів та атрибутів майбутньої театральної вистави.
Ознайомлення з літературними та фольклорними творами позитивно впливає на розвиток моральної комунікативно-мовленнєвої, фізичної, інтелектуальної сфери дитини, а особливо на розвиток мовлення дітей, на уміння формувати та висловлювати думки, вести діалог тощо.
У кожній віковій групі ЗДО бажано мати куточок театру, осередок театральної діяльності, який повинен бути обов'язковою складовою предметно-просторового середовища з третього року життя дітей для того, щоб вони мали вільний доступ до театральних іграшок, елементів костюмів і ширми та використовували все це за власним бажанням без вказівок вихователя.
Підготувала вихователь Т.В. Новосад
Розділи
- Правила прийому до закладу дошкільної освіти
- Управлінська діяльність. Прозорість та інформаційна відкритість закладу
- Методична служба
- Освітня діяльність. Інклюзивна освіта Моніторинг якості освіти
- Медичне обслуговування
- Фізкультурно-оздоровча робота
- Музична скарбничка
- Психологічна служба
- Створення сучасного розвивального простору ЗДО
- Інформація про використання публічних коштів