Комплекс фізкультурно-оздоровчої роботи в Квасилівському ДНЗ (ясла-садок) протягом дня
1. Щоденне ведення картки здоров'я кожної дитини (ранковий фільтр, який дає можливість не допустити в групу дітей з ознаками захворювання; індивідуальні бесіди з батьками про самопочуття їхніх дітей тощо).
2. Чітке дотримання режиму дня, який забезпечує нормальний фізичний і психічний розвиток дитини, сприяє зміцненню її здоров'я, підтриманню оптимального рівня фізичної та розумової працездатності.
3. Щоденне наскрізне провітрювання групової і спальні (у відсутності дітей 1-2 рази на день), одностороннє провітрювання всього приміщення (при дітях).
4. Рухливі ігри на розвиток різних основних рухів дітей (до 8-10 ігор на день).
5. Вологе прибирання приміщення (до прийому дітей, до заняття, між заняттями, після прийому їжі, перед сном).
6. Щоденна ранкова гімнастика на свіжому повітрі з елементами дихальної та коригувальної (в холодну пору року - в спортивному залі).
7. Оздоровчий дозований біг на свіжому повітрі (в години ранкового прийому чи на прогулянці) з метою покращення газообміну, зміцнення м'язів та кісток, покращення роботи всіх внутрішніх органів (з середньої групи - 2рази на тиждень протягом 3-4 хв).
8. Оздоровча дозована ходьба в середньому темпі (І молодша група - щоденно до 15 хв на відстань 300 і більше метрів; ІІ молодша група - старша група - 3 рази на тиждень (в кінці прогулянки) до 30 хв на відстань до 2000м).
9. Щоденні заняття з фізичної культури у всіх вікових групах ( 2 заняття/тиждень - у фізкультурному залі, 3 заняття/тиждень - на свіжому повітрі).
10. Фізкультхвилинки (під час малорухливих занять) з метою попередження дитячої перевтоми та поновлення працездатності (середня - старша групи: 3-4 вправи, 4-6 повторень протягом 1-2 хвилин).
11. Фізкультпаузи між заняттями, на яких переважає розумове навантаження (крім фізкультури та музики): молодші групи - протягом 5-7 хв; середня група -7-8 хв; старший дошкільний вік - 8-10хв).
12. Пішохідні переходи ( під час першої прогулянки) за межі дитячого садка у середньому темпі (1р/тиждень)- з ІІ молодшої групи.
13. Щоденні прогулянки на свіжому повітрі у різні пори року (прогулянки не проводяться при температурі повітря нижче - 16* С або швидкості руху повітря понад 7 м\сек). Діти мають гуляти на свіжому повітрі не менше 3-4 год на день.
Забезпечення обсягу рухової діяльності дітей протягом дня (І молодша група -70-140 хв; ІІ молодша група - 3-4год; середня група - до 4 год 20 хв; старша група - до 4,5 год).
14.Забезпечення активної рухової діяльності дітей на прогулянках (І молодша група - 30-35 хв; ІІ молодша група - 35-40 хв; середня група - 40-45 хв; старша група - 45-50 хв).
15. Валеохвилинки (до 5 хв - молодший дошкільний вік; до7 хв - середній дошкільний вік; до 10 хв - старший дошкільний вік).
16. Заняття з основ здорового способу життя та норм безпечної поведінки дитини (2рази на місяць - в усіх вікових групах).
17. Фізкультурні комплекси на свіжому повітрі (2рази на тиждень у всіх групах): загальнорозвивальні вправи, ігри та вправи спортивного характеру, основні рухи, ігри-змагання, ігри-естафети тощо.
18. Раціональний одяг дітей в приміщенні та на прогулянці у відповідності з погодніми умовами, з метою попередження перегрівання дитячого організму і профілактики захворювань.
19. Здійснення медико-педагогічного контролю на заняттях з фізкультури та ранковій гімнастиці, з метою запобігання дитячої перевтоми, забезпечення нормального навантаження на дітей та збільшення моторної щільності заняття: ІІ молодша група - 60-65%; середня група - 65-70%; старша група -70-75%, підготовча до школи група - 75-80%.
20. Здійснення раціонального збалансованого харчування дітей.
21. Виховання культурно-гігієнічних навичок та культури поведінки дітей протягом дня.
22. Організація гігієнічної гімнастики (гімнастики пробудження) після денного сну в поєднанні із загартувальними процедурами та коригувальними вправами.
23. Організація спеціальних загартовувальних процедур, спрямованих на підвищення опору організму дитини до негативних факторів зовнішнього середовища:
- контрастні повітряні ванни з різницею кімнатних температур між спальнею і груповою, включаючи ходьбу босоніж в 4-5 переходів із спальні в групову і назад:
Група |
Температура повітря в групових кімнатах |
Температура повітря у спальні |
І молодша група |
+21* С - +22* С |
+19* С - +21*С |
ІІ молодша група |
+21* С - +23* С |
+19* С - +21*С |
середня-старша групи |
+19* С - +21* С |
+19* С - +21*С |
|
- сухе розтирання тіла махровими рукавичками протягом 1,5-2 хв (з ІІ молодшої групи) у такій послідовності:
- 1 тиждень - розтирається передня частина рук від пальців до передпліччя), шия (від підборіддя до грудей);
- 2 тиждень - живіт, спина (за рухом стрілки годинника);
- 3 тиждень - нижні кінцівки (від пальців до центру);
- 4 тиждень і далі - розтирання всього тіла.
- вологе обтирання всього тіла махровою рукавичкою після 2-3 недільного сухого обтирання у тій же послідовності, що й при сухому обтиранні (з молодшої групи при початковій температурі води для обтирання +32...+33*С, яка знижується кожні 2-3 дні на 1*С та доводиться до +22... +25*С);
- контрастне обливання стоп ніг в поєднанні з повітряними ваннами: температура води для здорових дітей +34* С... +20* С... +34* С...+20* С; (з раннього віку); для ослаблених - +36* С... +22* С... +36* С ... +22* С...+36* С.
- обливання ніг водою, температура якої поступово знижується з +30* С до +18* С (+16 С) через кожні 1-2 дні на 1* С (з раннього віку);
- сонячні ванни влітку (починаючи з 4-5 хв і поступово доводячи до 20 хв, щоденно збільшуючи перебування дитини на сонці на 2 хв довше);
- комплексне загартування з використанням: ребристої дошки, сольової доріжки, ванночки з теплою водою і галькою діаметром до 1см (початкова температура води +40* С, яка знижується через 1-2 дні до +20* С), сухого килимка (з наступним розтиранням стоп ніг сухим рушником);
- вмивання і миття рук до передпліччя прохолодною водою (3-4 рази на день);
- полоскання порожнини рота водою з-під крана (3-4 рази на день у всіх вікових групах);
- крапковий самомасаж рефлексогенних зон для профілактики ГРЗ та зняття перевтоми (3-4 рази на день);
- щіточковий масаж в комплексі з коригувальними вправами перед гігієнічною гімнастикою протягом 5-7 хв (з середньої групи);
- полоскання горла відварами трав (20 г на 1 л води), йодованим розчином (5-6 крапель на 1л води),содовим розчином (4ч/л соди на 1 л води), сольовим розчином (50 г солі на 1л води), прохолодною водою з метою профілактики ГРЗ, аденовірусної інфекції (чергуючи через тиждень, починаючи з середньої групи).
24. Нетрадиційні методи оздоровлення дошкільників:
- сеанси ароматерапії, що сприяють санації носоглотки та бронхів, поліпшують настрій дітей (м'ята, ромашка, шавлія, лаванда...);
приймання фіточаїв, в основі яких цілющі лікарські рослини (м'ята, шипшина, липа, звіробій, ромашка, шавлія, евкаліпт...);
- приймання вітамінних напоїв (чорна смородина, малина, шипшина, горобина, лимон, мед, брусниця, м'ята,калина, календула...);
- гімнастика для очей (з ІІ молодшої групи);
- ігри-медитації на розслаблення та врівноваження дитячої нервової системи, знімання перевтоми, активізацію позитивних емоцій, створення відчуття душевного комфорту, формування перших навичок психічної саморегуляції (протягом дня, не раніше як через 1 годину після їжі);
- посилене вживання фітонцидів (часнику і цибулі) як у дитячому садку, так і вдома, з метою зниження захворюваності в період епідемій;
- пальчикова гімнастика для стимулювання розумової активності (з І молодшої групи);
- вживання антиструміну протягом 10 днів (при відсутності його в ДНЗ обов'язковий прийом вдома);
- прийом очисних салатів для очищення організму дитини від шлакових речовин, підвищення оптимальної роботи шлунково-кишкового тракту, вироблення шлункового соку з допомогою клітчатки (капуста, морква, солодкий перець, буряк, чорна редька, хрін, кріп...), за 15 хв до прийому їжі, по 1столовій ложці;
- самомасаж вушних раковин та стопи в ранні періоди захворювання для підвищення захисних функцій організму;
- ходьба босоніж по росяній траві, глині, калюжах, вологому піску, підлозі тощо;
- забезпечення оздоровчої роботи з дітьми, які повернулися після хвороби:
- збільшення тривалості денного сну;
- ощадливий режим дня;
- посилене харчування з додатковим введенням вітамінів (в ДНЗ і вдома);
- організація дієтичного харчування (за приписом лікаря);
- посилений контроль за станом здоров'я дитини, увага до її поведінки (не допускається перевтома дитини);
- зменшення фізичного навантаження (в 2-3 рази), звільнення (або часткове звільнення) від основних рухів, які потребують посиленого фізичного навантаження;
- дотримання строків відновлення навантаження на дітей після тих чи інших перенесених хвороб;
- поступове збільшення часу перебування дитини на свіжому повітрі;
- лікувально-оздоровчі заходи за призначенням лікаря тощо.
25. Організація п'ятихвилинок старшою медсестрою з інформацією про стан здоров'я кожної дитини в групі, надання рекомендацій щодо організації роботи з ослабленими дітьми.
26. Організація неспецифічної профілактики ГРЗ (восени та навесні):
- щоденне кварцування групових приміщень бактерицидними лампами протягом 10-15 хв з наступним провітрюванням (у відсутність дітей);
- прийом екстракту елеутерококу в умовах дошкільного закладу і вдома (по 1 краплі на рік життя дитини);
- проведення фізпроцедур за призначенням лікаря тощо.
28.Широка роз'яснювальна пропаганда серед батьків, анкетування (2р/рік) з метою збору анамнезу та надання допомоги по здійсненню профілактично- оздоровчої роботи з дітьми (цілорічно).
29. Висвітлення актуальних проблем з питань профілактично-оздоровчої роботи через батьківські куточки (матеріали змінюються щомісячно), папки-пересувки, ширми під рубрикою "Коли дитина грається, її здоров'я усміхається".
30. Забезпечення наступності в роботі ДНЗ і школи, ДНЗ і сім'ї в організації і забезпеченні профілактично-оздоровчої роботи з дітьми.
31. Індивідуальна робота з фізичного виховання (щоденно у відведений режимом дня час для самостійної рухової діяльності дітей) з 1 дитиною чи з підгрупами по 2-4 дітей.
Розділи
- Правила прийому до закладу дошкільної освіти
- Управлінська діяльність. Прозорість та інформаційна відкритість закладу
- Методична служба
- Освітня діяльність. Інклюзивна освіта Моніторинг якості освіти
- Медичне обслуговування
- Фізкультурно-оздоровча робота
- Музична скарбничка
- Психологічна служба
- Створення сучасного розвивального простору ЗДО
- Інформація про використання публічних коштів