Конспект комплексного заняття з мовленнєвого спілкування на тему «Звідки до нас прийшли іграшки?» Старша група
Програмові завдання:
зв'язне мовлення: продовжувати вчити дітей виявляти ініціативу у спілкуванні з дорослими, звертатися із запитаннями, підтримувати розмову у змодельованій мовленнєвій ситуації «На фабриці іграшок»; спонукати до складання описових розповідей про іграшки; відповідати на запитання за змістом слайдів; формувати монологічне та діалогічне мовлення;
граматика: вчити правильно вживати відмінкові закінчення; узгоджувати прикметники з іменниками: в роді, числі, відмінку; використовувати в мовленні прості та складні речення зі сполучниками: тому що, щоб, бо, але та однорідними членами; правильно вживати множинну форму іменників однини (лялька-ляльки, іграшка-іграшки); слова-назви іграшок, слова-ознаки та слова-дії;
звукова культура: вчити чітко вимовляти слова та їх закінчення, правильно ставити наголоси; розрізняти на слух голосні і приголосні звуки у словах, визначати їх позиції (на початку, в кінці слова); ознайомлювати зі звучанням слів-назв іграшок українською мовою.
Розвивати пам'ять, мову, креативне мислення. Виховувати бережне відношення до іграшок.
Матеріал: слайди, фізкультхвилинка, іграшки з різних матеріалів, мікрофон, телефон, пальчикова гімнастика, м'які котики, клей, дошка для намазування клею, волога серветка, коробка «Нова пошта», аудіозапис, загадки.
Хід заняття:
Вихователь. - Сьогодні в нас не звичайний день, а святковий, тому що до нас завітало багато гостей. Давайте ми з ними привітаємося.
Діти вітаються.
- Для того щоб наші гості краще вас пізнали ми з ними познайомимося.
Діти розповідають про себе. (Наприклад, «Мене звати Максим, я люблю гратися машинками»).
Вихователь пропонує відгадати загадки про іграшки.
Загадки
Круглий гарний і легенький,
Високо літає.
Йому діти дуже раді,
Бо з ним кожен грає. (М'яч )
- Як ви здогадалися, що це м'яч? (Бо круглий, легенький, високо літає)
Замість справжньої дитини
Є у кожної дівчини.
Її пестять, одягають,
Спати ввечері вкладають.
І годують її смачно -
Дуже мамі вона вдячна. (Лялька)
- Діти, чому думаєте, що це лялька? (Бо є у кожної дівчинки, з нею граються, її вкладають спати, годують)
Гуде, а не літак,
Крутиться, але не колесо. (Дзиґа)
Вихователь. - Молодці! Вмієте відгадувати загадки.
- Діти, а як сказати одним словом: м'яч, лялька, дзиґа - це що? (Іграшки)
- Якими іграшками люблять гратися хлопчики? (Хлопчики люблять гратися машинками, конструкторами...)
- А якими іграшками граються дівчатка? (Дівчатка граються ляльками, колясками, посудкою...)
- Діти у кожного з вас є свій день народження. А чи знаєте ви, коли день народження в іграшок? (Міркування дітей)
- А звідки до нас приходять іграшки? (Міркування дітей)
Вихователь. - Давайте ми з вами помандруємо сьогодні на іграшкову фабрику і дізнаємося, як же з'являються іграшки і коли в них день народження.
Запрошую вас вирушити в подорож на одну з іграшкових фабрик у нас на Рівненщині. Як вам ідея?
Діти вирушають у подорож. Сідають на місця для перегляду слайдів.
Вихователь. - Ось ми з вами і потрапили на іграшкову фабрику, яка знаходиться в місті Луцьк, неподалік міста Рівного.
Слайд 1. Ця іграшкова фабрика називається «Тигрик»
Іграшкова фабрика - це велика будівля, яка має багато великих приміщень, які називаються - цехи.
Слайд 2. Життя м'якої іграшки починається із клаптика тканини
- Пригадайте, будь ласка, з яких ще матеріалів виготовляють іграшки? (Іграшки виготовляють з резини, пластмаси, дерева, тканини)
Мовленнєва вправа «Утвори нове слово?»
Вихователь. - Іграшка з резини - резинова... А як сказати іншим словом:
- іграшка з соломи - (солом'яна іграшка)
- іграшка з пластиліну - (пластилінова)
- іграшка з паперу - (паперова)
- іграшка з дерева - (дерев'яна)
- іграшка з тканини - (м'яка іграшка)
- іграшка з пластмаси - (пластмасова)
- іграшка зі скла - (скляна іграшка)
Вихователь. - Молодці, діти! Мені подобається, як ви думаєте і утворюєте нові слова.
Давайте продовжимо нашу мандрівку у дизайнерський цех.
Слайд 3. Модель іграшки створюють дизайнери
Перш, ніж виготовити іграшку, спочатку дизайнери створюють її у комп'ютері, а потім переносять деталі на папір.
- Хто ж створює модель іграшки? (Модель іграшки створює дизайнер)
Слайд 4. Закрійники вирізають усі необхідні деталі
Для цього використовують тканину різного кольору.
- Хто вирізає деталі іграшок? (Деталі іграшок вирізає закрійник)
Слайд 5. Малюнок на іграшці вишивають різнокольоровими нитками спеціальні комп'ютери.
- Таких комп'ютерів у цеху є багато. Як ви думаєте, чи вистачило б одного такого комп'ютера у цеху? Чому їх називають помічниками людини? (Міркування дітей)
Дидактична гра «Назви перший і останній звук в словах»
Вихователь. - Кожна іграшка має свою назву. Давайте визначимо і назвемо перший та останній звуки у словах-назвах іграшок. (Трактор, мотрійка, скакалка, м'ячик, зайчик, машинка, кубик, пірамідка, динозавр, ведмедик).
Дидактична гра «Один-багато»
Вихователь. - Лялька одна, а багато ... ляльки. Як сказати:
- Машинка одна, а багато ... машинки
- М'яч один, а багато ... м'ячі
- Пірамідка одна, а багато ... пірамідки
- Робо один, а багато ... роботи
- Динозавр один, а багато ... динозаври
- Котик один, а багато ... котики
- Кубик один, а багато ... кубики.
Вихователь. - Продовжимо далі нашу мандрівку у швейний цех.
Слайд 6. У швейному цеху всі деталі іграшки зшивають швачки
- Діти, як ви думаєте, що потрібно для того, щоб працювати на фабриці іграшок швачкою?
Орієнтовні відповіді дітей: Для того, щоб працювати швачкою потрібно добре вміти шити, користуватися швейною машиною (бути старанною, не лінуватися, любити свою роботу, любити іграшки...)
Слайд 7. Спеціальна машина, яка виготовляє наповнювач для іграшок
- Діти, на що схожий вам наповнювач для іграшок? (На сніг, на солодку вату). Давайте розглянемо його і обстежимо.
Діти пробують руками наповнювач, обмацують його.
- Що можна сказати про наповнювач, який він? (Наповнювач білий, пухкий, м'який, теплий, ніжний, легкий)
- Як ви думаєте, з чого виготовляють наповнювач? (З пластикових пляшок). Ось, бачте, у пластикових пляшок є друге життя і новий день народження, коли з них виготовляють наповнювач для нових іграшок.
- Діти, розкажіть, будь ласка, якими іграшками ви любите, або не любите гратися, і чому?
Мовленнєва гра «Скажи повним реченням»
Мета: вправляти дітей у побудові складних поширених речень з однорідними членами, зі сполучниками тому що, щоб, бо, але)
Наприклад:
- Я люблю гратися машинкою, тому що я хлопчик.
- Я не люблю гратися машинкою, бо я дівчинка, а люблю гратися ляльками.
- Я люблю гратися ляльками, кубиками, посудкою, дитячою постелькою, пазлами.
Вихователь. - Молодці, діти! Гарно розповіли про свої ігри з іграшками. А зараз наша мандрівка продовжується у наступний цех.
Фізкультхвилинка
Працювати перестали,
І тепер всі дружно встали.
Будемо відпочивати -
Нумо вправи починати:
Руки вгору, руки вниз -
І легесенько пригнись.
Покрутились, повертілись,
На хвилинку зупинились.
Пострибали, пострибали,
Раз - присіли, другий - встали
І на місце посідали.
Діти сідають для наступного перегляду слайдів.
Слайд 8. Іграшку наповнюють за допомогою спеціальної машини з вузькою трубкою
- А дірочку від трубки цієї машини швачка зашиває вручну, але робить це дуже акуратно і непомітно. Чому обов'язково слід зашивати такі дірочки на іграшках? (Щоб наповнювач не випав і іграшка була гарною і привабливою)
Слайд 9. День народження кубика-товстунчика та сіренького їжачка
- Коли іграшки наповнюють і зашивають, тоді насправді, діти, цей день стає для них днем народження - іграшки готові до продажу.
Слайд 10. Іграшки чистять спеціальним пилосмоком, пакують
у поліетиленові пакети і в ящики
- Як ви думаєте, для чого чистять іграшки? (Іграшки чистять від пилу, ворсинок, ниток для того, щоб вони були чистими і новими)
Слайд 11. Інформацію про кожну нову іграшку можна дізнатися з етикеток
Вихователь. - Діти, подумайте і скажіть, будь ласка, що вказують на етикетці, яку приклеюють на кожну іграшку?
Орієнтовні відповіді дітей:
- вказують матеріал, з якого іграшку виготовили;
- вказують, для якого віку призначена іграшка;
- вказують правила догляду за іграшкою;
- вказують дату виготовлення іграшки.
- А як ви думаєте, чому маленьким діткам не можна гратися іграшками, які мають дрібні деталі? (Міркування дітей)
- А чому старші дітки не граються брязкальцями? (Міркування дітей)
Слайд 12. Зі складу іграшки потрапляють у магазини іграшок
Вихователь. - Ось так, діти, виглядають вже готові, зшиті і наповнені наповнювачем іграшки. Я впевнена, що у кожного з вас є улюблена іграшка, якою ви полюбляєте гратися. Розкажіть, будь ласка, всім нам про неї.
Дидактична гра «Розкажи про свою іграшку»
Опис іграшки за планом-схемою вихователя:
- Що це?
- Колір
- Форма
- Величина
- Матеріал
- Частини іграшки
- Дії з іграшкою
Вихователь. - Але я вам хочу сказати, мої любі, коли я була маленькою, то у мене також були улюблені іграшки, якими я постійно гралася. Ось вони. (Показує ляльку і машинку)
Дидактична гра «Який предмет і що він робить?»
Вихователь. - Дівчатка, що ви можете сказати про мої іграшки? Лялька яка...? (красива, мила, велика, чудова, іграшкова, маленька, білява, цікава).
- Що вміє робити моя лялька? (ходити, стояти, лежати, кататися, посміхатися, сумувати)
- Хлопчики, що ви можете сказати про мою машинку? Машинка яка? (гарна, нова, кольорова, справна, пластмасова)
- Що може робити моя машинка? (їхати, густи, гальмувати, сигналити, везти, гарчати, світити, стояти).
Дидактична гра «Утвори закінчення слів»
- Що у мене в руках? (лялька, машинка)
- Немає чого? (ляльки, машинки)
- Даю чому? (ляльці, машинці)
- Знайшли що? (ляльку, машинку)
- Граюся чим? (лялькою, машинкою)
- Плаття на чому? (на ляльці)
- Їду на чому? (на машинці).
Інтерактивна вправа «Якби іграшки ожили...»
Вихователь. - Діти, як ви думаєте, якби всі наші іграшки зараз ожили, про що б вони вас попросили? (Міркування дітей)
Стукіт у двері. Прийшла посилка з Нової пошти. (Іграшки і записка).
Вихователь. - Діти, працівники іграшкової фабрики «Тигрик» вирішили подарувати іграшки для діток, які проживають на Сході нашої країни, де йде війна. Іграшок потрібно дуже багато і вони не справляються з роботою, тому працівники іграшкової фабрики просять вас про допомогу. Потрібно доклеїти деякі деталі для іграшкових котиків. Допоможемо їм?
- Чого не вистачає у котиків? (очей, вусів, ротика, носика)
- Давайте спочатку ми розімнемо свої ручки і пальчики, щоб вони швидше працювали.
Пальчикова гімнастика «На поличці дружно в ряд»
На поличці дружньо в ряд
Різні іграшки сидять,
Два ведмеді, Буратіно
І звичайно є Мальвіна.
Котик є, що любить кашу,
І маленька лялька Маша.
Раз, два, три, чотири, п'ять -
Гарно вмієм рахувать. (плескають в долоні)
Самостійна робота дітей. Діти наклеюють деталі на іграшці котика.
Підсумок. - Які красиві мордочки вийшли в котиків. Ви тільки погляньте, які вони милі і красиві. Я думаю ці іграшки дуже сподобаються діткам зі Сходу. Поки наші котики підсихають, скажіть мені, будь ласка, вам сподобалася наша подорож на фабрику іграшок? Що сподобалося найбільше?
- Я дякую вам за старанність та активність на занятті.
Підготувала вихователь Круглик О.П.
ПРЕЗЕНТАЦІЯ ДО ЗАНЯТТЯ (використовувати з дозволу автора raisa070562@ukr.net)
Розділи
- Правила прийому до закладу дошкільної освіти
- Управлінська діяльність. Прозорість та інформаційна відкритість закладу
- Методична служба
- Освітня діяльність. Інклюзивна освіта Моніторинг якості освіти
- Медичне обслуговування
- Фізкультурно-оздоровча робота
- Музична скарбничка
- Психологічна служба
- Створення сучасного розвивального простору ЗДО
- Інформація про використання публічних коштів