Конспект заняття з ознайомлення з природним та соціальним довкіллям на тему «Ми хочемо жити у чистому селищі». Молодша група

Програмові завдання: закріпити та розширити знання про рідне селище, його назву, об'єкти; підвести до розуміння, що Україна - це наша Батьківщина; збагатити знання про те, що люди, які живуть в Україні, - це український народ (українці) і розмовляють вони українською мовою; формувати уявлення про свою приналежність до українського народу.

Розвивати інтерес дітей до природи рідного краю (селища); виховувати бережне ставлення до природи, потребу допомагати її, оберігати від шкідливого втручання людини; формувати прагнення до самостійних дій у природі (доглянути дерево, посіяти квіти, не забруднювати водойму, не смітити тощо).

Розвивати активне мовлення дітей. Виховувати національно-патріотичні почуття

Матеріал: сигнальні картки для привітання; дидактичні ігри: «Що таке Україна?», «Закінч речення», «На листочок, під листочок», «Розсортуємо сміття»; інтерактивна вправа «Що було б, якби...?»; силует дитячої долоньки на кожну дитину; слайди.

Хід заняття

Вихователь. - Я усіх дітей гукаю, та до себе закликаю!

                         Будемо ми разом грати,

                        Заняття час вже розпочинати.

-  Діти, станьмо разом в дружнє коло, привітаймо друзів в ньому.

Діти вітаються за допомогою сигнальних карток.

-  Давайте привітаємося з нашими гостями («Добрий день!», «Доброго здоров'я!», «Добрий рано!», «Здоровенькі були!», «Привіт!» тощо).

Вихователь. -  Яка ж багата та милозвучна наша українська мова. А чому я сказала українська? (Тому, що ми живем на Україні і розмовляємо українською мовою).

-  Якщо ми живемо на Україні, то ми хто? (українці)

-  Дівчинка, яка живе на Україні, хто? (українка)

-  Хлопчик, який живе на Україні, хто? (українець)

Дидактична гра «Що таке Україна?»

Орієнтовні відповіді дітей:

-  Україна - це наша Батьківщина

-  Україна - це країна, в якій ми живемо

-  Україна - це наша земля

-  Україна - це наш рідний дім та ін.

Вихователь. - Так, діти. Україна - це наша велика Батьківщина, з неозорими морями, повноводними ріками, високими горами, лісами, великими містами і мальовничими селами. А наша мала Батьківщина - це наше рідне селище, яке називається як? (Квасилів), в якому ми народилися і живемо разом із мамою і татом, друзями. Це стежка, якою ви щодня крокуєте до дитячого садка.

Вправа «Закінчи речення «У нашому Квасилові» 

Виховательль розпочинає речення, а діти мають логічно його завершити.

-  У нашому Квасилові, дошкільнята ходять до .... (дитячого садка)

-  У нашому Квасилові діти шкільного віку навчаються .... (у школі)

-  У нашому Квасилові діти лікуються у... (лікарні)

-  У нашому Квасилові є великий магазин ... («Добробут»)

-  У нашому Квасилові ліки купуємо в ... (аптеці)

-  У нашому Квасилові є великий ігровий майданчик ... («Веселка»)

-  У нашому Квасилові є багато зупинок для ... (автобусів, маршруток, поїздів)

-  У нашому Квасилові росте багато ... (квітів, дерев)

-   Отже, наше селище, яке.... (красиве, квітуче, зелене, мальовниче).

Фізкультхвилинка

У рідному селищі, я живу,

Своє селище я люблю.                       (Руки в сторони і до грудей)

Є високі тут будинки                          (Руки вгору)

І малесенькі хатинки.                          (Присісти)

Є тут школа і садочок                        (Руки в сторони)

І ростуть тут дітки, як грибочки.       (Присісти, встати)

Як навколо подивлюся,

Усім серцем посміхнуся.                     (Повороти тулуба вправо-вліво)

Рідним селищем пишаюсь,

До землі йому вклоняюсь!                  (Вклонитися)

Вихователь. - Молодці, діти, гарно ви знаєте своє рідне селище. Наше селище дуже красиве, рідне, але останнім часом жителі нашого селища не дуже дбають про його чистоту і красу. Ось, погляньте!

 Вихователь демонструє дітям мультимедійну презентацію «Ми хочемо жити у чистому селищі» (з окремими місцями забрудненого селища).

Перегляд мультимедійної презентації (І частини)

Вихователь. - Діти, хто мені скаже, як нам зберегти наше селище чистим, квітучим? (Потрібно прибирати сміття, садити дерева, квіти, стежити за чистотою вулиць, не ламати дерева...)

Вихователь. - Діти, давайте приберемо сміття і очистимо вулиці нашого селища. Ось, я зібрала все сміття, давайте його розглянемо.  

-         Яким буває сміття? (природне, і зроблене людиною). 

-         Що таке природне сміття? (Це опалі листочки, суха трава, гілочки).

Дидактична гра «На листочок, під листочок»

На столах, лежать силуети різних комах і звірів. Вихователь пропонує дітям розкласти їх за призначенням з використанням опалого листя: комахи - під листочок, звірі - на листочок.

Вихователь. - А це, що за сміття? (Сміття, що залишають люди).

-         Воно корисне, чи шкідливе? Чому? (Тому, що воно забруднює наше довкілля, природу, повітря)

Діти, таке сміття потрібно правильно розділяти і сортувати, викидати у відповідні контейнери. Давайте і ми посортуємо ось це сміття і розкладемо його в різні баки. Сортуючи сміття, ви даєте можливість повторно використати метал, папір, деревину, пластик, скло у корисних цілях.

Дидактична гра «Розсортуємо сміття»

Мета: вчити дітей сортувати сміття в залежності від матеріалу, виробляти звичку раціонально та правильно утилізувати відходи; виховувати екосвідомість дітей, любов до рідного селища, до Батьківщини.

Вихователь. - Молодці, діти! Ви гарно посортували сміття і в нашому селищі стало чисто. А хто мені скаже, що було б, якби не прибирати сміття у селищі?

Інтерактивна вправа «Що було б, якби...

Орієнтовні відповіді дітей:

-   Що було б, якби не прибирати сміття на вулиці? (То скрізь було б брудно; то було б не красиво; то ми б дихали брудним повітрям)

-   Що було б, якби не прибирати сміття в лісі? (То не росли б ягоди і гриби)

-   Що було б, якби не прибирати сміття біля річки? (То була б брудна вода; то ми не мали б де купатися і відпочивати)

Вихователь. -  Діти, від добрих справ дорослих і дітей усе в селищі сяє, як сонечко. Давайте звернемося до жителів нашого селища і нагадаємо, як треба дбати про чистоту довкілля.

Діти кладуть силуети долоньок, зі звертанням:

-   Не ламайте дерева!

-   Не брудніть річки!

-   Не смітіть!

-   Посійте більше квітів!

-   У ліс іди - ніде не сміти!

-   Та ін.

Вихователь. - Діти, погляньте, яке гарне усміхнене сонечко. Давайте знову здійснимо подорож по нашому селищу і поглянемо, яким воно стало після того, як ми його прибрали.

 Діти роздивляються другу частину слайдів із зображенням чистих вулиць селища та майданчиків.

Перегляд мультимедійної презентації (ІІ частини)

 Вихователь. - Життя людини можливе лише в гармонії з природою. Від кожного із нас залежить, в якому селищі ми будемо жити. А ми хочемо жити в чистому селищі. То ж давайте всі разом будемо піклуватися про його чистоту і воно завжди сяятиме, як наше сонечко.

Підсумок заняття «Коло вражень»

-   Діти чи сподобалося наше заняття?

-   Що сподобалося робити найбільше?

-   Кому ви розкажете про наше цікаве заняття?

Підготувала вихователь Патій І.В.