Заняття з художньо-мовленнєвої діяльності на тему «Зимові розваги» для старшої групи
Програмові завдання: учити дітей розуміти зміст творів, пов'язувати знання з власним досвідом; учити відповідати на запитання за змістом творів; спонукати до запам'ятовування творів за допомогою мнемотехніки, добирати рими. Розвивати мовлення дітей, їх комунікативні здібності. Викликати любов до зими, природи, бажання розважатися взимку і берегти своє здоров'я.
Матеріал: загадка, картина «Зимові розваги», прислів'я, таблиці мнемотехніки, оповідання М. Носова «Гірка» та вірш П. Воронька «Гра в сніжки».
Хід заняття
Загадка «Стало біло навкруги, я розтрушую сніги,
Наганяю холоди, воду сковую в льоди.
В дружбі з дітьми я всіма, здогадались?
Я ... (зима).
- То яка зараз пора року господарює в нашому краї? Як називається перший зимовий місяць, другий, третій, чому?
- Зима яка? (сніжна, морозна, холодна, біла, блискуча, срібна, весела...).
(Стук у двері,заходить Ведмедик)
Ведмедик. - Діти, я нічого не знаю про зиму, зимові розваги, тому що взимку сплю, але цієї зими я прокинувся раніше і хочу дізнатися, як потрібно поводитися взимку і, взагалі, все про зиму.
Вихователь. - Так, Ведмедику, зима - сувора пора року і тому, виходячи на вулицю, слід пам'ятати про те, як треба поводитися, щоб не змерзнути і не застудитися.
- Діти, що потрібно для цього робити? (тепло одягатися, на прогулянці дихати тільки носиком, не кричати, не стояти на морозі, а рухатися, дуже не бігати, щоб не перегрітися...).
Д/в «Доберіть гарне слово для зими»
Зима - красуня, чарівниця, сніжниця, білосніжка, господиня тощо.
Вихователь. - Малята, ще зиму називають веселою порою, бо вона приносить малятам дуже багато розваг. Скажіть, будь ласка, Ведмедику, які розваги є взимку? (катання на санчатах, лижах, ковзанах, гратися в сніжки, ліпити сніговика, фортецю...).
- Але для цих веселих розваг, Ведмедику, потрібні особливі погодні умови. Які? (має лежати сніг, замерзнути лід, бути морозно...). А якщо сніг вологий і добре ліпиться, можна влаштувати розваги, які принесуть багато задоволення і радості. У жодну пору року ми не зможемо влаштувати такі розваги. Тому не варто гаяти часу, а гуляти, розважатися.
- Який настрій приносять вам зимові розваги? (радісний, веселий, бадьорий).
Розгляд картини «Зимові розваги»
Вихователь. - Які розваги ви бачите на цій картині? (хлопчик з'їжджає з гірки на санчатах; діти ліплять сніговика; хлопчик катається на ковзанах; мама катає маленьку дівчинку на санчатах, разом з ними гуляє собачка; діти ідуть кататися на лижах...).
- Як ви гадаєте, який настрій у цих дітей? (веселий, радісний, бадьорий).
- Як можна назвати цю картину? («Прийшла зима», «Зимові розваги», «Витівки зими»).
- Як ви думаєте, чи є життя під снігом? (Так, під снігом зимує травичка, квіточки, жито, пшениця, комашки...).
- «Попробуйте» сніг рукою. Який він на дотик, ліпиться чи ні?
- Уявіть, що ви стоїте на льоду, який лід? (твердий, міцний).
- На якому льоду можна кататися?
- Чи можна зліпити снігову бабу в морозний день? ( Ні, бо в таку погоду сніг сухий, він не ліпиться, а розсипається).
- Де можна кататися на лижах, санчатах? (На лижах і санчатах можна кататися там, де безпечно, де немає дороги, річки...).
- Ведмедику, мабуть не знайдеться жодного малюка, який би не любив зимових ігор та розваг. А тобі подобається те, про що ти дізнався?
Фізкультхвилинка
Ой, не жарти, і не сміх - руки до голови, хитають головою
Уночі випав сніг.
Вийшов рано в двір Гусак, йдуть поважно, зображуючи ходу гусака
Міряв сніг і так, і сяк.
І поважно мовив він: нахил вперед, показують «по коліна»
«Випав сніг до колін.
Качка снігом побрела ходьба перевальцем
Ках! Тут буде до крила! розводять руки в сторони
Вийшли діти погуляти, ходьба
Щоб у сніжки дружно грати. імітують гру в сніжки
- Зараз я вам прочитаю дуже цікаву історію, яка трапилася з дітками Написав її письменник М. Носов. Називається «Гірка» (Читання).
Запитання.
- Як називається твір? Хто його написав? Хто робив гірку? А що в цей час робив Костик? Що зробив Костик, коли не зміг вибратися на гірку? Який це вчинок? Як потрібно гратися? А як ви граєтеся? Чи можна Костика назвати справжнім другом спочатку, а потім?
- Як він виправив свій вчинок?
- Що це: казка, оповідання чи вірш? Чому ви так думаєте?
- Бачиш Ведмедику, Костик виправився і став хорошим другом.
Прислів'я: «Друзі пізнаються в біді»,
«Друга шукай, а знайдеш то тримай»,
«Другу завжди допомагай».
- Послухайте, будь ласка, віршик про зимові розваги.
Читання вірша П. Воронька «Гра у сніжки»
Пояснення слова «сувій» - сніговий замет.
Запитання: Що полетіло від доріжки до доріжки? У що закрутився білий бій? А де він зупинився? Яка гра у сніжки?
Лексична вправа «Добери риму» (за змістом вірша)
Сніжки - доріжки, бій - сувій, покотився - зупинився, сніг - ліг, ніжки - сніжки.
Повторне читання вірша за допомогою методу мнемотехніки
Колективне читання з дітьми за допомогою мнемотехніки
Вихователь. - Діти, цей вірш ми продовжимо вчити пізніше з кожним із вас окремо.
- Пригадайте, будь ласка, ми вчили вірш Л. Яковенко «Снігова баба» (Діти пригадують і повторюють за допомогою мнемотехніки).
- Діти скажіть, будь ласка, чим вам подобається зима?
- А яка небезпека може чатувати під час зимових розваг?
Підсумок. - Бачиш, Ведмедику, зимові розваги - це дуже добра справа. Вони допомагають нашим діткам рости здоровими, бадьорими та дружними. А ще під час прогулянки потрібно бути дуже обережними, щоб зберегти своє життя та здоров'я.
Ведмедик. - Дякую вам, діти. Я дізнався так багато всього цікавого про зиму. Якщо мама мені дозволить, можливо, я прийду до вас на прогулянку.
Підготувала вихователь Яремчук В.В.
Розділи
- Правила прийому до закладу дошкільної освіти
- Управлінська діяльність. Прозорість та інформаційна відкритість закладу
- Методична служба
- Освітня діяльність. Інклюзивна освіта Моніторинг якості освіти
- Медичне обслуговування
- Фізкультурно-оздоровча робота
- Музична скарбничка
- Психологічна служба
- Створення сучасного розвивального простору ЗДО
- Інформація про використання публічних коштів