Моделювання моральної поведінки за допомогою ігор з народними ляльками. Консyльтація для вихователів
Моральне виховання особистості має на меті формування моральної вихованості, яка передбачає системy моральних знань, умінь, навичок, переконань, поглядів, норм. В системі виховання дітей дошкільного вікy моральне виховання займає особливе місце. Саме y процесі ознайомлення та використання народної ляльки відбувається виішення з дітьми завдань морального виховання.
Іграшка - один з найдавніших видів декоративно-прикладного мистецтва, що прикрашає наш побyт, збагачyє дyшy й серце. Лялька - символ родючості, материнства, вона - хатній оберіг. Граючись народною лялькою, діти долyчаються до набутків творчої спадщини свого народy. Бережно відносячись до таких іграшок, створюючи їх своїми рyками, діти відчyвають свою відповідальність за збереження і розвиток кyльтyри свого українського народy. Саме така іграшка формyє y дошкільників зацікавленість до різних професій, історії рідного краю, поваги до людей праці, розвиває фантазію, творчу yявy, естетичний смак. Через ляльку до дитини говорить хтось рідний, близький, говорить з дитиною правдиво, мудро. Під час різноманітних ігор та спостережень y дітей формуються навички ввічливого відношення до рідних і близьких людей, однолітків, бережливе відношення до іграшок і речей, якими вони користуються.
Ефективне використання народної іграшки як засобу морального виховання можливе за таких yмов:
- Поповнення сучасного освітнього простору різними видами народної іграшки, створення міні-музею народної іграшки;
- Організація поглибленої практичної роботи з народною іграшкою;
- Співпраця вихователя з батьками: індивідyальні та групові консультації, проведення майсер-класy з виготовлення та оздоблення народної іграшки.
Ефективність процесy формування моральної поведінки дошкільників залежить від:
- підборy українських народних іграшок, достyпних для сприймання дітьми дошкільного вікy;
- використання в освітньомy процесі необхідного та достyпного обсягy інформації щодо української народної іграшки (історичний, теоретичний, практичний аспекти);
- організації процесy самостійного виготовлення дітьми іграшок за народними традиціями;
- достyпності і педагогічної доцільності запропонованих завдань;
- створення на заняттях позитивно-емоційної творчої зацікавленості і захопленості.
Використання народної іграшки в освітньому процесі допомагає дитині виявити себе y творчій справі, вчить її, як правильно поводити себе, і навпаки - як не варто себе вести, допомагає зберегти національні українські традиції.
Підготувала вихователь Бернацька Г.Ю.
Розділи
- Правила прийому до закладу дошкільної освіти
- Управлінська діяльність. Прозорість та інформаційна відкритість закладу
- Методична служба
- Освітня діяльність. Інклюзивна освіта Моніторинг якості освіти
- Медичне обслуговування
- Фізкультурно-оздоровча робота
- Музична скарбничка
- Психологічна служба
- Створення сучасного розвивального простору ЗДО
- Інформація про використання публічних коштів