Інтегроване заняття на тему «Як здоров'я хочеш мати, про здоров'я треба дбати" для дітей раннього віку
Програмові завдання:
ознайомлення з довкіллям, мовленнєве спілкування: розширити знання дітей про користь для здоров'я ранкової зарядки, занять з фізкультури, рухливих ігор, прогулянки на свіжому повітрі тощо; збагачувати словник словами: зарядка, здоров'я, сильний, міцний, фізичні вправи;
валеологія: розвивати свідоме та дбайливе ставлення малюків до власного здоров'я, спонукати їх до рухової активності, сприяти удосконаленню слухової уваги;
малювання: вчити дітей малювати пальчиком предмет округлої форми (м'ячик), починаючи від колірної плями та вести лінію безперервним рухом пальчика від центру за годинниковою стрілкою.
Виховувати дбайливе ставлення до власного здоров'я.
Матеріал: іграшкові ведмеді коричневого та білого кольору; ліжечко, хатинка; зимові дерева; м'яч; ілюстрації із зображенням дітей, які роблять зарядку, вмиваються та ін.; гуашеві фарби різних кольорів; аркуш паперу із зображенням ведмедика; вологі серветки; аудіо запис.
Хід заняття
Психогімнастика
Дітей зустрічає ведмедик Мишко, вітається з ними, пропонує діткам усміхнутись один одному і сісти на заняття. Він приніс їм цікаві картинки.
Вихователь. - Діти, погляньте уважно на ці картинки, кого ви бачите на них (діток). Які діти на картині - хворі та слабкі, чи здорові і веселі? (Діти здорові та веселі). Що роблять діти? (Діти роблять зарядку, грають з м'ячем). Так, ми також робимо в дитсадку ранкову зарядку. Адже, ви хочете швидше вирости, бути сильними, міцними та спритними і ніколи не хворіти. Правда?
- Для чого, малята, треба робити зарядку? (Відповіді дітей)
- Давайте пригадаємо, які вправи ми виконуємо під час зарядки? (присідаємо, бігаємо, нахиляємося, крокуємо, стрибаємо)
Щоб здоровими бути малятам,
Слід щоранку робити зарядку.
Пам'ятайте, милі діти,
Фізкультуру потрібно любити!
- А ще, щоб бути здоровими, потрібно багато ходити бігати, гуляти на свіжому повітрі, грати у рухливі ігри. Тож давайте пограємося з ведмедиком.
Рухлива гра «Ведмідь і діти»
Вихователь (вдає, що дзвонить телефон). - У ведмедика дзвонить телефон. Давайте послухаємо.
- Алло, що сталося? (Лікар Айболить розповідає, що на півночі захворів білий ведмедик Сніжко і він не може йому допомогти)
Вихователь. - Діти, підемо провідати ведмедика? Кого ми йдемо провідувати (ведмедика).
У хатинці в ліжечку діти знаходять хворого ведмедика Сніжка.
На далекій Півночі
Ведмедик білий жив.
Ранкової зарядки
Він ніколи не робив.
Усе лежав собі у ліжку
І не рухався нітрішки.
Нащо бігати - стрибати?
Значно краще - ще поспати.
- Діти, чи згідні ви з ведмедиком? (Ні, не згідні). Чому? Що є більш корисним для здоров'я: бути ледачим, чи займатися зарядкою, бігати, стрибати? (Відповіді дітей)
Ось так наш ведмедик жив -
Довго спав, багато їв,
Зневажав зарядку,
Аж поки не захворів.
- Що трапилось з ведмедиком Сніжком? (Відповіді дітей)
Ведмедик Сніжко. - Що робить мені, малята?
Друзі, зле мені і край...
Захворів - не можу встати,
Ох, здоров'я, прощавай!
Вихователь. - Шкода вам, малята ведмедика? Давайте запропонуємо йому підвестися і зробити кілька фізичних вправ, які дуже корисні для здоров'я.
Ведмедик Сніжко. - Так, і я хотів зарядку робити, але не знаю як. Покажіть мені, дітки, цікаві вправи.
Фізкультхвилинка
Враз покажуть діточки
Вправи фізкультурні.
Вміють дітки крокувати,
Як спортсмени, як солдати,
Раз - два, раз - два -
Так крокує дітвора. (крокування)
Руки вгору - опустили,
Щоб вони у нас міцніли.
Вгору - вниз, вгору - вниз,
Любий друже, не лінись! (почергове підіймання та опускання обох рук)
Ми присіли - піднялися,
Знов присіли - потяглися. (присідання)
В боки узялись малята
І стрибають, як зайчата. (Діти підстрибують, руки на поясі)
Ведмедик Сніжко. - Мені дуже сподобалося робити з вами зарядку - це так цікаво і приємно. Дякую вам, малята! Я відразу відчув себе краще. Тепер я завжди буду робити зарядку і буду здоровим. Правда?
Вихователь. - Діти, розкажіть ведмедикові, як ще потрібно дбати про здоров'я? Що потрібно ще робити, крім зарядки? (Умиватися, чистити зуби, розчісуватися, снідати, їсти свіжі овочі і фрукти, гуляти на свіжому повітрі, грати у рухливі ігри, бігати, стрибати). Молодці, діти! Ви знаєте, як потрібно дбати про своє здоров'я. Давайте подаруємо ведмедикові Сніжку м'яч, з яким він буде гратись, і його друзям намалюємо багато-багато різнокольорових м'ячиків, якими вони будуть також гратися і займатися фізкультурою.
Вихователь нагадує, як потрібно малювати м'ячик за допомогою пальчика (від колірної плями).
Пальчикова гімнастика з малюванням у повітрі.
Діти малюють м'ячики пальчиком, вмочуючи його в гуашеві фарби (на вибір). Ведмедик разом з дітками розглядає їхні малюнки і дякує.
Підсумок заняття. Що потрібно робити, щоб бути здоровим? (Відповіді дітей). - Молодці, малята! Можете погратися з ведмедиками.
Підготувала вихователь Бідюк В.М.
Розділи
- Правила прийому до закладу дошкільної освіти
- Управлінська діяльність. Прозорість та інформаційна відкритість закладу
- Методична служба
- Освітня діяльність. Інклюзивна освіта Моніторинг якості освіти
- Медичне обслуговування
- Фізкультурно-оздоровча робота
- Музична скарбничка
- Психологічна служба
- Створення сучасного розвивального простору ЗДО
- Інформація про використання публічних коштів