Тематичне заняття з сенсорики «Облаштуймо ляльці кімнату. Форма, величина, кольори» для дітей раннього віку
Програмові завдання: продовжувати вчити дітей упізнавати та називати кольори (червоний, синій, жовтий, зелений, рожевий), форму (квадрат, круг, трикутник), величину (великий - маленький, більший - менший); розвивати образну й моторну пам'ять, наочно-дійове мислення, активне мовлення; виховувати позитивне ставлення до пізнавальної діяльності.
Матеріал: 2 ляльки різного розміру; меблі іграшкові різного розміру та форми; геометричні фігури (квадрати, круги, трикутники) різного розміру та форми.
Хід заняття
Психогімнастика.
Діти сідають у потяг і їдуть подорожувати: -Ту-Ту!
Наш потяг їде, їде,
Колеса крутяться, крутяться.
Колеса кругленькі, кругленькі (показують коло)
- Чух-чух-чух, чух-чух-чух!
Коли діти бачать червоний круг - потяг зупиняється, а зелений - рушає. Діти приїжджають в групову кімнату і вітаються з гостями (лялечками).
Вихователь. - Діти, до нас у гості завітали ляльки - Катруся та Оленка. Вони хочуть з нами погратися. Що можна сказати про цих лялечок, чи однакові вони за величиною? Давайте визначимо.
Вихователь садовить лялечки поряд.
- Яка за величиною Катруся? (Катруся велика)
- Яка за величиною Оленка? (Оленка маленька)
- Хто з них більший? (Катруся більша)
- Хто з лялечок менший? (Менша Оленка)
Діти розглядають величину ляльок. Вихователь перепитує на одне запитання 2-3 дітей, спонукаючи їх до відповідей фразами чи короткими реченнями.
Вихователь. - Якого кольору плаття у Катрусі? (Плаття у Катрусі червоного кольору). А якого кольору плаття в Оленки? (Плаття в Оленки синього кольору). Якого кольору колготи у Катрусі? (Колготи у Катрусі жовтого кольору). Якого кольору колготи в Оленки? (Колготи в Оленки зеленого кольору). А якого кольору у лялечок бантики? (Бантики рожеві) Лялечки прийшли до нас у гості. Їх потрібно посадити за столики. У кімнаті стоїть два столики - великий і маленький. Подумайте і скажіть, за який столик потрібно посадити велику ляльку Катю? (Велику ляльку Катю посадимо за великий столик) А маленьку ляльку Оленку за який столик посадимо? (Маленьку ляльку Оленку посадимо за маленький столик)
Вихователь пропонує двом дітям розсадити ляльок за столики.
Вихователь. - Діти, подивіться, будь ласка, чи однакові столики у ляльок? (Столики різні). На яку геометричну фігуру схожий столик Катрусі? (Квадрат) На яку геометричну фігуру схожий столик Оленки? (Круг) У Катрусі столик квадратний, а в Оленки який? (Круглий)
Фізкультхвилинка
Ми будуєм дім -
Ось який високий він.
Стіни - це квадрат,
Дах - трикутник. Оце так!
А віконце - буде круг.
Зайченятам буде дім,
Будуть жити зайченята в нім.
(Діти показують в повітрі форми: квадрат, трикутник, круг)
Далі вихователь пропонує дітям розглянути будинок із геометричних фігур, назвати геометричні фігури, з яких він складається.
Вихователь. - Дітки, нашим лялькам дуже сподобався такий будиночок з геометричних фігур. Давайте побудуємо їм багато таких будиночків. Сідайте, будь-ласка, за столи і подивіться, з чого ми будемо будувати будиночки. Перед вами геометричні фігури. Знайдіть, будь-ласка, квадрат. Що у вас в руці? (квадрат). А тепер візьміть трикутник. Що у вас в руці (трикутник). Правильно, молодці! А тепер до квадрата давайте прикладемо трикутник - дах. Що у нас вийшло? (будиночок).
Вихователь перепитує всіх дітей, якого кольору в них будиночки: стіни та дах.
Підсумок заняття. - Молодці, розумнички! Дуже красиві будиночки із квадратів та трикутників ви побудували для ляльок. Лялечкам хочуть ще з вами погратися.
Самостійні ігри дітей з ляльками.
Підготувала вихователь Бідюк В.М.
Розділи
- Правила прийому до закладу дошкільної освіти
- Управлінська діяльність. Прозорість та інформаційна відкритість закладу
- Методична служба
- Освітня діяльність. Інклюзивна освіта Моніторинг якості освіти
- Медичне обслуговування
- Фізкультурно-оздоровча робота
- Музична скарбничка
- Психологічна служба
- Створення сучасного розвивального простору ЗДО
- Інформація про використання публічних коштів