Комплексне заняття з мовленнєвого спілкування на тему «Викупаємо ляльку Катю перед сном» для дітей раннього віку
Програмові завдання:
розмовне мовлення: вчити дітей говорити фразами та реченнями з 3-5 слів; розвивати діалогічне мовлення на основі програвання знайомої потішки;
словник: називати дії вихователя та дітей в процесі купання (купаю, намочую, намилюю, змиваю, поливаю, витираю); закріпити назви предметів гігієни (мило, губка, ванночка, рушничок, постіль);
звукова культура: розвивати мовне дихання шляхом проспівування голосного звука «и»; вчити промовляти слова у різному темпі (швидко-повільно), чітко вимовляти кожний склад у 2-3 складових словах (мило, губка, водичка, рушничок, ванночка).
Матеріал: потішка «Хлюп-хлюп, водиченько», дидактична лялька, предмети для купання ляльки, ліжечко, постіль, кружечки.
Методичні прийоми: дидактична гра «Викупаємо ляльку Катю перед сном», дидактична гра «Який, яка, яке»?
Хід заняття
Ритуал привітання
Вихователь. - Добрий день, малята. Готові до пригод?
Психогімнастика «Краплинки»
Вихователь показує кульку «Краплинку»
- До нас завітала в гості Краплинка. Як ви думаєте, звідки вона прилетіла? (з хмаринки)
Краплинка. - Привіт, малята!
Діти. - Привіт, Краплинко!
Вихователь. - А тепер уявіть, що ви також краплинки і літаєте в небі на хмаринці. Хмара нас струсила на землю. Ми капаємо: кап-кап-кап, стрибаємо з листочка на квіточку, з квіточки на землю: кап-кап-кап.
Діти виконують рухи відповідно до тексту.
Вихователь. - Ой, скільки багато краплинок - ціле озерце. А тепер ви не краплинки, а маленькі діточки. Давайте сядемо зручненько, бо до нас ще одна гостя прийшла.
До дітей в гості приходить лялька Катя після обіду (брудна)
Вихователь. - Діти, вам подобається лялька-бруднуля? (Не подобається). Чому? (Бо вона брудна і неохайна)
Вихователь. - Вона збирається спати, але трапилася біда - зникла з її ліжечка чиста біленька постіль. Як ви думаєте, чому постіль зникла? (Бо не хоче, щоб на неї лягала брудна лялька)
- А я знаю секрет, що потрібно зробити, щоб постіль повернулася в ліжечко. Як ви думаєте, що потрібно зробити ляльці? (Потрібно її покупати)
- Яких дітей любить подушечка та простирадло? (чистеньких)
- Так, адже подушечка, простирадло люблять лише чистеньких дітей.
- У чому купають діток? (Діток купають у ванночці)
- А що наливають у ванночку? (водичку)
- У нас є дві ванночки. Якого вони кольору? (голубого і червоного)
- Яка вода у червоній ванночці? (холодна)
- Яка вода у голубій ванночці? (тепла)
Вихователь пропонує дітям попробувати воду на дотик пальчиком.
Вихователь. - Діти, як ви думаєте, в якій водичці потрібно купати ляльку Катю? (Ляльку Катю потрібно купати у теплій водичці)
- У якій ванночці тепла вода? (в голубій) Правильно, вода для купання потрібна тепла, чиста.
- А що потрібно для купання? Як ви думаєте? (мило, губка, шампунь)
Діти з вихователькою купають ляльку, супроводжуючи рухи словами:
Миєм очки, миєм щічки,
Миєм носик невеличкий.
Хлюп, хлюп, водичко -
Буде в лялі чисте личко.
Умиватися - це діло.
Допоможе в цьому - мило.
Подавайте сюди мило,
Щоб я ручки помилила
Вихователь. - Чим я намилюю ручки? (милом)
- Яке мило? (Мило біле, пахуче) Намилюємо ручки, робимо пінні рукавички. Намилюємо спинку і животик, а ще ніжки.
Вихователь намилює, а діти спостерігають.
- А чим будемо мити голівку? (Голівку будемо мити шампунем) Бачите, як піниться шампунь.
- Яка тепер стала вода у ванночці? (Вода мильна, брудна) А тепер потрібно змити мило і шампунь. Чим будемо змивати мило і шампунь з ляльки Каті? (водою)
Вихователь змиває ляльку теплою водою з глечика.
Хлюп, хлюп водиченько,
Хлюп, хлюп на личенько.
І на ручки і на ніжки
Хлюп, хлюп, хлюп!
Вихователь. - Ось і змили з ляльки мило. Яка тепер стала вода? (Вода брудна) А яка лялька стала? (чиста, мокра)
- Що потрібно зробити, щоб лялька стала сухою? (Ляльку потрібно витерти рушником)
- Що я роблю? (витираю)
- Який рушник? (Рушник мокрий)
Вихователь спонукає дітей до відповідей фразами та повними реченнями. Перепитує по 2-3 дітей.
Поки лялька висихає, діти граються.
Рухлива гра «Зайчик сірий умивається»
Дидактична гра «Який, яка, яке?»
Мета: закріпити назви предметів гігієни, їх властивості.
Підсумок. - Діти, вам сподобалося заняття? Хто до нас приходив? Якою була лялька? А якою вона стала?
- Лялька хоче спати, давайте її заколишемо.
Діти кладуть ляльку у ліжечко, до якого повертається постіль. Співають знайому колискову.
Підготувала і провела вихователь Бідюк В. М.
Розділи
- Правила прийому до закладу дошкільної освіти
- Управлінська діяльність. Прозорість та інформаційна відкритість закладу
- Методична служба
- Освітня діяльність. Інклюзивна освіта Моніторинг якості освіти
- Медичне обслуговування
- Фізкультурно-оздоровча робота
- Музична скарбничка
- Психологічна служба
- Створення сучасного розвивального простору ЗДО
- Інформація про використання публічних коштів