Інтегроване заняття з пріоритетом соціально-природничих завдань на тему «Осінні явища. Одяг та взуття для хлопчиків і дівчаток» Середня група
Програмові завдання:
ознайомлення з природним довкіллям: активізувати пізнавальну діяльність дітей; продовжити розширювати знання про характерні ознаки осені, зміни, що відбуваються в природі з приходом осені, осінні явища; вчити встановлювати причино-наслідкові зв'язки між явищами природи, станом погоди та одягом людей; закріпити назви пір року, осінніх місяців, погодних та природних явищ; вправляти дітей у доборі рим та складанні віршованих рядочків;
мовленнєве спілкування: розвивати розповідне, діалогічне та монологічне мовлення, уміння послідовно викладати думку; добирати слова-ознаки (вітряна, морозна тощо), збагачувати словниковий запас дітей іменниками, прикметниками, дієсловами, що характеризують природні явища; розвивати спостережливість, пам'ять, логічне мислення, творчу уяву;
художньо-продуктивна діяльність: закріпити навички акуратного викладання готових форм та намазування основи клеєм; викликати позитивні емоції під час виконання художньо-продуктивної частини заняття.
Виховувати любов до природи, уміння бачити красу рідної землі у різні пори року, самостійність.
Матеріал: дидактична лялька, гардероб дидактичної ляльки; демонстраційні картини із серії «Осінь»; атрибути для дидактичної гри «Одягни хлопчика та дівчинку», логічних ігор «Знайди зайве», «Частина та ціле»; загадки, вірші, прислів'я; рамка для картини «Осіння берізка»; основа картини із зображенням дерева без листя; готове паперове листя, клей ПВА-К, клейонки, тарілочки, серветки.
Попередня робота: екскурсії в природу, довготривалі та епізодичні спостереження, читання оповідань, віршів, відгадування загадок, бесіди про зміни в природі, малювання, ліплення, аплікування.
Хід заняття
Психогімнастика «Привітання»
Вступна бесіда про пори року, осінні місяці, явища природи, стани погоди. Загадка: «Голі поля, мокне земля. Дощ поливає, пташки відлітають. Хто скаже, хто знає, Коли це буває?» (восени)
Дидактична вправа «Погода яка?»
- Як називається погода, коли на вулиці тепло? (тепла); - Коли холодно? (холодна); - Коли іде дощ, (дощова); - Коли світить сонце? (сонячна); - Коли віє сильний вітер? (вітряна); - Коли вітру немає? (тиха); - Коли багато хмар на небі? (похмура); Коли мороз? (морозна) тощо.
Бесіда за картиною «Листопад»
- Діти, як видумаєте, яку пору року зображено на картині? Як ви про це здогадалися?
- Яку погоду зобразив художник? По чому це видно?
- Чому сумує небо?
- Чому на картині так багато жовтого, оранжевого кольору? - Як називають осінь?
- Що вас радує на картині? А що засмучує?
- Як поводяться герої картини? Чому...? Як би ви вчинили, якби опинилися на місці героїв картини?
- Яку назву цій картині дали б ви?
Ігровий момент: в гості до дітей приходить лялька Оксана, «запитує», як називається третій осінній місяць і чому; пропонує разом із нею зробити декілька вправ.
Фізкультхвилинка з осінніми листочками
Жовті листочки угору злетіли. (піднімають руки з листочками)
Жовті листочки затріпотіли. (тріпочуть листочками)
Трішки в повітрі вони покружляли, (кружляють навколо себе)
А потім легенько на землю упали. (присідають)
Загадки від ляльки Оксани про явища природи (текст загадок на осінньому листі).
- «Вдень гуляє, Ввечері спати лягає.» (сонце);
- «Мокра вата пропливає, З неба воду проливає» (хмара);
- «Ллється водичка із неба, Діткам ховатися треба» (дощ);
- «Коли нема - чекають, Коли прийду - тікають» (дощ);
- «Хоч водичка, Та не річка, На сонечку сяє, Швидко висихає» (калюжа);
- «Білі мухи прилетіли, Землю і будинки вкрили» (сніжинки).
Вихователь: - Чому так говорять? « Восени сім годин на дворі: сіє, віє, кружляє, шумить, рве, зверху ллє, знизу мете»?
Сіє - дрібний дощ, перший сніг; віє - вітер; шумить - сильний вітер; кружляє - осінній листочок; зверху ллє - злива; знизу мете - сніг.
Гра «Склади віршик»
Дощ іде весь день, неначе,
Небо гірко-гірко...(плаче)
І гойдає клену віти
Крижаний осінній ...(вітер)
Я засмучуюся щиро:
Холодно на дворі, ...(сиро)
Плинуть небом хмари грізні -
Невесела осінь ...(пізня)
В день такий мені, малята,
Йти не хочеться ...(гуляти)
Дидактична гра «Одягни ляльку на прогулянку»
Вихователь пропонує дітям вибрати з ляльчиного гардеробу верхній одяг, який лялька Оксана одягне на прогулянку, назвати його та пояснити свій вибір.
Дидактична гра «Одягни дівчинку та хлопчика» (з предметними картинками про одяг і взуття)
(Завдання виконується на магнітній дошці з використанням карток "Хлопчик", "Дівчинка").
Загадки про одяг:
- «Вдень з ногами, а вночі без ніг» (чоботи);
- «Зав'язаним він ходить, розв'язаним стоїть. Здогадатись можна, що звутьйого...»(черевик);
- «Плету хлівець на четверо овець, а на п'яту окремо» (рукавичка)
Дидактична гра «Знайди зайве» та «Частина і ціле»
(Завдання на індивідуальних картках діти виконують за столами).
Аплікація на тему «На згадку про осінь» (колективна робота з аплікації)
Підсумок заняття.
- Говорять, що у природи немає поганої погоди. Потрібно радіти і сонечку, і дощику, і вітерцю. Народна прикмета говорить: «Багато ягід на горобині - чекайте сильних морозів». Давайте запам'ятаємо цю прикмету та перевіримо взимку... А зима вже незабаром, адже «Листопад - останній осінній місяць, тому й говорять, що він ворота зими відчиняє».
- Дякую вам, діти, за цікаві відповіді. Я задоволена вашими знаннями про осінь та осінні явища восени.
Підготувала вихователь Шевчук Н.С.
Розділи
- Правила прийому до закладу дошкільної освіти
- Управлінська діяльність. Прозорість та інформаційна відкритість закладу
- Методична служба
- Освітня діяльність. Інклюзивна освіта Моніторинг якості освіти
- Медичне обслуговування
- Фізкультурно-оздоровча робота
- Музична скарбничка
- Психологічна служба
- Створення сучасного розвивального простору ЗДО
- Інформація про використання публічних коштів