Інтегроване заняття для дітей старшої групи на тему «Професія кухаря. Моє право на здорове харчування»
Програмові завдання:
мовленнєве спілкування: удосконалювати навички складання сюжетної розповіді за картинкою; розвивати зв'язне мовлення дітей; формувати уміння складати прості і поширені речення; вправляти у складанні складнопідрядних речень зі сполучником для того, щоб, складанні коротких розповідей за планом вихователя; активізувати словник словами-назвами посуду (каструля, миска, сковорідка), узагальнювальними словами «посуд» (кухонний, столовий, чайний), словами-назвами одягу кухаря (ковпак, фартух, косинка);
правове виховання: розширювати знання дітей про харчування, як основний спосіб підтримування здоров'я людини та її життя, ознайомити дітей з їх правом «Кожна дитина має право на повноцінне харчування», вчити пояснювати зміст цього виразу;
ознайомлення з довкіллям: продовжити знайомити дітей з працею кухаря (готує смачні страви, піклується про дітей і людей, щоб були ситі), з назвами предметів, необхідних для роботи кухаря; виховувати повагу до праці кухаря.
Матеріал: лялька, вбрана в одяг кухарки; іграшковий посуд; сюжетні картинки, роздаткові картинки.
Хід заняття
Пальчикова гімнастика
Пальчик-хлопчик, де ти був?
- З цим братиком вареники ліпив,
- З цим братиком борщ варив
- З цим братиком кашу їв,
- З цим братиком пісні співав.
Психогімнастика
Вихователь. - Прийшов до нас в гості чарівник, доторкнувся до кожного з вас своєю чарівною паличкою і перетворив вас на маленьких кухарів. Одягли вони фартушки, дівчатка - хустинки, хлопчики - ковпаки, помили руки і почали готувати сніданок. Наварили наші кухарі смачної каші і пригостили своїх друзів.
Друзі були дуже задоволені смачним сніданком, подякували маленьким кухарям і похвалили їх.
Прийшов знову чарівник, доторкнувся своєю чарівною паличкою до кухарів і перетворив їх знову на дітей.
Вихователь. - Діти, сьогодні я хочу розповісти вам казочку. Хочете послухати? Сядьте зручненько.
«Жила на світі лялечка Іринка і була вона, діти, дуже гарна господинька. Дуже полюбляла готувати. А щоб все вдавалося Ірині добре, їй допомагали помічники. І було їх дуже багато».
- Діти, які ж помічники допомагали бути Іринці доброю господинькою, як ви думаєте? (Посуд і ще багато різного кухонного приладдя)
Дидактична гра «Такий різний посуд»
Вихователь. - Діти, подивіться на цей піднос. Що тут знаходиться? (тарілки, ложки, виделки, ножі). Як назвати цей посуд одним словом? (столовий посуд).
- Чому його називають столовим? (Відповіді дітей). Для чого потрібний столовий посуд? (Міркування дітей).
- А якби не було столового посуду, що б ми робили? (Міркування дітей).
- Подивіться на цей піднос. Який посуд тут знаходиться? (чайник, тарілка для чашки, чашка, чайна ложка)
- А як назвати цей посуд одним словом? (чайний посуд)
- Для чого потрібний чайний посуд? (Відповіді дітей)
- А що було б, якби чайний посуд зник? (Міркування дітей)
- В мене ще є один піднос. Подивіться уважно і скажіть, що знаходиться на ньому? (каструля велика, каструля маленька, сковорідка, ополоник)
- Як називається такий посуд? (кухонний)
- Для чого потрібний кухонний посуд?
- А якби не було кухонного посуду, щоб ми робили? (Міркування дітей)
- Добре, малята. Молодці! Отже посуду в Іринки-господиньки було вдосталь. Які види посуду були у Іринки? (кухонний посуд, чайний посуд, столовий посуд)
Фізкультхвилинка (на вибір)
Вихователь. - Наша Іринка вміла дуже смачно готувати. Як ви думаєте, діти, хто її навчив так смачно готувати? (Відповіді дітей)
Вихователь. - Іринка хоче, щоб ви здогадалися, хто ж навчив її смачно готувати різні страви. Вона приготувала нам цікаві картинки. Давайте розглянемо їх і спробуємо скласти коротенькі розповіді.
Творчі розповіді дітей за сюжетними картинами
Вихователь. - Діти, як би ви назвали першу картину? («Мамина помічниця», «Мама вчить Іринку готувати смачні страви», «Іринка - маленька куховарка»). А як би ви назвали другу картину? («Бабусина помічниця», «Готуємо обід», «Маленька помічниця»).
Вихователь. - Молодці, діти. Наша лялечка дуже смачно навчилася готувати. А тому її часто називають «куховарка». А я знаю діти, що ви теж полюбляєте куховарити. Давайте станемо у коло і проспіваємо для Іринки нашу улюблену пісеньку, і про те, яка пригода трапилася з вами.
Хоровод «Ми варили смачну кашу»
Я й сестра моя Наталя
Зранку мамі помагали -
Все прибрали і помили,
Та ще й каші наварили.
Підгоріла наша каша,
Підсмалилась наша каша.
А ми їли і хвалили -
Кашу ж ми самі варили.
Вихователь. - Діти, а як називається професія людей, які готують їжу? (кухарі)
- Так, мої любі. Це кухарі.
- А як називається кімната, де готують їжу? (кухня)
- В нашому садочку також є кухарі, які готують для вас смачну їжу.
- А які страви вони варять на кухні для вас? (суп, кашу, компот, картоплю і т.д.)
- Подивіться, малята, який одяг на Іринці. Фартушок і хустинка - це спеціальний робочий одяг кухаря. Оскільки Іринку навчила готувати мама з бабусею дуже смачно, то вирішила вона відкрити свою лялькову їдальню.
- А чи бажаєте ви дізнатися, хто ж перший прийшов до Іринки в їдальню?
Робота з роздавальними картками
(Діти підходять до столу, вибирають індивідуальні тематичні картки і складають розповіді за планом вихователя)
Вихователь. - А найбільше гості полюбили вареники. А наша Іринка вже так втомилася їх ліпити.
- Діти, а як ми можемо допомогти Іринці. (наліпити вареників)
Гра-імітація «Наліпимо вареників»
Малята тісто замісили (діти показують, як вони місять тісто)
А потім тісто розкачали (імітують роботу із качалкою)
Тоді вареники ліпили (в одній руці тримають уявлений вареник, а руками пучки іншої «зліплюють» його)
Із тіста білого качали.
В окріп поклали обережно
Пухкі варенички пузаті. (кладуть по одному варенику в уявну каструлю)
Щоб не збігали, треба стежить (роблять колові рухи рукою, імітуючи помішування страви)
Зварили ж - треба смакувати. (діти сідають на стільчики)
Вихователь. - Молодці, діти, смачні варенички зварили. Дуже вдячна вам Іринка за таку велику допомогу.
- Діти, подивіться, будь ласка, на дошку? Що означає цей знак «Право на здорове харчування»? (Міркування дітей)
- А хто знає, що таке здорове харчування? (Це коли дитина їсть корисну їжу)
- Дітки, сідайте рівненько і дослухайте казочку про Іринку-господиньку до кінця.
«Настала зима. І сьогодні, діти, у нашої лялечки Іринки день народження. А чи хочете ви її привітати. (Так, хочемо. Залюбки).
Хоровод «Іменинний пиріжок»
- Яка Іринка задоволена. Вона дуже вдячна вам за таке привітання. Молодці, діти!
Підсумок
- Про що ми сьогодні з вами говорили?
- Які корисні страви готує нам кухар?
- З яким правом ми сьогодні з вами познайомилися? (Дитина має право на здорове харчування)
З досвіду роботи Квасилівського ЗДО (ясла-садок)
Розділи
- Правила прийому до закладу дошкільної освіти
- Управлінська діяльність. Прозорість та інформаційна відкритість закладу
- Методична служба
- Освітня діяльність. Інклюзивна освіта Моніторинг якості освіти
- Медичне обслуговування
- Фізкультурно-оздоровча робота
- Музична скарбничка
- Психологічна служба
- Створення сучасного розвивального простору ЗДО
- Інформація про використання публічних коштів