Інтегроване заняття для дітей старшої групи на тему «Професія кухаря. Моє право на здорове харчування»

Програмові завдання:

мовленнєве спілкування: удосконалювати навички складання сюжетної розповіді за картинкою;  розвивати зв'язне мовлення дітей; формувати уміння складати прості і поширені речення; вправляти у  складанні складнопідрядних речень зі сполучником для того, щоб, складанні коротких розповідей за планом вихователя; активізувати словник словами-назвами посуду (каструля, миска, сковорідка), узагальнювальними словами «посуд» (кухонний, столовий, чайний), словами-назвами одягу кухаря (ковпак, фартух, косинка);

правове виховання: розширювати знання дітей про харчування, як основний спосіб підтримування здоров'я людини та її життя, ознайомити дітей з їх правом «Кожна дитина має право на повноцінне харчування», вчити пояснювати зміст цього виразу;

ознайомлення з довкіллям: продовжити знайомити дітей з працею кухаря (готує смачні страви, піклується про дітей і людей, щоб були ситі), з назвами предметів, необхідних для роботи кухаря; виховувати повагу до праці кухаря.

Матеріал: лялька, вбрана в одяг кухарки; іграшковий посуд; сюжетні картинки, роздаткові картинки.

Хід заняття

Пальчикова гімнастика

Пальчик-хлопчик, де ти був?

-  З цим братиком вареники ліпив,

-  З цим братиком борщ варив

-  З цим братиком кашу їв,

-  З цим братиком пісні співав.

Психогімнастика

Вихователь.  - Прийшов до нас в гості чарівник, доторкнувся до кожного з вас своєю чарівною паличкою і перетворив вас на маленьких кухарів. Одягли вони фартушки, дівчатка - хустинки, хлопчики - ковпаки, помили руки і почали готувати сніданок. Наварили наші кухарі смачної каші і пригостили своїх друзів.

Друзі були дуже задоволені смачним сніданком, подякували маленьким кухарям і похвалили їх.

Прийшов знову чарівник, доторкнувся своєю чарівною паличкою до кухарів і перетворив їх знову на дітей.

Вихователь. - Діти, сьогодні я хочу розповісти вам казочку. Хочете послухати? Сядьте зручненько.

«Жила на світі лялечка Іринка і була вона, діти, дуже гарна господинька. Дуже полюбляла готувати. А щоб все вдавалося Ірині добре, їй допомагали  помічники. І було їх дуже багато».

-  Діти, які ж помічники допомагали бути Іринці доброю господинькою, як ви думаєте? (Посуд і ще багато різного кухонного приладдя)

Дидактична гра «Такий різний посуд»

Вихователь. - Діти, подивіться на цей піднос. Що тут знаходиться? (тарілки, ложки, виделки, ножі). Як назвати цей посуд одним словом? (столовий посуд).

-  Чому його називають столовим? (Відповіді дітей). Для чого потрібний столовий посуд? (Міркування дітей).

-  А якби не було столового посуду, що б ми робили? (Міркування дітей).

-  Подивіться на цей піднос. Який посуд тут знаходиться? (чайник, тарілка для чашки, чашка, чайна ложка)

-  А як назвати цей посуд одним словом? (чайний посуд)

-  Для чого потрібний чайний посуд? (Відповіді дітей)

-  А що було б, якби чайний посуд зник? (Міркування дітей)

-  В мене ще є один піднос. Подивіться уважно і скажіть, що знаходиться на ньому? (каструля велика, каструля маленька, сковорідка, ополоник)

-  Як називається такий посуд? (кухонний)

-  Для чого потрібний кухонний посуд?

-  А якби не було кухонного посуду, щоб ми робили? (Міркування дітей)

-  Добре, малята. Молодці! Отже посуду в Іринки-господиньки було вдосталь. Які види посуду були у Іринки? (кухонний посуд, чайний посуд, столовий посуд)

Фізкультхвилинка (на вибір)

Вихователь. - Наша Іринка вміла дуже смачно готувати. Як ви думаєте, діти, хто її навчив так смачно готувати? (Відповіді дітей)

Вихователь. - Іринка хоче, щоб ви здогадалися, хто ж навчив її смачно готувати різні страви. Вона приготувала нам цікаві картинки. Давайте розглянемо їх і спробуємо скласти коротенькі розповіді.

Творчі розповіді дітей за сюжетними картинами

 Вихователь. - Діти, як би ви назвали першу картину? («Мамина помічниця», «Мама вчить Іринку готувати смачні страви», «Іринка - маленька куховарка»). А як би ви назвали другу картину? («Бабусина помічниця», «Готуємо обід», «Маленька помічниця»).

Вихователь. - Молодці, діти. Наша лялечка дуже смачно навчилася готувати. А тому її часто називають «куховарка». А я знаю діти, що ви теж полюбляєте куховарити. Давайте станемо у коло і проспіваємо для Іринки нашу улюблену пісеньку, і про те, яка пригода трапилася з вами.

Хоровод «Ми варили смачну кашу»

Я й сестра моя Наталя

Зранку мамі помагали -

Все прибрали і помили,

Та ще й каші наварили.

Підгоріла наша каша,

Підсмалилась наша каша.

А ми їли і хвалили -

Кашу ж ми самі варили.

Вихователь. - Діти, а як називається професія людей, які готують їжу? (кухарі)

-  Так, мої любі.  Це кухарі.

-  А як називається кімната, де готують їжу? (кухня)

-  В нашому садочку також є кухарі, які готують для вас смачну їжу.

-  А які страви вони варять на кухні для вас? (суп, кашу, компот, картоплю і т.д.)

-  Подивіться, малята, який одяг на Іринці. Фартушок і хустинка - це спеціальний робочий одяг кухаря. Оскільки Іринку навчила готувати мама з бабусею дуже смачно, то вирішила вона відкрити свою лялькову їдальню.

-  А чи бажаєте ви дізнатися, хто ж перший прийшов до Іринки в їдальню?

Робота з роздавальними картками

(Діти підходять до столу, вибирають індивідуальні тематичні картки і складають розповіді за планом вихователя)

Вихователь. - А найбільше гості полюбили вареники. А наша Іринка вже так втомилася їх ліпити.

-  Діти, а як ми можемо допомогти Іринці. (наліпити вареників)

Гра-імітація «Наліпимо вареників»

Малята тісто замісили         (діти показують, як вони місять тісто)

А потім тісто розкачали      (імітують роботу із качалкою)

Тоді вареники ліпили       (в одній руці тримають уявлений вареник, а руками пучки іншої «зліплюють» його)

Із тіста білого качали.

В окріп поклали обережно

Пухкі варенички пузаті.  (кладуть по одному варенику в уявну каструлю)

Щоб не збігали, треба стежить  (роблять колові рухи рукою, імітуючи помішування страви)

Зварили ж - треба смакувати.    (діти сідають на стільчики)

Вихователь. - Молодці, діти, смачні варенички зварили. Дуже вдячна вам Іринка за таку велику допомогу.

-  Діти, подивіться, будь ласка, на дошку? Що означає цей знак «Право на здорове харчування»? (Міркування дітей)

-  А хто знає, що таке здорове харчування? (Це коли дитина їсть корисну їжу)

-  Дітки, сідайте рівненько і дослухайте казочку про Іринку-господиньку до кінця. 

«Настала зима. І сьогодні, діти, у нашої лялечки Іринки день народження. А чи хочете ви її привітати. (Так, хочемо. Залюбки).

Хоровод «Іменинний пиріжок»

-  Яка Іринка задоволена. Вона дуже вдячна вам за таке привітання. Молодці, діти!

Підсумок

-  Про що ми сьогодні з вами говорили?

-  Які корисні страви готує нам кухар?

-  З яким правом ми сьогодні з вами познайомилися? (Дитина має право на здорове харчування)

З досвіду роботи Квасилівського ЗДО (ясла-садок)