Інтегроване заняття з пріоритетом завдань валеологічного змісту для дітей групи раннього віку на тему «Овочі і фрукти - корисні продукти»
Індивідуально-групове заняття
Програмові завдання:
ознайомлення з природним довкіллям, валеологія: формувати у дітей поняття про осінні явища природи (холодно, сонечко не гріє, ідуть дощі, опадають листочки); збагатити знання про овочі та фрукти, їх значення для здоров'я людини; вчити розрізняти овочі та фрукти за зовнішнім виглядом, формою, кольором та правильно називати їх. Формувати узагальнюючі поняття: «овочі», «фрукти»;
розвиток мовлення: активізувати вживання прикметників (осінь щедра, багата, холодна, дощова; морква оранжева, буряк червоний, капуста зелена, цибуля кругла тощо). Продовжувати навчати малят слухати віршовані твори, давати відповідь на запитання вихователя, розповідати про овочі та фрукти реченнями з 2-3 слів;
образотворча діяльність: зацікавити дітей малюванням яблучка за допомогою пальчиків; закріпити назву кольорів: червоний, жовтий, зелений, оранжевий.
Розвивати мовлення, слухову увагу, тактильні відчуття, дрібну моторику рук.
Виховувати допитливість, посидючість, дбайливе ставлення до власного здоров'я.
Ускладнення: розвивати вміння самостійно узгоджувати іменники з прикметниками.
Матеріал: бутафорні зображення саду і городу; предметні картинки із серії «Овочі, фрукти»; 2 кошики, муляжі овочів та фруктів для гри «Збери урожай»; аркуші паперу А4 із зображенням яблуньки без яблук (один на 2 дітей), гуашеві фарби (червона, жовта), вологі серветки; свіжі яблука.
Хід заняття
Діти заходять у групу. Вітаються з гостями.
Вихователь. - Діти, давайте привітаємося тепер один з одним.
Психогімнастика. Усміхнулись сонечку: «Здраствуй, золоте!»,
Усміхнулись квіточці: «Хай вона росте!»,
Усміхнулись дощику: «Лийся, мов з відра!»,
Друзям посміхнулися: «Зичимо добра!»
Вихователь. - Діти, давайте пригадаємо, яка зараз пора року? (Осінь)
- А як думає (називає дитину на ім'я ), яка зараз пора року на вулиці?
- Чому ви думаєте, що зараз осінь, а не літо? ( бо холодно, сонечко не гріє, йдуть дощі, опадає листячко з дерев).
Вихователь спонукає до відповідей 3-4 дітей.
Дидактична вправа «Осінь яка?»
Вихователь. - Діти, скажіть мені, будь ласка, якщо надворі холодно, то осінь яка? (осінь холодна). Якщо надворі йде дощ, тоді осінь яка? (осінь дощова). Коли опадають золоті листочки, тоді осінь яка? (золота).
Вихователь спонукає до відповідей на кожне запитання 2-3 дітей, активізуючи їхнє мовлення.
Вихователь. - Молодці, діти. Гарно відповідаєте. А ще про осінь кажуть, що вона щедра і багата, бо приносить великі і багаті врожаї овочів і фруктів.
- То як ще називають осінь? (осінь щедра, багата).
Вихователь. - Діти, а хто знає, де ростуть овочі? (Овочі ростуть на городі). А Оленка як думає, де ростуть овочі? (на городі).
У нашої ляльки Каті є свій город, але на ньому чомусь нічого не росте.
(Вихователь звертає увагу на змодельований город ляльки). Давайте допоможемо Катрусі посадити її город.
Дидактична гра «Посадимо город»
Вихователь. Послухайте віршик.
Сховалась морквинка
В підземній коморі,
І тільки косички
Лишились надворі.
- Про кого цей віршик? (про моркву)
- Хто хоче відшукати морквинку на картинці?
Дитина вибирає на мольберті картинку із зображенням моркви і приносить вихователю.
Вихователь. - Що це у тебе? (морква). Якого вона кольору? (жовтого, оранжевого). Де росте морква? (Морква росте на городі).
- Діти, а хто з вас любить їсти моркву? (Відповідь дітей)
Морква дуже смачна і солодка, її їсти дуже корисно, а також пити морквяний сік. Морква багата на вітаміни, які додають дітям сили і вони ростуть здоровими.
Вихователь пропонує дитині посадити морквинку на «городі».
Вихователь. Послухайте ще один віршик.
Капустина одягнулась -
В сто сорочок загорнулась.
Ціле літо достигала,
До нас в борщик поспішала.
Зайчик їсть її із хрустом.
Ну, звичайно, це... ( капуста)
- Хто знайде картинку із зображенням капусти?
Дитина вибирає на мольберті картинку із зображенням капусти і приносить вихователю.
Вихователь. - Що це у тебе? (капуста). Якого вона кольору? (зеленого). Де росте капуста? (Капуста росте на городі).
- Діти, а що можна приготувати з капусти? (салат, борщ, голубці, вареники з капустою).
Страви з капусти дуже смачні, їх їсти також потрібно, бо вони багаті на вітаміни, які дуже потрібні дітям, щоб рости здоровими.
Вихователь пропонує дитині посадити капустину на «городі».
Вихователь. Послухайте ще один віршик.
Я - червоний буряк,
Солоденький на смак.
Я на грядці уродився,
З овочами подружився.
- Про кого цей віршик? (про буряка)
- Хто мені принесе картинку із зображенням бурячка?
Дитина вибирає на мольберті картинку із зображенням буряка і приносить вихователю.
Вихователь. - Що це у тебе? (бурячок). Якого він кольору? (червоного). Якої форми бурячок? (круглої). Де росте бурячок? (Бурячок росте на городі).
- Діти, а що можна приготувати з буряків? (салат, червоний борщ)
Бурячки дуже смачні і корисні для здоров'я дітей. Отже страви з буряків треба завжди їсти.
Вихователь пропонує дитині посадити бурячка на «городі».
Вихователь. Послухайте ще цей віршик.
Я - картопля-бараболя,
Розкошую серед поля.
А в землі росте моя
Бараболяна сім'я.
- Про кого цей віршик? (про картоплю)
- Хто мені принесе картинку із зображенням картоплі?
Дитина вибирає на мольберті картинку із зображенням картоплі і приносить вихователю.
Вихователь. - Що це у тебе? (картопля). Що це, діти? Якої форми картопля? (круглої). Де росте картопля? (Картопля росте на городі).
- Діти, а що можна приготувати з картоплі? (варену картоплю, печену картоплю, салат, суп та борщ з картоплею, вареники з картоплею).
Страви з картоплі також дуже смачні і корисні для здоров'я дітей. Отже їх треба завжди гарно їсти.
Вихователь пропонує дитині посадити картопельку на «городі».
Вихователь читає ще один вірш:
Цибуля - тітонька поважна,
Кругленькі боки, зверху золота.
А як захочеш з'їсти -
Покотиться сльоза.
- Про кого цей віршик? (про цибулю)
- Хто знайшов картинку із зображенням цибулі?
Дитина вибирає на мольберті картинку із зображенням цибулі і приносить вихователю.
Вихователь. - Що це у тебе? (цибуля). Що це, діти? Якого кольору цибуля? (жовтого). Якої форми цибуля? (круглої). Де росте цибуля? (Цибуля росте на городі).
- Діти, цибулю додають у салати, в супи, каші, бо вона також дуже корисна, і її потрібно їсти, щоб не захворіти?
Вихователь пропонує дитині посадити цибулю на «городі».
Вихователь. - Діти, погляньте на наш город. Що тут росте? (морква, капуста, бурячок, картопля, цибуля). Як їх назвати одним словом? (овочі).
Вихователь перепитує ще 2-3 дітей, активізуючи слово у словнику дітей.
Гра-хоровод «Свій город у нас є»
Діти беруться за руки, виконуючи рухи за змістом слів:
Свій город у нас є,
Там морквиночка росте. (йдуть по колу)
Будемо морквинку рвати (діти присідають)
Та у кошичок складати. (піднімаються)
Свій город у нас є,
Там капусточка росте. (йдуть по колу)
Будемо капусту рвати (діти присідають)
Та у кошичок складати. (піднімаються)
Свій город у нас є,
Там картопелька росте. (йдуть по колу)
Будемо картоплю рвати (діти присідають)
Та у кошичок складати. (піднімаються)
Стукіт у двері. Заходить лялька Катя з великим кошиком з різними фруктами. Вітається до дітей.
Вихователь. - Діти, Катруся каже, що зібрала у своєму саду великий урожай фруктів і хоче вас пригостити..Але вона не знає, які фрукти у неї в кошику. Давайте назвемо усі фрукти, щоб Катруся на другий раз знала.
Діти по одному (а можна одночасно) дістають з кошика фрукти, розглядають їх і розказують про них 2-3 реченнями, наприклад:
- Це яблуко. Воно червоне і кругле. Росте в саду.
- Це грушка. Вона жовта і солодка. Росте в саду.
- Це яблуко. Воно зелене. Росте в саду.
- Це слива. Вона солодка і смачна. Росте в саду.
Вихователь. Діти, що принесла нам Катруся? (яблука, груші, сливи). Як вони називаються одним словом? (фрукти). Що можна зварити з фруктів? (смачний компот, варення). Давайте віднесемо наші фрукти в сад до яблуньки.
- Ой, дітки наші овочі на городі і фрукти у саду вже доспіли. Пора збирати урожай. Допоможемо Катрусі?
Рухлива гра «Зберемо урожай» (овочів, фруктів)
Вихователь виставляє з одного краю кімнати кошик для фруктів, а з другого - кошик для овочів. Діти за сигналом вихователя збирають урожай у відповідні кошики.
Вихователь запитує дітей, що знаходиться в першому кошику (овочі), що знаходиться у другому кошику (фрукти).
Рухова вправа
Вихователь запитує, а діти відповідають, супроводжуючи відповідними рухами: У садочку ви бували?
Бували! (крокують на місці)
Спілі яблучка зривали?
Зривали! (плескають у долоньки)
Вгору ручками тяглися?
Тяглися! (простягають руки вгору, стають навшпиньки)
А яблука під дерево впали.
Дістаньте яблучка з землі -
І великі, і малі! (діти присідають, потім підводяться)
Вихователь. Діти, Катруся принесла вам цікаві картинки із зображенням дерев - яблуньок у саду. Але чомусь наші яблуньки засумували. Катруся каже, що всі яблучка з яблуньок пообпадали, а тому їм сумно. Давайте ми всі яблучка позбираємо і повісимо назад на яблуньку, щоб вона більше не плакала.
Самостійна робота за столами
Діти домальовують пальчиком яблучка на яблуньці. Звучить тихенька музика.
По завершенню роботи «яблунька» дякує дітям за яблучка. Вихователь. - Діти, що ми збирали сьогодні на городі? (овочі)
- А що росте в саду? (фрукти)
Які овочі і фрукти потрібно їсти, щоб бути сильними, міцними, рости здоровими? (Відповіді дітей).
Катруся дарує дітям свіжі яблучка, щоб їли на здоров'я і мали рожеві щічки. Діти дякують.
Вихователь Квасилівського ЗДО (ясла-садок) Верема Г. Ф.
Розділи
- Правила прийому до закладу дошкільної освіти
- Управлінська діяльність. Прозорість та інформаційна відкритість закладу
- Методична служба
- Освітня діяльність. Інклюзивна освіта Моніторинг якості освіти
- Медичне обслуговування
- Фізкультурно-оздоровча робота
- Музична скарбничка
- Психологічна служба
- Створення сучасного розвивального простору ЗДО
- Інформація про використання публічних коштів