Використання комп'ютера має бути доцільним для дитини
Дитина обов'язково освоїть комп'ютер, питання лише в тому, коли це доцільно робити, щоб не нашкодити її психічному і фізичному здоров'ю. Дорослим варто знати, що екранна та ігрова залежність спричиняють такі самі структурні зміни в мозку, як і наркотична. Батьки часто не задовольняють базову потребу дитини в живому спілкуванні, психологічно й емоційно відсторонюються від неї. І на небезпеку комп'ютерної залежності наражають дітей самі дорослі з самого малку, не враховуючи того, що тривале споглядання екрана (до 1 години і більше) призводить до пере-збудження нервової системи, розвитку агресивності. Екранна залежність не виникає за один день, а поступово. Дорослих вже має насторожити те, коли дитина відмовляється їсти і спати без мультфільму або серед різноманіття ігор обирає комп'ютерні. Небезпеки від комп'ютера стають очевидні: емоційна нестабільність, надмірне зорове навантаження (екран ближче, ніж за 60 см від очей), проблеми з мовленням (надто швидкі репліки та діалоги), незручне положення тулуба (хребет вигинається то в один, то в другий бік) та ін.
З екрана комп'ютера на дитину ллється безконтрольна інформація, яка заражає її комп'ютерним вірусом, що торкається її очей, серця, поведінки, душі... Дитина бездумно копіює те, що бачить на екрані, привчається легко і без зусиль отримувати всяку інформацію та розваги. А їй просто дуже потрібні любов і тепло дорослих (Д. Фельдштейн). А отже, використання комп'ютера у вихованні дитини має бути під наглядом і у супроводі дорослих: завдяки ІКТ можна віртуально відвідати музей, іншу країну, познайомитися з тваринами іншої місцевості, почути їх голоси, опинитися в Космосі, пограти у комп'ютерні розвивальні ігри тощо. Тільки тоді комп'ютер зможе зробити навчальну діяльність дитини емоційно насиченою, цікавою, наочною, пізнавальною та розвивальною.
Гаджети - невід'ємний атрибут нашої дійсності. Скажемо, як можна вилучити їх з життя дошкільників, якщо незабаром у школі на них чекають електронні підручники, якщо вдома є комп'ютер чи планшет? Та якщо батьки не візьмуть на себе відповідальність за навчання дітей розумного та доцільного використання гаджетів - біди не оминути. Вони власним прикладом мають демонструвати зважене користування гаджетами, контролювати час та контент, знаючи, що діти все наслідують. Якщо ж батьки не можуть вилучити гаджети з життя малят, то мають прищеплювати їм культуру користування ними й обмежувати час. Це означає:
- конструктор замість комп'ютера;
- книжка замість мобільного телефона;
- природа і спорт замість телебачення;
- прийом їжі без електронних пристроїв на столі;
- відсутність телевізора у спальні;
- щоденні прогулянки та активна рухова діяльність;
- живе спілкування з дитиною тощо.
Пам'ятаймо! Дошкільнятам, у яких активно розвивається і росте мозок, можна користуватися гаджетами не більше години на день, серіями по 10-15 хвилин, ретельно добираючи екранну продукцію для них і не залишати їх наодинці з нею. За цих умов комп'ютер стане дітям другом і не завдасть шкоди.
Використані першоджерела:
1. Журнал "Дошкільне виховання" №5\2018
Підготувала вихователь-методист Семенюк Р.Ф.
Розділи
- Правила прийому до закладу дошкільної освіти
- Управлінська діяльність. Прозорість та інформаційна відкритість закладу
- Методична служба
- Освітня діяльність. Інклюзивна освіта Моніторинг якості освіти
- Медичне обслуговування
- Фізкультурно-оздоровча робота
- Музична скарбничка
- Психологічна служба
- Створення сучасного розвивального простору ЗДО
- Інформація про використання публічних коштів