Педагогічні читання до 100-річчя від дня народження. Добірка казок Василя Сухомлинського для реалізації завдань морально-духовного виховання дітей
Ефективність використання казкотерапії вимагає повсякденного спілкування вихователів з дітьми, використання змісту казок із застосуванням таких методів роботи, як: читання, розповідання, бесіди за змістом казок; малювання, ліплення, ручна праця за змістом казок; дидактичні ігри за сюжетами казок; нетрадиційні методи роботи з казкою: входження в героя казки, казка навпаки, перенесення героїв знайомих казок у нові обставини, зміна ситуацій у казці та інші.
Для реалізації завдань морально-духовного виховання дошкільників зроблено добірку казок Василя Сухомлинського з виділенням їх моральної цінності та виховної мети.
Казкові твори |
Моральні норми |
«Зайчик і місяць» |
Дбайливе ставлення до тварин, чуйність, вдячність, небайдужість до чужої біди. |
«Куди поспішали мурашки» |
Товариськість, бажання допомагати один одному, турботливість. |
«Їжачок» |
Працьовитість, подільчивість, товариськість. |
«Як білочка дятла врятувала» |
Любов до мешканців природи, бажання піклуватися про них, чуйність, взаємодопомога, співчуття, жалість, товариськість, вдячність. |
«Зайчик і горобина» |
Взаємодопомога, товариськість. |
«Весняний вітер» |
Турботливе ставлення до природи, вміння помічати і оберігати її красу. |
«Лисиччині ліхтарики» |
Співчуття, турбота про інших, небайдужість. |
«Одне-єдине в світі макове зернятко» |
Вміння цінувати дружбу. |
«Флейта і вітер» |
Скромність, вміння цінувати свою працю і працю інших, душевність, доброта. |
«Лисиця й миша» |
Сміливість, винахідливість, рішучість. |
«Хай будуть соловей і жук» |
Мудрість, повага до оточуючих. |
Казки В.О. Сухомлинського, направлені на морально-етичне виховання дошкільників
Назва твору |
Виховна мета |
«Крилата квітка» |
Виховання радісного відчуття від спілкування з оточуючими. |
«Павучок-повзунець і Мурашка» |
Виховання вміння розпізнавати реальні наміри в діях оточуючих. |
«Куди поспішали мурашки» |
Виховання товариськості, бажання допомагати один одному, турботливості. |
«Вовк і Зайчата» |
Виховання турботливого ставлення до літніх людей; навичок обережності. |
«Як Білочка Дятла врятувала» |
Виховання вміння співчувати чужій біді, допомагати в скрутну хвилину. |
«Їжачок і Світлячок» |
Виховання вміння думати не тільки про себе, а й про інших. |
«Фіалка і Бджілка» |
Виховання відчуття радості від дружніх відносин, вміння застерігати від біди.
|
«Журавель і Папуга» |
Виховання любові до Батьківщини, бажання долати перешкоди заради повернення на рідну землю. |
«Мурашка-мандрівниця» |
Виховання бажання засуджувати лінь, осіб, що хочуть існувати за рахунок інших. |
«Лисиччук-першокласник» |
Виховування правдивості, чесності, вміння виправляти свої помилки. |
«Ґавеня і Соловей» |
Виховання любові до мами, вміння співчувати, надавати посильну допомогу тим, хто потребує допомоги. |
«Орач і Кріт»
|
Виховання відчуття різниці між колективним характером праці людей і особистісним у тварин. |
«Одинока вербичка» |
Виховання вміння самокритично ставитись перш за все до себе, тактовно поводитись з іншими. |
«Що сталося з моїми дітками» |
Виховання любові до мами, розуміння того, що мама любить своє дитя таким, яким би воно не було. |
«Як Півник ночував на яблуні» |
Виховання слухняності, Вміння виправляти свої помилки. |
«Рибка й Жаба» |
Виховання щирих, доброзичливих відносин між друзями, розуміння того, що заздрість до добра не доводить. |
«Метелик і вогонь» |
Виховувати відчуття міри, надмірна допитливість може призвести до біди. |
«Білка й Сойка» |
Виховання бажання засуджувати погані вчинки, на які завжди чекає покарання. |
«Білка й Добра Людина» |
Виховання любові до природи, бажання оберігати її красу та мешканців, не зловживати їх довірою. |
Використані джерела http://dnz24k.klasna.com/uk/site/skarbnichka-dosvidu.html
Розділи
- Правила прийому до закладу дошкільної освіти
- Управлінська діяльність. Прозорість та інформаційна відкритість закладу
- Методична служба
- Освітня діяльність. Інклюзивна освіта Моніторинг якості освіти
- Медичне обслуговування
- Фізкультурно-оздоровча робота
- Музична скарбничка
- Психологічна служба
- Створення сучасного розвивального простору ЗДО
- Інформація про використання публічних коштів