Основні завдання соціально-фінансової освіти дошкільників
Життя кожної людини безпосередньо пов'язане з економікою. Усім зрозуміло: в умовах ринкової економіки кожна людина потребує адекватних уявлень про економічні категорії та навичок економічної поведінки. Саме життя поставило перед педагогами завдання економічної освіти дітей.
Із раннього дитинства малюк чує слова товар, гроші, магазин, праця. Ознайомити дошкільника зі світом сучасної економіки можуть перш за все дорослі - батьки і вихователі - під час безпосереднього спілкування з дитиною. Їхнє завдання - не тільки дати дітям певний обсяг економічних знань, а й навчити правильно користуватися ними в різних життєвих ситуаціях. Економічні знання сприяють орієнтації дитини в довкіллі та, що дуже важливо, формують свідоме ставлення до нього, здатність переживати отриману інформацію.
Дошкільний вік - це період формування моральних якостей, однією з яких є ощадливість. Серед компонентів моральної якості -навички моральної поведінки, дотримання яких повинно стати життєвою потребою людини. Тож сучасний навчальний заклад має виконувати своє головне завдання - забезпечувати розвиток особистості, здатної орієнтуватися, діяти, творити в новому швидкозмінному суспільстві, адекватно викликам часу.
В усьому світі зростає увага до формування соціально активної, життєво компетентної особистості, здатної розумно розпоряджатися наявними ресурсами. Відтак актуалізується завдання соціально-економічної освіти, зокрема й фінансової, починаючи з дошкілля.
Завдання соціальної і фінансової освіти:
- формувати елементарні економічні знання у дітей від 3-х до 6-ти років;
- учити розуміти та цінувати навколишній предметний світ (як результат людської праці), помічати рукотворну красу, ставитися до неї з повагою;
- формувати ціннісне ставлення до таких якостей людини-господаря, як : бережливість, раціональність, економність, працелюбність;
- розвивати емоційну сферу, здатність розрізняти почуття інших людей, формувати позитивну самооцінку.
Мета фінансової і соціальної освіти - навчити дітей критичному мисленню, правам і обов'язкам, фінансовій письменності і навичок, які допоможуть їм найбільш оптимально використовувати наявні ресурси. Соціальна освіта навчає дітей громадянським обов'язкам, необхідності розуміння соціальних проблем. Фінансова освіта включає розвиток важливих навичок заощадження, розробки бюджету і участі у фінансових проектах. У роботах сучасних дослідників такі основні характеристики особистості, як ощадливість, економність, працелюбність, розглядаються як складники звичайного стилю поведінки й ставлення до предметного світу. Якщо їх своєчасно не сформувати, у поведінці дітей можуть проявитися негативні якості: недбальство, неохайність, байдужість до пошкоджених речей, книжок, іграшок, матеріалів до ігор та занять, розвинутися марнотратство.
Підготувала вихователь Лазаришина І.В. за матеріалами Г.І.Григоренко, Р.П.Жадан та Інтернетресурсу
Розділи
- Правила прийому до закладу дошкільної освіти
- Управлінська діяльність. Прозорість та інформаційна відкритість закладу
- Методична служба
- Освітня діяльність. Інклюзивна освіта Моніторинг якості освіти
- Медичне обслуговування
- Фізкультурно-оздоровча робота
- Музична скарбничка
- Психологічна служба
- Створення сучасного розвивального простору ЗДО
- Інформація про використання публічних коштів