КАРТКА ППД з проблеми "Комплексна оцінка рівня розвитку дитини-дошкільника"

Тема «Комплексна оцінка рівня розвитку дитини-дошкільника»

Адреса досвіду: Заклади дошкільної освіти

                              Рівненського району

                              Відділ освіти Рівненської райдержадміністрації

Автори досвіду: Творча група вихователів-методистів

                               закладів дошкільної освіти

                               Рівненського району Рівненської області

АНОТАЦІЯ ДОСВІДУ

За матеріалами трьох річної роботи творчої групи вихователів-методистів закладів дошкільної освіти Рівненського району Рівненської області було створено методичний посібник з творчими напрацюваннями групи. У методичному посібнику розкрито суть моніторингу та педагогічної діагностики в ЗДО. Представлено технологію й особливості проведення оцінювання рівня розвитку дітей раннього, молодшого, середнього та старшого дошкільного віку з активним застосуванням кваліметричного підходу до моніторингу якості дошкільної освіти. Висвітлено розроблені та апробовані творчою групою змістовні показники (критерії) оцінювання рівня розвитку та сформованості компетенцій у відповідності до БКДО та чинних програм для дітей раннього, молодшого, середнього і старшого дошкільного віку, що стало новизною у проведенні моніторингу якості дошкільної освіти.

Надано методичні рекомендації з проведення якісного оцінювання фізичного розвитку дошкільників на основі розроблених творчою групою карток діагностування основних рухів та фізичних якостей дітей молодшого, середнього та старшого дошкільного віку.

Для практичного використання й зручності у роботі музичних керівників ДНЗ у посібнику представлено апробовану на практиці методику діагностики музичного розвитку дітей (за Іриною Романюк), яку досі активно використовують педагогічні працівники дошкільних   закладів, що побудована на основі комплексного вивчення результатів засвоєння дітьми завдань музичної освіти в межах чинних програм, проявів їх музичних здібностей у процесі активної музичної діяльності.

У посібнику надано цікаві діагностичні матеріали та картки для проведення моніторингових досліджень за всіма освітніми лініями БКДО.

Експериментальні моніторингові дослідження творчою групою проводилися на базі Квасилівського ЗДО (ясла-садок), Шубківського, Олександрійського, Зорянського, Клеванського №1, Клеванського №2 та інших закладів дошкільної освіти Рівненського району. На практиці були апробовані критерії оцінювання рівнів розвитку дошкільників усіх вікових категорій за освітніми лініями БКДО та програм розвитку: «Особистість дитини», «Дитина в соціумі», «Дитина у природному довкіллі», «Дитина у світі культури», «Гра дитини», «Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі», «Мовлення дитини».

В результаті моніторингових досліджень було встановлено, що технологія комплексного оцінювання рівнів розвитку дошкільників, розроблена і запропонована творчою групою вихователів-методистів для використання на практиці, є новою, проте зручною і доступною навіть для молодих педагогів-початківців, об'єктивною і результативною.

На основі технології комплексного оцінювання рівнів розвитку дитини-дошкільника можна також об'єктивно оцінювати:

-  результативність освітнього процесу у кожній віковій групі окремо;

-  результативність освітнього процесу окремо у групах дітей раннього віку (молодших, середніх, старших);

-  результативність реалізації завдань по кожній освітній лінії окремо у вікових групах, визначаючи найкращі та найнижчі показники;

-  результативність реалізації завдань по кожній освітній лінії окремо по ЗДО, визначаючи найкращі та найнижчі показники;

-  результативність виконання програми розвитку по ЗДО в цілому;

-  результативність виконання Державних стандартів дошкільної освіти та ін.

Методичні рекомендації творчої групи вихователів-методистів ЗДО Рівненського району будуть корисними для педагогічних працівників закладів дошкільної освіти, студентів, слухачів курсів підвищення кваліфікації, а також батьків вихованців.

Вихователь-методист Семенюк Р.Ф.

Ел. пошта raisa070562@ukr.net