Конспект заняття з основ здоров'я для дітей середньої групи на тему "Шкіра - орган чуття. Правила збереження шкіри. Перша медична допомога при порізі
Програмові завдання: продовжити знайомити дітей із шкірою людини, її властивостями та призначенням; вчити встановлювати змістові зв'язки між станом здоров'я людини та оточуючим, яке на нього впливає. Знайомити з правилами профілактики травматизму, збереження шкіри та надання першої медичної допомоги при порізах, забої. Виховувати бережне відношення до власного здоров'я та здоров'я оточуючих.
Матеріал: сюжетна картина ( на вибір),
Хід заняття
Діти заходять в кабінет «Малятко-здоров'ятко». Психогімнастика «Вітання» (Діти сідають у коло на коліна і передають один одному м'яч зі словами: «Привіт», «Здрастуй!», «Доброго дня!», «Доброго ранку!»).
Вихователь. - Діти, ми з вами продовжуємо знайомитись з органами, які допомагають нам пізнавати навколишній світ. Назвіть, будь ласка, ці органи людського тіла. (орган слуху, зору, смаку, нюху, дотику)
- Що відноситься до органів слуху, зору, смаку, нюху, дотику ми згадаємо, погравши в гру «Так чи ні?». Я пропоную вам правильні і неправильні відповіді. Правильну відповідь необхідно підтвердити словом «так» і оплеском, а неправильну підтвердити словом «ні» і рухами голови вліво-вправо. Будьте дуже уважні.
Дидактична гра «Так чи ні?»
- Органом зору є вуха? Так чи ні?
- Органом зору є ніс? Так чи ні?
- Органом зору є очі? Так чи ні?
- Органом слуху є язик? Так чи ні?
- Органом смаку є язик? Так чи ні?
- Органом нюху є ніс? Так чи ні?
- Органом дотику є очі? Так чи ні?
- Органом дотику є язик? Так чи ні?
- Органом слуху є вуха? Так чи ні?
- Органом дотику є шкіра? Так чи ні?
Вихователь. - Молодці, ви були дуже уважні і відповіді були правильні.
Ми сприймаємо навколишнє не одним органом, а декількома відразу. Я пропоную вам розглянути цю картину. Подумайте, якими органами сприймається кожний предмет, зображений на ній?
Фізкультхвилинка
1-2, 1-2 - ось дивись яка гора, (марширують, піднімають руки вгору)
3-4, 3-4 - це гірські високі схили, (махають руками вгору, вниз, почергово)
5-6, 5-6 - це орли, дивний танець повели, (рухи руками, ніби крильми)
7-8, 7-8 - це смерічки нахилилися до річки, (нахил тулуба вперед)
9-10, 9-10 - це річки під горою потекли. ( руки внизу, струшують пальцями)
Діти сідають на стільчики.
Вихователь. - Подумайте і скажіть, будь ласка, що було б, якби в нас не було шкіри? (міркування дітей) Яка наша шкіра? Якого кольору може бути шкіра? Яка шкіра у людей? Як ви думаєте, чи пропускає шкіра воду? Коли це легко помітити? (Коли людина потіє)
Вихователь. - В мене для вас сюрприз - торбинка з різними предметами. Не дивлячись у неї, ви повинні визначити, що це за предмет і яка поверхня у нього: гладенька, шорстка, м'яка, тверда, мокра, суха.
Дидактична гра «Що в торбинці?»
Вихователь. - Як ви дізнались, яка поверхня? (відчули шкірою на руках)
Як ви думаєте, лише шкіра на руках може відчувати?
Дослідницько-пошукова діяльність
Вихователь пропонує кожній дитині легенько ущипнути себе за ногу (плече, обличчя, спинку, животик, вушко тощо) і сказати, що вони відчули: отже людина здатна відчувати всім своїм тілом.
Вихователь. - Що ще відчуває ваша шкіра? (біль, тепло, холод)
Так, все це ми відчуваємо, бо на нашій шкірі є багато умовних точок ( пори), які відсилають імпульси до головного мозку і ми знаємо, що нам коли робити. Шкіра - наш надійний охоронець внутрішніх органів від ушкоджень, бере на себе всі удари, подряпини, опіки.
- Діти, як ви думаєте, шкіра може бачити? Давайте перевіримо.
Дидактична гра «Хто це?»
Одній дитині зав'язуються очі, вона на дотик (обмацуючи) повинна впізнати товариша.
Проводиться коротка бесіда про незрячих людей
Вихователь. - Давайте розглянемо нашу шкіру на руках. Що ви бачите на ній? (рисочки, складочки, тріщинки, точечки)
- А ось моя рука? Є різниця, яка шкіра на ній? (відповіді дітей)
Вихователь. - Так, з віком тріщинок, складок на шкірі людини стає більше, вони глибші. З кожної точечки, а ще їх називають порами, виділяється жир і піт. Коли нам холодно, пори закриті, а коли жарко, пори відкриваються і виділяється піт, який охолоджує наше тіло.
Малюнок на шкірі пальців індивідуальний для кожної людини.
Дослідницько-пошукова діяльність (з помадою): нанести тонкий шар помади на пальчик кожній дитині і відпечатати. Рисочки, які видно, утворюють певний візерунок і він у кожної дитини свій. Діти уважно розглядають свої відбитки пальців. Як ви думаєте, кому це допомагає?
Дослідницько-пошукова діяльність: відтягнути мочки вух, легенько шкіру на руці, надути щічки, посміхнутися.
- Що ви відчуваєте? (що шкіра рухається, розтягується)
- А де ви бачили ще, що шкіра розтягується? (працюємо, нахиляємось, вагітні жінки)
Вихователь. - Це відбувається тому, що шкіра не прикріплена до кісток.
- Як ви думаєте, шкіра може дихати? ( роздуми дітей)
- Шкіра дихає, відкриваючи пори, виводячи з організму надлишок вологи та солей, охолоджуючи тіло.
Дослідницько-пошукова діяльність: закрити ніс і рот і не дихати.
- Які ваші відчуття? Вам добре було?
Вихователь. - Так і нашій шкірі недобре і неприємно, коли вона брудна і не може дихати. А для того, щоб шкіра дихала, пори не повинні бути забиті брудом, пилом, потом.
- Що для цього потрібно робити? (ретельно митись з милом, бути завжди чистим, берегти шкіру від поранень)
- Що може статися, коли шкіра погано доглянута і брудна?
Вихователь. - Так, де бруд, там поселяються мікроби і через рани проникають у наш організм. А ще шкіра постійно оновлюється, верхній шар старіє і осипається, а під ним уже готовий новий. Бувають різні випадки, коли ви подряпаєте чи пошкодите шкіру. Вона починає кровити.
- Як діяти в такому випадку? (міркування дітей)
Вихователь. - Не треба лякатися крові. Найперше потрібно звернутись до дорослого. Якщо рана вкрита брудом, потрібно промити її під краном теплою водою і обробити зеленкою чи йодом. Коли ранка дуже кровить, накладають чисту марлеву пов'язку і звертаються до лікаря. Та нещасний випадок може статися і з дорослою людиною і ви могли б допомогти змастити ранку зеленкою. Як це потрібно зробити, ми з вами зараз навчимося.
Діти вправляються обробляти ранку зеленкою на макетах з поролону таким чином, щоб зеленка не попадала всередину рани, а лише оброблялися її краї. При уявних забоях прикладають на шкіру холод.
Вихователь. - А ще, щоб шкіра була здоровою, гладенькою, пружною, потрібно вживати багаті на вітаміни продукти. Які продукти корисні для людини, хто скаже? ( овочі, фрукти, молочні продукти, яйця, мед тощо)
Вихователь. - На нашій шкірі є спеціальні точки, які відповідають за стан здоров'я наших органів. Ось тепер, коли є загроза захворіти простудними захворюваннями, ми повинні масажувати ті точки, щоб себе захистити. Давайте це зробимо.
Точковий масаж
Підсумок. - Що ми можемо сказати про нашу шкіру?
- Як слід берегти і піклуватися про неї?
Розділи
- Правила прийому до закладу дошкільної освіти
- Управлінська діяльність. Прозорість та інформаційна відкритість закладу
- Методична служба
- Освітня діяльність. Інклюзивна освіта Моніторинг якості освіти
- Медичне обслуговування
- Фізкультурно-оздоровча робота
- Музична скарбничка
- Психологічна служба
- Створення сучасного розвивального простору ЗДО
- Інформація про використання публічних коштів