Конспект заняття з ОБЖД для дітей старшої групи на тему «Подорож в минуле електричної лампочки»
Програмові завдання: познайомити дітей з історією електричної лампочки, закріпити правила поведінки з електрикою; розвивати уміння прослідковувати історію розвитку від простого, примітивного до складного та комфортного. Виховувати бережне відношення до власного здоров'я. Активізувати мову дітей словами: електрика, лампочка, гас, гасова лампа, свічка, ліхтар, каганець, лампадка, смолоскип, скіпка, тріска, вогнище, віск, гніт, нафта, керосин, електрик, електромонтер.
Матеріал: скіпка, свічка, гасова лампа, електричні лампочки, сірники, картонки із зображенням різноманітних світильників, загадки, предметні чи сюжетні картинки.
Хід заняття
Вихователь. - Діти, скажіть, будь ласка, ви любите подорожувати? Хочете відправитись в цікаву подорож? А щоб дізнатись, куди ми відправимось, відгадайте, будь ласка, загадки:
1. В прозорім будинку, де стіни скляні,
Заснув тихо вогник веселий, ясний.
Та тільки-но нічка на землю ступає,
Прокинеться вогник, засвітить, засяє.
2. Висить груша, а з'їсти не можна.
3. Зверху у кімнаті, у затишній хатці
Сонечко маленьке спить собі тихенько.
Вечір в хату завітає, сонне сонечко вмиває,
І воно в цю саму мить
Не лінується - горить. ( лампочка )
Вихователь. - Молодці! Правильно відгадали всі загадки. Відповідь одна і та ж - електрична лампочка. Як ви здогадались? (Міркування дітей). Значить ми з вами відправляємось в минуле електричної лампочки. Закрийте, будь ласка, очі, а я скажу чарівні слова ( можна використати чарівну паличку, «Машину часу»). З їх допомогою ми опинимось поряд з предметами, які розкажуть про минуле лампочки. Раз, два, три - ми прийшли!
Діти відкривають очі і опиняються в «далекому минулому» ( спеціально змодельована ігрова ситуація ).
Вихователь. - Що за предмети лежать на столі? Ви впізнали? ( гасова лампа, свічка, ліхтар)
Вихователь. - Як ви думаєте, що спільного у цих предметів? (Вони запалюються і дають світло)
- Зараз ми з вами поговоримо про те, як людина придумала освітлення. Хочете дізнатися? Тоді всідайтеся зручненько.
- Скажіть, як ви думаєте, електрична лампочка була завжди? (відповіді дітей)
- Як ви думаєте,чим люди в давнину освітлювали свої печери? (відповіді дітей)
Вихователь. - Так, вони розпалювали вогнища і від цього ставало світліше.
А як ви думаєте, нашим пращурам не страшно було ходити по вулиці вночі?
Що придумали люди, щоб освітлювати собі шлях вночі? ( ліхтарики ). Вони з'явились набагато пізніше. А до них люди використовували смолоскипи, ще їх називали факели. Смолоскип - це коротка палка з намотаною на ній просмоленою паклею. З факелами ходили вулицями, їх прикріплювали до стін і тоді вони освітлювали приміщення.
Розгляд картинки із зображенням палаючого смолоскипа.
Дидактична вправа «Добре-погано» ( ТРВЗ)
Вихователь пропонує подумати і сказати, коли смолоскип добре, а коли погано, і пояснити чому. Заслуховуються усі відповіді бажаючих дітей.
Вихователь. - Пізніше люди стали використовувати скіпку. Як ви думаєте, що це таке? (міркування та припущення дітей). Це сама звичайна тріска, тільки загострена на кінці. Зазвичай скіпку робили з берези, так як це дерево найкраще горить. Один кінець скіпки закріплювали, а інший запалювали. Від неї мало світла, вона швидко згоряє і дуже коптить. Як ви думаєте, таке освітлення зручне? (відповіді дітей)
Розгляд картинки із зображенням палаючої скіпки.
Дидактична вправа « Добре - погано» ( проводиться аналогічно )
Вихователь. - Пройшли роки і люди придумали більш зручний предмет для освітлення - свічку. Її робили з бджолиного воску, баранячого сала.
Розгляд свічки. Звернути увагу дітей на те, що всередині у ній є гніт, зроблений з ниток, і він горить у свічці та лампадці.
Використовували люди ще каганці. Це коли у глиняний горщик наливали жир і клали нитковий гніт, одним кінцем занурений у жир, а інший запалювали. Як ви думаєте, чим незручне таке освітлення? (Можна обпектись, розлити жир; може втопитись гніт; може виникнути пожежа; каганець коптить, дає мало світла, неприємний запах та ін.)
Вихователь. - Люди хотіли придумати більш зручне освітлення для свого житла. З часом вони навчились з нафти добувати керосин. Це горюча рідина з дуже неприємним запахом ( ще його називали гас). Так придумали гасові лампи.
Розгляд гасової лампи, пояснення принципу її використання.
Чим була зручна гасова лампа? А чим ні? Чому? ( міркування дітей). Дійсно, гасова лампа погано освітлювала кімнату, в неї постійно потрібно наливати керосин. І якщо він розливався, коли хтось ненароком перекидав лампу, відразу спалахував вогонь, а це дуже небезпечно. Гасову лампу ще й до сьогодні використовують у селах, коли не стає світла.
Пройшло багато років. Люди шукали все нові і нові способи зручного освітлення свого житла. Коли з'явилась електрика, російський винахідник Олександр Ладигін придумав електричну лампочку. Вона і зараз освітлює наші квартири і вулиці. Зараз в наших оселях багато різних красивих освітлювальних приладів: люстри, бра, настільні лампи, торшери.
Розгляд відповідних ілюстрацій, предметних картинок.
Вихователь. - Отже, діти, я думаю, ви вже зрозуміли, яких правил потрібно дотримуватись під час користування електрикою? (відповіді дітей). Якщо ламаються розетки, не слід навіть дорослим лізти до них, а кликати для ремонту електропроводів та розеток спеціально навчену людину - електрика або електромонтера. Запам'ятайте це, діти!
Підсумок. Діти, пам'ятайте, електричні предмети є безпечніші за відкритий вогонь, проте з ними слід поводитись дуже обережно, не користуватись ними у відсутність дорослих, дотримуватись правил безпеки. Слід завжди пам'ятати: необережне поводження з електричними предметами приводить до пожежі!
Розділи
- Правила прийому до закладу дошкільної освіти
- Управлінська діяльність. Прозорість та інформаційна відкритість закладу
- Методична служба
- Освітня діяльність. Інклюзивна освіта Моніторинг якості освіти
- Медичне обслуговування
- Фізкультурно-оздоровча робота
- Музична скарбничка
- Психологічна служба
- Створення сучасного розвивального простору ЗДО
- Інформація про використання публічних коштів