Конспект заняття з основ здоров'я для дітей молодшої групи на тему «Ознаки здоров'я та хвороби. Формування правильної постави»
Програмові завдання: закріпити знання дітей про ознаки здоров'я і хвороби; формувати знання про своє тіло: дати доступну, життєво необхідну інформацію про тулуб, його складники (плечі, груди, живіт, спина, сідниці); пояснити дітям, що рівна постава прикрашає, забезпечує легке і вправне пересування. Розширити знання про вплив фізичних вправ на формування і збереження постави людини. Вправляти дітей в умінні правильно стояти, сидіти, ходити. Розвивати увагу, спостережливість, мовлення. Виховувати бажання розвивати і зберігати правильну поставу, дбайливо ставитися до власного здоров'я.
Матеріал: Білосніжка, макети ляльок з різними поставами (для порівняння), сова, вірші-правила.
Хід заняття
Діти заходять в кабінет «Малятко-здоров'ятко» і вітаються:
Добрий день, вам!
Добрий день, нам!
Добрий день, усім!
Вихователь. - Посміхніться один до одного, до гостей, до мене.
- Діти, скажіть, будь ласка, для чого ми приходимо в кабінет
« Малятко-здоров'ятко»? ( Вчимося бути здоровими, вчимося берегти своє здоров'я)
- Сьогодні ми з вами вирушимо до казкового лісу, в гості до Білосніжки. Вона давно запрошувала нас і з нетерпінням чекає.
Ну що ж вирушаємо в дорогу?
Фізкультхвилинка
Ми ідем, ідем, ідем
І принцесу ми знайдем. (крокують)
Ось хмаринка в небі, (руки вгору)
Зашумів вітер, (рухи руками)
Впали перші великі краплинки, (клацання пальцями)
Дощ пустився все сильніший (стукають долонями по грудях)
І сильніший. (стукають по колінах)
Не йди, дощик, з неба - нам до лісу треба. (рухи головою)
Сильний дощ стихає трохи, (стукають по колінах і по грудях)
Знов краплиночки одні. (клацають пальцями)
Вітерець погнав хмаринку (рухи руками над головою)
Ген до самої гори. (рухи над головою)
Вихователь. - Ось і ліс. А де ж замок? Щоб не заблукати, давайте запитаємо у тітоньки Сови, чи ми не збилися з дороги? Сова - наймудріша пташка в лісі і вона нам обов'язково допоможе.
- Тітонько Сова, доброго Вам дня! Допоможіть, будь ласка, нам відшукати замок?
Сова. - Ви в казковому лісі, і з'явиться замок тільки тоді, коли ви виконаєте деякі мої завдання. Згідні? Тоді слухайте уважно! Вам потрібно вибрати правильну відповідь:
- Коли людина здорова, вона - весела, сміється чи сумна і вередлива?
- Коли людина здорова, вона - їсть з апетитом чи п'є ліки?
- Коли людина здорова, вона - бігає, стрибає чи лежить?
- Коли людина хвора, вона - міряє температуру чи грається іграшками?
- Коли людина хвора, вона - іде гуляти чи іде до лікаря?
- Коли людина хвора, вона - кашляє чи катається на санчатах?
Відкривається ширма, з'являється замок. Діти дякують Сові. Виходить Білосніжка. Вітається, дякує, що завітали, бо їй сумно одній у великому замку.
Вихователь. - Ви стомились? Сідайте зручненько. Ви дуже сподобались Білосніжці. А чи сподобалась вона вам?
- Що саме сподобалось? ( плаття, очі, зачіска...)
- На що одягнена сукня? ( на тулуб)
- А у вас є тулуб? ( діти показують)
- Чи є тулуб у птахів, тварин? ( так)
- Чим він покритий? ( пір'ям, шерстю)
- Чим покритий у вас? ( шкірою)
Тулуб - це найбільша частина людського організму. Що є на вашому тулубі? ( Діти ще раз показують і називають свої частини тіла: плечі, груди, живіт, спина, сіднички ).
Від тулуба ростуть ноги, руки, шия. Хто мені скаже, що роблять ваші ручки, ніжки, шия? ( малюють, працюють,лічать, стрибають тощо)
- А для чого вам тулуб? ( щоб стояти, сидіти, лежати)
Вихователь. - А ще тулуб потрібний для того, щоб дихати. ( Діти кладуть руку на груди і відчувають, як вони дихають). А ще для того, щоб захищати ваші внутрішні органи і щоб бути стрункими.
- Ви знаєте, чому вам так сподобалась сукня у Білосніжки? Бо у неї гарна і правильна постава, рівна спинка. Це тому, що вона вміє правильно сидіти, стояти, ходити. Вона виконує різні вправи, слідкує за собою.
Ось у мене є два однакових плаття: одне я одягнула на ляльку-дівчинку з рівною спинкою, а друге - на ляльку Бабу Ягу. Хто вам подобається більше? Чому? ( міркування дітей)
Вихователь показує немовля і розповідає, що всі народжуються маленькими, із зігнутими руками і ногами, з дуже гнучкою спиною. Спочатку масаж і вправи діткам роблять мами, а пізніше дітки самі їх виконують. Білосніжка і лялька-дівчинка їх знають і виконують, а лялька Баба Яга їх не виконувала, лінувалась, тому її спина нерівна, хвора, зігнута. Баба Яга здається через це ніби меншою на зріст.
- А ви хочете мати таку гарну поставу, як у Білосніжки? То слухайте правила, яких потрібно дотримуватись.
Вірш ( із сеансом ароматерапії на галявині в казковому лісі)
Щоб стати здоровим та дужим,
Не можна лінитися, друже.
Постійно піклуйся про себе -
Втечуть всі хвороби від тебе.
Як сидиш, притулись до спинки,
Відпочиньте, малі горошинки.
На підлогу постав ноженята,
На коліна клади рученята -
Ось тепер ви хороші малята!
(діти випрямляються)
Як ідеш, не забувай
Правила інші тут пам'ятай!
Спинку рівно слід тримати,
Ніжки вище піднімати.
Плечі ширше, вперед оченята -
Ось тепер ви хороші малята!
(вправа з торбинкою на голові)
І стояти треба вміти,
Ви животики втягніть,
Підборідок підніміть,
Рученята відпустіть.
Просто щільненько здихніть!
(діти випрямляються)
Так зміцниш мускулатуру
І поставу, і фігуру.
Про хвороби ти забудеш,
І струнким, здоровим будеш!
Вихователь. - Коли ви будете знати і виконувати ці правила, ваша постава буде хороша і правильна. А це важливо, бо без хорошої постави ви не зможете стати хорошими спортсменами, танцюристами і взагалі привабливими людьми з хорошою поставою.
Діти дякують Білосніжці. Запрошують в гості. Прощаються.
Білосніжка дарує мішечок з піском (вага 300гр) для ігор та профілактики правильної постави під час ходьби.
Підсумок. - Діти, чи сподобалася вам зустріч з Білосніжкою? Що ми дізналися про наш тулуб? З чого він складається? Як ми маємо його берегти?
Діти обігрують подарунок Білосніжки.
Розділи
- Правила прийому до закладу дошкільної освіти
- Управлінська діяльність. Прозорість та інформаційна відкритість закладу
- Методична служба
- Освітня діяльність. Інклюзивна освіта Моніторинг якості освіти
- Медичне обслуговування
- Фізкультурно-оздоровча робота
- Музична скарбничка
- Психологічна служба
- Створення сучасного розвивального простору ЗДО
- Інформація про використання публічних коштів